Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 december 2015, 16:15   #1
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard Muyters kan werklozen nu onmiddellijk schorsen

Voortaan zal Vlaanderen werklozen zowel kunnen begeleiden, controleren als sanctioneren. Dat moet tot grote efficiëntiewinst leiden. "Vanaf 1 januari vervallen die vaste termijnen waarop je op een controlegesprek kunt worden uitgenodigd", legt Thomas Pollet, de woordvoerder van Vlaams minister van Werk Philippe Muyters (N-VA), uit. "Er is ook geen minimumtermijn meer. Iemand die niet ingaat op uitnodigingen kan meteen naar de controledienst van de VDAB worden doorgestuurd."


http://www.demorgen.be/economie/vdab...eren-b6ab2084/

Iedereen met 2 handen heeft binnen het jaar werk.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 16:27   #2
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Voortaan zal Vlaanderen werklozen zowel kunnen begeleiden, controleren als sanctioneren. Dat moet tot grote efficiëntiewinst leiden. "Vanaf 1 januari vervallen die vaste termijnen waarop je op een controlegesprek kunt worden uitgenodigd", legt Thomas Pollet, de woordvoerder van Vlaams minister van Werk Philippe Muyters (N-VA), uit. "Er is ook geen minimumtermijn meer. Iemand die niet ingaat op uitnodigingen kan meteen naar de controledienst van de VDAB worden doorgestuurd."


http://www.demorgen.be/economie/vdab...eren-b6ab2084/

Iedereen met 2 handen heeft binnen het jaar werk.
Goede maatregel !! Doe zo verder N-VA.

Laatst gewijzigd door dpg : 19 december 2015 om 16:29.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 19:30   #3
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Zou Muyters daarvan klaarkomen ?
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 20:42   #4
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Iedereen met 2 handen heeft binnen het jaar werk.
Wat houdt er u dan tegen?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 21:27   #5
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Goede maatregel !! Doe zo verder N-VA.
Er zijn 2.300.00 gepensioneerden waarvan 1.370.000 die nog niet 65 jaar zijn.
Er zijn 600.000 werklozen, exclusief de geschorsten. Deze laatste groep was goed voor 52.000 MENSEN in 2014. Dit jaar zullen er dat meer dan 100.000 zijn.
Er zijn 320.000 langdurige zieken.
Meer dan 120.000 mensen leven van een leefloon. Voor volgend jaar spreekt men nu reeds over 200.000 mensen.
Er zijn 107.000 bruggepensioneerden.
Vorig jaar waren er 540.000 mensen werkzaam met een uitzendcontract waarvan 134.000 met dagcontractjes.
In april 2014 waren er in België 37.577 mensen minder aan het werk dan 1 jaar daarvoor. Toch was de bevolking met meer dan 70.000 mensen toegenomen.
De helft vd mensen die vandaag voor een financiele instelling werken zullen de volgende jaren hun job verliezen. Hun aantal betreft de grootte van een middelgrote Belgische stad.
In de ambtenarij werden 100.000den werklozen verstopt die bijvoorbeeld de werklozen moeten controleren maw een werkloze controleert een werkloze!!!
De echte werkloosheid bedraagt meer dan 3.000.000 mensen!!
Denkt U werkelijk dat U nooit werkloos zult worden? Sinds de personeelsdienst "Human Resources" is beginnen heten, worden mensen door het bedrijfsleven behandeld als wegwerpartikelen.U zult alvast TEMINSTE tot 67 jaar moeten werken om het laagste pensioen vd Westerse wereld te krijgen. De mensen waarvoor U in de handen klapt hebben het hunne gestemd op 2 minuten tijd nl vanaf 54 jaar met een veelvoud van het uwe.

Laatst gewijzigd door demonen : 19 december 2015 om 21:55.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 23:17   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Dat ze er maar snel een hoop schorsen. Genoeg geprofiteerd zou ik zeggen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 00:11   #7
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat ze er maar snel een hoop schorsen. Genoeg geprofiteerd zou ik zeggen.
inderdaad!

Leve deze regering van rechtvaardige rechtsen!
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 08:05   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Zou Muyters daarvan klaarkomen ?
Ik denk het wel.

