Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juni 2003, 21:46   #1
Ali
Schepen
 
Ali's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 430
Standaard

van het AEL forum, van een zekere X


Justine Henin won Roland Garros. Ten koste van Kim Clijsters. Voor Vlamingen het sein om collectief te beweren dat ze blij zijn voor België, de een na de andere kwam op tv vertellen dat er geen probleem was met het feit dat Justine een Waalse is. Waarom het er over hebben dan?

De afgelopen maanden in acht genomen kan ik me niet van de indruk ontdoen dat Vlamingen zelfs de Walen haten. Wat scheelt er in ’s hemelsnaam met onze Vlaamse landgenoten? Ik zag Louis Michel in Parijs een warm pleidooi houden over dat wij allemaal nu eens eindelijk als Belgen moeten praten en denken en niet meer als Vlamingen/Walen. Eerlijk gezegd begrijp ik het niet.

Ik begrijp dat Vlamingen vroeger, in een ver verleden te lijden hadden onder de Franstaligen in dit land. Maar nu? Vlamingen leveren al jaren de eerste minister en de belangrijkste ministerposten in Belgie, ook het bedrijfsleven is voornamelijk Vlaams. Dit wordt dan aangegrepen om te zeggen dat Wallonie profiteert van Vlamingen, het lijkt nooit goed genoeg te zijn voor de nakomelingen van Cyriel Verschaeve.

Walen echter hoor ik altijd vertellen hoe Belgisch ze zich voelen, Vlamingen zijn hun landgenoten. Vlamingen zeggen dan weer dat Walen niet meer of minder zijn dan bevoorrechte handelspartners waarop ze meteen weer met scherp beginnen schieten. Nu krijgen we een broekvent als Vlaams minister-prsident, enkel en alleen om Steve Steavert volgend jaar te weerhouden van deze positie.

Wat mankeren deze mensen? Walen telken male verwijten dat ze Belgie economisch verzwakken maar zelf kinderen aan het roer zetten? Welke oprecht bezorgde Belg heeft er nu niet liever Steve dan Bart aan het hoofd van Vlaanderen? Is het omdat Bartje extreem rechts is? Omdat hij vroeger met de gedachte speelde van de VU naar het VB over te stappen? Of is het echt zo dat Vlamingen een complex met zich meedragen, een minderwaardigheidsgevoel misschien zodat ze zich altijd en overal bedreigd voelen? Zijn ons Vlaamse landgenoten paranoia? Het lijkt er wel op. Het wordt toch tijd dat alle Vlamingen zich aan de Belgische realiteit aanpassen of anders gewoon opkrassen. Er is nog plaats zat in Noorwegen en anders is er nog altijd de lokroep van Zuid-Afrika
_________________
Ali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 21:12   #2
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Uw analyse klopt, maar u vergeet één ding: u moet Vlamingen vervangen door flaminganten.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 21:14   #3
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Uw analyse klopt, maar u vergeet één ding: u moet Vlamingen vervangen door flaminganten.
Je overdrijft soms toch wel een beetje hoor... Je kan je perfect Belg én Vlaming voelen, en ik denk zelfs dat de meeste Vlaamse Belgen dat gevoel hebben en dat ze totaal geen afkeer hebben van België... Die 'afkeer' is echt aan niet genoeg Vlamingen besteed om er zo'n zwanenzang over te houden... So relax...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 01:05   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Ik begrijp dat die meneer X van mijnheer Ali liever eens een Waalse president heeft. Zoals Di Rupo bijvoorbeeld. (PS) En Steve Steavert als 'Vlaamse' minister president. (SPA)

Wat de onverdraagzaamheid van de Vlamingen betreft, ga eens een kijkje nemen bij de 'Communautaire Discussies'. De verdraagzaamheid van de BUB-club is legendarisch vergeleken bij die van de flaminganten, N-VA- ers, Vlaams Blokkers en elk ander Vlaams nazi-tuig.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 11:02   #5
Celebfin
Provinciaal Statenlid
 
Celebfin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Locatie: Antwerpen(Wilrijk)
Berichten: 668
Standaard

Ik ben absoluut niet akkkoord. Er zijn natuurlijk een kleine minderheid onverdraagzame Vlamingen en walen, maar die moet je erbij nemen. Ik vind trouwens dat Belgen terug naar elkaar teruggroeien Getuige hiervan zijn de vele spontane reacties tijdens sporthoogtepunten. Ook wordt er enquete na enquete bwezen dat al dat Vlaam-nationalistisch gezeik de mensen koud laat. Het ronduit belachelijke sprookje dat nu in de Vlaamse regering gebeurt, doet veel kennissen van mij(die geen 'blubbertjes'zijn)zeggen dat ze eigenlijk zo'n Vlaamse regering overbodig vinden, of dat ze alleszins te veel macht heeft.
Het Vlaanderen gevoel is heruitgevonden door de VTM vrees ik.
__________________
You have a voice don't loose it
You have a choice so choose it
you have a brain so use it
the time has come to peace the fuck out
Celebfin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 11:40   #6
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celebfin
Ik ben absoluut niet akkkoord. Er zijn natuurlijk een kleine minderheid onverdraagzame Vlamingen en walen, maar die moet je erbij nemen.
Ik hoop dat je het hier nu niet over Flaminganten hebt!! Anders mag u me wel eens duidelijk maken waarom zij onverdraagzaam zouden zijn.

