Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juli 2012, 09:52   #1
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard Welke bank ziet U als de betere ?

Je mag het gerust hebben over een naam .

Maar ook over een soort of strategie .

Ik vraag me af of Europa geen nood heeft aan een Europese nationale bank die ook daadwerkelijk kantoren heeft en de mensen hun centen kan beheren .

Ik zou alvast kiezen voor een bank die 100 % Europees gaat en niet speculeerd op de beurs .

In weze kan een bank met een goed beleid zoals een gezond bedrijf , ( kosten baten ) die zich enkel toelegt op rekeningen en verrichtingen , op spaarcenten en op kredieten aan bedrijven en particulieren niet echt zo'n groot risico zijn dan waar de banken vandaag in verzeilt zitten .

Met ander woorden , hebben we nood aan een bank die zich onthoud aan speculatief gedrag ?

of ander ideeen over zekerheid in de banksector ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 10:16   #2
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Een nationale Vlaamse Volksbank, 100% eigendom van de Vlaamse staat en met het monopolierecht op geldcreatie.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 10:17   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Je mag het gerust hebben over een naam .

Maar ook over een soort of strategie .

Ik vraag me af of Europa geen nood heeft aan een Europese nationale bank die ook daadwerkelijk kantoren heeft en de mensen hun centen kan beheren .

Ik zou alvast kiezen voor een bank die 100 % Europees gaat en niet speculeerd op de beurs .
Een kluis dus, die geen leningen uitschrijft, en ook geen interest uitkeert.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 10:23   #4
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Wells Fargo
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 10:24   #5
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een kluis dus, die geen leningen uitschrijft, en ook geen interest uitkeert.
Belachelijk antwoord , sorry .

Een maatschappij en moderne samenleving heeft nood aan het veilig plaatsen van uw spaarcenten en het verstrekken van een betaalbaar krediet voor prive en ondernemingen . en dat kan ook , denk ik zonder de idiote risico's te lopen op de goktent "beurs" .

trouwens , een bank , die de naam bank waardig is , zou niet gokken met de centen van hun klanten , niet gokken met centen die niet van hun zijn .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 10:27   #6
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Belachelijk antwoord , sorry .

Een maatschappij en moderne samenleving heeft nood aan het veilig plaatsen van uw spaarcenten en het verstrekken van een betaalbaar krediet voor prive en ondernemingen . en dat kan ook , denk ik zonder de idiote risico's te lopen op de goktent "beurs" .

trouwens , een bank , die de naam bank waardig is , zou niet gokken met de centen van hun klanten , niet gokken met centen die niet van hun zijn .
Het zijn de overheden die gokken met de spaarcenten van hun burgers. Dus de kluis die Patrick voorstelt is ook mijn keuze.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 10:35   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Een maatschappij en moderne samenleving heeft nood aan het veilig plaatsen van uw spaarcenten en het verstrekken van een betaalbaar krediet voor prive en ondernemingen . en dat kan ook , denk ik zonder de idiote risico's te lopen op de goktent "beurs" .
Natuurlijk kan dat NIET. Elke lening die uitgeschreven is, is een RISICO. Onvermijdelijk. Zelfs een met "onderpand" want dat onderpand kan van waarde veranderen.

En 't is niet "op de beurs" dat de banken hun centen kwijtgespeeld hebben he.

Het is aan 2 dingen:

STAATSLENINGEN

IMMOBILIENLENINGEN

dat de banken het gros van hun problemen te danken hebben.

Dat zijn dus bijzonder gevaarlijke en speculatieve posities om staatsbons te kopen, en om mensen hypothecaire leningen te verschaffen. In de USA hebben we gezien dat het onderpand van het huis op zich dus ook niks waard was. In Spanje ook.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 10:52   #8
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Het zijn de overheden die gokken met de spaarcenten van hun burgers. Dus de kluis die Patrick voorstelt is ook mijn keuze.
Iedere bank , bied een kluis aan , en daar kan dus geen intrest op komen en ook geen beursspeculatie mee gebeuren .

Dat antwoordt blijft dus totaal naast de pot .

deze draad gaat over een bank , en niet over uw kous of onder uw matras en ook niet over een stalen koffer , of je die nu huurt bij een instelling of thuis in je kelder hebt .

Mensen hebben recht op intrest om de inflatie recht te zetten , en wat inkomsten te regenereren , en anderzijds is er behoefte aan Krediet .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 10:57   #9
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

What is robbing a bank compared with founding one? - Bertolt Brecht.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 11:01   #10
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Iedere bank , bied een kluis aan , en daar kan dus geen intrest op komen en ook geen beursspeculatie mee gebeuren .

Dat antwoordt blijft dus totaal naast de pot .

deze draad gaat over een bank , en niet over uw kous of onder uw matras en ook niet over een stalen koffer , of je die nu huurt bij een instelling of thuis in je kelder hebt .

Mensen hebben recht op intrest om de inflatie recht te zetten , en wat inkomsten te regenereren , en anderzijds is er behoefte aan Krediet .
Welke intrest? Nog een beetje lager en je kan evengoed je geld in een kous steken. Ja er is inderdaad nood aan krediet. Kijk maar naar het teveel aan krediet dat reeds is uitgeschreven. Ik denk dat Patrick ook niet bedoelde van waardeloos papier in zijn kluis te steken.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 11:07   #11
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Natuurlijk kan dat NIET. Elke lening die uitgeschreven is, is een RISICO. Onvermijdelijk. Zelfs een met "onderpand" want dat onderpand kan van waarde veranderen.

En 't is niet "op de beurs" dat de banken hun centen kwijtgespeeld hebben he.

Het is aan 2 dingen:

STAATSLENINGEN

IMMOBILIENLENINGEN

dat de banken het gros van hun problemen te danken hebben.

