Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2002, 14:38   #1
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde
 
FMisplon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Locatie: (kot) Leuven | (thuis) Koolskamp
Berichten: 896
Stuur een bericht via MSN naar FMisplon
Standaard

Hoor wie vroemt daar kinderen, hoor wie scheurt daar over de ring

Hoi, eventjes kort mezelf voorstellen. Mijn naam is Kamiel Druipsteen en ik ben al 25 jaar lang politie-agent in het mooie Brugge. Normaal is dit geen lastig werk: soms eens iemand in de cel stoppen en vergeten of iemand laten ontsnappen. Wat er mij jongstleden is gebeurd is wel speciaal.
Ik rij rustig met mijn opgefokte politiewagen op de ring rond Brugge wanneer er plots een ferrari mij voorbijsteekt. Dit kan ik natuurlijk niet laten gebeuren en ik zet de achtervolging in. Ik kijk op mijn teller en zie dat ik aan 140 rij en hem langzaam inhaal. Als ik naast hem rij gebaar ik dat hij aan de kant moet gaan staan want ik wil hem feliciteren omdat ik hem zo moeilijk kan inhalen.
Hij gaat aan de kant staan en ik ga naar hem toe. In mijn beschaafds Brugs zeg ik tegen hem: “Mijnheer , proficiat.” Maar het enige wat ik krijg van commentaar is: “Iek wiel koningk worden!” en soms ook: “Iek ben onskendbaar!”
Het moet weer lukken: ‘t was natuurlijk zo'n fransoos. Ik heb niets tegen Fransen maar ze moeten Vlaams praten en dan nog liefst Brugs!
Dus ik pak een blaadje en schrijf daarop: ‘proficiat mijnheer, u hebt een fantastische wagen’ en ik wil hem dat laten tekenen.
Maar hij zegt: “Nee sorry, iek geef geen handteken.” En hij scheurt er weer vandoor.
Toch een raar volk hoor die Walen!

Kamiel Druipsteen
FMisplon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be