Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Philippe De Backer (Jong VLD) (forumsessie 30 juni t.e.m. 6 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Philippe De Backer (Jong VLD) (forumsessie 30 juni t.e.m. 6 juli) Voorzitter Jong VLD, wetenschappelijk medewerker UG (biotechnologie), voorheen LVSV, Liberales, ...

 
 
Discussietools
Oud 27 juni 2008, 23:04   #1
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard Doel

Wat vindt U eigenlijk van de kwestie Doel?
Pelgrim is offline  
Oud 3 juli 2008, 12:32   #2
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wat vindt U eigenlijk van de kwestie Doel?
Bijkomende vragen:
Wat vindt u van de manier waarop de onteigening en uitdrijving van deze onschuldige burgers wordt uitgevoerd? De eigenaars uiteraard. Niet de krakers die nog eens extra komen profiteren van andermans leed.

In het havengebied en de haven zelf liggen nog enorme oppervlakten en zelfs infrastructuur braak. Infrastructuur en gronden die met evenveel moeite bruikbaar kunnen gemaakt worden als het vermoorde dorp.
Waarom pleit uw partij wanneer het er op aankomt (niet in de toespraken van leden en sympathisanten maar in de parlementen dus)niet sterker voor inbreiding boven uitbreiding? Waarom buigen jullie voor de PS-dictatuur terzake?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline  
Oud 3 juli 2008, 14:59   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

ik kan jullie aanraden naar china te gaan wonen, het is daar allemaal veel beter.
brother paul is offline  
Oud 3 juli 2008, 17:15   #4
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Bijkomende vragen:
Wat vindt u van de manier waarop de onteigening en uitdrijving van deze onschuldige burgers wordt uitgevoerd? De eigenaars uiteraard. Niet de krakers die nog eens extra komen profiteren van andermans leed.

In het havengebied en de haven zelf liggen nog enorme oppervlakten en zelfs infrastructuur braak. Infrastructuur en gronden die met evenveel moeite bruikbaar kunnen gemaakt worden als het vermoorde dorp.
Waarom pleit uw partij wanneer het er op aankomt (niet in de toespraken van leden en sympathisanten maar in de parlementen dus)niet sterker voor inbreiding boven uitbreiding? Waarom buigen jullie voor de PS-dictatuur terzake?
hier moet tochj ook eens op gereageerd worden.

1: die krakers zijn daar niet om te profiteren van het leed van anderen maar om de problematiek net aan te klagen. Het is weer typisch voor het veebee dat al wie niet braafjes binnen de lijntjes leeft criminelen zijn.

2: De PS heeft hier niks mee te maken, dit is volledig de verantwoordelijkheid van de Vlaamse regering, maar dat past uiteraard niet in de visie van het veebee waar de onheilige Drievuldigheid van het Kwade louter bestaat uit Sossen Walen en Migranten.

3: Uw eigen veebee is zelf bijzonder hypocriet in deze zaak eh. Eerst wat aanpappen met het patronaat van de haven en dan zogezegd de verdediger van de kleine dorpen komen uithangen.
Pelgrim is offline  
Oud 3 juli 2008, 21:38   #5
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

[quote=Pelgrim;3544573]hier moet tochj ook eens op gereageerd worden.

1: die krakers zijn daar niet om te profiteren van het leed van anderen maar om de problematiek net aan te klagen. Het is weer typisch voor het veebee dat al wie niet braafjes binnen de lijntjes leeft criminelen zijn.

QUOTE]
a ik ben het VB niet, Ik geef hier mijn mening.

b Ik zou met jou al te goedkope stelling akkoord kunnen gaan indien de krakers tegenover eigenaars niet al te beschermd waren en ze, net zoals andere mensen die zich een woonst verwerven, ook voor alle lasten zouden opdraaien. Wat mij betreft is iemand die zich met geweld een toegang verschaft een inbreker. Wie andermans eigendom gebruikt zonder diens voorafgaandelijke toestemming een dief.
Wanneer morgen iemand bij jou auto een ruit inklopt en ermee wegrijdt is dat een dief.
Iemand die hetzelfde doet met een huis is dan ineens weer een sociale held?
Geen zever verkopen hé.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline  
Oud 3 juli 2008, 21:41   #6
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
hier moet tochj ook eens op gereageerd worden.

2: De PS heeft hier niks mee te maken, dit is volledig de verantwoordelijkheid van de Vlaamse regering, maar dat past uiteraard niet in de visie van het veebee waar de onheilige Drievuldigheid van het Kwade louter bestaat uit Sossen Walen en Migranten.
De wetten die deze gelegaliseerde inbraken en diefstallen mogelijk maakten zijn er gekomen vanuit (vooral franstalig) linkse hoek.
De partij die in de parlementen plat op haar buik ging om ze mee goed te keuren was de VLD.
Reken maar dat de Walen en vooral dan de PS hier een verpletterende verantwoordelijkheid in hadden.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline  
Oud 3 juli 2008, 21:51   #7
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
hier moet tochj ook eens op gereageerd worden.

