Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2013, 12:49   #20021
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...aar-huis.dhtml

Kga het er niet inwrijven e...maar ik moet er toch wel even mee lachen.
What goes around comes around.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 13:33   #20022
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

haha hoe leuk!

Geen allochtonen (natuurlijk niet, want dat woord is begraven)

maar wel: Noord-Afrikaanse INVLOEDEN begot!

Een pluim voor de journalist!

Citaat:
En weer is er een overval op Brink"s gepleegd. Politieagenten zijn afgelopen nacht beschoten met een machinegeweer vlak na een overval op de vestiging van waardetransportbedrijf Brinks geldtransport in het Brabantse Best. Een of meerdere daders bliezen een deur aan de zijkant van het gebouw op om bij het gelddepot te komen. Daarop zijn ze naar binnen gegaan. Of het tot een confrontatie met de tien aanwezige personeelsleden is gekomen, was halverwege de nacht nog niet duidelijk. Zeker is wel dat niemand gewond is geraakt. Er is wel een flinke bedrag contant geld buitgemaakt. Het bedrijf laat dat donderdag weten in een verklaring, zonder de hoogte van het gestolen bedrag te vermelden.

Maar, men heeft de Roversbende van Brink's nu in het vizier. Het zou gaan om een Belgische bende met Noord-Afrikaanse invloeden.
De kern van de bende zou bestaan uit Marokkanen en Algerijnen. Mogelijk zijn er ook Algerijnen uit Noord-Frankrijk bij betrokken.

Ze zijn goed georganiseerd, gestationeerd in België en werken volgens het hit and run-principe, melden bronnen van justitie aan Omroep Brabant. Dat betekent 'snel naar binnen, vlug naar buiten'. De verdachte roversbende zou op soortgelijke wijze eerder ook hebben toegeslagen in Duitsland en Frankrijk.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2..._vizier__.html
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 14:50   #20023
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
haha hoe leuk!

Geen allochtonen (natuurlijk niet, want dat woord is begraven)

maar wel: Noord-Afrikaanse INVLOEDEN begot!

Een pluim voor de journalist!

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2..._vizier__.html
Nederland is toch een stuk duidelijker in de berichtgeving, zoiets als Pow nieuws zie ik hier niet vlug gebeuren.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 08:38   #20024
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Belgie is zowat hofleverancier voor jihadstrijders...en nog steeds snapt de politiek het niet. Ipv de ronselaars en brainwashers die hier actief zijn het land uit te zetten...gaat men een taskforce oprichten om te kijken hoe men ronselt en om dan te kijken hoe men deze strijders terug naar Belgie kan halen.
Idd, wij moeten zoveel mogelijk jihad strijders naar ons land krijgen ja. Laten we ze dan ook meteen onderhouden natuurlijk want een vaste job denk ik niet dat ze hebben e.
Men maakt dit land nog onleefbaar op een keer.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 10:29   #20025
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 december 2012
Berichten: 2.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Belgie is zowat hofleverancier voor jihadstrijders...en nog steeds snapt de politiek het niet. Ipv de ronselaars en brainwashers die hier actief zijn het land uit te zetten...gaat men een taskforce oprichten om te kijken hoe men ronselt en om dan te kijken hoe men deze strijders terug naar Belgie kan halen.
Met gaat gewapende jihadstrijders bestrijden met een batterij pennelikkers.
Welkom in pocoland, waar 'geweld niks oplost' en 'repressie het probleem verergert'.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 19:12   #20026
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Past eigenlijk wel in dit draadje.

Limburger mag niet met pastavergiet op foto identiteitskaart

__________________
Mein Land
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 21:02   #20027
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Get, nu weet ik ook opeens waar Het Vliegende Spaghettimonster vandaan komt, dat wist ik nog niet.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 22:23   #20028
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Nochtans werd de Pastafarian religie in Oostenrijk weldegelijk geaccepteerd.
de persoon ik kwestie kan dat aanwenden om zelf ook een pastafarian pasfoto te mogen krijgen:
http://menneweblog.nl/2011/07/2015-pastafarianisten/

nu, deze feministe pleit dan weer voor de verplichte hoofddoek voor mohammed-volgelingen, ik denk niet dat ze zo op haar pasfoto wil staan. Maar ze staat zo wel al jaren op internet!