Citaat:
Ik vind trouwens dat Belgen terug naar elkaar teruggroeien Getuige hiervan zijn de vele spontane reacties tijdens sporthoogtepunten.
Deze fenomenen tijdens sporthoogtepunten hebben niets te maken met het naar elkaar toe groeien maar zijn eeuwenoude opstoten van sporthystorie, dit is helemaal niets nieuw.

Citaat:
Ook wordt er enquete na enquete bwezen dat al dat Vlaam-nationalistisch gezeik de mensen koud laat.
Denkt u dat de mensen geinteresseerd zijn in een unitair Belgie? Wil dat daarom zeggen dat je daar geen aandacht moogt aan schenken of dat het een slecht systeem is, een unitair systeem is natuurlijk wel een slecht systeem.

Citaat:
Het ronduit belachelijke sprookje dat nu in de Vlaamse regering gebeurt, doet veel kennissen van mij(die geen 'blubbertjes'zijn)zeggen dat ze eigenlijk zo'n Vlaamse regering overbodig vinden, of dat ze alleszins te veel macht heeft.
Als ze zeggen dat ze een Vlaamse regering overbodig vinden kennen ze niets van politiek want daar worden wel degelijk belangrijke beslissingen genomen: sport, cultuur, onderwijs,... Dat ze te veel macht hebben staat dan weer in contradictie met wat u eerst zei. Conclusie: u zuigt maar wat uit uw mouw. Voor mij moet de Vlaamse regering nog een heel pak meer bevoegdheden krijgen dan zullen uw kennissen de Belgische regering misschien overbodig vinden.
Citaat:
Het Vlaanderen gevoel is heruitgevonden door de VTM vrees ik.
Wat heeft de VTM hier mee te maken? Door wie is het Belgiegevoel uitgevonden denkt u? Of is dat een spontaan gegeven?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2003, 11:58   #7
Celebfin
Provinciaal Statenlid
 
Celebfin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Locatie: Antwerpen(Wilrijk)
Berichten: 668
Standaard

Ik zeg niet dat flamiganten onverdraagzaam zijn. Ik zeg wel dat veel Vlaams-nationalisten bij het blok zijn en die zijn wel onverdraagzaam.
__________________
You have a voice don't loose it
You have a choice so choose it
you have a brain so use it
the time has come to peace the fuck out
Celebfin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2003, 12:01   #8
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celebfin
Ik zeg niet dat flamiganten onverdraagzaam zijn. Ik zeg wel dat veel Vlaams-nationalisten bij het blok zijn en die zijn wel onverdraagzaam.
En dus is iedereen onverdraagzaam.

Welnu, Albert II is heeft een buitenechtelijke relatie, dus alle Belgen zijn ontrouw.

Ben ik blij dat ik volgens Numarx als Vlaming geen Belg meer ben .
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2003, 15:58   #9
Belg
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 11
Standaard

onnozelaars er zijn geen vlamingen
enkel BELGEN
en vuile rotflamionganten!!!
__________________
BELGIË, BELGIË BOVEN ALLES!
Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2003, 20:37   #10
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Deze "nieuwe Belg " heeft het over Vlaamse landgenoten. In België ( voor zolang het nog bestaat ) zijn er Vlamingen ( oorspronkelijk of deftig geïntegreerd ) en Walen. De rest zijn geen "landgenoten", maar inwijkelingen. Hij of zij weet NIET ( kan het ook niet weten ) waarover het gaat daar dit historisch gegroeid is. De wortels van dit sujet liggen niet in België maar ergens anders en hij/zij zou dus beter gewoon zijn mond houden. Mocht hij/zij in Noord-Ierland nu gaan wonen ( of misschien zelfs zijn/haar ouders reeds ) dan kan hij toch ook moeilijk over de vete tussen kathol. en protest. spreken. Hij / zij heeft er geen enkele affiniteit mee.
Belg is een verzamelnaam voor allerlei wezens die op deze lap grond leven. Hoe verder kan je nog ontwortelen ??

Alleen een God kan ons nog redden !
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2003, 21:14   #11
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Belgische eenheid? Overal ter wereld vallen landen net uit elkaar, omdat volkeren zich tegen het conformisme beginnen te keren.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be