Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2013, 14:52   #21
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Zelf aan inteelt doen om sterker, dommer en zonder eigenwaarde te worden? In jouw optiek schijnen inteeltenaars nl. the fittest in the jungle te zijn.
Qua hersenloos geweld wel ja, die hebben niets te verliezen hé.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 16:01   #22
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wow man, dit gaat echt diep! Dit moet een hele emotionele ervaring voor je zijn.

Laat me raden: Je hebt de bedreiger een blaffer op zijn kop gezet en daarna een geweldig pak slaag gegeven...(woeha)

Of ben je als bange Belg, in je broekje gaan schijten, ''sorry meneer'' gaan zeggen, angstig in je appartement teruggekropen en daarna gaan janken op je Vlaamse politieke forum?



Vluchten maar dus.

Dit is sterker dan jij.
Zo los jij dat op, Eberhard ? Een blaffer op zijn kop, en inéénbeuken dan ? Of zit je enkel te pochen op dit Vlaams forumpje, en ben je in werkelijkheid een angsthaas die niet voor zichzelf durft opkomen, en wiens Stockholm-syndroom hem gewelddadige vreemdelingen doet bewonderen ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 16:04   #23
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Toen ik nog op een appartement woonde, heb ik twee keer echt last gehad van buren: een Vlaming (alcolist die hele nachten door vanalles schreeuwde, wat hij daarmee bedoelde heb ik nooit geweten) en een Engelsman met twee jonge kinderen die overal rondliepen, sprongen en riepen...

Het wakker worden van de buren die midden in de nacht nogal lawaaierig neukten, vond ik nog plezant.

Ik heb toen een wijze beslissing genomen: een huis gekocht. En sindsdien gene last meer. Wonen in een appartement, nooit meer!
Heel wijs van u inderdaad. Maar iedereen heeft geen geld om een huis te kopen. Wat met degenen die huren ( uit noodzaak ) ? Moeten die zich alles laten welgevallen, of geweld gebruiken, zoals sommigen hier aanraden ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 16:07   #24
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Zo los jij dat op, Eberhard ? Een blaffer op zijn kop, en inéénbeuken dan ? Of zit je enkel te pochen op dit Vlaams forumpje, en ben je in werkelijkheid een angsthaas die niet voor zichzelf durft opkomen, en wiens Stockholm-syndroom hem gewelddadige vreemdelingen doet bewonderen ?
Misschien kan die in opdracht werken. Eberhard Leclerc gaat daar met z'n blaffer alles in orde brengen, die weet ten minste van aanpakken als een goeie marokkaan. Zucht
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 16:12   #25
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Zelf aan inteelt doen om sterker, dommer en zonder eigenwaarde te worden? In jouw optiek schijnen inteeltenaars nl. the fittest in the jungle te zijn.
The fittest zou ik niet zeggen. Het zijn gewoon mensen die niet ( kunnen ) nadenken, dus die bij een ruzie niet tot zichzelf zeggen " als ik hem kapotmaak ga ik voor jaren het gevang in ". Zoals beesten beleven zij enkel het moment zelf, laten zich volledig leidden door hun emotie's en schuwen absoluut geen geweld, en d�*t maakt hen dus zo gevaarlijk.
Om met dit soort mensen te vechten moet je zelf prima je geweld-potentiël beheersen, GOED kunnen vechten dus, en dat is niet aan iedereen gegeven.
Iemand die niet goed kan vechten, gaat de neiging hebben om iets zwaar of scherp in zijn handen te pakken om zich te verdedigen, en zo maak je dus snel iemand dood. En dan ga je de bak in. Tien jaar bak ofzo voor een burenruzie die slecht afloopt, geef toe dat het onnozel is...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 16:30   #26
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Het probleem ontwijken door te verhuizen , lost niks op !!
Wat als die ruziemakers ook verhuizen , en het zijn terug uw buren ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 Bekijk bericht
Niemand in dit groot gebouw maakt hier trouwens lawaai, buiten hen is het hier bijzonder leefbaar. Ik heb besloten niet te plooien, ik ga dit paasweekend met een gebaar naar iedereen hier op deze verdieping voor de soft aanpak, en als ze volharden in de boosheid wordt het simpelweg een verzoekschrift richting vredegerecht om mee te beginnen.
Vwala
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 16:52   #27
Frederik2000
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 maart 2013
Berichten: 85
Standaard

