Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2015, 14:31   #41
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Inderdaad binnen 20 jaar leven wij op een zwaar bewaakte en bewapende enclave midden tussen de vijand net zoals Israël.
Geloof den Hoomer maar


Zelfde problemen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 14:33   #42
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat er nog steeds mensen bestaan die van mening zijn dat wij al die "vluchtelingen" maar moeten opvangen en dat asielcritici "onmensen" zijn.

Serieus, massa-immigratie heeft vrijwel enkel en alleen nadelige gevolgen: Culturen die met elkaar botsen, import van sektarisch geweld, geweldadige rechts sympathisanten enz.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 14:35   #43
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat er nog steeds mensen bestaan die van mening zijn dat wij al die "vluchtelingen" maar moeten opvangen en dat asielcritici "onmensen" zijn.

Serieus, massa-immigratie heeft vrijwel enkel en alleen nadelige gevolgen: Culturen die met elkaar botsen, import van sektarisch geweld, geweldadige rechts sympathisanten enz.
Het draait bij die moslims maar om 1 ding; wereldoverheersing.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 14:39   #44
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Het draait bij die moslims maar om 1 ding; wereldoverheersing.
Moslim immigranten zijn een groter probleem dan christelijke immigranten, maar dat impliceert niet dat christelijke immigranten per definitie geen probleem zijn.

De grenzen moeten tijdelijk helemaal dicht, pas wanneer wij "alles' op orde hebben dan kunnen wij weer een selectief immigratiebeleid naleven.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 14:40   #45
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Moslim immigranten zijn een groter probleem dan christelijke immigranten, maar dat impliceert niet dat christelijke immigranten per definitie geen probleem zijn.

De grenzen moeten tijdelijk helemaal dicht, pas wanneer wij "alles' op orde hebben dan kunnen wij weer een selectief immigratiebeleid naleven.
zo mag ik het horen
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 14:41   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als er in Libanon zo'n politics-forum zou bestaan, wat moeten ze daar dan schrijven? 3 miljoen inwoners en 1,5 miljoen vluchtelingen.
Dan zouden ze in Libanon eens moeten schrijven dat ze de buur moeten aansporen om orde op zaken te stellen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 14:44   #47
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Moslim immigranten zijn een groter probleem dan christelijke immigranten, maar dat impliceert niet dat christelijke immigranten per definitie geen probleem zijn.

De grenzen moeten tijdelijk helemaal dicht, pas wanneer wij "alles' op orde hebben dan kunnen wij weer een selectief immigratiebeleid naleven.


Zoiets als op deze kaart, de islam is dan een wig tussen Rusland en de VS. Alle blanken vechten dan nog zo'n beetje zoals Israël nu doet of is gevlucht naar Rusland of de VS.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 14:47   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
In Duitsland spreken ze van 800.000. Op een bevolking van 80 miljoen is dat 1%. Dat is toch een cijfer van een andere orde dan, pakweg, in Libanon.

Het zou in elk geval beter zijn als Europa vooral christelijke vluchtelingen opnam en de islamitische landen de moslims voor hun rekening namen (eventueel zelfs met financiële steun uit Europa). Het aantal is an sich niet het grote probleem, wel de massieve culturele verschillen die moderne natiestaten, met hun hang naar identiteit en homogeniteit en hun verregaande vervlechting van burgers in een staats- en solidariteitsnetwerk, niet kunnen bolwerken.
1 procent meer leefoon, 1 procent meer scholen, 1 procent meer ziekenzorg, 1 procent meer woningen ... op één jaar tijd ...

En volgend jaar nog eens ? Of zoals ik voorspel, tien keer ?

Niet te doen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 17:20   #49
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn gedacht:
tot vorig jaar kwamen ze met duizenden.
Die werden, een beetje verborgen voor de eigen bevolking, verspreid en opgevangen.
Nu zijn ze af aan het komen met tienduizenden.
Dat lukt niet.

Maar de boodschap in de landen van oorsprong blijft: het overgrote merendeel van de vluchtenden, lukt er in om ergens een beloofd land te vinden.

Dus: tussen dit en zes maanden, komen ze af met honderd duizenden.
Dat gaat slecht aflopen.

.
Eventjes naar de Koningstraat 47 in 1000 Brussel bellen.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 18:06   #50
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat er nog steeds mensen bestaan die van mening zijn dat wij al die "vluchtelingen" maar moeten opvangen en dat asielcritici "onmensen" zijn.

