Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 april 2007, 13:50   #1
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard Dit is "rechts" in West-Europa

Geert Wilders verliefd op Israël

Geert Wilders hakte vorige maand hard in op zijn PvdA-collega Khadija Arib vanwege haar vermeende ‘dubbele loyaliteit’. Maar ook met een enkel paspoort kun je opkomen voor de belangen van een ander land.
Geert Wilders: ‘Sharon en Thatcher zijn mijn voorbeelden.’
‘Hij heeft een heel groot hart voor de politieke belangen van het land’
‘Wilders ziet in Israël een baken, een lichtend voorbeeld’

Het is opmerkelijk dat een niet onbelangrijk aantal heerschappen en bewegingen die “eigen volk eerst” schreeuwen, zo verliefd zijn op Israël. Israël is een terreurstaat waar men mensen 6 maanden kan opsluiten zonder proces, een terreurstaat die zonder emotie vrouwen en kinderen vermoordt. Deze heerschappen en bewegingen die bewust of onbewust kiezen voor de geopolitieke as Washington-Brussel-Tel Aviv zijn de vijanden van de Europese volkeren. Dit is immers de as van de chip-implant, van Big Brother, van de internationale bankiers aan de wereldmacht, van de dictatuur, van de slavernij.
Vele “pro-Israël”-heerschappen worden door de Israëlische ambassade of de Mossad onderhouden.

Het begin van zijn liefde voor Israël is een verhaal dat Geert Wilders graag deelt. Op 18-jarige leeftijd had hij een baantje in een augurkenfabriek net over de grens in Duitsland om een reis naar Australië of Israël te kunnen maken, ‘omdat je ook nog moet kunnen werken voor je geld en dat kon in die twee landen’.

Het liefst was hij naar Australië gegaan, maar dan had hij nog maanden langer tussen ‘blaffende Duitsers in grauwe jassen’ augurken in potten moeten slaan. Het werd Israël, mede omdat een ex-vriendinnetje uit Venlo daar naartoe was verhuisd, zo verhaalt hij in Kies voor de vrijheid, het boek dat hij na zijn breuk met de VVD schreef.

De tocht groeide uit tot een verblijf van een paar jaar. Hij werkte in broodfabrieken en een moshav, een kibboetsachtige gemeenschap. Met het daar verdiende geld reisde hij de regio rond. ‘Al in 1982 merkte ik als 18-jarige de haat tussen landen en de grove onderdrukking door niet-democratische leiders. In Egypte werd ik spontaan uitgenodigd op de thee door een uiterst vriendelijke Egyptische familie maar zodra het woord Israël viel – een land waar Egypte toen al formeel vrede mee had gesloten – twinkelde pure haat in hun ogen en in de ogen van de meeste anderen. Ook was er grote angst voor de eigen leiders. Ik herinner me dat de Egyptische president Moebarak op een dag spontaan de Sinaï bezocht en mensen zich schielijk in hun huizen verscholen.’
De reis maakt een onuitwisbare indruk op de jonge Wilders. ‘Ik woonde een half jaar in de Jor-daanvallei boven Jericho, en hoe vaak we niet de schuilkelders in moesten als terroristische elementen 3 kilometer vanuit Jordanië de grens overkwamen’, zei hij in 2005 in het Nieuw Israëlitisch Weekblad.

Zijn liefde voor Israël, ‘de enige democratie in het hele Midden-Oosten’, is nooit meer bekoeld. Naar eigen zeggen is hij inmiddels ‘dertig, veertig keer’ in de Joodse staat geweest. Veelal op eigen kosten, soms op rekening van de Tweede Kamer als het een parlementaire delegatie betrof. Een paar keer ging hij voor de VVD naar Israël om stemmen te ronselen onder Nederlandse immigranten. Saillant detail: velen van hen hebben een dubbele nationaliteit.

‘Vele interessante landen in deze regio heb ik de afgelopen jaren bezocht: van Syrië tot Egypte, van Tunesië tot Turkije en van Cyprus tot Iran’, zegt Wilders in 2003 in een verkiezingstoespraak in Tel Aviv. ‘Maar nergens heb ik dat speciale gevoel van verbondenheid dat ik steeds weer krijg als ik op het Ben Goerion-airport voet op Israëlische bodem zet.’
Het netwerk dat Wilders de afgelopen 25 jaar in de Joodse staat heeft opgebouwd is indrukwekkend. Hij heeft herhaaldelijk vermeld dat hij Ariel Sharon, premier van Israël van 2001 tot 2006, ‘vele malen’ heeft ontmoet. ‘Sharon is samen met Thatcher (Britse oud-premier, red.) een van mijn voorbeelden’, zegt hij. Ook de huidige regeringsleider, Ehud Olmert, is geen onbekende van hem.
Illustratief is de opmerking die Wilders onlangs maakte in een vraaggesprek met De Pers over Gerrit Zalm. De VVD-minister kreeg in 2001 de Scopus Award van de Hebreeuwse Universiteit van Jeruzalem omdat hij zich had ingespannen voor de teruggave van Joodse tegoeden die tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn geroofd. ‘Ik weet nog dat ik met Gerrit Zalm naar Israël ging omdat hij een prijs kreeg. Zat hij, de minister, bij een staatssecretaris, en ik bij Sharon.’

