Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2003, 10:34   #1
Indobelg
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 maart 2003
Locatie: Bali, Indonesie
Berichten: 90
Standaard

Klein vraagje : waarom een hoofddoek dragen ? Nergens in de Koran wordt het gebruik van een hoofddoek verplicht. Het woord hoofddoek komt zelfs niet voor in de Koran. Blijkbaar dient een hoofddoek om de haren te verbergen. Zijn haren dan zo buitengewoon belangrijk als stimulans voor erotisch gedrag ? Het lijkt wel of het gebruik van een hoofddoek gepropageerd werd in het grijze verleden door mensen met een haar-fetish. In Saoedi-Arabië en Iran slaat de religieuze politie op vrouwen die het aandurven om een miniem haarlokje te tonen. Dit is dus blijkbaar seksueel getint. Een haar-fetish dus.

Een vraagje om over na te denken : als een moslima zich bij de kapper laat kaalscheren, gewoon omdat ze vindt dat dit haar leuk staat, moet ze dan ook een hoofddoek dragen ?

Als je trots in het openbaar je moslim-zijn wil tonen, kan dat dan ook niet met een T-shirt, waarom het woord moslim gedrukt staat ? Of een badge op je bloes ?

Nog een vraag : waarom spelen STENEN zo’n belangrijke rol in de Islam ? En dan heb ik het nu eens niet over steniging van overspelige vrouwen.
Islam is een keiharde godsdienst. Dat bedoel ik letterlijk, want Islam heeft heel veel te maken met keien en stenen.

Tijdens de bedevaart (in Saoedi-Arabië) lopen de gelovigen rond de Ka’aba, een leeg gebouw opgetrokken uit stenen, ze kussen de zwarte steen die er in is gemetseld, en ze bidden met hun gezicht naar de maqam-i-Ibrahim waar tegenover een klein gebedshuisje staat waarin een andere steen is, de qadam-i-Ibrahim. Men gelooft dat deze laatste steen de voetafdruk van Abraham bevat toen Abraham de Ka’aba liet bouwen.

De bedevaarders moeten ook naar de Arafat vallei gaan waar zich de Berg van Barmhartigheid bevindt. Deze berg is geheel bedekt met stenen en bovenaan staat een stenen paal waar Mohammed zijn vaarwel sermoen zou gehouden hebben.

Verder dienen de bedevaarders zich naar Mina te begeven waar zij kleine keien moeten gooien naar een stenen pillaar die de duivel voorstelt. Die keien dienen proper te zijn, dus sommige bedevaarders wassen de keien eerst met hun speeksel...

Dit lijkt verdacht veel op de pre-islamitische Arabische rituelen van de Bedoeienen stammen die ook al met hun stenen goden en godjes naar de Ka’aba kwamen, honderden jaren voor Mohammed was geboren, om hun godjes op te laden zoals batterijen door ze tegen de grote zwarte steen te wrijven.

Dat heeft de Profeet dan toch maar slim overgenomen om die stammen op zijn hand te krijgen, net zoals de katholieken al de heidense feestdagen gechristianiseerd hebben.
Indobelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 10:37   #2
Indobelg
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 maart 2003
Locatie: Bali, Indonesie
Berichten: 90
Standaard

Ik maak mij zorgen over vrouwen die een hoofddoek dragen.
Er komt namelijk te weinig lucht aan hun haren, die al snel hun glans verliezen en gaan verdorren, of erger nog, uitvallen.
Katholieke nonnen zitten ook met dat probleem. Vroeger leken de katholieke nonnen meer op de volledig ingepakte islamitische vrouwen die op de Indonesische TV tijdens het “Islamitisch halfuurtje” komen praten over de Islam. Die islamitische vrouwen dragen zelfs twee hoofddoeken over elkaar. De moderne katholieke nonnen laten nog een stukje van hun haren vrij, maar toch, ze dragen ook een hoofddoek in naam van hun geloof, zeg maar in naam van hun God.

Ik ben niet de enige die bekommerd om is om het welzijn van vrouwen die een hoofddoek dragen.
Nergens ter wereld ziet men zoveel TV reklame over shampoos, middeltjes om schilfertjes te bestrijden en haarcremes als op de Indonesische TV kanalen.

De programma’s van AN TV, INDOSIAR, RCTV, SCTV, TPI en METRO TV worden om de haverklap onderbroken door reklame spots waar men dan een bedrukt kijkende hele mooie jonge meid ziet. De kijker ziet dadelijk waarom dat meisje op het punt staat in huilen uit te barsten. Haar vettige of uitgedroogde haren vallen in slierten neer op haar schouders in een wolk van schilfertjes. Maar, zo blijkt, er bestaat een uitweg want daar komt een vriendin en niet zomaar gelijk welke jonge meid, nee, en nogmaals nee, het is een engel van een vriendin, bloedmooi met een glanzende prachtige haardos die als vloeibare Chinese inkt tot ver over haar ruggemerg hangt. Die vriendin schudt ook verleidelijk met haar haren.
De vriendin heeft een fles shampoo van het merk X vast en toont deze fles in close-up.
Een sekonde later is het lelijke eendje in een harige zwaan veranderd, lachend en met haar haren schuddend. Einde van het verhaaltje.
Er bestaan vele variaties op dit thema. Er zijn ook reklame spots waar het meisje afgewezen wordt door haar vrijer, maar na gebruik van die shampoo of deze creme zo bloedmooi wordt, dat ze meteen drie kerels tegelijk kan krijgen.

