Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2018, 08:56   #201
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het concept van de hypermarkten van Carrefour is al jaren en jaren voorbijgestreefd. In een hypermarkt Carrefour zie je vrijwel uitsluitend oude mensen net als in de nabij gelegen Lunch Garden. Het personeel van dergelijke Carrefours lijkt soms rechtstreeks afkomstig uit communistisch Rusland: ze gaan echt niet sneller werken omdat er een rij van meer dan 12 mensen aan hun kassa staat aan te schuiven, ik praat dan vooral over het "oude" personeel dat met een contract werkt waarvan jonge werknemers enkel maar van kunnen dromen. Het soort personeel dat alles verkloot voor de jonge generatie en waar bedrijven als Bpost en Proximus ook zwaar onder te lijden hebben.

Het winkelconcept van de hypermarkten is ook hopeloos voorbijgestreefd: alles onder één dak werkt niet meer, daar kan de Makro ook over meespreken.
Misschien is het ontgaan dat nogal wat klanten zijn zoals mezelf.Ik WIL eigenlijk niet in een grootwarenhuis zijn,ik verschijn daar omdat het nu eenmaal af en toe moet.De "beleving" interesseert me geen zak...."Winkelen" is eigenlijk een "raid" ,asap binnen,graaien,betalen en buiten.Dat is niet mogelijk in een hypermarkt...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 13 januari 2018 om 08:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 11:50   #202
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Stom forum!!!!! Je wordt automatisch ingelogd; wat voorheen niet het geval was; en als je iets wil inbrengen dan verdwijnt je tekst en zegt dit forum dat je niet bent ingelogd!
Als men die spelletjes blijft spelen dan kunnen ze hier wel het zonder mij doen.
Foert dan!!! Trouwens wat je ook inbrengt wordt nooit gelezen. Iedereen zoekt maar naar stupiditeiten waarmee men verder oorlog kan voeren. Meestal one-liners dan nog.
Dat vraagt niet teveel inspanning en dan blijft er meer tijd over om hun nonsens te lezen.
Weinigen doen hier nog de moeite om met argumenten te debatteren over onderwerpen die een debat waard zijn.
Mekaar in de haren vliegen is geen debat!
En dan is het nog spijtig dat ik dit moet zeggen in een topic die; qua gebrachte inhoud door de deelnemers; boven het normale gezeur uitstijgt.

Laatst gewijzigd door werkman : 13 januari 2018 om 12:09.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 16:40   #203
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ah, een wetenschappelijke benadering : daar hou ik van.

Ik nam de proef op de som, en sneed een zakdoek in twee stukken (verhouding 60/40).

Welnu, de sneus snuiten in het grootste stuk lukt perfect. Met het kleinste stuk lukt het nauwelijks, maar mits een beetje moeite en volharding gaat het wel.
Zonder snot op je handen?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 06:18   #204
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Kris Peeters heeft zijn volledig gewicht (figuurlijk) in de schaal geworpen voor Opel. Ik waardeer zijn inspanningen. Hij heeft tenminste iets proberen te doen. Maar je moet toch vaststellen dat hij als vertegenwoordiger van Vlaanderen machteloos stond.
Ze zijn zelfs met "3 zwaargewichten (dachten ze)" naar Amerika afgezakt.
Ze mankeerden enkel Crembo die kent zijn "frifolere" weg daar.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 09:21   #205
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het personeel van de Lidl is dan ook heel flexibel inzetbaar, dat van de Carrefour is heel log inzetbaar.

Een kennis van mij werkt ook in de Lidl, ze moet soms bijspringen in andere vestigingen als daar personeel te weinig is.

Bij Lidl heb je ook geen vaste kassiersters.
De ene dag aan de kassa, de andere dag rekken vullen en bijspringen aan de kassa, of ...
Carrefour is in België de enige die hypermarkten heeft, buiten een zestal Cora's in de Walen en Brussel. Gaan vergelijken met Lidl, Aldi, Colruyt, Delhaize etc is niet relevant. Dat zijn hoofdzakelijk voedingswinkels en in het geval van Lidl en Aldi met een beperkt gamma produkten.

