Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2019, 17:20   #5201
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Er komen dus geen complete raketten binnen uit iran.
Ze zijn home made in Gaza, waar die buizen precies vandaan komen doet er weinig toe. Een lantaarnpaal bv is al een prima buis voor een raket.

De veiligheid van de bevolking heeft volgens jullie de hoogste prioriteit, Hamas en islamic jihad moeten dus zorgen voor voldoende wapens= oa raketten.
Wat is daar mis mee?

Kennelijk zijn Palestijnse het enigste volk op aarde dat van sommigen hier geen wapens mag inkopen of produceren om zichzelf te verdedigen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 5 december 2019 om 17:21.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2019, 18:26   #5202
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Er komen dus geen complete raketten binnen uit iran.
Dat mag u beweren.
Maar als ik van Israël was, zou ik soms een paar Iraanse Farj 5's binnenlaten. het is gewoon te nuttig om dat niet te doen. Iron Dome beschermt goed genoeg tegen zulke ondingen. (niet perfect, maar goed genoeg)
Citaat:
Ze zijn home made in Gaza, waar die buizen precies vandaan komen doet er weinig toe. Een lantaarnpaal bv is al een prima buis voor een raket.
Belgie heeft veel stalen lantaarnpalen, maar geen enkele heeft de wanddikte van een bruikbare overmaatse ijzeren vuurpijl. Ooit al eens geprobeerd van een dikwandig stalen bus een dunwandige te maken?
Citaat:
De veiligheid van de bevolking heeft volgens jullie de hoogste prioriteit, Hamas en islamic jihad moeten dus zorgen voor voldoende wapens= oa raketten.
Wat is daar mis mee?
Op zichzelf niets, maar de manier waarop is gewoon te belachelijk voor woorden.
Citaat:
Kennelijk zijn Palestijnse het enigste volk op aarde dat van sommigen hier geen wapens mag inkopen of produceren om zichzelf te verdedigen.
Ik ga het nog eens herhalen, van mij mogen ze dat. Maar ze moeten wel tegen de weerbots kunnen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 5 december 2019 om 18:28.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2019, 21:31   #5203
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Er komen dus geen complete raketten binnen uit iran.
Niet doen alsof je plots dom bent hee... De katyusha raketten (super eenvoudige techniek van WO II) is ongetwijfeld lokale huisvlijt uit Gaza en te produceren met eenvoudige materialen. Maar niet de lange afstandraketten zoals Hamas er heeft maar vooral Islamic Jihad die in grote hoeveelheden heeft. Raketten met een payload van boven de 100 kg die afstanden van 75 tot 100 kilometer kunnen overbruggen en ook nog gericht naar een specifiek doel kunnen navigeren is niet de vrucht van wat terroristen in een hol onder de grond. Dat is industriële productie volgens standaarden en voorzien van de nodige electronica.

Citaat:
Ze zijn home made in Gaza, waar die buizen precies vandaan komen doet er weinig toe. Een lantaarnpaal bv is al een prima buis voor een raket.
Altijd dezelfde groteske zever : vuurpijltjes, 't zijn geen echte raketten, bla bla bla...

Citaat:
De veiligheid van de bevolking heeft volgens jullie de hoogste prioriteit,
Er valt gewoon niet naast de evidentie te kijken dat de veiligheid van de Israëlische bevolking de hoogste prioriteit heeft voor de regering in Israël. Dat is een open deur intrappen.
Citaat:
Hamas en islamic jihad moeten dus zorgen voor voldoende wapens= oa raketten.
Wat is daar mis mee?
Dat het totaal haaks staat op die prioriteit van Israël die we in vorige paragraaf bespraken ?

Citaat:
Kennelijk zijn Palestijnse het enigste volk op aarde dat van sommigen hier geen wapens mag inkopen of produceren om zichzelf te verdedigen.
Moesten ze (= de terroristen, geen algemene beschrijvingen van de bevolking uit buurland Gaza) die wapens enkel gebruiken uit verdediging is daar geen speld tussen te krijgen. Maar ze gebruiken die om Israël aan te vallen, en dus moeten die terroristen geëxtermineerd worden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2019, 22:48   #5204
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Effe op een rijtje zetten.