In zijn strijd tegen het moslimextremisme heeft hij in de Israëli’s ervaren bondgenoten gevonden. In 2005 probeert hij (vergeefs) de Tweede Kamer te winnen voor het idee van ‘administratieve detentie’. Dat is de door Amnesty International verfoeide Israëlische wet die het mogelijk maakt mensen een half jaar op te sluiten zonder enige vorm van proces. (!!!) Wilders heeft dat plan eerder dat jaar opgedaan tijdens een bezoek aan Israël. ‘Op verzoek van de Israëlische regering regelde ik gesprekken met terrorisme-experts voor hem’, zegt Manfred Gerstenfeld, een in Amsterdam opgegroeide consultant die verbonden is aan een denktank in Israël. ‘Wilders ziet in Israël een baken, een lichtend voorbeeld. Israël is zich bewust dat het bedreigd wordt, Nederland niet.’

Als Elsevier hem tijdens die reis interviewt, is hij op bezoek bij een Israëlische kolonel buiten dienst die commandant was in de Gazastrook – en sindsdien een deel van een van zijn benen moet missen. Wilders woont ook op een militair ereveld een herdenking voor een oorlogsheld bij en krijgt daar spontaan een hand van Ehud Barak. De oud-premier van Israël complimenteert hem met een paginagroot interview in het Hebreeuwse dagblad Yediot Ahronot.

Geen deur in Israël blijft voor hem gesloten, stelt de PVV-leider. ‘Op het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken kwam ik in het strengst beveiligde deel – achter dikke deuren – en daar zat dan de Iran-desk, allemaal wetenschappers die kranten in het Farsi spelden’, beweert hij in De Pers.

Ook bij de Mossad, de geduchte geheime dienst van Israël, kan hij terecht. In 2004 meldt hij dat de Mossad de Nederlandse inlichtingendienst AIVD heeft gewaarschuwd dat terreurcellen in onder meer de Benelux over chemische wapens beschikken. Dat heeft hij vernomen tijdens gesprekken met hoge functionarissen in het Mossad-hoofdkwartier. De contacten van Wilders in Israël zijn zo goed dat de Nederlandse ambassade in Tel Aviv geen programma hoeft te maken als hij naar Israël komt, maar alleen de wapenvergunningen voor zijn lijfwachten moet regelen, aldus een welingelichte bron.

In de ruim acht jaar die Wilders in de Tweede Kamer zit voor de VVD, de Groep Wilders en de Partij voor de Vrijheid, heeft hij zich in een continue stroom schriftelijke Kamervragen opgeworpen als een verdediger van Israël, zo wijst het archief uit. De verwijten aan de buurlanden van de Joodse staat zijn niet van de lucht, maar Israël wordt gespaard.

Ook als Olmert en zijn regering in de zomer van 2006 in de hele wereld onder vuur liggen vanwege het offensief in Libanon, blijft Wilders onvoorwaardelijk aan de kant van Israël staan. Twee dagen nadat er 47 Libanezen zijn gedood door Israëlische beschietingen eist Wilders in Kamervragen dat het kabinet zich onverkort achter de Joodse staat opstelt. ‘Bent u bereid onmiddellijk publiekelijk namens de Nederlandse regering politieke steun aan – en solidariteit met – Israël en de Israëlische strijd tegen het terrorisme in de Palestijnse Gebieden en Libanon uit te spreken’, vraagt hij de toenmalige minister van Buitenlandse Zaken, Ben Bot (CDA). Die antwoordt dat het bij het recht van Israël om zich te verdedigen tegen ontvoeringen van Israëlische soldaten en raketaanvallen van Hamas en Hezbollah ‘uiteraard wel van belang (is) dat het internationale recht gerespecteerd wordt’.