__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 maart 2013 om 22:25.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 11:21   #20029
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Deze is een twijfelgeval. Alhoewel: Etterbeek+franstalige+ "Inspecteur M.".... tja.

Citaat:
ETTERBEEK - Het Brusselse parket eist een jaar cel tegen een Brusselse politieman die Mario B. (26) uit Etterbeek een gebroken oogkas zou hebben geslagen. Volgens het slachtoffer schold de Franstalige agent hem bovendien uit voor ‘smerige Vlaming'.

Veiligheidsagent Mario B. herinnert zich de nacht van 28 januari 2011 alsof het gisteren was. ‘De broer en de neef van mijn Ierse vriendin waren op bezoek', vertelt hij. ‘Terwijl ik met de neef geld ging halen aan een automaat, kreeg de broer van mijn vriendin het aan de stok met de inzittenden van een auto. De politie werd erbij geroepen. Toen ik terugkwam, was de broer in de boeien geslagen.'

‘Omdat die broer Frans noch Nederlands praatte, bood ik de politiemannen aan om te tolken. Maar ze duwden mij hardhandig weg', vervolgt Mario. ‘Ik bleef aandringen. Tot ik plots door vier politiemannen langs achteren besprongen werd. Ze smakten me tegen de grond en voerden me geboeid af naar een combi.'

‘Koest houden'

In het voertuig kreeg ik opnieuw rake klappen. Ik hield er een gebroken oogkas aan over en moest worden geopereerd. Een politieman drukte zijn pistool zo hard tegen mijn voorhoofd, dat ik er een afdruk van de loop in de hoofdhuid aan overhield. Ga je je eindelijk koest houden, smerige Vlaming , brieste de flik.'

Door zijn verwondingen was de jonge veiligheidsagent twee weken arbeidsongeschikt. Hij stapte naar de rechtbank, waar hij gisteren oog in oog stond met politie-inspecteur M. Die pleitte onschuldig. ‘Mario liep letsels op tijdens een gespierde confrontatie met de politie, dat staat buiten kijf. Maar mocht hij kalmer gebleven zijn, dan was dat nooit gebeurd', meende de advocaat van inspecteur M. ‘Hoe dan ook, mijn cliënt was niet bij deze confrontatie betrokken. In zijn combi is niets verkeerds gebeurd, bevestigen zijn collega's.'

Het parket is het met die analyse niet eens. Het eist één jaar cel tegen de politieman. De uitspraak volgt op 24 april.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30325_00517515
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 maart 2013 om 11:22.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 11:45   #20030
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Deze is een twijfelgeval. Alhoewel: Etterbeek+franstalige+ "Inspecteur M.".... tja.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30325_00517515
Natuurlijk is het een Mohamed, als ze de voornaam niet voluit durven schrijven is het haast altijd zo. Bij het slachtoffer hebben ze hier geen probleem mee, zoals gewoonlijk.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 11:55   #20031
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30325_00517884

Ze zijn helemaal niet met vlaanderen bezig...altijd over hetzelfde...wat zij het belangrijkste vinden...islam en moslims.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 18:13   #20032
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...Kortrijk.dhtml

Zou het kunnen? Profiel is allesinds weer typisch
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 26 maart 2013 om 18:14.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 18:17   #20033
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...d-worden.dhtml

Om te controleren of moskeeen haat zaaien en strijders ronselen heb je geen subsidies nodig en het je ook geen erkenning nodig.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 18:56   #20034
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Uit bovenstaande link van het nieuwsblad

Citaat:
Bij de jongste gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen deed dit symbooldossier heel wat kiezers overlopen naar Groen en PvdA.
of hoe wordt het stereotype dat er hangt rond drie partijen en wat net tot proteststemmen leidt (bv NVA of VB) in één klap onderbouwd ... met name dat deze partijen eigenlijk vooral zouden zinnespelen op het Moslimpubliek enerzijds (en daarop voortbouwend maar dat blijkt niet uit dit artikel: dat Moslims deze drie partijen misbruiken om hun eigen belangen en ideeën door te voeren, die soms diametraal staan op de westerse beginselverklaringen).

