Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juni 2003, 17:30   #1
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Wat is het verschil tussen een keppel en een wit potske?


Iemand met een keppel op zijn kop zegt :

"Ik behoor tot een groep mensen die met 0,2% van de wereldbevolking jaarlijks goed is voor 20% van de Nobelprijzen".



Iemand met een wit potske op zijn kop zegt :

"Ik behoor tot een groep mensen die met 20% van de wereldbevolking jaarlijks minder boeken vertaalt dan een land als Griekenland".




Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 18:13   #2
numarx
Minister
 
numarx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2003
Berichten: 3.388
Standaard

Uhuh. Interessante maatschappelijke discussie.
__________________
when you're asked to fight a war that's over nothing
it's best to join the side that's gonna win
http://chezpaulus.devnulled.be
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 18:22   #3
Ali
Schepen
 
Ali's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 430
Standaard

een keppel is een kasteel in holland:

Hoewel de naam Keppel ouder is stamt het kasteel van rond 1350.
Geschiedenis Al vroeg worden heren van Keppel genoemd: in 1182 is sprake van een Wouter van Keppel, maar de eerste die met naam in het archief voorkomt is Theodericus en wel in 1272. De laatste van zijn geslacht was Wolter, die in 1330 overleed en uit zijn huwelijk met Jutta van der Sluse maar liefst acht dochters had, maar geen enkele zoon. Zijn dochter Beatrix, erfgename van Keppel, huwde Roderick van Voorst en mogelijk zijn zij de grondleggers van het huidige kasteel. Met hun achterkleinzoon Sweder stierf in 1401 ook het geslacht Van Voorst op Kepel uit en dit bezit vererfde op Sweder's zuster Johanna, echtgenote van Otto van Polanen. Maar ook het Polanen-tijdperk is maar van korte duur, want hun enige zoon overleed kinderloos in 1432, zijn bezittingen nalatende aan zijn zuster Cunigunda, gehuwd met Frederick van Heeckeren genaamd Rechteren.

Ali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 19:02   #4
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Jaja Ali, maar onnozel doen...

Maar voor de rest geen antwoord op, noch weerlegging van :
Citaat:
"Ik behoor tot een groep mensen die met 20% van de wereldbevolking jaarlijks minder boeken vertaalt dan een land als Griekenland".
Dutch
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 19:03   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Jaja Ali, maar onnozel doen...

Maar voor de rest geen antwoord op, noch weerlegging van :
Citaat:
"Ik behoor tot een groep mensen die met 20% van de wereldbevolking jaarlijks minder boeken vertaalt dan een land als Griekenland".
Dutch
Internet wint blijkbaar aan belang t.o.v. boeken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 19:09   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hm, effe denken, Internet, voornamelijk bekend van de plaatjes filmpjes en andere weergaves van mensen dieren en vrouwen.. De Koran is daar niet mee akkoord.

Trouwens, de grootste restrictie qua netgebruik, China en Saoudi Arabië zijn toch vrij strikt.

In alle geval,Darwin's opmerking een humoristische opvatting van een helaas groot verschil.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 19:17   #7
Ali
Schepen
 
Ali's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Jaja Ali, maar onnozel doen...

Maar voor de rest geen antwoord op, noch weerlegging van :
Citaat:
"Ik behoor tot een groep mensen die met 20% van de wereldbevolking jaarlijks minder boeken vertaalt dan een land als Griekenland".
Dutch

Wellicht ben je te dom, of te onbeschoft om antwoord te krijgen op berichten die jij post. Volgens mij ben jij, net als de "professionele" ontkenners van dit forum een fundamentalist onder de sceptici. Ik bedoel daarmee het volgende: De ontkenners op dit forum zijn de fundamentalisten onder de sceptici. Ergens in hun achterhoofd beseffen ze, dat als ze er werkelijk over na gaan denken ze nooit meer zo fel kunnen reageren op alles waar ze nu tegen aanschoppen, omdat het dan voor hen ook duidelijk wordt dat er toch wel meer aan de hand moet zijn. Zodra ze echter dat stukje hersens in hun achterhoofd voelen denken, stoppen ze dat meteen weg achter de muur waar alle wijsheid van ze opgesloten ligt, niet bereikbaar voor het verstand. Dit zijn gewoon de "volwassen kinderen" en vandaar dat ik hun schrijfseltjes en zwartmakerij bestempel als kinderachtig! Met alle recht van de wereld mag ik ze ook domme zielen noemen en daarom dat ik niet eens de moeite neem om te antwoorden
of ook maar iets neerpoot wat bij me opkomt
Ali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 19:33   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Trouwens, de grootste restrictie qua netgebruik, China en Saoudi Arabië zijn toch vrij strikt.
Ze moesten die Chinese moslimsloeries hun witte potseke doen opeten.
Een schande om hun volk uit Islamitisch-religieuze overwegingen geen breedband toe te staan.
Moge Allah's wraak hen treffen..........
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 20:25   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Danke Superstaaf, voor het aanduiden van een klein maar belangrijk detail.