VVD-Kamerleden die Wilders als fractiegenoot hebben meegemaakt, omschrijven hem niet alleen als ‘een vriend van Israël’, maar ook als een pleitbezorger voor de Joodse staat. ‘Hij heeft een heel groot hart voor Israël én de politieke belangen van dat land’, zegt de prominente liberaal John Manheim, die met Wilders campagne voor de VVD voerde in Tel Aviv en omstreken, en voorzitter is van het Centrum Informatie en Documentatie over Israël (CIDI) in Den Haag.

Toen leden van het Europese Parlement in september vorig jaar de lobbyclub ‘Europese Vrienden van Israël’ stichtten, behoorde Wilders tot de genodigden (hij zegde daags voor het oprichtingsgala af). ‘Wilders is geïdentificeerd als een supporter van Israël’, verklaart de Belgische directeur Dimitri Dombret. De PVV-leider zei vorige week in Elsevier dat hij ‘nooit in welke lobby of commissie voor Israël dan ook geeft gezeten’. Hij wordt niettemin door rechtsradicale, antisemitische groepen zo vereenzelvigd met Israël, dat hij op hun internetsites standaard als ‘de zionist Wilders’ en als ‘Jodenknecht’ wordt aangeduid.

Meerdere VVD’ers verdenken Wilders ervan dat hij Kamervragen liet insteken door de Israëlische ambassade in Nederland, die op steenworp afstand van de Tweede Kamer ligt. Wilders heeft dat ontkend: ‘Onzin! Elke Kamervraag heb ik zelf geschreven. Ik was het wel vaak met Israël eens, daar heb ik me nooit voor geschaamd.’ Ook oud-Kamervoorzitter Frans Weisglas (VVD), die in het verleden samen met Wilders vragen over Israël stelde, zegt dat hij altijd alles zelf heeft bedacht.

Feit is wel dat Wilders als VVD-Kamerlid lange tijd een medewerker had die rechtstreeks afkomstig was van de Israëlische ambassade. Deze voormalige rechterhand, Elliott Wagschal, wil echter geen vragen beantwoorden over zijn werkzaamheden voor de parlementariër: ‘Ik praat niet over mijn vroegere baas’.
‘Wilders staat dicht bij Israël’, meent Weisglas. Maar zoiets hoeft niet te betekenen dat er sprake is van een dubbele loyaliteit, zegt hij met verwijzing naar de PvdA-staatssecretarissen die van de PVV-leider hun tweede paspoort moeten inleveren. De oud-Kamervoorzitter besluit met een boodschap voor Wilders, verpakt in ironie: ‘Net als Aboutaleb en Albayrak is hij loyaal aan Nederland. Zij hebben allen trouw aan de Grondwet gezworen.’

http://vl.altermedia.info/de-nederla...html#more-7427
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 10:20   #2
Phrea|K
Parlementslid
 
Phrea|K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Locatie: West Flanders Ideology: Moderate Libertarianism
Berichten: 1.760
Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Waarom is een neocon als Wilders wel succesvol en het andere rechts niet? Een beetje zelfkritiek zou misschien wel op z'n plaats zijn hier. Het 'andere rechts' preekt enkel voor eigen kerk en slaagt er niet in andersdenkenden te overtuigen van haar ideeën.
__________________
The ultimate decision about what is accepted as right and wrong
will be made not by individual human wisdom
but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek)
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 15:09   #3
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Waarom is een neocon als Wilders wel succesvol en het andere rechts niet? Een beetje zelfkritiek zou misschien wel op z'n plaats zijn hier. Het 'andere rechts' preekt enkel voor eigen kerk en slaagt er niet in andersdenkenden te overtuigen van haar ideeën.
Succesvol? Hij haalt veel stemmen en zal misschien ooit deelnemen aan een regering. Maar wat hebben de Haiders, de Fini's, de Berlusconi's, de Sarkozy's, de Dewinters - en waarom niet - de Verhofstadts ons opgeleverd? Het zijn allemaal demagogen eerste klas die stemmen winnen/wonnen met een plat polariserend discours. Het is "slaan en zalven" van de moslims naar goed Amerikaans voorbeeld. De "open maatschappij" is per definitie kosmopolitisch. Wie zijn eigenheid wil bewaren tegenover de opgedrongen commerciële massacultuur, is een "extremist of een "terrrorist" (hetzij een autochtone "fascist", hetzij een allochtone "islamofascist"). Tot zover de openheid...

