Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 november 2016, 18:05   #61
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ook het schenken van Oost Friesland aan Hannover destijds is mij een doorn in het oog.
Dat is toch geen goede vergelijking want ik heb het over gebieden die staatkundig en/of kultureel werden geannexeerd.

Oost-Friesland daarentegen werd tijdens Napoleon bij Nederland gevoegd (het toenmalge Koninkrijk Holland) terwijl het voorheen nooit tot de Nederlanden behoorde.(Ten rechte of ten onrechte, dat is een andere kwestie.)
Kwam het annexionisme dan niet van Nederland en werd dat annexionisme niet teruggeschroefd door Oost-Friesland na het Kongres van Wenen terug aan "Duitsland" te geven ?
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 november 2016 om 18:08.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2016, 18:21   #62
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Dat is toch geen goede vergelijking want ik heb het over gebieden die staatkundig en/of kultureel werden geannexeerd.

Oost-Friesland daarentegen werd tijdens Napoleon bij Nederland gevoegd (het toenmalge Koninkrijk Holland) terwijl het voorheen nooit tot de Nederlanden behoorde.(Ten rechte of ten onrechte, dat is een andere kwestie.)
Kwam het annexionisme dan niet van Nederland en werd dat annexionisme niet teruggeschroefd door Oost-Friesland na het Kongres van Wenen terug aan "Duitsland" te geven ?
Het Friese gebied was aaneensluitend in de oude tijden. De Oost Friezen hielpen ook mee aan de oude statenbijbel in de 16e eeuw. Op vakantie in Borkum kwam ik op de oude graven daar nog Nederlandse teksten tegen. De huidige provincies Zuid Holland, Noord Holland, Groningen, Friesland, Oost Friesland en Noord Friesland waren onder koning Radboud nog één. Nog steeds studeren er Oost Friese predikanten in Nederland en is de verbinding met de PKN levend. Oost Fries is een mooie regionale taal en lijkt sterk op zowel Nederlands als Fries.


Als ik nu moest kiezen tussen de Oost Friezen of de zuidelijke Nederlanden met de Fransen erbij dan zou ik met de kennis van nu voor Oost Friesland kiezen. Geen Franstaligen meer.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 18 november 2016 om 18:28.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2016, 18:32   #63
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Het Friese gebied was aaneensluitend in de oude tijden. De Oost Friezen hielpen ook mee aan de oude statenbijbel in de 16e eeuw. Op vakantie in Borkum kwam ik op de oude graven daar nog Nederlandse teksten tegen. De huidige provincies Zuid Holland, Noord Holland, Groningen, Friesland, Oost Friesland en Noord Friesland waren onder koning Radboud nog één. Nog steeds studeren er Oost Friese predikanten in Nederland en is de verbinding met de PKN levend. Oost Fries is een mooie regionale taal en lijkt sterk op zowel Nederlands als Fries.
Jan VBB sprak dat ooit eens tegen, maar volgens U is het dus ten onrechte dat Oost-Friesland nooit tot de Nederlanden behoorde ?
Hetzelfde kan trouwens gezegd worden van het Hertogdom Kleve waar men Nederlands sprak tot ergens in de 19 e eeuw.
IK vermoed dat we de schuldige moeten zoeken bij Keizer Karel die die twee gebieden overwon maar ze toch - merkwaardig genoeg - niet bij de Nederlanden voegde.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 november 2016 om 18:34.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2016, 18:33   #64
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Als ik nu moest kiezen tussen de Oost Friezen of de zuidelijke Nederlanden met de Fransen erbij dan zou ik met de kennis van nu voor Oost Friesland kiezen. Geen Franstaligen meer.
Maar dan komt weeral Frankrijk, onze eeuwenoude aarts- en erfvijand als winnaar uit die ruil.

Bovendien is het Fries in Duitsland op sterven na dood.....
Daarvoor is het te laat, die zijn verhoogduitst, net zoals de ganse Nederrijn met o.a. Goch, Kleve, Wesel...
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 november 2016 om 18:42.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2016, 18:45   #65
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Maar dan komt weeral Frankrijk, onze eeuwenoude aarts- en erfvijand als winnaar uit die ruil.