De kleinste WO II Sovjet Katyusha weegt slechts een mooie 6kg, en haalt met moeite 6 km afstand met een springlading van 360 gram.
Gebruikt wel rookloos poeder als brandstof. Niet iets dat je per kilo maakt in de keuken. Deze zijn leuk Hamas kleuterschool lesmateriaal. Maar dan nog is er een kanaal waarmee de basisproducten binnen moeten vloeien. Zwart kruit kan je maken met salpeter gewonnen uit zeik, koolstof, desnoods geschraapt uit potloden en zwavel.

Maar rookloos poeder, da's een ander verhaal. Ammoniumnitraat vergt ferme industriële capaciteit. Natuurlijk, importeer ammoniumnitraat kunstmest en dan is het gewoon filteren (veel water voor nodig). Andere basismaterialen zijn aceton of zelfs nitroglycerine.
Schietkatoen is een ander verhaal. Katoen en nitreerzuur in grote hoeveelheden. Maar waar halen de vrijheidsstrijders het nitreerzuur vandaan? Het katoen is geen probleem, dat kan je letterlijk van iemands lijf rukken.
Heeft Gaza ergens een vulkanisch gebied waar er zwavel gewonnen kan worden? Stikstof kan je met genoeg energie wel uit de lucht halen. Mare, beslist Israël niet hoeveel elektriciteit Gaza krijgt?

De Iraanse Fajr 5 is een heel ander verhaal. Een kleine ton zwaar, 75km bereik met een 90 kg springkop. Doormeter 333mm en 6480mm lang. Korte dikke lantaarnpaal....Met heel dunne wand.
Hoe bouwen die Gazaanse vrijheidsstrijders die langeafstandsraketten?
Ze moeten eerst het vervuilde betonijzer en verwrongen staalprofielen uit de tot puin geschoten gebouwen hersmelten/smeden/rollen tot plaat. Die plaat rollen/meppen in de juiste vormen(een buis is makkelijk, een neuskegel of uitlaatventuri is een ander verhaal) en dan vullen met een raketbrandstof die letterlijk niet aan de bomen groeit.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 15:25   #5205
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is wel wat uw spitsbroeder Atmosphere aanhaalt.


Staal geschikt voor raketten die een paar kilometer kunnen vliegen maak je niet uit platgeklopt betonijzer of galvanise waterbuis.
Daar heb je in primitieve omstandigheden (denk 16de eeuw) ouderwetse smeden voor nodig, die met houtskool of cokes het betonijzer en ander gerecycleerd staal kunnen hersmeden.
Een zeer goede smid met het juiste -edoch primitieve- materiaal kan zo'n ton of 5 goed schroot per jaar herwerken tot plaatmateriaal dat "goed genoeg" is. Daar is zo'n 3 ton cokes/houtskool voor nodig.
Gaza heeft niet bepaald veel bossen voor houtskoolproductie, noch steenkoolmijnen/Cokesfabrieken.
U spreekt steeds over omsmelting , maar er zijn ook gewoon al bestaande stalen buizen, uit het puin van bedrijven , van straatverlichting enz..
En ja, een deel zal vast gesmokkeld worden.

Citaat:

En mag ik vragen met welk staal de vrijheidsstrijders hun bevrijdingstunnels hebben gebouwd? U weet wel, die tunnels die door Egypte en Israël niet gesmaakt worden.
Ik zie eigenlijk alleen maar beton in die tunnels.
Ook zal er via hulporganisaties materiaal binnen komen.

Maar waarom is dit alles van belang?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 18:55   #5206
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Vind 't 't wel tof dat Maddox telkens erkent dat er voor vrijheid gestreden wordt in Palestina tegenover de agressor Israël.

Toppers.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 19:07   #5207
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
U spreekt steeds over omsmelting
Hersmeden, omsmelten, recycleren, noem het zoals u wil.
Citaat:
Maar er zijn ook gewoon al bestaande stalen buizen, uit het puin van bedrijven , van straatverlichting enz..
De enige soort buis die enigszins in aanmerking zou kunnen komen is zeer dunwandige regenbuis. Al de rest is gewoon te zwaar en zou een pijpbom worden die in het gezicht van de lanceerders ontploft.
Citaat:
En ja, een deel zal vast gesmokkeld worden.
Citaat:
Ik zie eigenlijk alleen maar beton in die tunnels.
Ik zie golfplaat, betonijzer ,rails en katrollen
Citaat:
Ook zal er via hulporganisaties materiaal binnen komen.
Hoezo, Israël houd toch alles tegen?
Citaat:
Maar waarom is dit alles van belang?
Taman bracht de stelling dat ik een genie was. Ik probeer dat te ontkrachten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 01:08   #5208
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Effe op een rijtje zetten.


