Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2018, 16:37   #1
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard Al die (dodelijke) allergieën tegenwoordig

https://m.gva.be/cnt/dmf20180403_034...koek-op-school

Jongetje (6) sterft na het eten van een pannenkoek op school


Citaat:
Vandaag om 09:47
Bron © BFMTV, France 2

FOTO: AN NELISSEN

Een jongetje van zes jaar is donderdag gestorven, nadat hij een pannenkoek opat tijdens de middagpauze in zijn school in het Franse Limas. Het kind was allergisch voor zuivelproducten en daar was de school ook van op de hoogte. Zijn mama vertelt nu aan BFMTV in tranen mee hoe pijnlijk de laatste uren van haar zoontje Jadhen waren.
Dit kwam dus doordat er melk in de pannenkoek zat en die jongen koemelkallergie heeft.
Ik vind dit eigenlijk straf. Niet zo lang geleden gaf men kinderen alles te eten (ter compensatie soms van wat men in een armer verleden zelf had moeten missen): koemelk, eieren, honing, glutenproducten,... en nu sterven kinderen eraan.

Zeker koemelkallergie is enorm belachelijk. Hoe is het mogelijk?? Ja, de melk is soms zwaar en zorgt bij kleine kinderen voor meer slijmproductie enz. maar dodelijk allergisch zijn?

Overbeschermen we onze kinderen teveel ofzo? Bij het minste kuchje of loopneus iets bannen uit hun leven, waardoor hun lichaam in shock gaat wanneer het er wel mee in aanraking komt. Of is er meer aan de hand?

Laatst gewijzigd door Guinevere : 3 april 2018 om 16:42.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 17:09   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
https://m.gva.be/cnt/dmf20180403_034...koek-op-school

Jongetje (6) sterft na het eten van een pannenkoek op school




Dit kwam dus doordat er melk in de pannenkoek zat en die jongen koemelkallergie heeft.
Ik vind dit eigenlijk straf. Niet zo lang geleden gaf men kinderen alles te eten (ter compensatie soms van wat men in een armer verleden zelf had moeten missen): koemelk, eieren, honing, glutenproducten,... en nu sterven kinderen eraan.

Zeker koemelkallergie is enorm belachelijk. Hoe is het mogelijk?? Ja, de melk is soms zwaar en zorgt bij kleine kinderen voor meer slijmproductie enz. maar dodelijk allergisch zijn?

Overbeschermen we onze kinderen teveel ofzo? Bij het minste kuchje of loopneus iets bannen uit hun leven, waardoor hun lichaam in shock gaat wanneer het er wel mee in aanraking komt. Of is er meer aan de hand?
Heeft weinig met overbescherming te maken.
Koemelkallergie is de meest voorkomende voedselallergie bij baby’
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 18:06   #3
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Heeft weinig met overbescherming te maken.
Koemelkallergie is de meest voorkomende voedselallergie bij baby’

het overgrote gedeelte van de Afrikaanse en Aziatische bevolking is lactose-intolerant. Het zit daar vol met intoleranten. En dan zijn wij de racisten!
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 21:23   #4
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Het kunnen verteren van melk bood in termen van evolutie een groot voordeel. Af en toe een geit kunnen melken maakte het verschil tussen leven en dood.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 22:26   #5
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Allah heeft het afweersysteem heel erg gecompliceerd, wankel en kwetsbaar geschapen. Het was Allah's wil dat die kleine stierf aan een pannekoek. Wat zou een ouder dan wel moeten doen om tegen de wil van Allah in te gaan ? In evolutie en wetenschap gaan geloven ? Da's nog erger dan met de duivel samengaan.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 3 april 2018 om 22:26.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 22:40   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Nu kunnen zulke probleemboelekes soms lang leven en voortplanten.
In deze omgeving, zo recent als 50 jaar terug, had die kleine gewoon gestorven als baby die net van de borst genomen werd.

En in minder fortuinlijke werelddelen, is het nog steeds "game over" voor de zwakkere exemplaren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 07:35   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Allah heeft het afweersysteem heel erg gecompliceerd, wankel en kwetsbaar geschapen. Het was Allah's wil dat die kleine stierf aan een pannekoek. Wat zou een ouder dan wel moeten doen om tegen de wil van Allah in te gaan ? In evolutie en wetenschap gaan geloven ? Da's nog erger dan met de duivel samengaan.
Met al wat hier komt aanwaaien aan negers en islamieten steken in de EU uitgeroeide ziektes weer de kop op. Mazelen, TBC, kinkhoest...noem maar op. Geen wonder, vaccinatie is waar ze vandaan komen onbestaande, doe daar nog de inteeltziektes bij islamieten bij en het plaatje is compleet.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 08:02   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Die allergiën zijn wel een rare en gevaarlijke zaak. Ooit een collega gehad die allergisch was aan pindanoten (dacht ik). Had al een paar keer een aanval gehad en had permanent een injectiepen met adrenaline bij.