3: Uw eigen veebee is zelf bijzonder hypocriet in deze zaak eh. Eerst wat aanpappen met het patronaat van de haven en dan zogezegd de verdediger van de kleine dorpen komen uithangen.
Dit is weer echt de goedkooptste retoriek!
Wie voor het patronaat is is tegen de kleine man en omgekeerd.

Wat, pardon my French, een gelul!
Wanneer ik spreek van inbreiding in plaats van uitbreiding zou dat dus in het nadeel van bvb de Doelenaars geweest zijn?
Wanneer ik voorstel om zonder meerkosten dan die die sowieso voor de moord op Doel gebruikt werden (pro 'patronaat) zonder Doel te liquideren (toch wel in het voordeel van de kleine man zeker...) voor méér havenactiviteit te zorgen (in het voordeel van iedereen) is dat volgens jou dus een onmogelijkheid?
Goed beleid bestaat erin de noden van iedereen zoveel mogelijk te verzoenen.
Dus niet in de ultraliberaal of/of de supercommunist uit te hangen maar in het streven naar een gezond evenwicht waarin we de economie niet zoveel wurgen dat ze verdwijnt en dus ook het levensonderhoud van de kleine man bewaren.


Dat wil niet zeggen dat de staat het patronaat moet pamperen ten koste van alles maar ook evenzeer niet Belgie naar de derde wereld laten staken door vakbonden die meer verdienen aan werklozen dan aan werkenden.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline  
Oud 3 juli 2008, 22:52   #8
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
a ik ben het VB niet, Ik geef hier mijn mening.
Het is ook de veebee mening. Niet hypocriet wezen.

Citaat:
Ik zou met jou al te goedkope stelling akkoord kunnen gaan indien de krakers tegenover eigenaars niet al te beschermd waren en ze, net zoals andere mensen die zich een woonst verwerven, ook voor alle lasten zouden opdraaien.
Je hebt duidelijk zelfs Doel niet eens van ver bekeken. Die krakers onderhouden de huizen die normaal wellicht zouden vervallen.

Citaat:
Wat mij betreft is iemand die zich met geweld een toegang verschaft een inbreker.
'met geweld' Man, je hebt echt geen flauw idee waarover het gaat? Wel heel opvallend hoe een veebeeër uiteraard weer de actievoerders criminaliseert.
Pelgrim is offline  
Oud 3 juli 2008, 22:54   #9
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
De wetten die deze gelegaliseerde inbraken en diefstallen mogelijk maakten zijn er gekomen vanuit (vooral franstalig) linkse hoek.
De partij die in de parlementen plat op haar buik ging om ze mee goed te keuren was de VLD.
Reken maar dat de Walen en vooral dan de PS hier een verpletterende verantwoordelijkheid in hadden.
Het gaat dus volgens u vooral om de krakers, niet om het feit dat Doel moet verdwijnen. Dat weten we dan ook weeral, het veebee is een extreem rechtse partij die geen zak geeft om de mensen zelf maar vooral wil linksen en actievoerders criminaliseren. De PS heeft met de kwestie Doel niks te maken, dat jij hier per sé allerlei bochten wil inwringen om de PS, de actievoerders én de VLD ten koste van een dorp door het slijk te halen zegt wel genoeg over uw smerige politiek spelletje.
Pelgrim is offline  
Oud 3 juli 2008, 22:55   #10
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dit is weer echt de goedkooptste retoriek!
Wie voor het patronaat is is tegen de kleine man en omgekeerd.
Wat vond het Antwerpse veebee ook alweer van de kwestie Doel?
Pelgrim is offline  
Oud 3 juli 2008, 22:57   #11
Philippe De Backer
Vreemdeling
 
Philippe De Backer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 54
Standaard

Ik vind Doel een zeer moeilijk dossier. Ik heb veel gehad aan het boek van Epstein: "Takings: Private Property and the Power of Eminent Domain". Daarin wordt helder en duidelijk de voorwaarden opgesomd waar, hoe en wanneer met over kan gaat tot onteigening. De overheid staat niet boven haar burgers en wanneer ze eigendom wil afnemen, dan moeten hier duidelijke voorwaarden vervuld worden, zoals noodzakelijkheid en een duidelijk publiek nut. Ik denk dus dat de overheid dit dossier op een andere manier had kunnen aanpakken.
__________________
Jong VLD:
http://www.jongvld.be
persoonlijke website:
http://www.philippedebacker.be/
Philippe De Backer is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be