Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 december 2015, 15:08   #41
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Jij bent democratisch lid van dat clubje.

En dat clubje belet niemand om te emigreren
Zoals dat clubje moet open staan voor andere meningen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 15:12   #42
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Niet als het gaat om een crimineel clubje zoals de EU dat ervan uitgaat dat je je ziel zult verkopen in ruil voor geld.
Zo'n clubje mag (moet) je zo hard mogelijk kloten.
In ruil voor veel geld. Polen ontvangt netto het meeste van alle EU lidstaten.

http://www.telegraph.co.uk/finance/f...d-to-know.html

Dat krijgt dus jaren tonnen geld en dan is er weer eens brand in de wereld en dat doet dat moeilijk over de opname van verdorie 9000 asielzoekers (EU-quota) terwijl de Poolse diaspora over gans Europa zit. 9000 is niets op een bevolking van 39,5 miljoen mensen.

Bovendien stemt dat nog eens massaal op een partij die weliswaar fel corruptie wil aanpakken, maar anderzijds zijn uiterste best doet om homoseksuelen, vrouwen die ongewenst zwanger zijn en mensen die beroep willen doen op euthanasie het zo moeilijk mogelijk te maken. Het spook van het katholicisme zit nog diepgeworteld in Polen.

Daarnaast is die partij qua geopolitieke visie niet eens pro-Europees, maar pro-Amerikaans. Ik snap niet waarom Europese volksnationalisten daar naar opkijken.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 15:13   #43
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De vraag is evenwel welk percentage van die zogenaamde vluchtelingen wel de benen hebben genomen voor IS. Sommigen "vluchtelingen" komen uit Bagdad. Andere uit de gebieden van de Syrische regering. Enzovoort. Opvallend veel jonge mannen die schijnbaar allemaal niet geneigd zijn hun plichten te vervullen ten overstaan van hun vaderland. Een bende lafaards dus.
Niet alleen dat, die jonge mannen komen alleen en laten hun familie achter.
Ofwel lopen die dan geen gevaar ofwel zijn die jonge mannen gelukzoekers.

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 26 december 2015 om 15:13.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 15:15   #44
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
In ruil voor veel geld. Polen ontvangt netto het meeste van alle EU lidstaten.

http://www.telegraph.co.uk/finance/f...d-to-know.html

Dat krijgt dus jaren tonnen geld en dan is er weer eens brand in de wereld en dat doet dat moeilijk over de opname van verdorie 9000 asielzoekers (EU-quota) terwijl de Poolse diaspora over gans Europa zit. 9000 is niets op een bevolking van 39,5 miljoen mensen.

Bovendien stemt dat nog eens massaal op een partij die weliswaar fel corruptie wil aanpakken, maar anderzijds zijn uiterste best doet om homoseksuelen, vrouwen die ongewenst zwanger zijn en mensen die beroep willen doen op euthanasie het zo moeilijk mogelijk te maken. Het spook van het katholicisme zit nog diepgeworteld in Polen.

Daarnaast is die partij qua geopolitieke visie niet eens pro-Europees, maar pro-Amerikaans. Ik snap niet waarom Europese volksnationalisten daar naar opkijken.
Misschien weten wij hun ware drijfredenen niet omdat zij door de linkse pers verzwegen worden.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 15:17   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Dat krijgt dus jaren tonnen geld en dan is er weer eens brand in de wereld en dat doet dat moeilijk over de opname van verdorie 9000 asielzoekers (EU-quota) terwijl de Poolse diaspora over gans Europa zit. 9000 is niets op een bevolking van 39,5 miljoen mensen.
Polen komen om te werken. En hebben de vaste intentie om nadien weer naar Polen terug te keren, want dat is financieel heel interessant.

Komen al die asielzoekers om te werken? Of iets bij te dragen aan onze maatschappij en nadien ook terug te keren?

Ik heb zo mijn twijfels.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 15:17   #46
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben enigzins ook die mening toegedaan. Polen heeft ook grote crissisen gekend, echter hebben zij in ballingschap steeds "foreign legions" georganiseerd om hun land te heroveren. Zo is een deel van Belgie bevrijd door Polen na WO2.