Bovendien is het Fries in Duitsland op sterven na dood.....
Daarvoor is het te laat, die zijn verhoogduitst, net zoals de ganse Nederrijn met o.a. Goch, Kleve, Wesel...
Mensen in Oost Friesland zijn tweetalig, Oost Fries is een Nedersaksische taal met sterke Friese invloeden. Ik zal wel een grappige link plaatsen later.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 18 november 2016 om 18:47.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2016, 18:49   #66
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Jan VBB sprak dat ooit eens tegen, maar volgens U is het dus ten onrechte dat Oost-Friesland nooit tot de Nederlanden behoorde ?
Hetzelfde kan trouwens gezegd worden van het Hertogdom Kleve waar men Nederlands sprak tot ergens in de 19 e eeuw.
IK vermoed dat we de schuldige moeten zoeken bij Keizer Karel die die twee gebieden overwon maar ze toch - merkwaardig genoeg - niet bij de Nederlanden voegde.
Wat u zegt klopt, eigenlijk moeten we dat gebied claimen wanneer de oude taal daar terugkeerd. En dat kan, er wordt weer lesgegeven daar.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2016, 18:52   #67
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Maar dan komt weeral Frankrijk, onze eeuwenoude aarts- en erfvijand als winnaar uit die ruil.

Bovendien is het Fries in Duitsland op sterven na dood.....
Daarvoor is het te laat, die zijn verhoogduitst, net zoals de ganse Nederrijn met o.a. Goch, Kleve, Wesel...
Ze spreken Frans bij de Walen, wat moet je daar nou mee? Ik koester geen wraakgevoelens tegenover Frankrijk. We moeten echter wel Frans Vlaanderen claimen, dat is van ons.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 18 november 2016 om 18:55.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2016, 19:03   #68
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Het Friese gebied was aaneensluitend in de oude tijden. De Oost Friezen hielpen ook mee aan de oude statenbijbel in de 16e eeuw. Op vakantie in Borkum kwam ik op de oude graven daar nog Nederlandse teksten tegen. De huidige provincies Zuid Holland, Noord Holland, Groningen, Friesland, Oost Friesland en Noord Friesland waren onder koning Radboud nog één. Nog steeds studeren er Oost Friese predikanten in Nederland en is de verbinding met de PKN levend. Oost Fries is een mooie regionale taal en lijkt sterk op zowel Nederlands als Fries.


Als ik nu moest kiezen tussen de Oost Friezen of de zuidelijke Nederlanden met de Fransen erbij dan zou ik met de kennis van nu voor Oost Friesland kiezen. Geen Franstaligen meer.
Ps. Ik vermoed trouwens ook een link tussen West Vlaams en de Friese taal.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2016, 19:08   #69
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ze spreken Frans bij de Walen, wat moet je daar nou mee?
Mijn beste Erwin, dat heb ik toch al tig keer gestreld.......

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ik koester geen wraakgevoelens tegenover Frankrijk.
Gij niet alleen, en dat kan ik dan enkel toeschrijven aan een gebrek aan kennis van het Franse imperialisme..... De zeshonderdjarige Frans -Vlaamse/Nederlandse oorlog van Filips de Schone tot Napoleon.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 november 2016 om 19:08.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2016, 20:11   #70
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Mijn beste Erwin, dat heb ik toch al tig keer gestreld.......

Gij niet alleen, en dat kan ik dan enkel toeschrijven aan een gebrek aan kennis van het Franse imperialisme..... De zeshonderdjarige Frans -Vlaamse/Nederlandse oorlog van Filips de Schone tot Napoleon.
Die kennis is er wel bij mij , maar de taal is toch gans het volk? Zijn Walen dan ook Nederlanders ? Denk dat Vlamingen daar noch wel iets mee hebben met Nederland maar Walen? Hoe serieus neemt u dit nog?
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2016, 22:31   #71
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Die kennis is er wel bij mij ,
Bij mij niet helemaal, maar zelfs het weinige dat ik weet is huiveringwekkend.
Dat tart gewoon alle verbeelding als ge dat nog maar heel eventjes nagaat:
http://forum.politics.be/showthread....me#post6523523

Als ge er dieper wilt op ingaan kan ik u bijvb. dit boek aanbevelen:
http://www.dbnl.org/tekst/_nee003191...01_01_0147.php
Citaat:
maar de taal is toch gans het volk?
Juist!
Citaat:
Zijn Walen dan ook Nederlanders ?
Natuurlijk en Luxemburgers ook! Net zoals Denen en Zweden Skandinaven zijn.
Er bestaan dus Nederlandse volkerEN zoals er Skandinaafse volkeren bestaan.

