Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juni 2003, 22:26   #21
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Zeg turk, het staat toch in het artikel dat die vreemdelingen zich lieten betalen voor seks!!

En jij die dacht dat enkel bij die verderfelijke blanken homofilie voorkwam!!
Pim Fortuyn zei het nog..."ach, die Marokkaanse jongens, die zijn veel te geremd...", en hij kon het weten , maar ja, dat Turks en Marokkaans volkje doet gewoon �*lles voor geld dat ze niet verdiend hebben: waarom zouden ze anders tussen een hoop rabiate blanke racisten komen wonen?!
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 22:28   #22
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Tja, wat kan je erop zeggen?
Blijkbaar is die Turk4ever de grootste racist op het forum- in ieder geval de domste!
Het enige wat ik doe is de racisten een spiegel voorhouden.
En uw super-eerbiedwaardige profeet was een vuige pedofiel die het met meisjes deed die nog met poppen speelden.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 23:02   #23
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Ik heb twee woorden voor jullie: Marc Dutroux
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 23:05   #24
rechtuit
Schepen
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik heb twee woorden voor jullie: Marc Dutroux
Hier is toch niemand die beweert dat er geen blanke pedofielen zijn?

T is jij die beweert dat zon dingen niet of minder voorkomen bij vreemdelingen en das bullshit!
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 23:11   #25
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik heb twee woorden voor jullie: Marc Dutroux
Hier is toch niemand die beweert dat er geen blanke pedofielen zijn?

T is jij die beweert dat zon dingen niet of minder voorkomen bij vreemdelingen en das bullshit!
Ik zal je laten zien hoe een doorsnee racist reageert:
"Moet je zien, alweer een kind verkracht en vermoord door een Belg. Ze zijn echt niet normaal. Ze moeten gewoon het land uitgeschopt worden".
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 23:14   #26
rechtuit
Schepen
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik heb twee woorden voor jullie: Marc Dutroux
Hier is toch niemand die beweert dat er geen blanke pedofielen zijn?

T is jij die beweert dat zon dingen niet of minder voorkomen bij vreemdelingen en das bullshit!
Ik zal je laten zien hoe een doorsnee racist reageert:
"Moet je zien, alweer een kind verkracht en vermoord door een Belg. Ze zijn echt niet normaal. Ze moeten gewoon het land uitgeschopt worden".
Als een belg dit zou doen in een ander land, dan vind ik het maar goed indien dit land die vieze belg inderdaad het land zou uitbonjouren!
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 23:22   #27
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik heb twee woorden voor jullie: Marc Dutroux
Dutroux wordt hier als een crimineel berecht en gestraft en dat is maar goed ook. Uw heilige profeet die zich inliet met diefstal moord geweldpleging verkrachting en pedofilie strekt jullie a° 2003 nog altijd tot voorbeeld en het is daarom dat jullie die aangeboren gewoontes best terug in jullie middeleeuwse thuislanden gaan uitleven dan hebben wij er hier geen last meer van.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 23:27   #28
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Dutroux wordt hier als een crimineel berecht en gestraft en dat is maar goed ook. Uw heilige profeet die zich inliet met diefstal moord geweldpleging verkrachting en pedofilie strekt jullie a° 2003 nog altijd tot voorbeeld en het is daarom dat jullie die aangeboren gewoontes best terug in jullie middeleeuwse thuislanden gaan uitleven dan hebben wij er hier geen last meer van.
Kunnen de Moslims hun geloof dan niet perfect in alle bescheidenheid beleven in ons land, als ze zich daarbij houden aan de door ons vooropgestelde wetten ? Want laten we eerlijk zijn... Het christendom is niet de religie van het Westen, maar wel de Westerse vrijheid. En die Westerse vrijheid wordt door onze wetten beschermd. Als de mensen die wetten respecteren, ongeacht de godsdienst waarin ze geloven, dan kan er toch geen probleem zijn of vergis ik mij ?
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 23:34   #29
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Alweer een Nederlander die ontucht met kinderen pleegt. Bovendien is de persoon ook not eens HIV besmet. Hij is ook nog eens topman bij een topclub. Die Nederlanders moeten echt normaal gaan doen. Ze moeten wat normen en waarden aanleren
Je kan ook niet alle Nederlanders over dezelfde kam scheren net zoals je niet alle Turken of Belgen over dezelfde kam kan scheren... Het is een crimineel feit waar die man zich aan te buiten is gegaan, en waar hij zeker voor berecht moet worden...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 23:39   #30
rechtuit
Schepen
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Dutroux wordt hier als een crimineel berecht en gestraft en dat is maar goed ook. Uw heilige profeet die zich inliet met diefstal moord geweldpleging verkrachting en pedofilie strekt jullie a° 2003 nog altijd tot voorbeeld en het is daarom dat jullie die aangeboren gewoontes best terug in jullie middeleeuwse thuislanden gaan uitleven dan hebben wij er hier geen last meer van.
Kunnen de Moslims hun geloof dan niet perfect in alle bescheidenheid beleven in ons land, als ze zich daarbij houden aan de door ons vooropgestelde wetten ? Want laten we eerlijk zijn... Het christendom is niet de religie van het Westen, maar wel de Westerse vrijheid. En die Westerse vrijheid wordt door onze wetten beschermd. Als de mensen die wetten respecteren, ongeacht de godsdienst waarin ze geloven, dan kan er toch geen probleem zijn of vergis ik mij ?
1. Cristendom is WEL de religie van het Westen. Ikzelf ben niet gelovig maar onze westerse maatschappij is wel (mede)gevormd en door het christendom en wij hangen westerse waarden aan.