Soit, ik ben eens benieuwd of Geert Wilders' voorstel omtrent de dubbele nationaliteit ook voor zijn Joodse vrienden zal gelden.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 00:07   #4
Phrea|K
Parlementslid
 
Phrea|K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Locatie: West Flanders Ideology: Moderate Libertarianism
Berichten: 1.760
Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Succesvol? Hij haalt veel stemmen en zal misschien ooit deelnemen aan een regering. Maar wat hebben de Haiders, de Fini's, de Berlusconi's, de Sarkozy's, de Dewinters - en waarom niet - de Verhofstadts ons opgeleverd? Het zijn allemaal demagogen eerste klas die stemmen winnen/wonnen met een plat polariserend discours. Het is "slaan en zalven" van de moslims naar goed Amerikaans voorbeeld. De "open maatschappij" is per definitie kosmopolitisch. Wie zijn eigenheid wil bewaren tegenover de opgedrongen commerciële massacultuur, is een "extremist of een "terrrorist" (hetzij een autochtone "fascist", hetzij een allochtone "islamofascist"). Tot zover de openheid...

Soit, ik ben eens benieuwd of Geert Wilders' voorstel omtrent de dubbele nationaliteit ook voor zijn Joodse vrienden zal gelden.
Ik zou de schuld niet op de politici zelf willen steken, eerder op de kiezers die nu eenmaal enkel stemmen op zij die sloganeske praat uitslaan. Bovendien is het nutteloos om een duidelijk en genuanceerd programma op te stellen vermits je toch vooraf al weet dat je er compromissen op zult moeten sluiten met coalitiepartners en er dus weinig zal overschieten van die paar voorstellen die hele politieke machine krijgt. Daarom krijg je van die dwaze en nietszeggende slogans zoals 'wij streven naar een warme samenleving' (zowel sossen als kaloten hebben dacht ik al de 'warme samenleving' als streefdoel), die vaag genoeg zijn om elke kant mee uit te kunnen en bij geen enkele doelgroep echt tegenstand oproepen (niemand weet wat een warme samenleving is, maar instinctief komt het toch gezelliger dan een koude). Natuurlijk heb je ook groepjes idealisten & radicalen, waaronder zowel libertariërs, stalinisten, nationaal-solidaristen, traditionalisten, maar die spreken enkel een kleine minderheid vh totale kiespubliek aan en zijn ook niet bereid tot het sluiten van compromissen (daarom zijn het ook radicalen), wat ze hooguit nuttig maakt om de politiek wat kleur te geven met hun commentaar te geven aan de zijlijn (als ze geluk hebben neemt een vd centrumpartijen ooit es een standpuntje van hen over).

Wat is het alternatief voor massacultuur? Ik dacht dat nationalisten juist op zoek waren naar de 'volksgeest' en 'volksaard'. Wel, je hier heb je ze. McDonalds, Britney Spears en Disney films. Je kunt dat verwerpelijk en banaal vinden, maar het is niet opgedrongen, in tegenstelling bv de 'echte cultuur' die niet kan overleven zonder overheidsdwang in de vorm van cultureel protectionisme en dergelijke. Ik zeg niet dat massacultuur goed is, wel dat ze wel meer 'volks' is dan de 'echte' cultuur die niet kan overleven in een vrije & open samenleving. Een cultuur 'opdringen' doe je enkel als je de vrijheid ontneemt om iets anders te kiezen, niet door ze de vrijheid te geven om te kiezen tussen onze 'eigenheid' en veramerikaniseerde massacultuur. Ik ben wel curieus welke 'eigenheid' jij nog meent te kunnen verdedigen tegen pakweg veramerikanisering? Wat is er nog 'Vlaams' aan onze cultuur?
__________________
The ultimate decision about what is accepted as right and wrong
will be made not by individual human wisdom
but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek)
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 18:12   #5
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Waarom is een neocon als Wilders wel succesvol en het andere rechts niet? Een beetje zelfkritiek zou misschien wel op z'n plaats zijn hier. Het 'andere rechts' preekt enkel voor eigen kerk en slaagt er niet in andersdenkenden te overtuigen van haar ideeën.
Allicht wel...

Net zoals LSP, CAP, KP, PVDA, ... rollend over straat komt als ze eens in een betoging samen zitten
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 13:49   #6
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Waarom is een neocon als Wilders wel succesvol en het andere rechts niet? Een beetje zelfkritiek zou misschien wel op z'n plaats zijn hier. Het 'andere rechts' preekt enkel voor eigen kerk en slaagt er niet in andersdenkenden te overtuigen van haar ideeën.
U heeft gelijk. Ik heb maar al te vaak geklaagd over het navelstaren van "radicaal-rechts" in Vlaanderen, wat misschien wel de belangrijkste reden is dat ik nog geen organisatie heb gevonden die ik de moeite vind om lid van te worden.