De 'soft aanpak' om te beginnen is gebeurd. Iedereen heeft daarnet een kaart met wensen voor het paasweekend onder de deur gekregen met uitnodiging voor een kop koffie of glas wijn morgenavond en mijn contactgegevens. Sociale cohesie is de enige oplossing, uit mijn eerste contact kon ik opmaken dat 'het woord' zinloos is tegenover deze mensen. Ik ben vandaag thuis en heb toch al niets meer gehoord. Zelfs al komt er niemand af dan kan dit al een signaal zijn naar hen toe dat hun terreur 'geviseerd' wordt ...
Frederik2000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 23:07   #28
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Een vuurtje vraagt om meer brandstof zodat het opflakkert. Dan kan de vader eens goed losgaan op zijn gezin en zal het probleem zich vanzelf oplossen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 23:24   #29
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de bel doet het niet Bekijk bericht
Lol fascisten
Roma zijn geen fascisten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 23:39   #30
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Roma zijn geen fascisten.
dat zou een belediging zijn voor de fascisten
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 16:31   #31
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Heel wijs van u inderdaad. Maar iedereen heeft geen geld om een huis te kopen. Wat met degenen die huren ( uit noodzaak ) ? Moeten die zich alles laten welgevallen, of geweld gebruiken, zoals sommigen hier aanraden ?
Dat week ik. Bijna 10 jaar gespaard en ondertussen op de tanden gebeten (en de omzet van Quies gegarandeerd). En wanneer het me echt teveel werd, home cinema opzetten met een DVD van een goede metalband, liefst death metal, en volume op maximum zetten.

Enig nadeel is dat het heel gebouw ervan profiteert en jij dan "de slechte" zijt. Maar ondertussen was ik een paar dagen gerust.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 00:39   #32
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat week ik. Bijna 10 jaar gespaard en ondertussen op de tanden gebeten (en de omzet van Quies gegarandeerd). En wanneer het me echt teveel werd, home cinema opzetten met een DVD van een goede metalband, liefst death metal, en volume op maximum zetten.

Enig nadeel is dat het heel gebouw ervan profiteert en jij dan "de slechte" zijt. Maar ondertussen was ik een paar dagen gerust.
Dat kan helpen inderdaad.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 03:37   #33
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 Bekijk bericht
Ik ben enkele weken terug verhuisd naar een vrij grote appartementsblok, fijn appartement. De eerste anderhalve week dacht ik dat zit hier goed, maar dan is het begonnen.

Het appartement hiernaast blijkt verhuurd aan een Roma gezin met een kindje. Op zich geen probleem, ware het niet dat de laatste anderhalve week gebleken is dat het hier onleefbaar aan het worden is. Dagelijks constant ruzie, als men het nog ruzie kan noemen. Scheldtirades, roepen, luidskeels tieren, en het stopt maar niet en wordt zelfs erger. Als ik thuis ben en ik heb eens een uur rust dan ben ik al tevreden. Ik durf bijna niemand meer uit te nodigen want om de haverklap is het alsof ze elkaar aan het vermoorden zijn hiernaast, en dit zonder overdrijven.

Een keer ging de deur van hun appartement open en galmde het getier door de gang. Ben in de gang gegaan en gevraagd 'of alles ok was', het antwoord en zijn lichaamstaal liet weinig aan de verbeelding over, wegwezen of ik kreeg waarschijnlijk klop.

Ondanks hetgeen het mij zal kosten denk ik nu al aan verhuizen. Men kan natuurlijk huisbaas, politie ... contacteren, maar zal dit veel uithalen? Het is een gezin met een kind, dus begin maar, ik heb hier geen zin in.

Heeft iemand anders ervaring met Roma? Is er hoop of pak ik best mijn boeltje, hij lijkt me in ieder geval niet aanspreekbaar.
Jij huurt, dus er is een eigenaar. Waarom breng je de eigenaar niet op de hoogte van die overlast? De buren overlast bezorgen is een ernstig probleem indien het een gewoonte is.

Ik vind het rot voor je, want je woning is de enige plek waar je rust vindt.
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 03:47   #34
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Pas op man, zulke zaken mag je over vreemdelingen niet meer zeggen, dat is strafbaar want racisme.
Dat heeft niets met racisme te maken. Overlast is hier het probleem en niet de afkomst van die mensen.