Ik zie dat de huidige stroom vluchtelingen niet doen. Ondertussen is die oorlog daar ook al enkele jaren bezig....
Totaal onvergelijkbaar. Er is geen eenduidige vijand zoals Nazi-Duitsland en er zijn geen landen waar deftige Syriërs iets uit de grond kunnen stampen. De bestaande 'Foreign Legions' van Syriërs die training hebben genoten gefinancierd door de Saoedi's maken de boel alleen maar erger.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 15:18   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Bovendien stemt dat nog eens massaal op een partij die weliswaar fel corruptie wil aanpakken, maar anderzijds zijn uiterste best doet om homoseksuelen, vrouwen die ongewenst zwanger zijn en mensen die beroep willen doen op euthanasie het zo moeilijk mogelijk te maken. Het spook van het katholicisme zit nog diepgeworteld in Polen.
Spook? Polen hebben tenminste nog een duidelijk moreel kompas. In westelijk Europa schijnen ze te vergeten waar de lijn nog ligt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 15:19   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Daarnaast is die partij qua geopolitieke visie niet eens pro-Europees, maar pro-Amerikaans. Ik snap niet waarom Europese volksnationalisten daar naar opkijken.
U verwart Europees met EU.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 15:34   #49
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
In ruil voor veel geld. Polen ontvangt netto het meeste van alle EU lidstaten.

http://www.telegraph.co.uk/finance/f...d-to-know.html

Dat krijgt dus jaren tonnen geld en dan is er weer eens brand in de wereld en dat doet dat moeilijk over de opname van verdorie 9000 asielzoekers (EU-quota) terwijl de Poolse diaspora over gans Europa zit. 9000 is niets op een bevolking van 39,5 miljoen mensen.
Waarom wil jij asielzoekers naar Polen sturen? Ik dacht dat ze goed waren voor de economie? Dus als Polen in een gulle bui is en de West-Europese economie wil helpen, wie ben ik om daar tegen te zijn.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Bovendien stemt dat nog eens massaal op een partij die weliswaar fel corruptie wil aanpakken, maar anderzijds zijn uiterste best doet om homoseksuelen, vrouwen die ongewenst zwanger zijn en mensen die beroep willen doen op euthanasie het zo moeilijk mogelijk te maken. Het spook van het katholicisme zit nog diepgeworteld in Polen.
Polen zijn pro god en pro life. Live with it.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Daarnaast is die partij qua geopolitieke visie niet eens pro-Europees, maar pro-Amerikaans. Ik snap niet waarom Europese volksnationalisten daar naar opkijken.
Omdat ik ook pro-Amerikaans ben. Anti Obama, maar pro Amerikaans.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 15:39   #50
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Polen komen om te werken. En hebben de vaste intentie om nadien weer naar Polen terug te keren, want dat is financieel heel interessant.

Komen al die asielzoekers om te werken? Of iets bij te dragen aan onze maatschappij en nadien ook terug te keren?

Ik heb zo mijn twijfels.
Vluchtelingen (ik heb het niet over de latent aanwezige stroom economische migranten) zoeken in de eerste plaats veiligheid en afwezigheid van vervolging. Of die ingeschakeld zullen worden op de arbeidsmarkt zal voor een groot deel afhangen van hoe goed de betrokken instanties die mensen naar de arbeidsmarkt kunnen begeleiden. De werkgeversorganisaties zijn alvast behoorlijk enthousiast.

http://www.voka.be/nieuws/2015/9/gee...1-begeleiding/

Wat je daar stelt over Polen die willen terugkeren klopt niet helemaal, er blijven veel meer mensen hier dan dat er effectief terugkeren. In absolute aantallen stijgt het aantal Polen die vast verblijven in ons land en en onze buurlanden. Polen zit tegenwoordig zelfs met een problematisch tekort aan uiteenlopende arbeidskrachten. Vergrijsde Polen die kapitaal hebben opgebouwd door hun arbeid te verkopen in het buitenland en op latere leeftijd terugkeren kunnen daar niets aan veranderen.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 15:43   #51
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Spook? Polen hebben tenminste nog een duidelijk moreel kompas. In westelijk Europa schijnen ze te vergeten waar de lijn nog ligt.
Ja, een spook Jan. Jij kickt misschien op die waarden en normen, maar diezelfde waarden en normen hebben al veel mensenlevens verwoest.