Serieus, massa-immigratie heeft vrijwel enkel en alleen nadelige gevolgen: Culturen die met elkaar botsen, import van sektarisch geweld, geweldadige rechts sympathisanten enz.
Geef ze maar eens ongelijk....

http://www.demorgen.be/buitenland/de...ngen-a2436082/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 18:07   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
1 procent meer leefoon, 1 procent meer scholen, 1 procent meer ziekenzorg, 1 procent meer woningen ... op één jaar tijd ...

En volgend jaar nog eens ? Of zoals ik voorspel, tien keer ?

Niet te doen.

.
Geef ze maar eens ongelijk

http://www.demorgen.be/buitenland/de...ngen-a2436082/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 21:49   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Eventjes naar de Koningstraat 47 in 1000 Brussel bellen.
Ik denk dat ze het daar al wel begrepen hebben. Reden waarom de kiesuitslag een beetje teleurstellend was.

Maar te zien aan jouw nick en avator: naar welk nummer moet ik bellen voor de hoogste piefen van de vrijzinnigheid, om hen te vragen hoe gelukkig ze zijn met de opdringerigheid van de moslims ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 06:09   #53
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
1 procent meer leefoon, 1 procent meer scholen, 1 procent meer ziekenzorg, 1 procent meer woningen ... op één jaar tijd ...

En volgend jaar nog eens ? Of zoals ik voorspel, tien keer ?

Niet te doen.

.
Zo mag je dat niet tellen. Je gaat er dan van uit dat elke Duitser een leefloon heeft, op ziekenzorg zit en een sociale huurwoning heeft.

Je moet het bestaande aantal leefloners,... kennen, en daar die 800.000 bijtellen. (en dan best nog de volgmigranten achteraf).
__________________
Mein Land
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 07:25   #54
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht


Zelfde problemen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 07:28   #55
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan zouden ze in Libanon eens moeten schrijven dat ze de buur moeten aansporen om orde op zaken te stellen.

.
In een open brief, zoiets?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 07:42   #56
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Het is uit. We zitten in de tang. Vijanden van bovenaf en van onderuit.
Dat kun je niet winnen.

Dromerijen over terugvechten, of over dit zou moeten of dat zou moeten zijn irrelevant.
Goede raad voor wie de mogelijkheden daartoe heeft: maken dat je wegkomt.
Ja en naar waar zou de reis kunnen gaan peis je.... hier zitten veel klein kinders op dit forum...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 07:42   #57
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als er in Libanon zo'n politics-forum zou bestaan, wat moeten ze daar dan schrijven? 3 miljoen inwoners en 1,5 miljoen vluchtelingen.
Dat weet ik niet, ik ben geen Libanees. Ik voel ook niet de behoefte om mij te gaan moeien met de souvereiniteit van die staat. Maar de gedachte om hier een nieuwe Islamitische staat te maken spreekt mij niet echt aan. Daarom lijkt het me opportuun dat die mensen opgevangen worden in landen die dat wel zien zitten.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 07:45   #58
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat er nog steeds mensen bestaan die van mening zijn dat wij al die "vluchtelingen" maar moeten opvangen en dat asielcritici "onmensen" zijn.

Serieus, massa-immigratie heeft vrijwel enkel en alleen nadelige gevolgen: Culturen die met elkaar botsen, import van sektarisch geweld, geweldadige rechts sympathisanten enz.
voil�* .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 08:19   #59
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Moslim immigranten zijn een groter probleem dan christelijke immigranten, maar dat impliceert niet dat christelijke immigranten per definitie geen probleem zijn.

De grenzen moeten tijdelijk helemaal dicht, pas wanneer wij "alles' op orde hebben dan kunnen wij weer een selectief immigratiebeleid naleven.
dus we sluiten onze grenzen voor hun olie, grondstoffen, ze mogen ook niets meer aankopen van ons? Je wilt echt iedereen in de armoede krijgen?

We leven nu eenmaal in een land, een hele regio zelf, die zeer afhankelijk is van import en export. Dat kan niet zomaar selectief, je kan niet beslissen om je grenzen compleet te sluiten voor die mensen en hopen dat er geen gevolgen gaan zijn.

Daarnaast zijn we nog altijd gebonden aan bepaalde conventies en verdragen, die ons verplichten om wat menselijkheid te tonen, wat normale normen en waarden opleggen. Gelukkig maar...
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 09:01   #60
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat ze het daar al wel begrepen hebben. Reden waarom de kiesuitslag een beetje teleurstellend was.

Maar te zien aan jouw nick en avator: naar welk nummer moet ik bellen voor de hoogste piefen van de vrijzinnigheid, om hen te vragen hoe gelukkig ze zijn met de opdringerigheid van de moslims ?

.
Sinds wanneer is de mening van een minderheid belangrijk voor een Vlaams nationalist ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be