2. In de Islam is er geen onderscheid tussen kerk en staat, het geloof regelt het gehele leven. In het westen is dit gelukkig niet (meer) zo.
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 23:43   #31
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Ik wil Turkije allesbehalve beledigen, maar ik heb ook eens ooit een documentaire gezien over de Russische hoeren die, na de val van het IJzeren Gordijn, naar Turkije kwamen afgezakt om daar geld te verdienen. Ze interviewden toen een mannelijke Turk, die vond dat hij vanuit zijn geloof, het recht had om sex te hebben met een andere vrouw als zijn echtgenote. En daar hingen ook serieus grote risico's aan vast met betrekking tot het HIV-virus. Dat werd er althans verteld in die reportage. Dat is voor mij geen reden om alle mannelijke Turken als onverantwoordelijke hoerenlopers te gaan aanzien. We weten hier allemaal dat Turkije een heel modern land aan het worden is... En ik heb op mijn werk in mijn directe omgeving maar liefst twee Islamitische collega's en die mensen slagen er perfect in om hun geloof en hun relatie te beleven binnen de Westerse vrijheid...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 23:47   #32
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
1. Cristendom is WEL de religie van het Westen. Ikzelf ben niet gelovig maar onze westerse maatschappij is wel (mede)gevormd en door het christendom en wij hangen westerse waarden aan.
In de Westerse landen is de kerk en de godsdienst strict gescheiden en onze vrijheid maakt het mogelijk om in gelijk welke godsdienst te geloven. Er is bij ons dus geen verband tussen onze wetten en onze godsdienst, wat het christendom dus ook niet noodzakelijk de religie van het Westen maakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
2. In de Islam is er geen onderscheid tussen kerk en staat, het geloof regelt het gehele leven. In het westen is dit gelukkig niet (meer) zo.
In de meeste staten, waar de Moslims de meerderheid vormen van de bevolking, daar zijn bepaalde godsdienstige wetten verweven met staatswetten, wat het echter niet noodzakelijk onmogelijk maakt om de Islam te beleven binnen de Westerse vrijheid...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 23:52   #33
rechtuit
Schepen
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
1. Cristendom is WEL de religie van het Westen. Ikzelf ben niet gelovig maar onze westerse maatschappij is wel (mede)gevormd en door het christendom en wij hangen westerse waarden aan.
In de Westerse landen is de kerk en de godsdienst strict gescheiden en onze vrijheid maakt het mogelijk om in gelijk welke godsdienst te geloven. Er is bij ons dus geen verband tussen onze wetten en onze godsdienst, wat het christendom dus ook niet noodzakelijk de religie van het Westen maakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
2. In de Islam is er geen onderscheid tussen kerk en staat, het geloof regelt het gehele leven. In het westen is dit gelukkig niet (meer) zo.
In de meeste staten, waar de Moslims de meerderheid vormen van de bevolking, daar zijn bepaalde godsdienstige wetten verweven met staatswetten, wat het echter niet noodzakelijk onmogelijk maakt om de Islam te beleven binnen de Westerse vrijheid...