De problemen van de hypermarkten zijn niet bij Carrefour alleen en zijn wereldwijd. In Amerika staan gigantische shopping malls leeg die rond een hypermarkt draaiden. Mensen zijn minder bereid afstanden te rijden en een uur of langer in de winkel rond te lopen. Internet is ook overal in opmars en Amazon legt zich zelfs nu toe op voeding.

De nabijheids kleine supermarkt is ook terug in opmars. In Parijs bijvoorbeeld heb je veel kleine supermarkten in de stad waar men nu een nieuw concept heeft. Er is een gezellige ruimte voorzien waar de klant na hij gewinkeld heeft de producten kan opeten en uitdrinken. Er staat een koffie automaat, een microgolf waar de klant zijn eten kan opwarmen, hij kan zijn GSM opladen, er is gratis wifi voorzien. Gezonder en goedkoper dan naar de Macdo of restaurant te gaan. Het is met zulke concepten dat men klanten en omzet binnenhaalt. Carrefour is op gebied van innovatie wat blijven steken maar zij zijn de enige niet.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 14 januari 2018 om 09:26.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 09:29   #206
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het concept van de hypermarkten van Carrefour is al jaren en jaren voorbijgestreefd. In een hypermarkt Carrefour zie je vrijwel uitsluitend oude mensen net als in de nabij gelegen Lunch Garden. Het personeel van dergelijke Carrefours lijkt soms rechtstreeks afkomstig uit communistisch Rusland: ze gaan echt niet sneller werken omdat er een rij van meer dan 12 mensen aan hun kassa staat aan te schuiven, ik praat dan vooral over het "oude" personeel dat met een contract werkt waarvan jonge werknemers enkel maar van kunnen dromen. Het soort personeel dat alles verkloot voor de jonge generatie en waar bedrijven als Bpost en Proximus ook zwaar onder te lijden hebben.

Het winkelconcept van de hypermarkten is ook hopeloos voorbijgestreefd: alles onder één dak werkt niet meer, daar kan de Makro ook over meespreken.
Leg me dat eens uit zo van de Makro en dergelijke.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 09:30   #207
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Misschien is het ontgaan dat nogal wat klanten zijn zoals mezelf.Ik WIL eigenlijk niet in een grootwarenhuis zijn,ik verschijn daar omdat het nu eenmaal af en toe moet.De "beleving" interesseert me geen zak...."Winkelen" is eigenlijk een "raid" ,asap binnen,graaien,betalen en buiten.Dat is niet mogelijk in een hypermarkt...
Waarom niet?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 09:30   #208
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Stom forum!!!!! Je wordt automatisch ingelogd; wat voorheen niet het geval was; en als je iets wil inbrengen dan verdwijnt je tekst en zegt dit forum dat je niet bent ingelogd!
Als men die spelletjes blijft spelen dan kunnen ze hier wel het zonder mij doen.
Foert dan!!! Trouwens wat je ook inbrengt wordt nooit gelezen. Iedereen zoekt maar naar stupiditeiten waarmee men verder oorlog kan voeren. Meestal one-liners dan nog.
Dat vraagt niet teveel inspanning en dan blijft er meer tijd over om hun nonsens te lezen.
Weinigen doen hier nog de moeite om met argumenten te debatteren over onderwerpen die een debat waard zijn.
Mekaar in de haren vliegen is geen debat!
En dan is het nog spijtig dat ik dit moet zeggen in een topic die; qua gebrachte inhoud door de deelnemers; boven het normale gezeur uitstijgt.
Ligt waarschijnlijk toch aan uwe PC
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 09:33   #209
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Carrefour is in België de enige die hypermarkten heeft, buiten een zestal Cora's in de Walen en Brussel. Gaan vergelijken met Lidl, Aldi, Colruyt, Delhaize etc is niet relevant. Dat zijn hoofdzakelijk voedingswinkels en in het geval van Lidl en Aldi met een beperkt gamma produkten.