Gebruikt wel rookloos poeder als brandstof. Niet iets dat je per kilo maakt in de keuken. Deze zijn leuk Hamas kleuterschool lesmateriaal. Maar dan nog is er een kanaal waarmee de basisproducten binnen moeten vloeien. Zwart kruit kan je maken met salpeter gewonnen uit zeik, koolstof, desnoods geschraapt uit potloden en zwavel.

Maar rookloos poeder, da's een ander verhaal. Ammoniumnitraat vergt ferme industriële capaciteit. Natuurlijk, importeer ammoniumnitraat kunstmest en dan is het gewoon filteren (veel water voor nodig).
hoezo veel water voor nodig , AN lost extreem goed op in water.
Citaat:
Andere basismaterialen zijn aceton of zelfs nitroglycerine.
Schietkatoen is een ander verhaal. Katoen en nitreerzuur in grote hoeveelheden. Maar waar halen de vrijheidsstrijders het nitreerzuur vandaan?
via vacuümdestillatie bv
Citaat:
Het katoen is geen probleem, dat kan je letterlijk van iemands lijf rukken.

De Iraanse Fajr 5 is een heel ander verhaal. Een kleine ton zwaar, 75km bereik met een 90 kg springkop. Doormeter 333mm en 6480mm lang. Korte dikke lantaarnpaal....Met heel dunne wand.
Hoe bouwen die Gazaanse vrijheidsstrijders die langeafstandsraketten?
Ze moeten eerst het vervuilde betonijzer en verwrongen staalprofielen uit de tot puin geschoten gebouwen hersmelten/smeden/rollen tot plaat. Die plaat rollen/meppen in de juiste vormen(een buis is makkelijk, een neuskegel of uitlaatventuri is een ander verhaal) en dan vullen met een raketbrandstof die letterlijk niet aan de bomen groeit.
Bron van de informatie over de Fajr 5 is steeds Israel , zij zijn altijd bezig Iran tot een enorme bedreiging voor te stellen, zoals dat bij Irak toen ook het geval was.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 06:50   #5209
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
hoezo veel water voor nodig , AN lost extreem goed op in water.
Als je alleen het ammoniumnitraat wil, dan moet je de andere spullen er wel uit krijgen he.
Ik geloof nooit dat Israël zuiver ammoniumnitraat over de grens laat gaan. En als de vrijheidsstrijders dan toch aan't smokkelen zijn, zijn er dan geen meer interessante spullen te smokkelen dan zakken kunstmest?
Citaat:
via vacuümdestillatie bv
Prachtig, en dat doe je met 3 bakstenen en een iPhone?
Citaat:
Bron van de informatie over de Fajr 5 is steeds Israel , zij zijn altijd bezig Iran tot een enorme bedreiging voor te stellen, zoals dat bij Irak toen ook het geval was.
Bronnen zijn ook de afstand die de raketten kunnen afleggen en het borstkloppen van Hamas/Islamic Jihad. Dat doe je niet meer door een lantaarnpaal te vullen met kunstmest en die aan te steken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 19:12   #5210
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als je alleen het ammoniumnitraat wil, dan moet je de andere spullen er wel uit krijgen he.
En dat kan d.m.v. filtreren . Probleem is dat het natuurlijk verboden is .


