Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 februari 2003, 22:44   #21
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
lijkt mij nogal een hypocriete aanpak. Hoe beide godsdiensten het ook naar buiten brengen, je kan ze allebei als "gemakkelijkheidsoplossing" profileren, en als je de ene godsdienst daarop aanpakt, moet je dat bij de andere ook doen. Of de ene nu in de kijker loopt en de andere niet, doet er niet toe. Dat verandert niets aan de kenmerken van beide.
Het zijn de "haantjes de voorste" die klappen krijgen, altijd en overal, als het je niet aanstaat moet je de realitei maar veranderen.
Als ik een cunfucionist tegenkomt zal ik het hem ook voor de voeten werpen, maar het is de "idee" islam die de media-aandacht naar zich toetrekt. En niet die chinees die in zijn kamertje zit te mediteren.
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2003, 22:45   #22
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
lijkt mij nogal een hypocriete aanpak. Hoe beide godsdiensten het ook naar buiten brengen, je kan ze allebei als "gemakkelijkheidsoplossing" profileren, en als je de ene godsdienst daarop aanpakt, moet je dat bij de andere ook doen. Of de ene nu in de kijker loopt en de andere niet, doet er niet toe. Dat verandert niets aan de kenmerken van beide.
Het zijn de "haantjes de voorste" die klappen krijgen, altijd en overal, als het je niet aanstaat moet je de realitei maar veranderen.
true, ga ik niet ontkennen, maar ik heb wel het recht om de hypocrisie van de realiteit aan te klagen.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2003, 22:47   #23
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
lijkt mij nogal een hypocriete aanpak. Hoe beide godsdiensten het ook naar buiten brengen, je kan ze allebei als "gemakkelijkheidsoplossing" profileren, en als je de ene godsdienst daarop aanpakt, moet je dat bij de andere ook doen. Of de ene nu in de kijker loopt en de andere niet, doet er niet toe. Dat verandert niets aan de kenmerken van beide.
Het zijn de "haantjes de voorste" die klappen krijgen, altijd en overal, als het je niet aanstaat moet je de realitei maar veranderen.
true, ga ik niet ontkennen, maar ik heb wel het recht om de hypocrisie van de realiteit aan te klagen.
daarvoor moet je bij de "schepper" van de realteit zijn en niet bij mening-spuiters op dit forum .........
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2003, 22:50   #24
theScout
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 februari 2003
Locatie: Ronse
Berichten: 1
Stuur een bericht via ICQ naar theScout Stuur een bericht via MSN naar theScout
Standaard

Ik zou eerder de theocratie als een ideologie zien, en Islam als een geloof. Hoe kan een geloof de democratie dan dienen? Door de belangrijkste waarden ervan te zoeken of te bundelen in een ideologie. Dat is wat er van de CD&V geworden is. Ze worden niet langer meer gedirigeerd door de bejaarde man in het Vaticaan, die geen Concilie meer kan houden, omdat hij daar de energie niet voor heeft. Men zou zelfs, mits enige voorzichtigheid, kunnen beweren dat de CD&V protestants is geworden.
Inderdaad, een eigen doordachte godsdienstbeleving wordt tegenwoordig meer op prijs gesteld dan het fanatisme. En terecht, godsdienst is immers een leidraad, geen wet.
theScout is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2003, 23:17   #25
Nom@d
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Berichten: 341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
lijkt mij nogal een hypocriete aanpak. Hoe beide godsdiensten het ook naar buiten brengen, je kan ze allebei als "gemakkelijkheidsoplossing" profileren, en als je de ene godsdienst daarop aanpakt, moet je dat bij de andere ook doen. Of de ene nu in de kijker loopt en de andere niet, doet er niet toe. Dat verandert niets aan de kenmerken van beide.
Het zijn de "haantjes de voorste" die klappen krijgen, altijd en overal, als het je niet aanstaat moet je de realitei maar veranderen.
true, ga ik niet ontkennen, maar ik heb wel het recht om de hypocrisie van de realiteit aan te klagen.
daarvoor moet je bij de "schepper" van de realteit zijn en niet bij mening-spuiters op dit forum .........

zijn wij het zelf niet die de realiteit "scheppen"?
Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2003, 23:22   #26
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Wil jij een ontologische discussie openen dan ?
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2003, 23:52   #27
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Hela jongens, ik ben geen kenner van Kung Fu Tse;

Maar ik heb altijd gedacht dat hij een filosoof was die wat zedenlesjes had voor de mensen.