Je geeft dus geen tegenargumenten, je zegt zelf dat in moslimlanden kerk en staat niet gescheiden zijn.
Tuurlijk is het niet onmogelijk islam te beleiden in het Westen: en dankzij wat is dat? Door onze westerse-christelijke waarden die in onze wetten vervat zitten.

Andere godsdiensten dan islam beleven in landen waar meerderheid moslim is, is al heel wat minder gemakkelijk.
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 23:58   #34
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Dutroux wordt hier als een crimineel berecht en gestraft en dat is maar goed ook. Uw heilige profeet die zich inliet met diefstal moord geweldpleging verkrachting en pedofilie strekt jullie a° 2003 nog altijd tot voorbeeld en het is daarom dat jullie die aangeboren gewoontes best terug in jullie middeleeuwse thuislanden gaan uitleven dan hebben wij er hier geen last meer van.
Kunnen de Moslims hun geloof dan niet perfect in alle bescheidenheid beleven in ons land, als ze zich daarbij houden aan de door ons vooropgestelde wetten ? Want laten we eerlijk zijn... Het christendom is niet de religie van het Westen, maar wel de Westerse vrijheid. En die Westerse vrijheid wordt door onze wetten beschermd. Als de mensen die wetten respecteren, ongeacht de godsdienst waarin ze geloven, dan kan er toch geen probleem zijn of vergis ik mij ?
1. Cristendom is WEL de religie van het Westen. Ikzelf ben niet gelovig maar onze westerse maatschappij is wel (mede)gevormd en door het christendom en wij hangen westerse waarden aan.

2. In de Islam is er geen onderscheid tussen kerk en staat, het geloof regelt het gehele leven. In het westen is dit gelukkig niet (meer) zo.
Onzin. In Turkije is kerk en staat van elkaar gescheiden. Bovendien is Christendom niet de religie van het Westen. Japan is ook een westers land en is niet Christelijk. Bovendien is Nederland ook geen Christelijke land meer. Meer dan de helft van het land is Atheist.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 23:59   #35
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Marc Dutroux is een Belg dus alle Belgen zijn verkrachters.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 00:01   #36
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Je geeft dus geen tegenargumenten, je zegt zelf dat in moslimlanden kerk en staat niet gescheiden zijn. Tuurlijk is het niet onmogelijk islam te beleiden in het Westen: en dankzij wat is dat? Door onze westerse-christelijke waarden die in onze wetten vervat zitten.
Jij zei dat bij de Islam de kerk en de staat nooit gescheiden is. Ik zeg dat het bij de meeste landen, waar de Islam de meerderheidsgodsdienst is, zo is dat ze wel verweven zijn... Het zal dan ook aan Turkije zijn om te bewijzen dat zoiets wel kan als ze willen toetreden tot de Europese Unie. En daar heb ik eerlijk gezegd wel vertrouwen in. Wees maar zeker dat hen dat zal lukken, want daar hangen heel véél economische voordelen aan vast voor Turkije... Ik ben dan ook zeer verheugd om te zien dat jij het ook niet als onmogelijk acht om de Islam te beleven in onze Westerse cultuur... Men zal hier en in Turkije in de toekomst wel zeker niet met verschillende vrouwen gehuwd kunnen zijn, omdat zoiets tegen de Westerse mensenrechten is, maar dan nog kan je de essentie uit de Islam halen, en die verschilt niet zo verschrikkellijk veel van de essentie van het christendom... Die essentie die mogelijk is binnen de vrijheid van het Westen kan men hier dan ook perfect beleven. Anders komt men in aanraking met het gerecht, maar dat weten ze sowieso omdat ze hier ook groot geworden zijn...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Andere godsdiensten dan islam beleven in landen waar meerderheid moslim is, is al heel wat minder gemakkelijk.
Daar twijfel ik hard aan... In Turkije zitten ook veel Christenen die daar ook hun kerken hebben gebouwd, waarmee ik niet wil zeggen dat er geen landen zijn die christenen discrimineren.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 00:06   #37
rechtuit
Schepen
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Dutroux wordt hier als een crimineel berecht en gestraft en dat is maar goed ook. Uw heilige profeet die zich inliet met diefstal moord geweldpleging verkrachting en pedofilie strekt jullie a° 2003 nog altijd tot voorbeeld en het is daarom dat jullie die aangeboren gewoontes best terug in jullie middeleeuwse thuislanden gaan uitleven dan hebben wij er hier geen last meer van.
Kunnen de Moslims hun geloof dan niet perfect in alle bescheidenheid beleven in ons land, als ze zich daarbij houden aan de door ons vooropgestelde wetten ? Want laten we eerlijk zijn... Het christendom is niet de religie van het Westen, maar wel de Westerse vrijheid. En die Westerse vrijheid wordt door onze wetten beschermd. Als de mensen die wetten respecteren, ongeacht de godsdienst waarin ze geloven, dan kan er toch geen probleem zijn of vergis ik mij ?
1. Cristendom is WEL de religie van het Westen. Ikzelf ben niet gelovig maar onze westerse maatschappij is wel (mede)gevormd en door het christendom en wij hangen westerse waarden aan.