Citaat:
Prachtig, en dat doe je met 3 bakstenen en een iPhone?
Een compressor en drukvaatje zijn echt wel vinden in Gaza

Citaat:
Bronnen zijn ook de afstand die de raketten kunnen afleggen en het borstkloppen van Hamas/Islamic Jihad. Dat doe je niet meer door een lantaarnpaal te vullen met kunstmest en die aan te steken.
Na al die jaren ervaring beschikken ze echt wel over de mogelijkheid raketten te bouwen. Van een lantaarnpaal kun je prima een raket romp maken , kwestie van een slijptol of ijzerzaag.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 19:52   #5211
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
En dat kan d.m.v. filtreren
Door Bomma's onderbroek? Of door een reverse osmosis filter die eigenlijk bedoeld was om drinkwater te maken?
Citaat:
Probleem is dat het natuurlijk verboden is .
Ik denk niet dat Hamas leiders het maken van explosieven verbied, tenzij door mensen die niet aan hen gehoorzaam zijn.
Citaat:
Een compressor en drukvaatje zijn echt wel vinden in Gaza
Oh, en ik maar denken dat de mensen daar hun leven moesten lijden tussen puinhopen waar alles naar de kloten was gebombardeerd door Israëli troepen.
Maar niet getreurd, een compressortje met drukvaatje kosten niet veel meer dan een half maandloon -als je de smokkelkost niet meetelt.


Citaat:
Na al die jaren ervaring beschikken ze echt wel over de mogelijkheid raketten te bouwen.
En dan bent u verbaasd dat Israël zowat alle import van metaal en gereedschap tegen probeert te houden.
Citaat:
Van een lantaarnpaal kun je prima een raket romp maken , kwestie van een slijptol of ijzerzaag.
Bewijzen op tafel man. Da's mijn basisopleiding, metaalbewerking. Ja, je kan met de nodige mankracht en energie een stalen lantaarnpaal omvormen tot een bruikbaar stuk speelgoedvuurwerk.
En dat in een omgeving waar zelfs een kampvuur ongewenste aandacht kan trekken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 12:23   #5212
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Door Bomma's onderbroek? Of door een reverse osmosis filter die eigenlijk bedoeld was om drinkwater te maken?

Ik denk niet dat Hamas leiders het maken van explosieven verbied, tenzij door mensen die niet aan hen gehoorzaam zijn.

Oh, en ik maar denken dat de mensen daar hun leven moesten lijden tussen puinhopen waar alles naar de kloten was gebombardeerd door Israëli troepen.
Maar niet getreurd, een compressortje met drukvaatje kosten niet veel meer dan een half maandloon -als je de smokkelkost niet meetelt.
Daar kan iedereen wel aankomen , altijd. En natuuurlijk is niet opeens alles gebombardeerd ,heb ik ook nooit beweerd.
Dat military spending hoge prioriteit heeft voor Hamas is logisch , en dat ze creatief moeten zijn ook.

Citaat:
En dan bent u verbaasd dat Israël zowat alle import van metaal en gereedschap tegen probeert te houden.
niet verbaasd maar ik veroordeel het , omdat het een vorm van collectief straffen is , in plaats van gerichte maatregelen.
Citaat:
Bewijzen op tafel man. Da's mijn basisopleiding, metaalbewerking. Ja, je kan met de nodige mankracht en energie een stalen lantaarnpaal omvormen tot een bruikbaar stuk speelgoedvuurwerk.
En dat in een omgeving waar zelfs een kampvuur ongewenste aandacht kan trekken.
Ik kan niet bewijzen hoe Palestijnen raketten maken, ik zie wel de mogelijkheden.
Met niet al te dik plaatstaal kun je ook buizen maken bijvoorbeeld , even rollen/ koud buigen, lassen , afslijpen en klaar. Voor de betere raketten smokkelen ze de onderdelen naar binnen , maar veel zijn dat er niet.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 15:36   #5213
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Daar kan iedereen wel aankomen , altijd. En natuuurlijk is niet opeens alles gebombardeerd ,heb ik ook nooit beweerd.
Dat military spending hoge prioriteit heeft voor Hamas is logisch , en dat ze creatief moeten zijn ook.
Zo creatief zijn "ze" niet, alleen in het verspillen van mensenlevens.