Er is een heel kleine groep Chinese Moslims,die heel hard aan rebeleren zijn tegen de anti theisten van Peking.Zo'n 100 000 agrariërs op zijn best, op een bevolking van 1 300 000 000

Ene Ali, het is strikt iets dat Moslims geen afbeeldingen mogen maken, of bekijken van afbeeldingen van mensen of dieren, en het een quasie verplichting is om in elk kunstwerkt een foutje in te bouwen.

Als je deze Hadiths, die ik trouwens aan het opzoeken ben in mijn huiskoraantje niet erkend ben je al dik in de fout.

de juiste versen komen.. wees niet bang.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 21:03   #10
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Ali
Citaat:
Wellicht ben je te dom, of te onbeschoft om antwoord te krijgen op berichten die jij post. Volgens mij ben jij, net als de "professionele" ontkenners van dit forum een fundamentalist onder de sceptici
Ik weet best Ali, dat jij nu erg boos bent... Maar daarmee heb je nog niet geantwoord of een weerlegging gegeven van wat hoger gepost stond
Citaat:
"Ik behoor tot een groep mensen die met 20% van de wereldbevolking jaarlijks minder boeken vertaalt dan een land als Griekenland".
Je zal nu eenmaal ooit moeten toegeven beste Ali dat ex-moslims bestaan, dat sommige mensen zich hebben kunnen bevrijden uit de verstikkende greep van de islam, of je dat nu wil of niet... Net zoals je zal moeten toegeven dat de moslimlanden nu echt geen toonbeeld zijn van progressief denken, economische welvaart en onderwijs voor allen ... Zelfs al hebben ze er de financiële middelen voor. Erger nog wordt het wanneer het onderwijs verstrekt wordt door de islamscholen (madrassa's), dan is het obscurantisme troef...
Val mij maar persoonlijk aan, dat geeft niets, het bewijst gewoon dat jij geen redelijke argumenten hebt om iets te weerleggen.

Voor wat de censuur betreft, het zal niemand verwonderen dat het Main Faithfreedom Org in Saoudi-Arabië niet aldaar op het net toegelaten is ...

Dutch
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 23:38   #11
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Wat is het verschil tussen een keppel en een wit potske?


Iemand met een keppel op zijn kop zegt :

"Ik behoor tot een groep mensen die met 0,2% van de wereldbevolking jaarlijks goed is voor 20% van de Nobelprijzen".



Iemand met een wit potske op zijn kop zegt :

"Ik behoor tot een groep mensen die met 20% van de wereldbevolking jaarlijks minder boeken vertaalt dan een land als Griekenland".
Iemand met zagemeel in zijn hoofd:

"Ik behoor tot de burgers van België en die lezen en kopen minder dan 1 boek per hoofd/per jaar (kookboeken en strips inbegrepen), en dat is het laagste cijfer van heel Europa"

Bron: Elsevier en Knack
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 23:53   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Gelukkig voor mij dat ik minstens 3 boeken per week verwerk, waarvan de helft eigen bibliotheekje is, en de rest gemeenschapsbibliotheek mogen weze.
En ik bedoel Boeken, alle types. Strips ga ik per dozijn door vrees ik.
Laatste stuk interessante lectuur -eigen bib-"De Koninklijke Nederlandse Marine" van Chris Mark.

Samen met mijn levenspartner Babeth lezen we genoeg om een doorsnee Belgisch dorp aan de gang te houden.

Knack staat in mijn boek als zijnde een stukje te mijden literatuur, wegens persoonlijke beledigingen daarin geuit, en zelfs geen erkenning dat ik dat artikel zou gelezen hebben na mijn aangetekend schrijven over desbetreffend artikel.
Elsevier is te verwerken, maar is lastig vinden hier.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 07:37   #13
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Gelukkig voor mij dat ik minstens 3 boeken per week verwerk, waarvan de helft eigen bibliotheekje is, en de rest gemeenschapsbibliotheek mogen weze.
En ik bedoel Boeken, alle types. Strips ga ik per dozijn door vrees ik.
Laatste stuk interessante lectuur -eigen bib-"De Koninklijke Nederlandse Marine" van Chris Mark.

Samen met mijn levenspartner Babeth lezen we genoeg om een doorsnee Belgisch dorp aan de gang te houden.