Dat men daar een 'oplossing' voor zoekt daar kan ik mij nog met verzoenen.

Maar die oplossing moet wel goed zijn in de zin van dat je niet zomaar een heel hoopje mensen gaat schrappen die dan binnen de drie tellen bij het OCMW gaan aankloppen of in de criminaliteit verzeild geraken of wat anders gaan uitproberen om de eindjes toch maar aan elkaar te kunnen knopen ...

Mensen werk laten zoeken/geven/opleidingen allemaal mooi en intussen een hoopje landverraders (lees: asielzoekers) direct één of ander 'jobke' geven?

Gaat dat wel goedkomen?

Uit het oogpunt van mensen die de duizenden €'s zomaar te scheppen hebben op het einde van de maand lijkt mij dit gemakkelijk maar er is een maar ...

Ik heb er geen idee van hoe men het best zou kunnen 'oplossen' maar ik denk ook dat bij een volgende kiezing die N-VA véél stemmen gaat verliezen.

Ik hoop dat ik dat weer verkeerd zie.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 december 2015 om 08:16.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 09:10   #9
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Dat ex-Fordwerknemer Gerwin Smeets (55) na een jaar zoeken nog altijd geen job heeft gevonden, ligt zeker niet aan hem. Hij stuurde al 155 sollicitatiebrieven en voltooide daarnaast ook nog eens twee bijkomende opleidingen. Waar ligt het dan wel aan? "Eenmaal je de vijftig gepasseerd bent, tel je niet meer mee", zegt hij beslist.

"Het voelde wel zo aan, ik leidde dat af aan hun houding. En daarbij, ik kan ook tussen de regels leven", getuigt de man uit Millen die meer dan dertig jaar woont in Wonck, een Waals dorp net over de taalgrens. Hij is een van de meer dan 4.000 Fordwerknemers die een jaar geleden, en na 38 jaar trouwe dienst, werd ontslagen. Vandaag zit hij al een jaar thuis. "Ik ben met brugpensioen. Ik hoef me niet meer op de arbeidsmarkt aan te bieden omdat ik er volledig van ben vrijgesteld", bekent Smeets. "Ik voel me echter nog te jong om thuis te blijven, ik wil werken."

Na 155 sollicitaties heeft hij nog altijd geen job. "Sinds de sluiting heb ik bijna om de twee dagen een sollicitatiebrief geschreven", vertrouwt hij ons toe. "In 67 brieven kreeg ik dezelfde standaarduitleg waarom ik niet in aanmerking kwam voor de job. Ik had niet het juiste profiel voor de baan. In de overige brieven lieten werkgevers me na een sollicitatie weten dat ik opgenomen ben in hun wervingsreserve. Bij één sollicitatie moest ik een taaltest in het Engels, Frans en Duits afleggen. Ik behaalde de hoogste score. Toch kreeg ik de job niet omdat de vacature om een nog altijd onbekende reden niet meer ingevuld hoefde worden." Bij één firma waar hij naar een job solliciteerde, werd ervaring in de logistiek gevraagd. "Ze lieten me verstaan dat ik niet genoeg ervaring had, maar ik heb bij Ford jaren in de logistiek gewerkt. Je hebt de expertise en toch val je uit de boot. Toch te gek voor woorden?"

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...ting-a2560608/
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 09:49   #10
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pluimgewichtje Bekijk bericht
Van diegenen die wel werk vonden heb je toevallig geen brief?
Iemand die 1 dag interim heeft gewerkt wordt niet meer beschouwd als ex-Fordwerknemer.
Iemand die 1 maand onafgebroken via interim heeft gewerkt krijgt het predikaat "voltijds werkende met een contract van onbepaalde duur".
De cijfers vd vdab zijn vervalst net als de jobaanbiedingen.
Indien zij de echte werkloosheidscijfers moeten vrijgeven en de echte vacante jobs dan is er geen maatschappelijk draagvlak meer om werklozen te schorsen of om mensen tot 67 jaar en langer te laten werken.
Indien u echt wil weten hoeveel ex-Ford en toeleveringsmensen aan het werk zijn dan moet je op Facebook lid worden van hun groep.
VAn mijn ex-bedrijf zit meer dan 77% in de werkloosheid/opleiding/swt. De weinigen die werk hebben doen dat via uitzendkantoren en slechts weinigen werken in Limburg (de meesten in de Kempen, Brussel, Nederland).
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 09:56   #11
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

De N-VA zijn racisten :

Werkloosheid :
Het probleem: slechte werking van de arbeidsmarkt, te hoge loonkosten en arbeidslasten.