Ik zal eens moeten gaan lezen op de link die ik destijds op dit forum aan onze spleetogige medemens genaamd "moon" heb aangereikt.

http://nothingistic.org/library/confucius/analects

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2003, 09:08   #28
Allah
Vreemdeling
 
Allah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Wat is er nu zo mis om het feit dat ik geloof in het idee Islam.
Vrouwen worden onderdrukt volgens de Islam,
Islam is geen Westerse godsdienst ,
Islam is geen godsdienst van vrede,
Islam is een veroveringsgodsdienst,
Islam is..
Ja bon, kan allemaal goed zijn, jullie volste recht!
Tenslotte is het een idee waar IK in geloof. Dat is dan weer mijn volste recht!
Een geloof is iets persoonlijks. Het is geen recept voor een maatschappelijke ordening. Buiten wat er tussen u en mij bestaat, beantwoordt geen enkel idee van alles wat u hierboven hebt opgesomd aan de bedoeling van mijn relatie met de mens, Mustapha. Het zijn allemaal interpretaties van andere mensen. Vergeet ze ! Denk erom : iedereen moet mijn boodschap opnieuw voor zichzelf interpreteren en voor niemand anders.
Allah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2003, 17:35   #29
knager
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 maart 2003
Berichten: 14
Standaard

De islam is van alle godsdiensten, de meest gevaarlijke voor onze westerse kapitalistische maatschappij.
Jammer dat Noord Afrikaanse moslims zo van dat kapitalistische westen houden, jammer dat ze hier allemaal willen levenen wonen !
knager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2003, 18:31   #30
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

hahaha, ja!


Kotsmos-using sarcasm to make his point since 1985
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2003, 09:21   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allah
Een geloof is iets persoonlijks.
Een afschuwelijk cliché, maar totaal onwaar.
Geloof is een opgedrongen stelsel, vanwege opvoeders en omgeving.
Nadien begin je te geloven dat het je persoonlijke overtuigingen zijn.
Niets is minder waar.
De meest starren dragen deze ballast een leven lang mee en proberen er op hun beurt weer anderen mee te belasten.

Citaat:
Het is geen recept voor een maatschappelijke ordening.
Elke religie poogt de maatschappij te ordenen.
Liefst in een orde waar de religieuze leiders grip op hebben.
Dan kan er op de kap van de (verplicht gehoorzame) volgelingen stevig geprofiteerd worden.

Citaat:
Denk erom : iedereen moet mijn boodschap opnieuw voor zichzelf interpreteren en voor niemand anders.
Daar heb je een punt.
Ziehier mijn interpretatie van religieuze boodschappen:
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2003, 18:51   #32
knager
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 maart 2003
Berichten: 14
Standaard

T.a.v. de religie ben ik het volkomen met je eens. Het nationalistische van je onderschrift is de mijne niet.
knager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2003, 12:39   #33
ydde
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 993
Standaard

Superstaaf®:
Geloof is een opgedrongen stelsel, vanwege opvoeders en omgeving. Nadien begin je te geloven dat het je persoonlijke overtuigingen zijn.
ydde:
Je persoonlijke opvattingen zijn de som en conclussie van hetgeen je opvoeders en je omgeving je opgedrongen (?) hebben.

ydde:
- Je geloof kan waarheid zijn: het kind dat in Sint Nikolaas gelooft wordt beloond, zoniet is het een stoute Heilige ... (of zijn het de plaatsvervangende heiligen/goden die stout zijn?). Het zijn niet diegenen die het geloof gebruiken die moeten gestigmatiseert worden, het zijn diegenen die het geloof misbruiken!

