Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 mei 2013, 15:55   #81
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Niet noodzakelijk. Misschien dat mits technologische vooruitgang en maatregelen die minder kosten dan het huidige systeem veel slimme mensen overwegen om kinderen op te voeden.
Veel mensen nemen ook geen kinderen omdat ze gewoon dat gevoel niet hebben, wat wil je daar tegen doen dan?

Ik wil zelf waarschijnlijk ook geen kinderen (het kan altijd veranderen). Simpelweg omdat ik de nadelen voor mijn persoonlijke leventje groter acht dan de voordelen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 16:04   #82
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Veel mensen nemen ook geen kinderen omdat ze gewoon dat gevoel niet hebben, wat wil je daar tegen doen dan?

Ik wil zelf waarschijnlijk ook geen kinderen (het kan altijd veranderen). Simpelweg omdat ik de nadelen voor mijn persoonlijke leventje groter acht dan de voordelen.
Tja, jammer. Niet veel te doen.

Eventueel vragen of ze zaad- of eicellen willen doneren.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 16:11   #83
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Tja, jammer. Niet veel te doen.

Eventueel vragen of ze zaad- of eicellen willen doneren.
Ik vind dit toch allemaal wel erg obsessief bezig zijn met het "verbeteren van de mens".

Wil jij zelf kinderen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 16:23   #84
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik vind dit toch allemaal wel erg obsessief bezig zijn met het "verbeteren van de mens".
Helemaal niet. Maar ik ben er wel in geïnteresseerd, en dat is om de één of andere reden zo vreemd voor andere mensen, dat ik daar de meeste vragen over krijg. Daardoor praat ik er vaak over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wil jij zelf kinderen?
Ik denk het wel.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 16:30   #85
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Helemaal niet. Maar ik ben er wel in geïnteresseerd, en dat is om de één of andere reden zo vreemd voor andere mensen, dat ik daar de meeste vragen over krijg. Daardoor praat ik er vaak over.


Ik denk het wel.
1: Ik vind het niet vreemd, wat ik ben er ook wel in geintreseerd.

Alleen je moet wel uitkijken dat je er niet te ver in gaat. Want op een begeven moment zit je op moreel-gebied op hetzelfde niveau als de meeste op stormfront.

2:
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 17:04   #86
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Niet onnozel doen nu.
Het is niet onnozel.

Neem nu dat er wat nieuwe ontdekkingen zijn omtrent genen activeren en de-activeren en hoe men bepaalde eigenschappen kan inbouwen als het ware.

Neem nu dat men genen kan kweken.

Waarom zouden kinderen nog via de conventionele manier moeten ter wereld komen?
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 17:17   #87
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Het is niet onnozel.

Neem nu dat er wat nieuwe ontdekkingen zijn omtrent genen activeren en de-activeren en hoe men bepaalde eigenschappen kan inbouwen als het ware.

Neem nu dat men genen kan kweken.

Waarom zouden kinderen nog via de conventionele manier moeten ter wereld komen?
Omdat dat veel mooier is.

Dat is een morele kwestie. Als je dat serieus niet begrijpt begin ik te twijfelen of je misschien niet een beetje autistisch bent.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 17:37   #88
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Omdat dat veel mooier is.

Dat is een morele kwestie. Als je dat serieus niet begrijpt begin ik te twijfelen of je misschien niet een beetje autistisch bent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Veel mensen nemen ook geen kinderen omdat ze gewoon dat gevoel niet hebben, wat wil je daar tegen doen dan?

Ik wil zelf waarschijnlijk ook geen kinderen (het kan altijd veranderen). Simpelweg omdat ik de nadelen voor mijn persoonlijke leventje groter acht dan de voordelen.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 22:00   #89
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard



????
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 17:00   #90
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

http://www.scientias.nl/moderne-mens...uid-azie/88216
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2013, 01:05   #91
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Op aanvraag van en omdat er nogal wat off-topics conversaties in andere draden zijn ontstaan tussen mij en een paar andere forummers over deze materie.