Citaat:
niet verbaasd maar ik veroordeel het , omdat het een vorm van collectief straffen is , in plaats van gerichte maatregelen.
De Gazanen hebben Hamas gekozen als hun vertegenwoordigers. Wie met vuur spelt moet maar op de blaren zitten. Of, een volk heeft de leiders die het verdient.
QUOTE]Ik kan niet bewijzen hoe Palestijnen raketten maken, ik zie wel de mogelijkheden. [/quote]
Waarom zou je dat moeten bewijzen? Ik dacht dat het voor u wel duidelijk is. De vrijheidsstrijders bouwen helemaal geen raketten, alleen kinderspeelgoed, niet meer dan een schreeuw voor aandacht.
Citaat:
Met niet al te dik plaatstaal kun je ook buizen maken bijvoorbeeld , even rollen/ koud buigen, lassen , afslijpen en klaar. Voor de betere raketten smokkelen ze de onderdelen naar binnen , maar veel zijn dat er niet
Lees uw eigen stukje nu eens. Niet al te dik plaatstaal, even rollen of buigen. Lassen, afslijpen en klaar.

Wat noemt u niet al te dik plaatstaal?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 16:01   #5214
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Bernie Sanders is een populaire presidentskandidaat, en hij vind dat de militaire steun aan Israel gestopt moet worden , en noemt de regering Netanyahu zelfs racistisch. Dat zijn uitspraken die we nog nooit van presidentskandidaten hebben gehoord.
De kans dat Bernie president wordt is vergelijkbaar met de kans dat Philip Dewinter premier van België wordt.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2019, 18:54   #5215
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De kans dat Bernie president wordt is vergelijkbaar met de kans dat Philip Dewinter premier van België wordt.
En waar baseert u dat op ?
DeWinter heeft niet zo veel % aanhang onder de bevolking als Sanders.
Aan Sanders is niets extreems.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2019, 01:42   #5216
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht


De Gazanen hebben Hamas gekozen als hun vertegenwoordigers. Wie met vuur spelt moet maar op de blaren zitten. Of, een volk heeft de leiders die het verdient.
3/4 van de huidige bevolking heeft nooit op hamas gestemd! De keuze voor velen destijds om voor hamas te stemmen was vooral uit wantrouwen voor Fatah , men dacht dat deze partij gesteund werd door hun vijand . En later bleek dat ze nog gelijk hadden ook.
U vind dat een bevolking afgestraft mag worden vanwege het stemmen op de verkeerde partij ???
Hamas zijn geen ware volksvertegenwoordigers , omdat zij op tal van terreinen helemaal geen beleid kunnen voeren. zonder een economie in eigen handen kun je bitter weinig. Internationale economen(bijvoorbeeld IMF) zijn dan ook van mening dat Israel verantwoordelijk is voor de slechte toestand van Gaza.

Citaat:
Waarom zou je dat moeten bewijzen? Ik dacht dat het voor u wel duidelijk is. De vrijheidsstrijders bouwen helemaal geen raketten, alleen kinderspeelgoed, niet meer dan een schreeuw voor aandacht.
Het zijn vooral opgevoerde vuurpijlen die nauwelijks een militair doel hebben.
Ze dienen vooral om onrust te zaaien . Grappig is dat er in 2014 meer gewonden vielen bij het rennen naar de schuilkelders als door de raketten zelf.
Is er in Israel ooit ergens een blok huizen weggeblazen door zo'n "raket" ?
nee, en ook niet in de tijd voor Iron dome.
Al grote kraters gezien in Israel van Iranese raketten met honderden kilo's explosieven.
zoiets als dit :

of

Deze raketten/bommen doen duizenden mensen denken dat de wereld vergaat , het puin vliegt kilometers ver. De Palestijnse raketten zijn vooral een prima bron voor propaganda en een excuus voor de eigen terreur.

U noemt alles wapens wanneer het in handen is van Palestijnen.
Overal ter wereld zien we demonstranten met stenen, knuppels en brandbommen een ravage aanrichten , zonder dat er ooit gezegd wordt dat het om gewapende demonstranten gaat , maar wanneer Palestijnen hetzelfde doen zijn het plotseling gewapende demonstranten.

Citaat:
Lees uw eigen stukje nu eens. Niet al te dik plaatstaal, even rollen of buigen. Lassen, afslijpen en klaar.

