Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 januari 2018, 21:21   #121
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

De stropoppen dansen hier weer, lijkt wel disco STROMAN.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2018, 21:54   #122
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De stropoppen dansen hier weer, lijkt wel disco STROMAN.
voor zover ik weet rij ook jij nog altijd fossiel.


ne ze, dat is dan een sneer die moet snijden als een dolk in het hart

vergeet niet, ik rij 6000km per jaar, daarmee versla ik denk ik toch moeiteloos denk ik de gemiddelde belg qua emissie

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 januari 2018 om 21:55.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2018, 21:59   #123
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2018, 22:11   #124
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Micele

technisch gezien kan ik u nog altijd inhalen om elektrisch te rijden
ik moet toegeven uw dialoog prikkelt mij om het te doen. Maar nogmaals, ik zal het doen op het moment dat ik daar 'winst' zie. En die winst zal wel komen hoor.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2018, 22:34   #125
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Micele

technisch gezien kan ik u nog altijd inhalen om elektrisch te rijden
ik moet toegeven uw dialoog prikkelt mij om het te doen. Maar nogmaals, ik zal het doen op het moment dat ik daar 'winst' zie. En die winst zal wel komen hoor.
Met een diesel 6000 km per jaar rijden en dan het moment afwachten waar je het woord 'winst' ziet in het gebruik van een wagen, is dat jouw redenering?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
vergeet niet, ik rij 6000km per jaar, daarmee versla ik denk ik toch moeiteloos denk ik de gemiddelde belg qua emissie
Ik neem toch wel aan dat je toen geen diesel gekocht hebt om 6000 km per jaar te rijden?

Zelfs in de veel betere fiscale tijden voor een diesel was het omslagpunt voor 'winst' pas vanaf 15000 km/j, bvb in 2009 nog, de redenen staan uitgelegd in deze link van november 2011: http://www.autofans.be/nieuws/overhe...we-pompprijzen
In 2012 was dat al 25.000 km/jaar geworden. En 2018 is het wslk pas 35.000 km per jaar...

(wat jouw persoonlijke keuze toen was, en is, en blijft, of whatever interesseert me niet, de post is algemeen bedoelt)

Laatst gewijzigd door Micele : 1 januari 2018 om 23:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 08:24   #126
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.835
Standaard

Het zal nu wel rap gedaan zijn met diesel voor de meesten. De portemonnee is het enige dat telt voor de brave ouders.

https://nieuws.vtm.be/binnenland/vab...eselwagen-meer
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 08:50   #127
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Met een diesel 6000 km per jaar rijden en dan het moment afwachten waar je het woord 'winst' ziet in het gebruik van een wagen, is dat jouw redenering?



Ik neem toch wel aan dat je toen geen diesel gekocht hebt om 6000 km per jaar te rijden?

Zelfs in de veel betere fiscale tijden voor een diesel was het omslagpunt voor 'winst' pas vanaf 15000 km/j, bvb in 2009 nog, de redenen staan uitgelegd in deze link van november 2011: http://www.autofans.be/nieuws/overhe...we-pompprijzen
In 2012 was dat al 25.000 km/jaar geworden. En 2018 is het wslk pas 35.000 km per jaar...

(wat jouw persoonlijke keuze toen was, en is, en blijft, of whatever interesseert me niet, de post is algemeen bedoelt)
heb het al gezegd ik kijk niet naar de motor, ik kijk gewoon naar de taksen en minimaliseer de taksen. Als ik een verkeerde keuze maak is het door de politiek...

Als je tweedehands een auto koopt en die taksen worden meegerekend in de tweedehandswaarde, dan zie je dat verschil in aankoopprijs niet meer micele... Dan wordt die auto gewoon goedkoper en koop je die goedkopere diesel omdat hij beter in de markt ligt.

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 januari 2018 om 08:52.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 09:35   #128
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

6000 km/jaar met een diesel is vragen om problemen.

Mijn vrouw heeft zo een Opel Corsa TDI naar de vaantjes gereden. Roet, roet, roet....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 09:39   #129
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
6000 km/jaar met een diesel is vragen om problemen.

Mijn vrouw heeft zo een Opel Corsa TDI naar de vaantjes gereden. Roet, roet, roet....
Als die 6000km in een paar grote ritten gedaan worden is dat geen punt hoor.

Daarentegenover, om effe naar de bakker te rijden...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 09:53   #130
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
die onverbrande aromatische benzeenverbindingen waarvoor waren die weer slecht ?
PAK' zijn wel degelijk kankerverwekkend. Maar er zijn belangrijker bronnen. Verbranding van vaste stoffen zoals hout en steenkool bijvoorbeeld. Daarom dat doe zouden moeten verboden worden voor huishoudelijk gebruik.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 09:58   #131
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Met een diesel 6000 km per jaar rijden en dan het moment afwachten waar je het woord 'winst' ziet in het gebruik van een wagen, is dat jouw redenering?



Ik neem toch wel aan dat je toen geen diesel gekocht hebt om 6000 km per jaar te rijden?

Zelfs in de veel betere fiscale tijden voor een diesel was het omslagpunt voor 'winst' pas vanaf 15000 km/j, bvb in 2009 nog, de redenen staan uitgelegd in deze link van november 2011: http://www.autofans.be/nieuws/overhe...we-pompprijzen
In 2012 was dat al 25.000 km/jaar geworden. En 2018 is het wslk pas 35.000 km per jaar...