De problemen van de hypermarkten zijn niet bij Carrefour alleen en zijn wereldwijd. In Amerika staan gigantische shopping malls leeg die rond een hypermarkt draaiden. Mensen zijn minder bereid afstanden te rijden en een uur of langer in de winkel rond te lopen. Internet is ook overal in opmars en Amazon legt zich zelfs nu toe op voeding.

De nabijheids kleine supermarkt is ook terug in opmars. In Parijs bijvoorbeeld heb je veel kleine supermarkten in de stad waar men nu een nieuw concept heeft. Er is een gezellige ruimte voorzien waar de klant na hij gewinkeld heeft de producten kan opeten en uitdrinken. Er staat een koffie automaat, een microgolf waar de klant zijn eten kan opwarmen, hij kan zijn GSM opladen, er is gratis wifi voorzien. Gezonder en goedkoper dan naar de Macdo of restaurant te gaan. Het is met zulke concepten dat men klanten en omzet binnenhaalt. Carrefour is op gebied van innovatie wat blijven steken maar zij zijn de enige niet.

Ik wil ze ook absoluut niet vergelijken op basis van concept, wel op basis van personeelsefficiëntie, en daar kan de GB nog veel, heel veel leren.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 10:00   #210
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik wil ze ook absoluut niet vergelijken op basis van concept, wel op basis van personeelsefficiëntie, en daar kan de GB nog veel, heel veel leren.
In het geval van de problemen die de hypermarkten van Carrefour nu hebben is dat maar een deel van het probleem. Je mag nog zo vriendelijk zijn tegen een klant maar per slot van rekening kijkt hij naar zijn comfort en de prijs. Die klant is nu minder bereid 20 minuten of meer naar een hypermarkt te rijden en daar een uur rond te lopen.

Op de koop toe beschouwt hij soms de hypermarkt als een showroom voor duurdere aankopen. Hij gaat een verkoper minutenlang ondervragen voor een dure GSM bijvoorbeeld en vergelijken in de winkel met andere toestellen en dan rijd hij naar huis en besteld op internet waar hij hem het goedkoopst kan vinden. Dan mag bij wijze van spreken de verkoopster nog in haren bloten champagne en een pijpje aanbieden. De klant rijd naar huis en besteld goedkoper op internet.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 12:21   #211
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In het geval van de problemen die de hypermarkten van Carrefour nu hebben is dat maar een deel van het probleem. Je mag nog zo vriendelijk zijn tegen een klant maar per slot van rekening kijkt hij naar zijn comfort en de prijs. Die klant is nu minder bereid 20 minuten of meer naar een hypermarkt te rijden en daar een uur rond te lopen.

Op de koop toe beschouwt hij soms de hypermarkt als een showroom voor duurdere aankopen. Hij gaat een verkoper minutenlang ondervragen voor een dure GSM bijvoorbeeld en vergelijken in de winkel met andere toestellen en dan rijd hij naar huis en besteld op internet waar hij hem het goedkoopst kan vinden. Dan mag bij wijze van spreken de verkoopster nog in haren bloten champagne en een pijpje aanbieden. De klant rijd naar huis en besteld goedkoper op internet.
De klant rijd naar huis en besteld goedkoper op internet bij een Nederlandse firma.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 12:33   #212
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In het geval van de problemen die de hypermarkten van Carrefour nu hebben is dat maar een deel van het probleem. Je mag nog zo vriendelijk zijn tegen een klant maar per slot van rekening kijkt hij naar zijn comfort en de prijs. Die klant is nu minder bereid 20 minuten of meer naar een hypermarkt te rijden en daar een uur rond te lopen.

Op de koop toe beschouwt hij soms de hypermarkt als een showroom voor duurdere aankopen. Hij gaat een verkoper minutenlang ondervragen voor een dure GSM bijvoorbeeld en vergelijken in de winkel met andere toestellen en dan rijd hij naar huis en besteld op internet waar hij hem het goedkoopst kan vinden. Dan mag bij wijze van spreken de verkoopster nog in haren bloten champagne en een pijpje aanbieden. De klant rijd naar huis en besteld goedkoper op internet.
welke Carrefour is dat mss?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 12:45   #213
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Graag iets meer uitleg a.u.b.