De oplossing: meer jobs, zelfs als ze slecht betaald zijn.
(Ze geven impliciet toe dat er veel te weinig jobaanbod is!!!!)



Hoe? 'Structurele maatregelen op lange termijn'. Daaronder wordt verstaan: een intensieve begeleiding voor de vierde maand werkloosheid, wat zou betekenen: werkervaring, bedrijfsstages en beroepsopleiding, en een loonlastenverlaging.

Uitkering? Niets voor schoolverlaters: wie niets heeft bijgedragen, krijgt ook niets. Voor werklozen: uitkering van maximaal 2 jaar, met eventueel daarna een activeringspremie van een jaar. De uitkering wordt wel hoger. Wie een passende job weigert, verliest zijn uitkering.

Besluit : Vlamingen die niets hebben bijgedragen (horen ambtenaren en politici daar ook niet bij???!!!!!!!!!!!!!!!!!!) krijgt geen uitkeringen MAAR ... hoeveel hebben asielzoekers bijgedragen?

Laatst gewijzigd door demonen : 20 december 2015 om 09:56.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 10:49   #12
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Een zelfstandige die langer dan x aantal jaar zelfstandige is krijgt ook niks en heeft soms fortuin betaald aan belastingen en sociale bijdragen.
Of is di scheeftrekking ook rechtgezet?


En gelukszoekers ... jawel.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 11:16   #13
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Zou Muyters daarvan klaarkomen ?


Phillippe Naert begon op 18 april zij functie als hoogleraar bedrijfseconomie aan de Katholieke Universiteit Brabant. Zijn openbare rede gaf een onthullend beeld van de werkgelegenheidspolitiek in de Europese Unie. Hij begint over zijn eigen land: België; officieel is daar 11 tot 13 procent van de beroepsbevolking werkloos. 'Worden echter gedeeltelijk- en oudere langdurig werklozen in de bijstand, tijdelijk te werk gestelden via overheidsprogramma's en VUT-ters bij de officiële cijfers opgeteld, dan heeft België ongeveer 23 procent werklozen'

Ook in andere landen zijn honderdduizenden werklozen uit de officiële statistieken verdwenen. De opvallend gunstige cijfers van Nederland (6,2 procent) en Groot-Brittannië (6,1 procent) deugen niet. De echte werkloosheid in beide landen ligt drie maal zo hoog (volgens van Wijnbergen, de nieuwe secretaris-generaal op Economische Zaken is die in ons land zelfs 25 procent en jaren van loonmatiging hebben niets opgeleverd om die werkloosheid te verkleinen). Spanje Frankrijk, Duitsland en Italië geven eenzelfde somber beeld. Het werkloosheidsprobleem in Europa is groter dan in de zwarte dertiger jaren. Phillippe Naert: 'wij komen terecht in een maatschappij met een klein aantal haves en vele have nots'.

De hoogleraar bedrijfseconomie zegt met nadruk dat dit geen doemdenken is. Hij wijst naar de situatie in de Verenigde Staten. Daar heeft één procent van de gezinnen 40 procent van de rijkdom. Dat is daar vlug gegaan: in 1971 hadden bestuursvoorzitters van ondernemingen een inkomen van 29 maal het loon van de fabrieksarbeider; nu is dat meer dan honderd maal. Wereldwijd gezien is het inkomen van de 358 dollarmiljardairs hoger dan dat van de 2,3 miljard armsten.

Professor Naert trekt de beerput open. Hopelijk drijft de kwalijke lucht over naar Den Haag en Brussel.

http://www.sdnl.nl/naert-1.htm

Laatst gewijzigd door demonen : 20 december 2015 om 11:17.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 11:20   #14
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Een zelfstandige die langer dan x aantal jaar zelfstandige is krijgt ook niks en heeft soms fortuin betaald aan belastingen en sociale bijdragen.
Of is di scheeftrekking ook rechtgezet?