Een samenvattende draad over de verschillen en genetica van volkeren, etnische conflicten, de basis ervan en oplossingen in een tijd van multiculturalisme.

Ik denk dat er nog maar weinig mensen betwijfelen dat diversiteit voor conflicten zorgt.
Nieuwe theorieën, zoals genetic interest, verklaren op indrukwekkend passende wijze hoe deze conflicten een aard hebben in de interesse van genen. In het kort, mensen associëren zich liever met sterk op zich lijkende individuen (de similarity-theorie van interpersoonlijke aantrekking), wat de genetic interest-theorie wijt aan de zelf-interesse van genen om zich te verspreiden in de genepoel door mixen met niet-gelijkaardige fenotypes te voorkomen. Studies bevestigen dit. Niet enkel dat, maar er is een sterke indicatie dat mensen zelfs vijandig en geweldadig t.o.v. anderen staan dankzij genetic interest. Zo is het cinderella-effect de meesten wel bekend. Het betreft de emotionele afstand tussen stiefouders en hun stiefkinderen t.o.v. 'echte' familie, die zich vertaald van sign. verschillen in interesse in hobbies tot geweldadige moord-cijfers. Om dit te linken aan etniciteit in genetic interest, kinderen uit multiraciale gezinnen hebben een hogere kans op verbaal en fysiek geweld.
Genetische inzichten wijzen ondertussen op sterke fenotypische en genetische verschillen tussen rassen die niet te wijten zijn aan cultuur, zoals IQ. Voeg daarbij nog eens misdaadcijfers die sterk etnisch verdeeld zijn, en vooral etnisch gemotiveerde misdaadcijfers.

Faalt multiculturalisme? Is een bepaalde mate van segregatie wenselijk, in het licht van de 'natuurlijkheid' van etnisch nationalisme, en het feit dat velen zich auto-segregeren? Eugenetica misschien? Worden we allemaal beter van een minder diverse gemeenschap?

Waar legt U de grens van Uw identiteit? Europeanen? Germanen? Belgen? Vlamingen? Limburgers?
Wie beschouwt U als Uw volk?



Laat Uw meningen/vragen/inzichten hier de vrije loop, betreffende ras-verschillen, genetica, etnisch nationalisme, diversiteit, volkeren etc.
Diversiteit heeft altijd bestaan. Rijk en arm, oud en jong, werkenden tegenover werklozen, mannen en vrouwen, enz...dus dat zorgt niet voor problemen, zolang alle groepen basiswaarden delen. Dat is dus door de immigratie niet meer zo.

Interesses worden via opvoeding doorgegeven, een geadopteerd kind kan dus wanneer het jong geadopteerd werd, bijvoorbeeld gaan fotograveren of vissen, omdat wie hen heeft opgevoed dit deed.
Dat cinderella gebeuren kan ook te maken hebben met het zelfbeeld, mijn ouders gaven te weg! Dat maakt onzeker, doet je anders voelen, maar liefde kan veel goedmaken, ongeacht van wie dit komt.

Ik ben Belg, omdat ik hier ben opgegroeid, mijn kinderen leven hier, ik werk hier en heb hier mijn herinneringen en vrienden. Dat maakt me Belg en Vlaming want met hen deel ik de taal en de trots op dit land wat voorlopig in wereldwijde crisis redelijk stand houdt.