2. In de Islam is er geen onderscheid tussen kerk en staat, het geloof regelt het gehele leven. In het westen is dit gelukkig niet (meer) zo.
Onzin. In Turkije is kerk en staat van elkaar gescheiden. Bovendien is Christendom niet de religie van het Westen. Japan is ook een westers land en is niet Christelijk. Bovendien is Nederland ook geen Christelijke land meer. Meer dan de helft van het land is Atheist.
Lees wat ik schrijf, ik zeg niet dat europeanen allemaal christelijk zijn en gelovig zijn (ik ben zelf ook atheist) maar onze waarden en normen berusten wel grotendeels opchristelijke waarden (of veeg je zomaar 1000 jaar christendom in europa weg) en de verlichting.
Met westerse landen bedoel ik zeker japan niet turkieboy, wel de europese landen of landen met voornamelijke mensen van europese afkomst zoals ook de VS, Canada of Australie.
In turkije is er IN THEORIE inderdaad scheiding tussen kerk en staat maar dat neemt nog steeds niet weg dat het leven van een moslim helemaal wordt geleefd in functie en navolging van de geloofsregels.
En dit is nie iets wat wij hier in europa naar terug moeten, daarin staan we toch wel wat verder meen ik.
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 00:06   #38
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Onzin. In Turkije is kerk en staat van elkaar gescheiden.
Perfect. Hoe staat de Turkse staat tegenover polygamie ?
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 00:09   #39
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Lees wat ik schrijf, ik zeg niet dat europeanen allemaal christelijk zijn en gelovig zijn (ik ben zelf ook atheist) maar onze waarden en normen berusten wel grotendeels opchristelijke waarden (of veeg je zomaar 1000 jaar christendom in europa weg) en de verlichting.
Met westerse landen bedoel ik zeker japan niet turkieboy, wel de europese landen of landen met voornamelijke mensen van europese afkomst zoals ook de VS, Canada of Australie.
In turkije is er IN THEORIE inderdaad scheiding tussen kerk en staat maar dat neemt nog steeds niet weg dat het leven van een moslim helemaal wordt geleefd in functie en navolging van de geloofsregels.
En dit is nie iets wat wij hier in europa naar terug moeten, daarin staan we toch wel wat verder meen ik.
Hij heeft anders wel overschot van gelijk over het feit dat Westerse landen zoals Zuid-Korea en Japan ook een andere godsdienst hebben... Of op basis waarvan bepaal jij anders of een land 'westers' is ? Ze liggen niet in het Westen zeker !? Waar ligt Australië en Nieuw-Zeeland dan ?
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 00:13   #40
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Zeg wat je wil, maar ik zie in de toetreding van Turkije een uitdaging, waar men met opgeheven hoofd naar uit moet kijken... Zeker niet met ongegronde angst !
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be