Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juni 2013, 19:44   #21
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
k geef eerlijk toe dat verdoven in mijn ogen humaan moet zijn. Als je de halal slachting correct uitvoert, voelt het dier een korte pijn en verliest het daarna meteen het bewustzijn en het leven, als het correct wordt gedaan. Dan is het zoals de verdoving toepassen in onze slachthuizen, maar in 1 klap fataal.
Dat is dus je reinste onzin.
Zo'n elektrische schok duurt één seconde, zo'n halssnede doodt het dier niet (duurt ook al langer om te snijden, probeer het even uit op je vinger anders) en dan hangt het dier BIJ BEWUSTZIJN nog een minuut of tien te spartelen tot het is leeggebloed.
Nooit het Gaia filmpje gezien?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2013, 19:53   #22
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Ik heb ook filmpkes gezien uit Westerse slachthuizen, waar de verdoving fout liep en waar men dus koeien met half open hersenpan deed leegbloeden, terwijl ze nog loeiden.

Van beide word ik even misselijk. De halssnede duurt met een goed scherp mes, indien correct uitgevoerd, ook 1 seconde. Het dier spartelt inderdaad nog een minuut ongeveer, maar eigenlijk is het al na enkele seconden doodgebloed en zijn de rest uitwerkingen van de spieren.

Natuurlijk loopt het dikwijls fout bij offerfeesten, omdat daar mensen zonder enige opleiding of ervaring gaan slachten. Dat zou dus ook verboden moeten worden.

En men spreekt dan nog niet over de Joden. Die slachten ook ritueel. Om Kosher te zijn, wordt het dier levend bij de achterpoten vastgebonden, omhoog getrokken, zodat het ondersteboven hangt en dan wordt de keel traag open gesneden, zodat het dier goed gaat spartelen, om alle bloed er zeker uit te hebben, want om kosher te zijn, mag er geen druppel bloed overblijven.

Moslims snijden om correct te zijn, meteen in de halsslagader, waarbij het dier meteen in shock gaat en stuiptrekt, maar niet meer spartelt, omdat het meteen een dodelijke hoeveelheid bloed verliest, indien correct uitgevoerd.

Qua ritueel slachten, zijn de orthodoxe Joden zeker even erg als de moslims, maar daar spreekt niemand over. Die hebben 6 dagen op 7 hun rituele slachtvloer. Moslims ook, maar die hebben 1 keer per jaar lekenslachtingen.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2013, 23:28   #23
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat is dus je reinste onzin.
Zo'n elektrische schok duurt één seconde, zo'n halssnede doodt het dier niet (duurt ook al langer om te snijden, probeer het even uit op je vinger anders) en dan hangt het dier BIJ BEWUSTZIJN nog een minuut of tien te spartelen tot het is leeggebloed.
Nooit het Gaia filmpje gezien?
Toevallig heb ik daarstraks het filmpje gezien.
En het doorsnijden van de keel met één scherpe snede was daar niet te zien.
Het was meer door zagen met de achterkant van een bot mes wat het lijden van het dier nodeloos rekte.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 02:27   #24
Mosasaurus
Banneling
 
 
Mosasaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
als men zich laat leiden door 7de eeuwse slachtmethodes die de dieren anno 2013 nodeloos doen lijden, enkel en alleen omdat die slachtmethode zo in hun boekje staat, waarom kunnen we dan niet binnenkort afglijden naar een shariastaat? In Engeland werd verleden week toch al de sharia doodstraf uitgevoerd? en de sharia rechtbanken zijn daar al volop in voege.

Ik pleit trouwens regelmatig voor halal operaties: volgens moslims doet zo'n halssnede helemaal geen pijn. Dus waarom zouden ze zich op westerse haram-wijze laten verdoven in de operatiezaal? Allah weet toch beter?


Ik pleit er voor dat ze eigen ziekenhuizen oprichten waar ze ook kunnen slachten.
Dan blijft de vuiligheid gecentraliseerd
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 09:39   #25
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Toevallig heb ik daarstraks het filmpje gezien.
En het doorsnijden van de keel met één scherpe snede was daar niet te zien.
Het was meer door zagen met de achterkant van een bot mes wat het lijden van het dier nodeloos rekte.
Wel, dan zou volgens de regels van de koran deze slachting niet halal zijn. Maar ik twijfel of er tegenwoordig nog veel moslims echt de koran lezen of als blinde schapen zelf achter één of andere leider draven.

Ik denk dat Islam meer een anti-Westers gimmick is voor velen en dat helaas degene die nog echt gelovig zijn volgens de regels, er mee voor moeten bloeden.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 09:57   #26
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Wel, dan zou volgens de regels van de koran deze slachting niet halal zijn. Maar ik twijfel of er tegenwoordig nog veel moslims echt de koran lezen of als blinde schapen zelf achter één of andere leider draven.