Maar Walen zijn natuurlijk geen Dietsers!

Dit zijn de Nederlanden, ter herinnering:




En dit is Dietsland, tenminste in een versie die ge zeker zult smaken: mét Oost-Friesland en met (een gedeelte van) Pruisisch-Vlaanderen:


Het is natuurlijk allemaal een definitiekwestie; maar het zijn wel de definities die mij historisch het meest korrekt lijken, ook al zijn dat niet de meest gangbare. De Nederlanden beperken tot Dietsland, het Nederlandstalige taalgebied, is in mijn opvatting de geschiedenis geweld aandoen.
Ge kunt onmogelijk beweren dat Walen en Luxemburgers geen Zuidelijke-Nederlanders zijn.
De Walen waren ook inwoners van de Verenigde Nederlandse staten van 1790. En woonden er in het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden dan ook geen Walen en Luxemburgers ?

Dat u, en velen met U, dat vreemd overkomt heeft natuurmlijk alles te maken met het huidige begrip "Nederland" en het neologisme "belgië" waardoor belgië semantisch niet meer werd geassocieerd met de Nederlanden en diezelfde Nederlanden werden vernauwd tot het huidige Nederland.

Historisch natuurlijk volledig verkeerd. Naar analogie met 1790 zou men belgië beter weer een historisch korrekte naam geven, namelijk : de Zuidelijke Nederlanden. "Nederland" zou dan logischerwijze beter "de Noordelijke Nederlanden" heten. Net zoals de twee Duitslanden, Koreas en Vietnams ook een geografisch prefix kregen.

De Nederlanden kregen dat niet, omdat men rond 1800 met de lancering van het neologisme "belgië" erin geslaagd is van alhier ons kollektief nationaal bewustzijn dat we Nederlanders zijn te resetten.
En neen, ik doe daar dus niet aan mee en dat dus niet alleen vanuit historische korrektheid, maar ook vanuit anti-"belgisch" standpunt kan ik geen andere terminologie aanvaarden.
Want de Nederlanden verengen tot "Nederland" is in sé toch belgiëbevestigend; dat geeft namelijk semantisch het begrip "belgië" en daardoor de staat belgië nu net bestaansrecht.
Willen wij dat ?
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 november 2016 om 22:55.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2016, 23:32   #72
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ps. Ik vermoed trouwens ook een link tussen West Vlaams en de Friese taal.
Inderdaad, het zijn beide Ingveoonse of Noordzee-germaaanse talen.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2016, 16:21   #73
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Inderdaad, het zijn beide Ingveoonse of Noordzee-germaaanse talen.

'Noordzee-keltische' talen zult u bedoelen. 'Germaans' bestaat eigenlijk niet. De term 'germaans' werd door de Romeinen bedacht om de Kelten die achter (over) de Rijn woonden te benoemen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 november 2016 om 16:21.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2016, 18:59   #74
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
'Noordzee-keltische' talen zult u bedoelen. 'Germaans' bestaat eigenlijk niet. De term 'germaans' werd door de Romeinen bedacht om de Kelten die achter (over) de Rijn woonden te benoemen.
Volgens sommige geleerden zou het Keltisch zich in het ingveoons als substraat bevinden. Ook genetisch is er nauwelijks of weing dramatisch verschil tussen de inwoners van West Europa. Wel is het verschil groot met Scandinavië. Dus de Keltische origine is aannemelijk. Soms hoor je ook nog wel iets over de noordwest blok theorie, maar daar twijfel ik aan.


Ik beschouw het verdwijnen van de Keltische talen in Europa een cultuurramp. Ik heb als hobby de Ierse taal: Gaeilge.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 19 november 2016 om 19:02.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2016, 21:49   #75
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Bij mij niet helemaal, maar zelfs het weinige dat ik weet is huiveringwekkend.
Dat tart gewoon alle verbeelding als ge dat nog maar heel eventjes nagaat:
http://forum.politics.be/showthread....me#post6523523

Als ge er dieper wilt op ingaan kan ik u bijvb. dit boek aanbevelen:
http://www.dbnl.org/tekst/_nee003191...01_01_0147.php

Juist!

Natuurlijk en Luxemburgers ook! Net zoals Denen en Zweden Skandinaven zijn.
Er bestaan dus Nederlandse volkerEN zoals er Skandinaafse volkeren bestaan.