West-Europa is inderdaad iets te lang moreel nihilistisch geweest, met overmatig politiek correct denken uit angst om minderheidsgroepen te shockeren. Maar ook daar begint het tij eindelijk te keren, zoals in bv. in Noorwegen.

http://www.nytimes.com/2015/12/20/wo...omen.html?_r=0
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 15:43   #52
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Vluchtelingen (ik heb het niet over de latent aanwezige stroom economische migranten) zoeken in de eerste plaats veiligheid en afwezigheid van vervolging. Of die ingeschakeld zullen worden op de arbeidsmarkt zal voor een groot deel afhangen van hoe goed de betrokken instanties die mensen naar de arbeidsmarkt kunnen begeleiden. De werkgeversorganisaties zijn alvast behoorlijk enthousiast.

http://www.voka.be/nieuws/2015/9/gee...1-begeleiding/

Wat je daar stelt over Polen die willen terugkeren klopt niet helemaal, er blijven veel meer mensen hier dan dat er effectief terugkeren. In absolute aantallen stijgt het aantal Polen die vast verblijven in ons land en en onze buurlanden. Polen zit tegenwoordig zelfs met een problematisch tekort aan uiteenlopende arbeidskrachten. Vergrijsde Polen die kapitaal hebben opgebouwd door hun arbeid te verkopen in het buitenland en op latere leeftijd terugkeren kunnen daar niets aan veranderen.
Begeleiden op een arbeidsmarkt met +/- 400.000 werkloze Belgen ???
Natuurlijk is VOKA enthousiast !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 15:51   #53
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Waarom wil jij asielzoekers naar Polen sturen? Ik dacht dat ze goed waren voor de economie? Dus als Polen in een gulle bui is en de West-Europese economie wil helpen, wie ben ik om daar tegen te zijn.

Polen zijn pro god en pro life. Live with it.

Omdat ik ook pro-Amerikaans ben. Anti Obama, maar pro Amerikaans.
Aantrek van buitenlandse arbeidskrachten zou inderdaad goed zijn voor de Poolse economie. Het land is hopeloos vergrijsd en te weinig jonge mensen keren terug naar Polen. Hun spectaculaire economische groei zou wel eens in het gedrang kunnen komen. En zonder spectaculaire economische groei gaan bv. de Poolse bejaarden nog ferm afzien, nog schrijnendere toestanden als in de jaren 90 waarschijnlijk.

Polen moet gewoon zijn verantwoordelijkheden nakomen. Geen EU �* la carte.

Sommige Polen zijn niet pro god of pro life. Live with it.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 16:02   #54
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Aantrek van buitenlandse arbeidskrachten zou inderdaad goed zijn voor de Poolse economie. Het land is hopeloos vergrijsd en te weinig jonge mensen keren terug naar Polen. Hun spectaculaire economische groei zou wel eens in het gedrang kunnen komen. En zonder spectaculaire economische groei gaan bv. de Poolse bejaarden nog ferm afzien, nog schrijnendere toestanden als in de jaren 90 waarschijnlijk.

Polen moet gewoon zijn verantwoordelijkheden nakomen. Geen EU �* la carte.

Sommige Polen zijn niet pro god of pro life. Live with it.
Aantrek van buitenlandse "arbeidskrachten" is slecht voor de Belgen die werkloos zijn (en blijven).
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 16:07   #55
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Aantrek van buitenlandse "arbeidskrachten" is slecht voor de Belgen die werkloos zijn (en blijven).
Voor laaggeschoolden met een heel beperkt gamma aan kennis en vaardigheden is dat inderdaad slecht ja. Ik zie echter niet in waarom men dan een protectionistisch beleid zou moeten aanhouden waar slechts een beperkt segment van de bevolking voordelen van ondervindt.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 16:10   #56
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Voor laaggeschoolden met een heel beperkt gamma aan kennis en vaardigheden is dat inderdaad slecht ja. Ik zie echter niet in waarom men dan een protectionistisch beleid zou moeten aanhouden waar slechts een beperkt segment van de bevolking voordelen van ondervindt.
NU zijn er bij de werklozen heel wat normaal geschoolden & hooggeschoolden.
Informeer eens...
Wie bedoel je met "beperkt segment" ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 16:17   #57
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
NU zijn er bij de werklozen heel wat normaal geschoolden & hooggeschoolden.
Informeer eens...
Wie bedoel je met "beperkt segment" ???
Informeer zelf eens.

http://www.werk.belgie.be/moduleDefa...66#AutoAncher2

Daar kan je alle relevante statistieken terugvinden.