Je maakt contact en gaat om met wie je iets deelt. Dat kan de werkvloer zijn, een toevallige ontmoeting of gewoon gevoel voor humor.
Blijkbaar delen we dit vooral met moslims niet, want daar lijken toch de meeste problemen mee te zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2013, 06:41   #92
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Diversiteit heeft altijd bestaan. Rijk en arm, oud en jong, werkenden tegenover werklozen, mannen en vrouwen, enz...dus dat zorgt niet voor problemen, zolang alle groepen basiswaarden delen. Dat is dus door de immigratie niet meer zo.
Het gaat over genetische diversiteit.
Rijk en arm zijn is niet genetisch (wat sossen ook durven beweren).
Er bestaat overigens ook al lang klassenoorlog en klassenpolitiek, daar zijn hele rijken door gevallen, dus arm en rijk als diversiteit aanhalen die niet voor conflict zou zorgen, lijkt me nogal vreemd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Interesses worden via opvoeding doorgegeven, een geadopteerd kind kan dus wanneer het jong geadopteerd werd, bijvoorbeeld gaan fotograveren of vissen, omdat wie hen heeft opgevoed dit deed.
Dat cinderella gebeuren kan ook te maken hebben met het zelfbeeld, mijn ouders gaven te weg! Dat maakt onzeker, doet je anders voelen, maar liefde kan veel goedmaken, ongeacht van wie dit komt.
Met alle respect, het Cinderella effect is gebaseerd op studies die net een grotere populatie onderzochten dan enkel U.
Het Cinderella-effect gaat ook minder over de gevoelens van het stiefkind, meer over die van de stiefouder.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik ben Belg, omdat ik hier ben opgegroeid, mijn kinderen leven hier, ik werk hier en heb hier mijn herinneringen en vrienden. Dat maakt me Belg en Vlaming want met hen deel ik de taal en de trots op dit land wat voorlopig in wereldwijde crisis redelijk stand houdt.
Het kan mij weinig schelen wat U bent.
Stand houdt? Als je 50% arbeid moet plunderen van de werkende bevolking om het profitariaat aller landen te onderhouden, en 21% op de meeste consumptiegoederen, en dan nog met een schuldenput zit, dan houdt je niet stand.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je maakt contact en gaat om met wie je iets deelt. Dat kan de werkvloer zijn, een toevallige ontmoeting of gewoon gevoel voor humor.
Blijkbaar delen we dit vooral met moslims niet, want daar lijken toch de meeste problemen mee te zijn.
En je segregeert je van mensen waarmee je niets of weinig deelt. Wat vertelt je dat?
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 juni 2013 om 07:06.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2013, 07:57   #93
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Het gaat over genetische diversiteit.
Rijk en arm zijn is niet genetisch (wat sossen ook durven beweren).
Toch wel, als je inteelt zoals moslims en roma krijg je kinderen met een lager IQ en meer mentale problemen = armoede en misdaad.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2013, 10:30   #94
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

[quote=AnarchoChristophe;6696584]Het gaat over genetische diversiteit.
Rijk en arm zijn is niet genetisch (wat sossen ook durven beweren).
Er bestaat overigens ook al lang klassenoorlog en klassenpolitiek, daar zijn hele rijken door gevallen, dus arm en rijk als diversiteit aanhalen die niet voor conflict zou zorgen, lijkt me nogal vreemd.

Met alle respect, het Cinderella effect is gebaseerd op studies die net een grotere populatie onderzochten dan enkel U.
Het Cinderella-effect gaat ook minder over de gevoelens van het stiefkind, meer over die van de stiefouder.

Het kan mij weinig schelen wat U bent.
Stand houdt? Als je 50% arbeid moet plunderen van de werkende bevolking om het profitariaat aller landen te onderhouden, en 21% op de meeste consumptiegoederen, en dan nog met een schuldenput zit, dan houdt je niet stand.

En je segregeert je van mensen waarmee je niets of weinig deelt. Wat vertelt je dat?[/QUOTE

Genetische diversiteit en multicultuur, gedrag is afhankelijk van omgeving en opvoeding en niet van genetische diversiteit.

Het Cinderella effect lijkt me te gaan over gevoel van uitsluiting, mijn ouders zijn niet mijn echte ouders...dus staat het me vrij uw conclusies of die van de studie in vraag te stellen en andere mogelijkheden te benoemen.