Maar Walen zijn natuurlijk geen Dietsers!

Dit zijn de Nederlanden, ter herinnering:




En dit is Dietsland, tenminste in een versie die ge zeker zult smaken: mét Oost-Friesland en met (een gedeelte van) Pruisisch-Vlaanderen:


Het is natuurlijk allemaal een definitiekwestie; maar het zijn wel de definities die mij historisch het meest korrekt lijken, ook al zijn dat niet de meest gangbare. De Nederlanden beperken tot Dietsland, het Nederlandstalige taalgebied, is in mijn opvatting de geschiedenis geweld aandoen.
Ge kunt onmogelijk beweren dat Walen en Luxemburgers geen Zuidelijke-Nederlanders zijn.
De Walen waren ook inwoners van de Verenigde Nederlandse staten van 1790. En woonden er in het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden dan ook geen Walen en Luxemburgers ?

Dat u, en velen met U, dat vreemd overkomt heeft natuurmlijk alles te maken met het huidige begrip "Nederland" en het neologisme "belgië" waardoor belgië semantisch niet meer werd geassocieerd met de Nederlanden en diezelfde Nederlanden werden vernauwd tot het huidige Nederland.

Historisch natuurlijk volledig verkeerd. Naar analogie met 1790 zou men belgië beter weer een historisch korrekte naam geven, namelijk : de Zuidelijke Nederlanden. "Nederland" zou dan logischerwijze beter "de Noordelijke Nederlanden" heten. Net zoals de twee Duitslanden, Koreas en Vietnams ook een geografisch prefix kregen.

De Nederlanden kregen dat niet, omdat men rond 1800 met de lancering van het neologisme "belgië" erin geslaagd is van alhier ons kollektief nationaal bewustzijn dat we Nederlanders zijn te resetten.
En neen, ik doe daar dus niet aan mee en dat dus niet alleen vanuit historische korrektheid, maar ook vanuit anti-"belgisch" standpunt kan ik geen andere terminologie aanvaarden.
Want de Nederlanden verengen tot "Nederland" is in sé toch belgiëbevestigend; dat geeft namelijk semantisch het begrip "belgië" en daardoor de staat belgië nu net bestaansrecht.
Willen wij dat ?
Het zijn de Franstalige Walen met hulp van de Fransen die het VKN met terreur hebben opgeblazen. U gaal deze personen opnieuw een platform geven binnen een nieuw te vormen staat? Dat was ook de fout van Willem I en ook II. Zij gaven de terroristen een platform. U gaat deze lieden dus nu zonder democratische toetsing of ze wel willen deelnemen belonen met deelname aan een nieuw te vormen confederale staat ? Onbegrijpelijk.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 19 november 2016 om 21:52.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2016, 13:46   #76
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Integendeel, er wordt zelfs véél gesproken over de splitsing van belgië.
En niet alleen op dit forum; er is zelfs een heus wikistuk over dat onderwerp.....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Splitsing_van_Belgi%C3%AB

En verspil hier nu geen digitaal papier door u krampachtig te profileren met te stellen dat dat in de nabije toekomst geen werkelijkheid wordt, dat weten we zelf ook wel.

Het onnodige gekwoot van die drie onnozele foto's is trouwens bijzonder irriterend. Nu is dat wel genoeg geweest.....

(Geen echte spelfout hierboven, vanaf nu heb ik gewoon besloten van dat verdomde B-woord nooit meer met een hoofdletter te schrijven.
Wat een kleingeestige reactie! Nooit meer België met een hoofdletter willen schrijven.................
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2016, 13:50   #77
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ze spreken Frans bij de Walen, wat moet je daar nou mee? Ik koester geen wraakgevoelens tegenover Frankrijk. We moeten echter wel Frans Vlaanderen claimen, dat is van ons.
Veel geluk! Spreek liever tegen een muur, het zal hetzelfde effect hebben!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2016, 20:13   #78
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Veel geluk! Spreek liever tegen een muur, het zal hetzelfde effect hebben!
IK spreek tegen wie ik wil spreken, en tegen wie ik niet wil spreken, zal ik niet spreken. De rest is niet relevant.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2016, 20:14   #79
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat een kleingeestige reactie! Nooit meer België met een hoofdletter willen schrijven.................
Lijkt mij logisch om dit zo te doen.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2016, 21:02   #80
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Lijkt mij logisch om dit zo te doen.
Ah, u bent ook kleingeestig?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be