En in dit geval: alles op die lerares steken is toch ook gevaarlijk. Het zijn geen dokters of diëtisten en zo'n foutje is snel gemaakt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 08:33   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die allergiën zijn wel een rare en gevaarlijke zaak.
met de moderne insteek, ja, dan is dat zeker een gevaarlijke zaak. Ik ben aan't wachten op het nieuwsbericht dat een gehuwd Syndroom van Down koppel aan IVF aan't doen is om een kindje te krijgen.
Citaat:
Ooit een collega gehad die allergisch was aan pindanoten (dacht ik). Had al een paar keer een aanval gehad en had permanent een injectiepen met adrenaline bij.
Adrenaline?
Citaat:
En in dit geval: alles op die lerares steken is toch ook gevaarlijk. Het zijn geen dokters of diëtisten en zo'n foutje is snel gemaakt.
Vraag u eerder af hoe die kleine het al zo lang heeft kunnen uitzingen. Een goeie beet van een suikerwafel van het vriendelijke buurjongetje aan de reftertafel bijvoorbeeld...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 08:43   #10
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
met de moderne insteek, ja, dan is dat zeker een gevaarlijke zaak. Ik ben aan't wachten op het nieuwsbericht dat een gehuwd Syndroom van Down koppel aan IVF aan't doen is om een kindje te krijgen.

Adrenaline?

Vraag u eerder af hoe die kleine het al zo lang heeft kunnen uitzingen. Een goeie beet van een suikerwafel van het vriendelijke buurjongetje aan de reftertafel bijvoorbeeld...
Ja:

https://www.anafylaxis.nl/allergie/a...ne-epinefrine/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 08:45   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Het immuunsysteem wordt gek van onze omgeving.

Ik slik al 15 jaar dagelijkse ceterizine.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 09:04   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het immuunsysteem wordt gek van onze omgeving.

Ik slik al 15 jaar dagelijkse ceterizine.
Zou je niet beter verhuizen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 09:06   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ik ben alleen alergisch aan sossen en islamieten, de combinatie is dodelijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 09:06   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zou je niet beter verhuizen?
Om huisstofmijt te vermijden is een woonomgeving boven de 1500m voldoende.

Of het moeilijkere, iets duurdere optie, de luchtdruk in de slaapkamer verlagen tot op hetzelfde peil.

Niks wat een goeie HVAC installatie niet voor elkaar krijgt ten andere.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 09:15   #15
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zou je niet beter verhuizen?
Er moet ook nog werk zijn voor mij he, maar ik ga hier op lange termijn niet blijven wonen neen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 10:05   #16
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er moet ook nog werk zijn voor mij he, maar ik ga hier op lange termijn niet blijven wonen neen.
Dan moet ge het nu al doen gezien uw kinderen later te oud zullen zijn en ze ondanks hoe goed ge het ook bedoeld ze tekort doen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 10:09   #17
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dan moet ge het nu al doen gezien uw kinderen later te oud zullen zijn en ze ondanks hoe goed ge het ook bedoeld ze tekort doen.
en die kinderen genetisch verhoogde kans hebben dezelfde problemen te kweken, op dit moment dus al.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 10:20   #18
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en die kinderen genetisch verhoogde kans hebben dezelfde problemen te kweken, op dit moment dus al.
Dat is een ander deel.

Doe maar eens de test, wat weet je over het onderwijssysteem in Nederland, Duitsland, Frankrijk, wat gaat dat geven als je nog verder weg gaat ?

Het is nu al moeilijk genoeg in eigen land om de juiste keuzes te maken en ze te helpen, laat staan als je elders opnieuw moet beginnen.

Het netwerk dat je kinderen langzaam opbouwden, probeer dat maar eens elders opnieuw te doen ook in deze tijden met alle social networking en snel internet.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 10:28   #19
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Met later bedoel ik: wanneer de kinderen het huis uit zijn. Want dpg heeft hier een heeeeeel belangrijk punt: kinderen neem je niet zomaar weg uit hun leefwereld (school, vriendjes, hobbies, enz...) en zeker niet naar een vreemd land of een vreemde taal (ardennen bvb). En op dit moment hebben de kinderen prioriteit.

Ik neem die medicatie al zo lang dat ik er gewend aan ben. Als ik hem neem, kom ik het "seizoen" goed door.

De kinderen vertonen trouwens nog geen symptomen, terwijl ik op die leeftijd al zat te niezen en piepen......

Maar zowel mijn vrouw als ik weten dat we het tweede deel van ons leven niet gaan doorbrengen in deze vervuilde omgeving. Vlaanderen is blijkbaar niet in staat om op lange termijn iets te doen aan de vervuiling van het milieu. NB: pollenproductie van bomen en grassen boomen bij meer vervuiling....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 10:30   #20
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Met later bedoel ik: wanneer de kinderen het huis uit zijn. Want dpg heeft hier een heeeeeel belangrijk punt: kinderen neem je niet zomaar weg uit hun leefwereld (school, vriendjes, hobbies, enz...) en zeker niet naar een vreemd land of een vreemde taal (ardennen bvb). En op dit moment hebben de kinderen prioriteit.

Ik neem die medicatie al zo lang dat ik er gewend aan ben. Als ik hem neem, kom ik het "seizoen" goed door.

De kinderen vertonen trouwens nog geen symptomen, terwijl ik op die leeftijd al zat te niezen en piepen......

Maar zowel mijn vrouw als ik weten dat we het tweede deel van ons leven niet gaan doorbrengen in deze vervuilde omgeving. Vlaanderen is blijkbaar niet in staat om op lange termijn iets te doen aan de vervuiling van het milieu. NB: pollenproductie van bomen en grassen boomen bij meer vervuiling....
rationeel ben ik toch eerder geneigd dpg te volgen, hoe vroeger hoe beter (met kinderen)

en gene paniek, ge gaat ginder ook op p.be kunnen

Laatst gewijzigd door Anna List : 4 april 2018 om 10:31.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be