Wat noemt u niet al te dik plaatstaal?
0,25 mm bv genoeg hulpmiddelen om daar een buis van te maken.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 16:20   #5217
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
3/4 van de huidige bevolking heeft nooit op hamas gestemd! De keuze voor velen destijds om voor hamas te stemmen was vooral uit wantrouwen voor Fatah , men dacht dat deze partij gesteund werd door hun vijand . En later bleek dat ze nog gelijk hadden ook.
U vind dat een bevolking afgestraft mag worden vanwege het stemmen op de verkeerde partij ???
Wat is dan de juiste partij volgens u?
Citaat:
Hamas zijn geen ware volksvertegenwoordigers , omdat zij op tal van terreinen helemaal geen beleid kunnen voeren.
zonder een economie in eigen handen kun je bitter weinig. Internationale economen(bijvoorbeeld IMF) zijn dan ook van mening dat Israel verantwoordelijk is voor de slechte toestand van Gaza.
Natuurlijk zijn de joden de schuld van alles.
Citaat:
Het zijn vooral opgevoerde vuurpijlen die nauwelijks een militair doel hebben.
Ze dienen vooral om onrust te zaaien . Grappig is dat er in 2014 meer gewonden vielen bij het rennen naar de schuilkelders als door de raketten zelf.
Succes dus voor de vrijheidsstrijders, zelfs met vuurwerk kan je iemand verwonden.
Citaat:
Is er in Israel ooit ergens een blok huizen weggeblazen door zo'n "raket" ?
nee, en ook niet in de tijd voor Iron dome.
Niet kunnen of niet willen?
Citaat:
Al grote kraters gezien in Israel van Iranese raketten met honderden kilo's explosieven.
zoiets als dit :

of
Als een kleine precisie-raket toevallig goed gemikte domme bom of een munitiebunker raakt heb je zulke kraters.

Citaat:
Deze raketten/bommen doen duizenden mensen denken dat de wereld vergaat , het puin vliegt kilometers ver. De Palestijnse raketten zijn vooral een prima bron voor propaganda en een excuus voor de eigen terreur.
Je vraagt je af waarom de vrijheidsstrijders de moeite nog nemen?
Citaat:
U noemt alles wapens wanneer het in handen is van Palestijnen.
Overal ter wereld zien we demonstranten met stenen, knuppels en brandbommen een ravage aanrichten , zonder dat er ooit gezegd wordt dat het om gewapende demonstranten gaat , maar wanneer Palestijnen hetzelfde doen zijn het plotseling gewapende demonstranten.
Ik noem een kei in mijn eigen handen ook een wapen hoor. of een stuk gereedschap, kies zelf.
Citaat:
0,25 mm bv genoeg hulpmiddelen om daar een buis van te maken.
Enig idee welke wanddikte een lantaarnpaal heeft? Neen dus.
Een goedkoop modelleke van zo'n 6m hoog heeft een wand van 3mm, en da's een pijpje met een doorsnee van 80mm. Toffe raket dat je daarmee kan maken. En dat uitwalsen of uitkloppen, dat doe je echt wel met primitieve smidse...
Of het plaatwerk van een auto. Da's 0.6 of 0.8mm dik. Meer dan het dubbele van wat u wenst te gebruiken voor een overmaatse vuurpijl. Ik ben blij voor de vrijheidsstrijders dat u geen raketbouwer bij hen bent.
Voor mezelf gesproken, ik ben blij dat u het niet probeert, een raket te bouwen, voor dezelfde moeite woont u in de buurt van iemand die ik wel belangrijk vind.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 24 december 2019 om 16:24.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2019, 17:25   #5218
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Natuurlijk worden stenen en alles wat je kunt gooien niet als wapens gezien in een conflict tegen een modern leger.
U bent voorstander van preventieve oorlogsvoering . Aanvallen op basis van het idee dat ze weten wat de vijand precies wil in plaats van op basis van concrete dreiging .

Ik heb het nooit over joden , maar over de Israelische regering.

Citaat:
Niet kunnen of niet willen?
Het feit dat palestijnen het niet kunnen maakt het nog gekker dat Israel het wel doet , de dreiging is immers niet groot.