Daarnaast is er echter nog het feit dat pro-Atlantische, pro-zionistische, pro-democratische en pro-kapitalistische islamofoben als Wilders en Dewinter eigenlijk een vorm van gecontroleerde opositie zijn, die achter de coulissen door de plutocraten worden gesteund, terwijl de echte "radicaal-rechtsen" (anti-Atlantisme, anti-zionisme anti-democratie en anti-kapitalisme) door de media zonder onderscheid worden afgeschilderd als monsters en de grote vijand van de plutocraten vormen, hoe klein en machteloos ze vandaag ook mogen zijn. Daarboven worden de echte "radicaal-rechtsen" vaak onschadelijk gemaakt doordat ze zo naïef zijn om in de boot te springen van figuren als Dewinter en Wilders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Ik zou de schuld niet op de politici zelf willen steken, eerder op de kiezers die nu eenmaal enkel stemmen op zij die sloganeske praat uitslaan.
Het zijn de politici die een systeem steunen en onderhouden dat haar bevolking met sloganeske demagogie tot consumptieslaven veroordeelt, zonder dat ze het zelf beseffen. De bevolking is het slachtoffer door dit spelletje in haar naiviteit mee te spelen. Dit is één van de redenen waarom de "parlementaire democratie" het meest verwerpelijke van alle politieke systemen is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Bovendien is het nutteloos om een duidelijk en genuanceerd programma op te stellen vermits je toch vooraf al weet dat je er compromissen op zult moeten sluiten met coalitiepartners en er dus weinig zal overschieten van die paar voorstellen die hele politieke machine krijgt.
Nog een reden waarom de "parlementaire democratie" verwerpelijk is. Je kan onmogelijk een goed beleid voeren met halve maatregelen zonder enige diepgaande ideologische onderbouw.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Natuurlijk heb je ook groepjes idealisten & radicalen, waaronder zowel libertariërs, stalinisten, nationaal-solidaristen, traditionalisten, maar die spreken enkel een kleine minderheid vh totale kiespubliek aan en zijn ook niet bereid tot het sluiten van compromissen (daarom zijn het ook radicalen)
Wat u radicalen noemt, zijn simpelweg mensen met een doorleefd ideaal. Of deze idealen nu al dan niet gegrond en rechtvaardig zijn, ze zijn erg diepgaand en sterk gefundeerd. Dit, in tegenstelling tot de oppervlakkigheid en het gebrek aan ideologische onderbouw van de opportunistische "democraten".

Helaas is het net de "democratische" oppervlakkigheid die met haar holle demagogie de bevolking kan boeien, omdat idealisme nu eenmaal inzet en verantwoordelijkheid vraagt. Ook krijgen idealisten zelden enige belichting in de media, die door de "democratische" opportunisten wordt beheersd. Dat zijn de enige twee redenen waarom ideologieën als het libertarisme of het nationaal-solidarisme geen grotere aanhang hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Wat is het alternatief voor massacultuur? Ik dacht dat nationalisten juist op zoek waren naar de 'volksgeest' en 'volksaard'. Wel, je hier heb je ze. McDonalds, Britney Spears en Disney films. Je kunt dat verwerpelijk en banaal vinden, maar het is niet opgedrongen, in tegenstelling bv de 'echte cultuur' die niet kan overleven zonder overheidsdwang in de vorm van cultureel protectionisme en dergelijke.
McDonalds, Britney Spears en Disney werden opgedrongen door ze massaal op de bevolking af te sturen. West-Europa is sinds 1945 bewust ge-Amerikaniseerd, met verwoestend individualisme en tal van vormen van decadentie als gevolg. Dit, in een bewuste taktiek om de Europese burger zwak te houden en zo geen gevaar te laten zijn voor de plutocratische leiders.

Echte cultuur kan wel degelijk overleven zonder enige vorm van cultureel protectionisme. Bij de Kersteningsperiode was het omgekeerde zelfs waar. De Kerstenaars zagen zich verplicht om tal van Heidense tradities op te nemen in hun Christendom (dit zou het katholicisme worden), precies omdat ze geen succes hadden om die tradities met dwang en geweld te vernietigen. Sommige van die tradities bestaan tot op te dag van vandaag, al dan niet in gewijzigde vorm.

Het zal welliswaar niet zonder enig protectionisme mogelijk zijn om een dergelijke gezonde situatie zoals die in het vóór-Christelijke Europa te creëren uit de decadente puinhoop van het hedendaagse Europa. De schade aangericht door de cultuurverwoesters is daarvoor te groot.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Ik zeg niet dat massacultuur goed is, wel dat ze wel meer 'volks' is dan de 'echte' cultuur die niet kan overleven in een vrije & open samenleving.
Nogmaals, dat laatste is pure onzin.