Ik denk dat Islam meer een anti-Westers gimmick is voor velen en dat helaas degene die nog echt gelovig zijn volgens de regels, er mee voor moeten bloeden.
daar ga je nu eens compleet de mist in. Belkacem predikte de islam volgens de regels: dat noemen ze dan fundamentalisten en ineens blijkt dat die ideologie in feite een regelrecht gevaar voor onze samenleving betekent. De islamitische regeltjes zoals opgesomd in hun heilig boek zijn niet anders dan een werkelijke blauwdruk voor kolonisatie, teamvorming (moslims only) en onderdrukking van "het ander volk" (in dit geval het te koloniseren volk).
De "goede" moslim volgens de Belgische prietpraters is gewoon een moslim die zijn regeltjes niet volgt.

Dan hebben we de halal en haram toestanden: hier zit een duidelijke rechtlijnige logica in en die zijn weldegelijk bedoeld als gezonde richtlijn voor voeding en hygiene. Alleen..... in het jaar 700 waren die richtlijnen (alhoewel de bedoeling hetzelfde is ) een beetje achter op onze huidige wetten voor voedselveiligheid of slacht vb.
in het jaar 700 was het de bedoeling de dieren niet te laten lijden. Daarom: snel snijden met scherp mes. Dat net de bedoeling van het niet lijden vergeten wordt mag de pret niet derven. De basis van het bevel blijft: dieren niet laten lijden. Door ze eerst te verdoven wordt meer tegemoet gekomen aan de bedoeling om ze niet te laten lijden, dan door ze met een bot mes onverdoofd de keel over te snijden.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 10:32   #27
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Zo heb je ook die rituele wassing. Niks mis mee en goed doordacht in een gebied waar amper water is. Maar zelf vind ik het niet zo geslaagd om mijn neus te spoelen en mijn mond in water waar ik net mijn handen heb afgespoeld.

Tenslotte leven wij hier in een gebied waar iedereen dagelijks een douche kan nemen.

Dus waarom moeten we die rituele wassing nu de hemel inprijzen.

(ikzelf heb trouwens liever dat een man zijn edele delen éérst wast alvorens naar mij te komen, ipv ze enkel te wassen om de sporen van die "onreine vrouw" van zijn piemel te verwijderen).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 12:28   #28
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zo heb je ook die rituele wassing. Niks mis mee en goed doordacht in een gebied waar amper water is. Maar zelf vind ik het niet zo geslaagd om mijn neus te spoelen en mijn mond in water waar ik net mijn handen heb afgespoeld.

Tenslotte leven wij hier in een gebied waar iedereen dagelijks een douche kan nemen.

Dus waarom moeten we die rituele wassing nu de hemel inprijzen.

(ikzelf heb trouwens liever dat een man zijn edele delen éérst wast alvorens naar mij te komen, ipv ze enkel te wassen om de sporen van die "onreine vrouw" van zijn piemel te verwijderen).
Is ook zo met varkensvlees (bewaart minder lang in de woestijn) of met alcohol (meer risico met uitdrogen in de woestijn).
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 00:41   #29
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
daar ga je nu eens compleet de mist in. Belkacem predikte de islam volgens de regels: dat noemen ze dan fundamentalisten en ineens blijkt dat die ideologie in feite een regelrecht gevaar voor onze samenleving betekent. De islamitische regeltjes zoals opgesomd in hun heilig boek zijn niet anders dan een werkelijke blauwdruk voor kolonisatie, teamvorming (moslims only) en onderdrukking van "het ander volk" (in dit geval het te koloniseren volk).
De "goede" moslim volgens de Belgische prietpraters is gewoon een moslim die zijn regeltjes niet volgt.

Dan hebben we de halal en haram toestanden: hier zit een duidelijke rechtlijnige logica in en die zijn weldegelijk bedoeld als gezonde richtlijn voor voeding en hygiene. Alleen..... in het jaar 700 waren die richtlijnen (alhoewel de bedoeling hetzelfde is ) een beetje achter op onze huidige wetten voor voedselveiligheid of slacht vb.
in het jaar 700 was het de bedoeling de dieren niet te laten lijden. Daarom: snel snijden met scherp mes. Dat net de bedoeling van het niet lijden vergeten wordt mag de pret niet derven. De basis van het bevel blijft: dieren niet laten lijden. Door ze eerst te verdoven wordt meer tegemoet gekomen aan de bedoeling om ze niet te laten lijden, dan door ze met een bot mes onverdoofd de keel over te snijden.
Ongewild of onbewust heeft het gerecht dat ook toegegeven door Belkacem te veroordelen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 21 juni 2013 om 00:42.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be