Citaat:
Of het plaatwerk van een auto. Da's 0.6 of 0.8mm dik. Meer dan het dubbele van wat u wenst te gebruiken voor een overmaatse vuurpijl. Ik ben blij voor de vrijheidsstrijders dat u geen raketbouwer bij hen bent.
Voor mezelf gesproken, ik ben blij dat u het niet probeert, een raket te bouwen, voor dezelfde moeite woont u in de buurt van iemand die ik wel belangrijk vind.
Het grappige is dat ik amateur raketbouwer ben geweest in real life en dus weet dat het niet zo complex is om te bouwen . Zelfs pvc buizen kunnen worden toegepast. Dun plaatstaal kun je ook 2 laags rollen, maar hoe minder staal des te beter / lichter / meer bereik.
Verschil is wel dat de Palestijnen soms een pay load van explosieven inbouwen

Citaat:
Wat is dan de juiste partij volgens u?
Die was er simpelweg niet.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2019, 19:02   #5219
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Natuurlijk worden stenen en alles wat je kunt gooien niet als wapens gezien in een conflict tegen een modern leger.
Dat mag u eens vertellen tegen alle tankbemanningen die geroosterd werden door molotov cocktails. Och ja, die arme vrijheidsstrijders hebben geen tanks. En als ze die zouden hebben, dan hebben Israëli troepen een duidelijk doelwit.
Citaat:
U bent voorstander van preventieve oorlogsvoering . Aanvallen op basis van het idee dat ze weten wat de vijand precies wil in plaats van op basis van concrete dreiging .
De "echte"vijand in dit geval wil gewoon de status quo houden, net zoals de Israëli overheid. Daarom dat alle betrokken partijen het zo halfslachtig uitvoeren.
Citaat:
Ik heb het nooit over joden , maar over de Israelische regering.
En de Israëli leiders zijn in hoofdzaak geen joden?
Citaat:
Het feit dat palestijnen het niet kunnen maakt het nog gekker dat Israel het wel doet , de dreiging is immers niet groot.
Vertel dat maar aan de mensen die de invasies nog meegemaakt hebben, of de overlevenden van de aanslagen uit de jaren 2000
Citaat:
Het grappige is dat ik amateur raketbouwer ben geweest in real life en dus weet dat het niet zo complex is om te bouwen . Zelfs pvc buizen kunnen worden toegepast. Dun plaatstaal kun je ook 2 laags rollen, maar hoe minder staal des te beter / lichter / meer bereik.
En toch komt u af met lantaarnpalen als raketlichaam. Hoe succesvol was u als amateur raketbouwer?
Welke raketmotoren gebruikte U, de D of de E klasse? Dat u phenol of karton lichamen gebruikte lijkt wel logisch.
Citaat:
Verschil is wel dat de Palestijnen soms een pay load van explosieven inbouwen
Per ongeluk, en ze nog accidenteel afvuren zonder te weten waar ze neerkomt.
Citaat:
Die was er simpelweg niet.
De winnende partij natuurlijk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2020, 18:23   #5220
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat mag u eens vertellen tegen alle tankbemanningen die geroosterd werden door molotov cocktails. Och ja, die arme vrijheidsstrijders hebben geen tanks. En als ze die zouden hebben, dan hebben Israëli troepen een duidelijk doelwit.
zelfs met rotte eieren gooien is voor u al een enorme bedreiging.



Citaat:
En de Israëli leiders zijn in hoofdzaak geen joden?
geen idee

Citaat:
Vertel dat maar aan de mensen die de invasies nog meegemaakt hebben, of de overlevenden van de aanslagen uit de jaren 2000
Maar die dreiging is er nu toch niet. U doet net of die demonstranten werkelijk Israel in wilde wandelen om aanslagen te plegen.
De beweegredenen van Palestijnen zijn niet meer dezelfde als die van vroeger.
Citaat:
En toch komt u af met lantaarnpalen als raketlichaam.
klopt , gewoon een optie als voorbeeld . Hoe succesvol was u als amateur raketbouwer?
Welke raketmotoren gebruikte U, de D of de E klasse? Dat u phenol of karton lichamen gebruikte lijkt wel logisch.[/quote] Zoals ik eerder al aangaf , ik gebruikte zelfgemaakte motoren, met diverse oxidatoren , en brandstoffen binders , daar was het mij om te doen. Probleem dat dat niet legaal is. Ik gebruikte overigens ook Al buis als motor behuizing en meestal bentoniet nozzles.


Citaat:
De winnende partij natuurlijk.
Lekker zwart wit weer
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be