Wel is het waar dat de lagere klassen van de bevolking vaak sneller geneigd zijn om zich in te laten met cultuurvernietigende elementen, zoals we doorheen de geschiedenis kunnen opmerken. Dit, zowel in Europa als buiten Europa. Ook vandaag kun je zien hoe bijvoorbeeld in de Arabische wereld het vooral de lagere klassen zijn die zich door het Amerikanisme laten bekoren, terwijl de hogere lagen van de bevolking trouw blijven aan hun waarden en normen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Een cultuur 'opdringen' doe je enkel als je de vrijheid ontneemt om iets anders te kiezen, niet door ze de vrijheid te geven om te kiezen tussen onze 'eigenheid' en veramerikaniseerde massacultuur.
En jij beweert dat die vrijheid vandaag bestaat?!

De Amerikanisatie van West-Europa is volledig opgedrongen door hevige propaganda en een bewust onderdrukken van de eigen cultuur in combinatie met het aankweken van zelf-haat. Daar was helemaal niets spontaans aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Ik ben wel curieus welke 'eigenheid' jij nog meent te kunnen verdedigen tegen pakweg veramerikanisering? Wat is er nog 'Vlaams' aan onze cultuur?
Er is niet veel meer over bij de gabbertjes, de R&B-ers en de techno-kids van vandaag, maar bij de oudere generaties vind je soms nog schatten van Vlaamse cultuur die tot op de dag van vandaag bewaard zijn gebleven. Zoals het Derde Rijk heeft aangetoond, is het geen onbegonnen werk om deze oude Vlaamse tradities te heropwaarderen. De tijd begint echter te dringen.

Hoe dan ook, hebben we geen alternatief. Als we niet snel onze eigen volkse aard herontdekken, is er niets dat ons nog kan redden van de ondergang.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 21:11   #7
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Koenraad Elst: “De nieuwe Franse president Nicolas Sarkozy wordt wat onnauwkeurig een ‘Hongaarse jood’ genoemd. Hongaar is hij door zijn blauwbloedige Hongaarse vader, jood door zijn uit Saloniki afkomstige joodse moeder. Maar vooral is hij Fransman, die naar eigen zeggen nu aan Frankrijk iets wil teruggeven uit dankbaarheid voor wat zijn geadopteerde vaderland hem gegeven heeft. Dat is eens een ander geluid dan al die immigranten die op hun gastland kankeren zonder het consequent te verlaten. Maar Sarkozy was ook de kandidaat van wet en orde, wat rechts genoeg is om hem voor ‘nazi’ uit te schelden. (…). Dat ‘la racaille’ voor Ségolène Royal en vooral tégen Sarkozy zou stemmen, stond bij voorbaat vast, maar na de eerste stemronde riep ook de nationalistische voorman Pierre Vial op om Ségo en zeker niet Sarko te stemmen.” Koenraad Elst spreekt van Vial als “nationalistisch voorman”, duidelijker ware te spreken van FN-kopstuk, vertegenwoordiger van de heidense strekking binnen het FN. Maar laten we vooral Koenraad Elst verder aan het woord.

"Daar (bij Pierre Vial) hoorden we nog eens een antiek standpunt dat in ons deel van de wereld binnen de rechterzijde gemarginaliseerd is. Hier is rechts soms fel prozionistisch, bijvoorbeeld Pim Fortuyn, Geert Wilders, of dichter bij huis het scheldkrantje ’t Scheldt. De British National Party is eveneens Zionvriendelijker geworden sedert het zijn focus van algemeen ‘anti-immigrant’ naar ‘anti-islamitisch’ verlegd heeft [in Elst zijn dromen!]. Een gelijkaardige evolutie heeft zich ook binnen het VB voorgedaan, in die mate dat Filip Dewinter vorig jaar de Israëlische invasie in Libanon steunde, een weinig sympathieke operatie die zelfs vele Israëli’s afwezen.” En dan haalt Koenraad Elst herinneringen op aan het colloquium in het Antwerpse Elzenveld op 6 juni 1992 waar het beruchte zeventigpuntenplan werd goedgekeurd (foto 1, onder andere Rob Verreycken, uiterst links op de foto, en Xavier Buisseret, tweede van rechts, met de rug naar de AFF-fotograaf, houden de wacht. Klik op de afbeelding voor de integrale tekst van het zeventigpuntenplan én een bespreking ervan.).