Ik segregeer helemaal niemand. Maar het lijkt me logisch dat je interactie aangaat met degene waarmee je iets deelt. En blijkbaar delen we het minst met moslims, alhoewel de kloof kleiner wordt wanneer die mensen zich niet als moslim gedragen of daar al te strikt in zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2013, 22:12   #95
Laynee
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Berichten: 252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Binnen populatiegenetica noemt men dat wel eens 'inbreeding', wat ik dan hier vertaal naar inteelt.

Dat hangt ervan af wat jij wilt bereiken. Ik wil het gemiddelde in de Westerse samenleving bijvoorbeeld IQ verhogen. Dan is dat wel een probleem.

Overigens, zie post 1 voor de genetic interest hypothese. Nieuwe genen introduceren kan zelfs voor conflict zorgen. Logisch ook, vanuit een evolutionair standpunt. Als je immers nieuwe genen introduceert in een heterogene groep, krijg je wash-out, dan verdwijnen je genen. Vandaar dat inbreeding zo belangrijk is in evolutie.

Kortom, jij zegt dat het geen kwaad kan. Ik zou het tegendeel durven beweren. We hebben als Europeanen geen enkel voordeel op dit moment bij outbreeding.
Daar ben ik het min of meer mee eens. Wie zegt dat "seksuele selectie" niets met genen of evolutie heeft te maken, lijkt me ronduit onzin te vertellen. Als men zich seksueel niet aangetrokken voelt tot de ander, gaat men er ook geen kinderen mee op de wereld zetten.

Vrouwen zouden ook een beschermingsmechanisme hebben tegen échte inteelt. Bv. in het volgende artikel wordt uitgelegd dat zowat alle vrouwelijke soorten het contact met hun evolutionair mannelijke verwanten vermijden in hun vruchtbaarste periodes (http://www.news-medical.net/news/201...-in-women.aspx / http://www.scientias.nl/ovulerende-v...et-vader/20567). Nog andere vrouwelijke diersoorten vermijden inteelt: http://www.nu.nl/wetenschap/3362257/...-mannetje.html

Het lijkt me evolutionair inderdaad helemaal niet interessant om de verschillende mensenrassen te mixen. Een mens, en zeker de (normale heteroseksuele) vrouw, moet bij de partnerkeuze gewoon op haar instinct of gevoel afgaan en dan komt het m.i. vanzelf wel inorde wat betreft het voorkomen van inteelt. En in het overgrote deel der gevallen kiest een vrouw iemand van haar eigen ras, hoor, ondanks de diverse maatschappij. Dit heeft heus niet enkel met cultuur te maken (zie Afro Anglo America). De gemengde relaties blijven een minderheid, zeker degenen die de test der tijd standhouden. Ik beweer niet dat het nooit kan lukken maar het blijven uitzonderingen.
Laynee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2013, 22:27   #96
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
Daar ben ik het min of meer mee eens. Wie zegt dat "seksuele selectie" niets met genen of evolutie heeft te maken, lijkt me ronduit onzin te vertellen. Als men zich seksueel niet aangetrokken voelt tot de ander, gaat men er ook geen kinderen mee op de wereld zetten.

Het lijkt me evolutionair inderdaad helemaal niet interessant om de verschillende mensenrassen te mixen. Een mens, en zeker de (normale heteroseksuele) vrouw, moet bij de partnerkeuze gewoon op haar instinct of gevoel afgaan en dan komt het m.i. vanzelf wel inorde wat betreft het voorkomen van inteelt.
Dus je bent tegen de moslim praktijk om met je eigen familie te trouwen? 50% doet dit.

Dat is zeer gebruikelijk bij verplichte huwelijken en omdat jongen en meisjes zo gescheiden opgroeien, als ze verliefd worden is het op familie. Het soort kinderen dat je daarmee krijgt is natuurlijk niet om aan te zien, dom, lelijk en vol ziektes. Zeker in de achterlijke gebieden waar de jonge meisjes met hun nonkels moeten trouwen, echt gestoord.

Goed om weten.

Laatst gewijzigd door BonBon : 28 juni 2013 om 22:27.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be