(wat jouw persoonlijke keuze toen was, en is, en blijft, of whatever interesseert me niet, de post is algemeen bedoelt)
Voor wie zijn auto al na enkele jaren doorvekocht was een diesel gewoon de beste keuze, je kreeg tot 3 jaar geleden een tweedehands benzine met een motor van meer dan 1.600cc gewoon niet verkocht.
Als je een wagen kocht om meer dan 10 jaar te houden, maar weinig km doet, is een diesel nog steeds de beste keuze.
Een diesel heeft namelijk het geweldige voordeel dat hij beter tegen stilstaan kan dan een benzine motor.
Een benzine motor die slechts enkel uren per maand draait levert namelijk sneller problemen op dan een diesel.
Een diesel kan je zelfs enkele jaren laten stil staan en om hem te starten moet je dan enkele de olie en accu vervangen, terwijl je bij een benzine de hele ontsteking ook moet vervangen.

Mag ik je er trouwens op wijzen, dat zelfs de groep D'Ieteren gebruikt nog steeds geen E-wagens als bedrijfswagens, wegens te onredendabel tegenover diesels.
Mag ik je er op wijzen, dat er binnen de VW-groep slechts enkele techniekers zijn die aan de E-wagens mogen werken in België.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 10:15   #132
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Bougies kosten geen stukken van mensen he Jantje....

Mag ik u er op wijzen dat Leaseplan, toch wat groter kwa vloot dan D'Ieteren, met 1.7 miljoen voertuigen in eigendom, tegen 2022 al zijn eigen personeel electrisch wilt hebben en tegen 2030 al zijn lease voertuigen bij klanten full electric wilt hebben ?

Als deze mannen dat soort targets zetten en beginnen te kopen, gaat het snel. Dan kan VW en co niet anders als aanpassen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 10:19   #133
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En waarom wilt iemand nog een diesel kopen ?
koppel, rijplezier, minder verbruik

heb mij vorig jaar een 1.8 naft gekocht omdat mijn eur3 tweeliter diesel weggejaagd werd ... qua rijplezier is dat een ferme bummer. dik spijt van.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 10:24   #134
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
koppel, rijplezier, minder verbruik

heb mij vorig jaar een 1.8 naft gekocht omdat mijn eur3 tweeliter diesel weggejaagd werd ... qua rijplezier is dat een ferme bummer. dik spijt van.
Dat begrijp ik dus niet.

De benzines waarmee ik heb gereden, reden allemaal sportiever dan de diesels.

Racen doet men ook in de regel met benzines.

Vinniger, vlotter en lichter. Dat zijn de benzines. Log, sloom (maar wel goede trekkers) dat waren de diesels. De atmosferische diesel van mijn ma was helemaal te gek: accelereerde voor geen meter en zoop diesel, maar versleten deed het ding niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 10:29   #135
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De fout die veel dieselrijders maken als ze overstappen naar benzine is dat ze te laag in de toeren blijven en daarom het gevoel hebben van geen vermogen te hebben.

Ga naar die 3000-4000 toeren, en dan merk je dat er veel plezier in een benzinewagen zit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 10:32   #136
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
koppel, rijplezier, minder verbruik

heb mij vorig jaar een 1.8 naft gekocht omdat mijn eur3 tweeliter diesel weggejaagd werd ... qua rijplezier is dat een ferme bummer. dik spijt van.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De fout die veel dieselrijders maken als ze overstappen naar benzine is dat ze te laag in de toeren blijven en daarom het gevoel hebben van geen vermogen te hebben.

Ga naar die 3000-4000 toeren, en dan merk je dat er veel plezier in een benzinewagen zit.
Het optrekvermogen van een diesel zit bij lage toeren. Het is onnozel om hem in de hoge toeren te jagen. Voor de rest is dat even sportief of niet, dat hangt van de pk's af.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 januari 2018 om 10:33.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 10:35   #137
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De fout die veel dieselrijders maken als ze overstappen naar benzine is dat ze te laag in de toeren blijven en daarom het gevoel hebben van geen vermogen te hebben.

Ga naar die 3000-4000 toeren, en dan merk je dat er veel plezier in een benzinewagen zit.
dat klopt wel, maar dan ligt je halve naftbak er ook telkens achter ... om van dat ergelijke geluid van die hoge toeren nog maar te zwijgen...

naft is vinniger voor wie aan t licht onnozel gelijk ne puber wil optrekken mss ... doe mij maar het koppel en luxueus krachtig hernemen op hoge snelheid van een diesel ...

van t weekend nog genoten bij t terugkomen van skiverlof...auto van mijne maat 2l diesel in Duitsland 210kmu 3500 toeren en nog overschot ... dat is toch wel zalig ze, mijn naft vliegt dit jaar nog terug buiten.

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 januari 2018 om 10:41.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 10:35   #138
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het optrekvermogen van een diesel zit bij lage toeren. Het is onnozel om hem in de hoge toeren te jagen. Voor de rest is dat even sportief of niet, dat hangt van de pk's af.
Dat sportief rijden kost dan ook gemiddeld 2 liter meer verbruik en vervuiling.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 10:37   #139
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat klopt wel, maar dan ligt je halve naftbak er ook telkens achter ... om van dat ergelijke geluid van die hoge toeren nog maar te zwijgen...

naft is vinniger voor wie aan t ligt onnozel gelijk ne puber wil optrekken mss ... doe mij maar het koppel en luxueus krachtig hernemen op hoge snelheid van een diesel ...

van t weekend nog genoten bij t terugkomen van skiverlof...auto van mijne maat 2l diesel in Duitsland 210kmu 3500 toeren en nog overschot ... dat is toch wel zalig ze, mijn naft vliegt dit jaar nog terug buiten.
Veel meer valt daar niet aan toe te voegen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 10:40   #140
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Veel meer valt daar niet aan toe te voegen.
aan het ligt

ook goeiemorgen

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 januari 2018 om 10:43.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be