“Alweer vijftien jaar geleden sprak ik op een VB-colloquium over het islamprobleem, en ik vermeldde daarbij het verschijnsel van de islamitische jodenhaat. De enige VB’er die ik toen persoonlijk kende, was Marc Joris, uitgesproken zionist (Marc Joris, werknemer bij de VB-studiedienst werkte dan ook mee aan het Belgisch-Israëlitisch Weekblad. Blad dat inmiddels van naam en periodiciteit is veranderd. Zie: http://www.joodsactueel.be.), en ik nam voor logisch aan dat mensen die tegen de islamterreur in het geweer komen, dus ook sympathie voor Israël zouden hebben. Nou, dat viel tegen. Het VB had toen de islam als probleem maar amper ontdekt, en een deel van het voetvolk was nog helemaal niet mee met deze nieuwe marsrichting. Mensen van de oorlogsgeneratie bleken vaak net als Hitler en Himmler alle sympathie te hebben voor de islam, bondgenoot tegen ‘de joden’.” Zozo. Elst maakt duidelijk dat het VB-volkje inderdaad uit een milieu met nazi-sympathieën stamt, en dat Dewinter bij hen “het islamprobleem” geïntroduceerd heeft. Het was niet dat "het islamprobleem" bij “het voetvolk” als een probleem werd ervaren.

Elst geeft een paar voorbeelden van wat hij in 1992 hoorde op die VB-bijeenkomst en later, en komt dan tot het besluit: “Inmiddels is de collabogeneratie praktisch uitgestorven, en jongere nazi-sympathisanten zijn uit de partij gezet of hebben zich afgekeerd van een VB dat volgens hen te soft is geworden. Daarmee bespaart de partij zichzelf het lot van die zusterpartijen die in de ogen van de kiezer (bedoeld is dus de kiezer, niet de mediacraten) een al te extremistische stempel blijven dragen. In je pionierstijd kun je je wat wilde haren veroorloven, maar een volwassen partij moet zich daarvan ontdoen.” Of alle “jongere nazi-sympathisanten” uit de partij zijn gezet, is overigens iets wat voor discussie vatbaar is (zie: http://aff.skynetblogs.be/archive-day/20060523).


http://aff.skynetblogs.be/post/45318...tig-over-zeven

Leerrijk!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 10:44   #8
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Leerrijk!
Inderdaad. Zo nu en dan heeft de AFF blijkbaar eens iets zinnigs te zeggen, al zijn hun conclusies uiteraard steevast verkeerd.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 13:04   #9
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Inderdaad. Zo nu en dan heeft de AFF blijkbaar eens iets zinnigs te zeggen, al zijn hun conclusies uiteraard steevast verkeerd.
De "VB-watchers" zien niet in wat er echt speelt. Het zijn idioten die goed zijn om faits divers te registreren, maar die helemaal geen ideologische ontwikkelingen kunnen inschatten of kaderen.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 13:09   #10
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Vandaag is Dewinter de "zionist" voor AFF en morgen zal hij weer de "nazi'" zijn bij wijze van spreken.

Die lui zijn onbekwaam en ongeïnteresseerd in echte, eerlijke ideologische "duiding". Het zijn in de eerste plaats lasteraars. Nochtans zouden ze het VB het weldegelijk moeilijk kunnen maken met degelijke analyses. (Ik weet ook wel dat het electoraat daar niet van wakker ligt, maar op het interne niveau van de politieke kaders zou het daardoor wel eens kunnen gaan rommelen.)

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 18 mei 2007 om 13:09.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 13:10   #11
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
De "VB-watchers" zien niet in wat er echt speelt. Het zijn idioten die goed zijn om faits divers te registreren, maar die helemaal geen ideologische ontwikkelingen kunnen inschatten of kaderen.
Wat verwacht je ook van zo'n hypocrieten, die ons constant beschuldigen van intolerantie en discriminatie, maar die zelf de meest discriminerende methoden gebruiken en enorm intolerant zijn tegenover mensen met een andere mening?!?
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 13:21   #12
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Wat verwacht je ook van zo'n hypocrieten, die ons constant beschuldigen van intolerantie en discriminatie, maar die zelf de meest discriminerende methoden gebruiken en enorm intolerant zijn tegenover mensen met een andere mening?!?
Zonder zulke vijanden was het VB al lang uiteengespat!