Ik heb ook Roma als buren, maar ik hoor daar nooit wat van. Van een Marokkaans gezin waarvan de vader vertrokken is, heb ik wel last gehad. Een paar keer hebben de kinderen op straat staan roepen na middernacht. Ik heb uit medelijden de politie niet gebeld. Maar ze zijn ondertussen verhuist vanwege de overlast.
Mijn Vlaamse buur zet de radio soms tot 1u in de nacht aan. Maar het is een vriendelijke kerel, dus ik zeg daar ook niets van.

Een beetje lawaai en soms vind ik wel acceptabel in een bewoond gebied. Maar elke dag een schreeuwende koppel is een klacht zeker waard. Je kan moeilijk wachten tot ze scheiden, duurt hier in België veel te lang.
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.

Laatst gewijzigd door nickb : 30 maart 2013 om 03:48.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 14:59   #35
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Dat heeft niets met racisme te maken. Overlast is hier het probleem en niet de afkomst van die mensen.

Ik heb ook Roma als buren, maar ik hoor daar nooit wat van. Van een Marokkaans gezin waarvan de vader vertrokken is, heb ik wel last gehad. Een paar keer hebben de kinderen op straat staan roepen na middernacht. Ik heb uit medelijden de politie niet gebeld. Maar ze zijn ondertussen verhuist vanwege de overlast.
Mijn Vlaamse buur zet de radio soms tot 1u in de nacht aan. Maar het is een vriendelijke kerel, dus ik zeg daar ook niets van.

Een beetje lawaai en soms vind ik wel acceptabel in een bewoond gebied. Maar elke dag een schreeuwende koppel is een klacht zeker waard. Je kan moeilijk wachten tot ze scheiden, duurt hier in België veel te lang.
Misschien wat olie op het vuur gooien ? Neem de echtgenoot apart en maak hem wijs dat zijn vrouw een aanhouder heeft, die opdaagt zogauw hij van huis is. Zeg aan de vrouw hetzelfde van haar man. Laat per toeval wat baseballknuppels en hamers in de gang slingeren. En dan is het enkel nog wachten tot het probleem zichzelf oplost.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 15:51   #36
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Misschien wat olie op het vuur gooien ? Neem de echtgenoot apart en maak hem wijs dat zijn vrouw een aanhouder heeft, die opdaagt zogauw hij van huis is. Zeg aan de vrouw hetzelfde van haar man. Laat per toeval wat baseballknuppels en hamers in de gang slingeren. En dan is het enkel nog wachten tot het probleem zichzelf oplost.
Dat is dus wat ik zei.
Alleen moet dat veel subtieler. Het beste is om een sterk geparfumeerde liefdesbrief naar zijn vrouw te sturen met wat Arabisch gebrabbel in. Post de brief in een buurgemeente.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 16:20   #37
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Zo los jij dat op, Eberhard ? Een blaffer op zijn kop, en inéénbeuken dan ? Of zit je enkel te pochen op dit Vlaams forumpje, en ben je in werkelijkheid een angsthaas die niet voor zichzelf durft opkomen, en wiens Stockholm-syndroom hem gewelddadige vreemdelingen doet bewonderen ?
Eberhard zou dat zo oplossen in zijn fantasie.
In de werkelijkheid is hij een fils-�*-papa die in de dure rand woont.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 18:47   #38
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat is dus wat ik zei.
Alleen moet dat veel subtieler. Het beste is om een sterk geparfumeerde liefdesbrief naar zijn vrouw te sturen met wat Arabisch gebrabbel in. Post de brief in een buurgemeente.
Goed gezien van u !
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 18:48   #39
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Eberhard zou dat zo oplossen in zijn fantasie.
In de werkelijkheid is hij een fils-�*-papa die in de dure rand woont.
Ken je hem persoonlijk ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 19:29   #40
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ken je hem persoonlijk ?
Eberhard is een brave gekleurde Nederlandse jongen van goede huize die hier al jaren woont maar geen vrienden heeft.
In zijn imaginaire wereld is hij een gevaarlijke "badassmotherfucker" die dweept met rapmuziek.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 maart 2013 om 19:35.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be