Dat zijn dus bijzonder gevaarlijke en speculatieve posities om staatsbons te kopen, en om mensen hypothecaire leningen te verschaffen. In de USA hebben we gezien dat het onderpand van het huis op zich dus ook niks waard was. In Spanje ook.

Immobilien leningen zijn in mijn inziens in België geen risico omdat men zonder bijkomende garantie's vastgoed nooit 100 % belast met een krediet .

Inderdaad , is het idioot om zoals in de us op een vastgoed van 200.000 usd voor 300 tot 400 uds krediet toe te kennen . en dat noem ik gokken .

In spanje meer appartementen bouwen dan er mensen zijn , en dat er vraag is, is even idioot . en wat spanje betreft is het Eu 's verdomde plicht om te helpen , had men het kapitaal / tweede verblijf ( verdiensten waarop reeds belastingen betaald zijn ) nie zo belast en en onderworpen aan schending van de privaat bezit , dan hadden mensen niet massaal afgehaakt .

Vele mensen hebben hun tweede verblijf verkocht binnen Europa / spanje is daar een groot slachtoffer van . e velen hebben nu een tweede verblijf buiten europa . en het kapitaal weg , en de consumptie tijdens hun vakantie weg . DOM EUROPA .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 11:15   #12
Anatomehelena
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 november 2011
Berichten: 261
Standaard

Mijn kous onder mijn matras
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 11:18   #13
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht

Ik zou alvast kiezen voor een bank die 100 % Europees gaat en niet speculeerd op de beurs .

In weze kan een bank met een goed beleid zoals een gezond bedrijf , ( kosten baten ) die zich enkel toelegt op rekeningen en verrichtingen , op spaarcenten en op kredieten aan bedrijven en particulieren niet echt zo'n groot risico zijn dan waar de banken vandaag in verzeilt zitten .

Met ander woorden , hebben we nood aan een bank die zich onthoud aan speculatief gedrag ?

of ander ideeen over zekerheid in de banksector ?
Welke banken speculeren op de beurs?

Het innemen van posities (ALM) is het gevolg van de sedert 20-30 jaar afkalvende intermediatiemarge. De rentabiliteit van banken is eerder zwak in vergelijking met andere sectoren. En de ontwikkeling van het internet heeft de banken extra kwetsbaar gemaakt.
Resultaat is dat de grenzen van ALM werden verlaten voor off balance transacties mede gestimuleerd door de concentratie van oliedollars in de olielanden. Het eerste wat nodig is is totale transparantie in de balansen van staatsoliemaatschappijen. Zolang dat niet geval is zullen de crisissen blijven terugkeren.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 11:19   #14
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Een mutual bank, maar in een vrije bank-sfeer, zonder gemonopoliseerd wettig betaalmiddel dus.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 1 juli 2012 om 11:21.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 11:20   #15
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Mijn kous onder mijn matras
Van U geloof ik dat . jouw foto ilustreert perfect de banken . magere kippen als deze zullen niet veel ie meer leggen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 11:23   #16
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Welke banken speculeren op de beurs?

Het innemen van posities (ALM) is het gevolg van de sedert 20-30 jaar afkalvende intermediatiemarge. De rentabiliteit van banken is eerder zwak in vergelijking met andere sectoren. En de ontwikkeling van het internet heeft de banken extra kwetsbaar gemaakt.
Resultaat is dat de grenzen van ALM werden verlaten voor off balance transacties mede gestimuleerd door de concentratie van oliedollars in de olielanden. Het eerste wat nodig is is totale transparantie in de balansen van staatsoliemaatschappijen. Zolang dat niet geval is zullen de crisissen blijven terugkeren.
Dus moeten we af van die smerige olie .

maar de alternatieve energien zullen al even snel vervallen in geldgewin en speculatie .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 11:24   #17
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Een mutual bank, maar in een vrije bank-sfeer, zonder gemonopoliseerd wettig betaalmiddel dus.
Bedoel je zoals in Hong-Kong ? waar je via internet je valuta van je rekening vrij kan omzetten in de munt die je wenst ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 11:33   #18
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Bedoel je zoals in Hong-Kong ? waar je via internet je valuta van je rekening vrij kan omzetten in de munt die je wenst ?
Ik bedoel eerder dat de bank zelf mag kiezen welke promesses ze uitkeert, ook al is die munt nu geen wettig betaalmiddel (hier of elders). Maar zoals in Hong-Kong is alvast een mooi begin.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 11:43   #19
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik bedoel eerder dat de bank zelf mag kiezen welke promesses ze uitkeert, ook al is die munt nu geen wettig betaalmiddel (hier of elders). Maar zoals in Hong-Kong is alvast een mooi begin.
Uiteraard mag een bank zelf kiezen wat ze uitkeert , dat is ten slotte de overeenkomst bij het plaatsen van uw centen , maar een bank zou moeten een open strategie hebben
met andere woorden zou ze eerlijk en open moeten zijn met waar en in wat ze uw centen uitzet

Nu zijn er vb banken die beweren niet te belegging in producten die met wapens ,munitie of oorlog te maken hebben . maar ze hebben dan wel een dochteronderneming die zich met die zaken bezig houd .

Kijk , als ik kies voor een veilige bank die zich niet met de beurs bezig houd , dan vind ik dat ik ook geen aanspraak moet maken op de woekerwinst die de beurs uitzonderlijk in een beerkte periode wel een s zou kunnen opleveren , maar wanneer dat waanzinnig gegok op gebakken lucht zwaar velies op lever , moet ik er als belastings betaler ook niet voor opdraaaien .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 11:45   #20
de Wakkere burger
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 mei 2012
Locatie: Adrianopolis
Berichten: 444
Standaard

zandbank
de Wakkere burger is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be