Het cordon sanitaire geeft velen het valse gevoel dat ze rebelleren, terwijl ze in feite perfect het spelletje van de polarisering meespelen. Ze kiezen kamp zonder een eigen alternatief te ontwikkelen, zonder dieper te graven naar de problemen die zich aan de oppervlakte voordoen. Ze zijn zó gemakkelijk te manipuleren. Kijk nu maar naar de exodus richting LDD...
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 13:31   #13
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Zonder zulke vijanden was het VB al lang uiteengespat!

Het cordon sanitaire geeft velen het valse gevoel dat ze rebelleren, terwijl ze in feite perfect het spelletje van de polarisering meespelen. Ze kiezen kamp zonder een eigen alternatief te ontwikkelen, zonder dieper te graven naar de problemen die zich aan de oppervlakte voordoen. Ze zijn zó gemakkelijk te manipuleren. Kijk nu maar naar de exodus richting LDD...
Zie jij in het hele gedoe rond Dedecker misschien een complot om de "rechtse" kiezer om te scholen naar "rechts-liberalen"?! Ik had het nog nooit zo bekeken, maar het zou wel de eigenaardige gebeurtenissen rond het ontslag van Dedecker bij N-VA verklaren. De hele hetz rond Dedecker is toch wel erg bizar, vermits in het verleden meermaals mensen het VB hebben verlaten voor een andere partij en vice versa....
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 01:03   #14
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Zie jij in het hele gedoe rond Dedecker misschien een complot om de "rechtse" kiezer om te scholen naar "rechts-liberalen"?! Ik had het nog nooit zo bekeken, maar het zou wel de eigenaardige gebeurtenissen rond het ontslag van Dedecker bij N-VA verklaren. De hele hetz rond Dedecker is toch wel erg bizar, vermits in het verleden meermaals mensen het VB hebben verlaten voor een andere partij en vice versa....
Neen, maar het VB heeft zélf het "rechts-liberalisme" gecultiveerd en dreigt nu een oppervlakkig "rechts-liberaal" gevormd electoraat te verliezen aan LDD. Terwijl het origineel van het "rechts-liberalisme" (het VB) toch véél beter is?
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 13:54   #15
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Neen, maar het VB heeft zélf het "rechts-liberalisme" gecultiveerd en dreigt nu een oppervlakkig "rechts-liberaal" gevormd electoraat te verliezen aan LDD. Terwijl het origineel van het "rechts-liberalisme" (het VB) toch véél beter is?
Wie wind oogst...
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 13:59   #16
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Wie wind oogst...
Inderdaad. En "wind" is het!
Ik benieuwd naar het ideologische referentiekader van een Dedecker of een Verstrepen!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 18:35   #17
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.909
Standaard

Een vraagje. Op welke manier willen jullie in concreto een bewind in Vlaanderen en op termijn in heel Europa dat een echt identitair (volks)nationalistisch beleid kan voeren ?

Is dat via een politieke partij, via milities, via politieke bewegingen die een vormende functie hebben, een combinatie dan deze ?

Graag een concreet voorstel.

Met nationaal solidaristische groet

Max
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 20 mei 2007 om 18:37.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 18:37   #18
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Inderdaad. En "wind" is het!
Ik benieuwd naar het ideologische referentiekader van een Dedecker of een Verstrepen!
De artikels in de playboy
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 18:45   #19
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Succesvol? Hij haalt veel stemmen en zal misschien ooit deelnemen aan een regering. Maar wat hebben de Haiders, de Fini's, de Berlusconi's, de Sarkozy's, de Dewinters - en waarom niet - de Verhofstadts ons opgeleverd? Het zijn allemaal demagogen eerste klas die stemmen winnen/wonnen met een plat polariserend discours. Het is "slaan en zalven" van de moslims naar goed Amerikaans voorbeeld. De "open maatschappij" is per definitie kosmopolitisch. Wie zijn eigenheid wil bewaren tegenover de opgedrongen commerciële massacultuur, is een "extremist of een "terrrorist" (hetzij een autochtone "fascist", hetzij een allochtone "islamofascist"). Tot zover de openheid...

Soit, ik ben eens benieuwd of Geert Wilders' voorstel omtrent de dubbele nationaliteit ook voor zijn Joodse vrienden zal gelden.
Haider & Le Pen hebben zich toch als enigen tegen de Atlantische "jeanetten-rechts"-tendens geweerd? Waarom reken je Haider bij de Zionisten?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 19:06   #20
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.909
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Haider & Le Pen hebben zich toch als enigen tegen de Atlantische "jeanetten-rechts"-tendens geweerd? Waarom reken je Haider bij de Zionisten?
Haider ???? Ik denk dat u een paar jaartjes achterop loopt hoor.

Vroeger was die nog OK, maar nu
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be