Ik kom zelf eens per week in de Carrefour, ik koop er niet veel, maar zee hebben soms dingen die je elders niet (meer) vindt.
Wat mij in ieder geval opvalt dat is dat er steeds minder klanten aanwezig zijn in de Carrefour.
Hetzelfde geldt ook voor de andere warenhuizen trouwens.

Zij die de kleinhandel vermoord hebben gaan nu blijkbaar zelf te onder.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 12:59   #214
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De klant rijd naar huis en besteld goedkoper op internet bij een Nederlandse firma.
Of zelfs in China.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 13:09   #215
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dank U Kris Peeters. Want U hebt ons met de neus op de harde feiten gedrukt. Vlaanderen is veel te klein om in deze wereld enig weerwerk te beiden aan multinationals. Het zal sommigen misschien doen inzien welk nefaste gevolgen een verdere opsplitsing van dit land met zich mee zal brengen.
We moeten terug bij Nederland godverdomme,tijd dat die simplistische belgcistische separatistische troglodieten inzien dat la belzieke te klein is om multinationals het hoofd te bieden.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 13:15   #216
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
We moeten terug bij Nederland godverdomme,tijd dat die simplistische belgcistische separatistische troglodieten inzien dat la belzieke te klein is om multinationals het hoofd te bieden.
Laten we even terug in het verleden kijken.

Meestal is in het verleden kijken geen goede zaak maar in dit geval houden we het dankbaar op geschiedenis.

De breuk tussen Nederland en België

Of we dat terug ongedaan moeten maken dat lijkt mij niet een echt goed plan.

Kijken we even naar Rotterdam, géén echte Nederlander meer te vinden daar.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 januari 2018 om 13:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 13:16   #217
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
We moeten terug bij Nederland godverdomme,tijd dat die simplistische belgcistische separatistische troglodieten inzien dat la belzieke te klein is om multinationals het hoofd te bieden.
Het heeft lang geduurd eer men er het communautaire bij sleurt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 16:39   #218
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

We moeten beseffen dat er bij de "kleine Carrefours" ,die door zelfstandigen als franchisenemer uitgebaat worden en eigenlijk elk op zich onafhankelijke bedrijfjes zijn, geen problemen andere dan de concurrentie zullen zijn.Die zullen wel niet betrokken zijn in de "mededelingen" die later in de maand verwacht worden.

Bij de centrale administratie en de hypermarkten echter,in direkte uitbating door de kolos "Carrefour" ,is hoogstwaarschijnlijk weer een maneuvertje in aantocht zoals we dat van multinationals ,die regelmatig ook eens dode- en rotte takken moeten afsnijden,gewend zijn....

Het is niet goed voor "Jongene" en "meneer Mark"
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 14 januari 2018 om 16:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 07:55   #219
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ondertussen ontslaat Carrefour meer dan 1300 medewerkers. Carrefour heeft nagelaten om mee te gaan met de moderne tijd en te lang vastgehouden aan het totaal voorbijgestreefde concept van hypermarkten.

Werknemers beschuldigen de directie er nu van een kille houding aan te nemen. Wat nu gebeurt is echter al lang aangekondigd. En uiteindelijk is het simpel: brengt het niet op dan moet er ingegrepen worden. Een moeilijk te begrijpen principe voor veel werkvolk maar een harde realiteit voor ondernemers en bedrijven.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 08:41   #220
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dank U Kris Peeters. Want U hebt ons met de neus op de harde feiten gedrukt. Vlaanderen is veel te klein om in deze wereld enig weerwerk te beiden aan multinationals. Het zal sommigen misschien doen inzien welk nefaste gevolgen een verdere opsplitsing van dit land met zich mee zal brengen.
En België is volgens U dan wel groot genoeg om weerstand te bieden aan multinationals ??

Hoe komt het dan dat Carrefour, Ford ,Renault en Opel niet het minste weerstand kregen van België
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be