- Tussen haakjes Supper, was jij dat die je kont liet zien op TV in dat verslag over de Aalstse stoet?
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2003, 10:27   #34
marijke
Burger
 
marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Berichten: 195
Standaard

superstaaf..ik moet het beamen..
kort en duidelijk gezegd.. hou jij ze dom(kerk) dan houd ik ze arm(staat)
waarmee ik bedoel, dat de mensen al eeuwenlang dom en arm gehouden worden door kerk en gezag..
Er zijn zoveel verschillende godsdiensten, maar altijd worden die er van in de wieg al ingeklopt..
Ik geloof in een groot geheel, waarin ieder zijn rol te spelen heeft..
__________________
achter de wolken schijnt altijd de zon..
marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2003, 11:36   #35
God de Vader
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: overal
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke
superstaaf..ik moet het beamen..
kort en duidelijk gezegd.. hou jij ze dom(kerk) dan houd ik ze arm(staat)
waarmee ik bedoel, dat de mensen al eeuwenlang dom en arm gehouden worden door kerk en gezag..
Er zijn zoveel verschillende godsdiensten, maar altijd worden die er van in de wieg al ingeklopt..
Ik geloof in een groot geheel, waarin ieder zijn rol te spelen heeft..
Gij lieden verwart Godes dienst met wat de mens ervan heeft gemaakt. Ik heb geen priesters aangesteld en evenmin koningen op de troon geplaatst, dat doet gij zelf. Bevrijd u er dan ook zelf van en reken niet op mij.
God de Vader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2003, 12:02   #36
Allah
Vreemdeling
 
Allah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke
superstaaf..ik moet het beamen..
kort en duidelijk gezegd.. hou jij ze dom(kerk) dan houd ik ze arm(staat)
waarmee ik bedoel, dat de mensen al eeuwenlang dom en arm gehouden worden door kerk en gezag..
Er zijn zoveel verschillende godsdiensten, maar altijd worden die er van in de wieg al ingeklopt..
Ik geloof in een groot geheel, waarin ieder zijn rol te spelen heeft..
Wij zullen de ware gelovigen verenigen met de nakomelingen die hen gevolgd zijn in het geloof, en zullen hen de beloning voor hun goede werken niet ontzeggen: elk mens is de gijzelaar van zijn eigen daden.
__________________
Als het Allah's wil was om de mensen te straffen voor hun zonden,
dan bleef niet één schepsel in leven op aarde.
Hij geeft ze tijd tot Zijn tijd gekomen is.
En op dat uur zullen ze weten dat Allah
gewaakt heeft over al Zijn dienaren.
Allah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2003, 12:35   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door God de Vader
Gij lieden verwart Godes dienst met wat de mens ervan heeft gemaakt. Ik heb geen priesters aangesteld en evenmin koningen op de troon geplaatst, dat doet gij zelf. Bevrijd u er dan ook zelf van en reken niet op mij.
Maar God de Vader toch!
Als het te heet onder uw voeten wordt, dan schart gij het af!
Als het lastig wordt, dan moeten we het zelf oplossen.
Uw lullige goddelijke plannetje (voorzover daar sprake van is) wordt vakkundig in de war gestuurd, en ge laat uw speeltje al vallen. Tsssssssssss.
Uw zogezegde almachtigheid blijkt eens te meer een ballon gevuld met kwalijk riekend gas.
Enfin, ik blijk er dus goed aan gedaan te hebben om nooit op u gerekend te hebben.
Desondanks ben ik verheugd, dat gij niet van plan zijt om onze goede vorst Albert II van de troon te helpen stoten. Er zijn al meer dan genoeg anti-monarchisten die deze edelmoedige mens en zijn personeel willen broodroven.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be