Laatste cijfers zijn weliswaar van 2013, maar toen was de crisis ook al vijf jaar bezig. Feiten blijven wat ze blijven: degenen die het het moeilijkst hebben op de arbeidsmarkt zijn laagopgeleiden zonder kennis of vaardigheden die relevant zijn op de arbeidsmarkt.

Met het beperkt segment bedoel ik dus de mensen die er niet in slagen zich aan te passen aan de vereisten van een moderne, hoogtechnologische economie. Dat is lang niet altijd hun schuld, dus ik blijf er voorstander van om veel geld te blijven pompen in scholing.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 16:35   #58
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

[quote=Bad Tölz;7939860]Informeer zelf eens.

http://www.werk.belgie.be/moduleDefa...66#AutoAncher2

Daar kan je alle relevante statistieken terugvinden.

Laatste cijfers zijn weliswaar van 2013, maar toen was de crisis ook al vijf jaar bezig. Feiten blijven wat ze blijven: degenen die het het moeilijkst hebben op de arbeidsmarkt zijn laagopgeleiden zonder kennis of vaardigheden die relevant zijn op de arbeidsmarkt.

Met het beperkt segment bedoel ik dus de mensen die er niet in slagen zich aan te passen aan de vereisten van een moderne, hoogtechnologische economie.
...

[B]__________________________________________________ _____________________________________
[/b]Het overgrote deel v.d. asielzoekers is ook niet aangepast aan onze samenleving en alleszins niet aan onze ekonomie

Laatst gewijzigd door Boduo : 26 december 2015 om 16:37.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 17:12   #59
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Aantrek van buitenlandse arbeidskrachten zou inderdaad goed zijn voor de Poolse economie. Het land is hopeloos vergrijsd en te weinig jonge mensen keren terug naar Polen. Hun spectaculaire economische groei zou wel eens in het gedrang kunnen komen. En zonder spectaculaire economische groei gaan bv. de Poolse bejaarden nog ferm afzien, nog schrijnendere toestanden als in de jaren 90 waarschijnlijk.

Polen moet gewoon zijn verantwoordelijkheden nakomen. Geen EU �* la carte.

Sommige Polen zijn niet pro god of pro life. Live with it.
Ik vrees dat u de mentaliteit van het oostblok niet zo goed kent.

België kan een boost van zijn economie beter gebruiken dan Polen. Hou ze dus maar lekker in België en wees dankbaar dat de Polen zo inzitten met de Belgische economie.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 17:18   #60
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steventje Bekijk bericht
Ik heb meer dan m'n buik vol over die EU. Constant worden we overspoeld door nieuws over asielzoekers en dat we daar mee moeten leven. Elke dag in het nieuws zagen ze over opvangplaatsen hier en daar. Vraag me af hoe lang ze de gewone man nog willen brainwashen met die opvang. Is er echt geen ander interessanter nieuws meer? In Belgie zijn de mensen nog veel te braaf. In onze buurlanden is er veel meer protest tegen asielzoekers, daar worden asielcentra in brand gestoken. Niet dat ik dat een goed idee vind maar daar worden de mensen wakker en hier in den Belziek slapen ze precies. Oost-Europa heeft bovendien groot gelijk om niet mee te heulen in dat asielverhaal. Zij zien natuurlijk ook het grote fiasco van de multikul, de verarming en de teloorgang van onze cultuur in West-Europa.
Ik moet toegeven dat ik de laatste tijd minder en minder het
Citaat:
zeven uur journaal kijk op TV, dat niveau is gewoon erbarmelijk.
Geen achtergrondinformatie meer, gewoon wat feiten en hop naar het volgende teletubbie onderwerp.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be