En gelukszoekers ... jawel.
Ik kom uit een zelfstandigen-familie en uw opmerking is terecht. Vele zelfstandigen zijn op bejaarde leeftijd nog actief omdat ze anders in extreme armoede terecht komen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 11:25   #15
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Schitterend! Eindelijk worden die werkweigeraars eens aangepakt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 11:27   #16
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wat houdt er u dan tegen?
Daar zit niemand op te wachten hoor Met zeurkousen kan je weinig aanvangen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 12:24   #17
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Phillippe Naert begon op 18 april zij functie als hoogleraar bedrijfseconomie aan de Katholieke Universiteit Brabant. Zijn openbare rede gaf een onthullend beeld van de werkgelegenheidspolitiek in de Europese Unie. Hij begint over zijn eigen land: België; officieel is daar 11 tot 13 procent van de beroepsbevolking werkloos. 'Worden echter gedeeltelijk- en oudere langdurig werklozen in de bijstand, tijdelijk te werk gestelden via overheidsprogramma's en VUT-ters bij de officiële cijfers opgeteld, dan heeft België ongeveer 23 procent werklozen'

Ook in andere landen zijn honderdduizenden werklozen uit de officiële statistieken verdwenen. De opvallend gunstige cijfers van Nederland (6,2 procent) en Groot-Brittannië (6,1 procent) deugen niet. De echte werkloosheid in beide landen ligt drie maal zo hoog (volgens van Wijnbergen, de nieuwe secretaris-generaal op Economische Zaken is die in ons land zelfs 25 procent en jaren van loonmatiging hebben niets opgeleverd om die werkloosheid te verkleinen). Spanje Frankrijk, Duitsland en Italië geven eenzelfde somber beeld. Het werkloosheidsprobleem in Europa is groter dan in de zwarte dertiger jaren. Phillippe Naert: 'wij komen terecht in een maatschappij met een klein aantal haves en vele have nots'.

De hoogleraar bedrijfseconomie zegt met nadruk dat dit geen doemdenken is. Hij wijst naar de situatie in de Verenigde Staten. Daar heeft één procent van de gezinnen 40 procent van de rijkdom. Dat is daar vlug gegaan: in 1971 hadden bestuursvoorzitters van ondernemingen een inkomen van 29 maal het loon van de fabrieksarbeider; nu is dat meer dan honderd maal. Wereldwijd gezien is het inkomen van de 358 dollarmiljardairs hoger dan dat van de 2,3 miljard armsten.

Professor Naert trekt de beerput open. Hopelijk drijft de kwalijke lucht over naar Den Haag en Brussel.

http://www.sdnl.nl/naert-1.htm
Het is m.a.w. de schuld van het kapitalisme en niet van de ambtenaren en steuntrekkers.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 12:31   #18
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Het is m.a.w. de schuld van het kapitalisme en niet van de ambtenaren en steuntrekkers.
Er is geen werklozenprobleem. Er is een werkaanbodprobleem.
Wat ambtenaren betreft : tussen 1970 en nu werden 1 miljoen werklozen verstopt in de ambtenarij. Deze optie is nu voor werklozen afgeschaft.
In België zijn er 2 miljoen wat U "steuntrekkers" noemt nl ambtenaren, dienstenchequers, politici en andere gesubsidieerden die hun loon betaald krijgen uit de schatkist. Deze netto-ontvangers zijn in aantal zo groot dat je met wiskundige zekerheid kunt stellen dat dit systeem gaat imploderen.

Laatst gewijzigd door demonen : 20 december 2015 om 12:35.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 12:37   #19
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Schitterend! Eindelijk worden die werkweigeraars eens aangepakt.
In Antwerpen zijn er voor elke (meestal nog tijdelijke!) job 13 werklozen. U kunt dus niet spreken over werkweigeraars.

Laatst gewijzigd door demonen : 20 december 2015 om 12:37.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 12:38   #20
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

De werkloosheidscijfers in Europa gaan in dalende lijn, maar in België neemt de werkloosheid toe. Dat blijkt uit de cijfers van Eurostat, het Europese bureau voor statistiek.

http://trends.knack.be/economie/mens...al-590813.html
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be