Knack staat in mijn boek als zijnde een stukje te mijden literatuur, wegens persoonlijke beledigingen daarin geuit, en zelfs geen erkenning dat ik dat artikel zou gelezen hebben na mijn aangetekend schrijven over desbetreffend artikel.
Elsevier is te verwerken, maar is lastig vinden hier.
Groot gelijk.

Knack is afgrijselijk.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 10:07   #14
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Wat is het verschil tussen een keppel en een wit potske?


Iemand met een keppel op zijn kop zegt :

"Ik behoor tot een groep mensen die met 0,2% van de wereldbevolking jaarlijks goed is voor 20% van de Nobelprijzen".



Iemand met een wit potske op zijn kop zegt :

"Ik behoor tot een groep mensen die met 20% van de wereldbevolking jaarlijks minder boeken vertaalt dan een land als Griekenland".




En die "Vlamingen", wat zeggen die?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 10:41   #15
wardje
Burgemeester
 
wardje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Wat is het verschil tussen een keppel en een wit potske?


Iemand met een keppel op zijn kop zegt :

"Ik behoor tot een groep mensen die met 0,2% van de wereldbevolking jaarlijks goed is voor 20% van de Nobelprijzen".



Iemand met een wit potske op zijn kop zegt :

"Ik behoor tot een groep mensen die met 20% van de wereldbevolking jaarlijks minder boeken vertaalt dan een land als Griekenland".




En die "Vlamingen", wat zeggen die?
Wij zeggen: wij behoren tot een groep mensen die 0,001% van de wereldbevolking uitmaakt maar wij verzorgen jaarlijks 90% van de revisionistische publicaties
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 11:15   #16
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Wat is het verschil tussen een keppel en een wit potske?


Iemand met een keppel op zijn kop zegt :

"Ik behoor tot een groep mensen die met 0,2% van de wereldbevolking jaarlijks goed is voor 20% van de Nobelprijzen".



Iemand met een wit potske op zijn kop zegt :

"Ik behoor tot een groep mensen die met 20% van de wereldbevolking jaarlijks minder boeken vertaalt dan een land als Griekenland".




En die "Vlamingen", wat zeggen die?
Wij zeggen: wij behoren tot een groep mensen die 0,001% van de wereldbevolking uitmaakt maar wij verzorgen jaarlijks 90% van de revisionistische publicaties
Behoort u dan tot die 60.000 mensen Wardje?

Of behoort u tot de groep medemensen die wat wiskunde betreft 'andersvalide' zijn?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 12:18   #17
wardje
Burgemeester
 
wardje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Wat is het verschil tussen een keppel en een wit potske?


Iemand met een keppel op zijn kop zegt :

"Ik behoor tot een groep mensen die met 0,2% van de wereldbevolking jaarlijks goed is voor 20% van de Nobelprijzen".



Iemand met een wit potske op zijn kop zegt :

"Ik behoor tot een groep mensen die met 20% van de wereldbevolking jaarlijks minder boeken vertaalt dan een land als Griekenland".




En die "Vlamingen", wat zeggen die?
Wij zeggen: wij behoren tot een groep mensen die 0,001% van de wereldbevolking uitmaakt maar wij verzorgen jaarlijks 90% van de revisionistische publicaties
Behoort u dan tot die 60.000 mensen Wardje?

Of behoort u tot de groep medemensen die wat wiskunde betreft 'andersvalide' zijn?
Hmmm ja dat is wat dom van mij; een duizendste is geen duizendste procent... Domme ward!
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 15:44   #18
kirie
Burger
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: één van de 6 rond Brussel
Berichten: 191
Standaard

[quote="dutch"]
Ik weet best Ali, dat jij nu erg boos bent... Maar daarmee heb je nog niet geantwoord of een weerlegging gegeven van wat hoger gepost stond
Citaat:
"Ik behoor tot een groep mensen die met 20% van de wereldbevolking jaarlijks minder boeken vertaalt dan een land als Griekenland".
en welke relevantie heeft dat nu beste dutch, al vertaalden ze nul boeken in duizend jaar
kirie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 15:59   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat Kirie is relevant, omdat het 20% van de wereldbevolking die door een geloof in isolement zit....

Als je niet leert, dan kan je ook geen inzicht krijgen.

was er niet ergens een of andere veldheer die erop wees "ken je vijand".
En aangezien iedereen die geen moslim is de vijand moet zijn of op zijn minst een walgelijke, bijna Belgisch hoge belasting moet betalen zou het niet zo dom zijn eens te leren wat de wereld te bieden heeft.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 16:03   #20
kirie
Burger
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: één van de 6 rond Brussel
Berichten: 191
Standaard

Dat zou wel kunnen maddox, maar die 20 % zitten over de hele wereld verdeeld en niet overal vertalen ze geen boeken hé....
m.a.w die dingen niet teveel generaliseren
kirie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be