Dit alles is zeer merkwaardig, want Indonesie is het grootste moslim land ter wereld. Dit betekent dat er meer moslims wonen in Indonesie dan gelijk waar elders ter wereld. Nochtans zijn de vrouwen die een hoofddoek dragen in de minderheid.

De magazines voor vrouwen, zeg maar de Indonesische Libelle, staan vol met raadgevingen aan hoofddoek-dragende vrouwen. Wanneer ik die maandbladen lees bij de kapper of bij de tandarts valt het mij altijd op dat er eerder wordt aangeraden om geen hoofddoek te dragen. Die raadgeving wordt op een heel subtiele manier verschaft, en ziet men enkel wanneer men tussen de regels leest, want openbaar mag men dat natuurlijk niet schrijven.

Tenslotte, hoeft het nog gezegd ? In de Koran staat nergens geschreven dat een muslima verplicht is om een hoofddoek te dragen.
Indobelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 11:24   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Wat ik niet begrijp is:
Waarom wordt o.a de onderdrukking van de vrouw en het verplicht dragen van een burka, aangehaald om een aanval op Afghanistan te verrechtvaardigen.
Zodra die gasten hier zijn dan eisen ze het recht op het dragen van een sluier in naam van hun godsdienst.
M.a.w. in het land van herkomst is het een vorm van onderdrukking, in België een vorm van vrijheid.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 11:40   #4
Indobelg
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 maart 2003
Locatie: Bali, Indonesie
Berichten: 90
Standaard

In het jaar 1456 werd Rodrigo Lanzol y Borgia tot kardinaal gewijd door zijn oom, Paus Calixtus III. Dadelijk nadat hij de kardinaalshoed op zijn hoofd had gezet gooide hij de mijter ergens neer en verdween in zijn slaapkamer waar hij zich ook ontdeed van zijn overige kledij om een marathon sessie met een heleboel jonge meiden te beginnen. Geen enkel geschiedenisboek vermeldt de namen van die meisjes, en waarschijnlijk kende de nieuwe kardinaal hun namen ook niet.
We kennen wel de gevolgen : kardinaal Rodrigo Borgia werd de vader van een zoon en twee dochters. Later toen hij al een veertiger was, kwamen daar nog een andere dochter en drie zonen bij. We kennen de moeder van zijn tweede worp kinderen. Zij was Rosa Vanossa dei Catanei, de dochter van zijn geliefde concubine.
Rodrigo vond het opwindend indien zijn concubines met iemand anders gehuwd waren. Als kardinaal zegende hij het huwelijk in van Rosa met een Italiaanse graaf, maar na de huwelijksplechtigheid werd de nieuwbakken echtgenoot verzocht te gaan wandelen in de Vaticaanse tuinen want Rosa’s plicht was om met de kardinaal te neuken.
Toen Rodrigo haar beu werd gaf hij Rosa een kadootje : hij benoemde Rosa’s broer tot kardinaal.
Ondertussen had Rodrigo al een andere bloedmooie meid gevonden : Giulia Farnese. Als kardinaal zegende hij het huwelijk in van Giulia en graaf Orsini, en uiteraard werd daarna graaf Orsini verzocht zich te verwijderen want de kardinaal wilde neuken met de bruid.
Giulia werd bekend als Sposa di Cristo, de bruid van Christus.
Wanneer kardinaal Rodrigo verkozen werd tot paus, koos hij de naam Paus Alexander VI.
Hij heeft toen met Lucrezia Borgia geneukt - zijn eigen dochter die hij had van Rosa – en zijn eigen dochter werd zwanger van de paus en kreeg een kind.
Ook zijn zonen waaronder de beruchte Cesare Borgia neukten met hun eigen zuster.

De profeet Mohammed had meer dan twintig echtgenotes. Nochtans decreteerde hij dat Allah slechts vier vrouwen toestaat. Mohammed was een krijgsheer die sluw gebruik maakte van bijgelovige primitieve stammen om een rijk te stichten.
De moslims ontkennen altijd de pre-islamitische beschavingen, zoals de Byzantijnse, Zoroastrische, Armeense, Koptische, zelfs de Kabyl-beschaving en recentelijk nog wereldwijd aanschouwelijk gemaakt door de Taliban door de vernietiging van enige eeuwenoude Boeddha-beelden.

Waarom heb ik bovenstaande geschreven ? Ik wilde even aantonen dat kennis van de geschiedenis van het mensdom belangrijk is. De feiten zijn belangrijk.
Weinigen leren nog geschiedenis op school.

Waneer ik over de uitspattingen van het katholicisme schrijf, kraait er geen haan naar. Nochtans zou ik in de jaren 1950 in de ban van de Kerk zijn geslagen, en een paar honderd jaar tevoren op de brandstapel gestorven zijn.

Nil novi sub sole zei Cicero destijds (niets nieuws onder de zon) Hij heeft gelijk.

Nu ik iets schrijf over Mohammed, riskeer ik ook mijn leven. (niet in Belgie, wel in Indonesie waar de politie mij niet zal verdedigen wanneer een woedende massa mij in stukken scheurt, maar gelukkig zijn er geen fanatieke islamitische indonesiers in dit forum.

Begrijp mij goed : ik hou van Indonesie en van het volk. Ontzettend veel Indonesiers zijn erg gematigd en zetten enkel een voet in de moskee tijdens feestdagen. Men noemt die de KTP moslims , d.w.z. ze hebben op hun identiteitskaart staan dat hun godsdienst islam is, maar dat is dan ook alles.

Ook op mijn identiteitskaart staat er dat ik een moslim ben, maar dat is een ander verhaal......
Psst ! Hou het stil hee, maar ik ben een atheist.
Indobelg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be