Diversiteit Kherbache, is trouwens niet zelf gecreëerd onderscheid of zich bewust willen onderscheiden omdat men dit interessant vindt, maar diversiteit is onderscheid waaraan je niets kan veranderen (tenzij misschien na medisch ingrijpen). Een handicap, een geaardheid, een scheve neus, scheve tanden, huidskleur, een ziekte, ...
die diversiteit moet representatief worden weerspiegeld in tal van instanties.

Op vlak van levenskeuzes echter, kan men nooit verplicht worden om bv een overheidsinstantie uithangbord te maken van ene of gene overtuiging, idee, ... Net zoals het bv zoals weergegeven ongepast is om achter het loket te staan met een Nirvana t-shirt, een hoed op of een zonnebril op, of een bloemetje opgespeld waarin je water spuit omdat je iedere cliënt graag wil zegenen, wat voor hem voor geluk zal zorgen in de toekomst (extreem voorbeeld om maar te zeggen: dit kan ver gaan)...

Diversiteit is accepteren hoe men is, zelf, en hoe de ander is, los van allerlei dingen die we erbij doen. Want er is imho een groot verschil tussen hoe iemand is en de mens achter iets respecteren, dan zijn kledingstijl of opvattingen respecteren.
We zijn al verschillend genoeg. En dat is maar goed ook. Er moet echt niet iets extra bij om dat te benadrukken, wat dan telkens voor een barrière zorgt tussen de hoofddoekdraagster en de niet-hoofddoekdraagster en enkel maar tot segregatie leidt.

Bovendien wordt dit probleem foutief weergegeven. Er is geen hoofddoekenverbod in België en dat zal er ook nooit komen. Er is hooguit een erg gelokaliseerde vraag (dus niet overal van toepassing) om geen uiting te geven aan je religieuze overtuiging of identiteitsbeleving op plekken waar neutraliteit wenselijk is. Dit niet enkel om een traditie in ere te houden die respect en verdraagzaamheid moet oproepen en aangeeft, alsook aanvaarding van iedereen ongeacht zijn overtuiging, afkomst, haarkleur, oogkleur, huidskleur, ... (wij Belgen hebben ook verschillende overtuigingen, die we nooit uitgedragen hebben achter het loket bij mijn weten ... achter het loket of in een bedrijf vertegenwoordig je je werkgever, niet prins carnaval bv) , maar dient ook om te voorkomen dat er segregatie ontstaat (zie supra).
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 07:22   #20035
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

deze staat hier nog niet zeker?
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...restatie.dhtml

al een geluk dat het geen allochtoon meer is....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 09:06   #20036
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
deze staat hier nog niet zeker?
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...restatie.dhtml

al een geluk dat het geen allochtoon meer is....
Een moslim
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 09:22   #20037
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Een moslim
oei! zouden we zoiets wel mogen zeggen? Als men alle criminele allahtonen als "moslim" gaat aanduiden, dan moeten ze het woord "moslim" ook gaan afschaffen binnenkort, omdat WIJ er een negatieve connotatie aan geven....
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 11:56   #20038
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
oei! zouden we zoiets wel mogen zeggen? Als men alle criminele allahtonen als "moslim" gaat aanduiden, dan moeten ze het woord "moslim" ook gaan afschaffen binnenkort, omdat WIJ er een negatieve connotatie aan geven....
Moslim is geen scheldwoord, dus waarom zouden wij niet mogen zeggen dat het om een moslim gaat als het om een moslim gaat?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 11:57   #20039
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Wie het begrip allachtoon hanteert als argument duidt al op vooringenomenheid.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 12:37   #20040
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Moslim is geen scheldwoord, dus waarom zouden wij niet mogen zeggen dat het om een moslim gaat als het om een moslim gaat?
we mogen ook niet zeggen dat het over een allochtoon gaat als het over een allochtoon gaat hé.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be