Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Isabelle Van Laethem (JGV) (forumsessie 23 juni t.e.m. 29 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Isabelle Van Laethem (JGV) (forumsessie 23 juni t.e.m. 29 juni) Isabelle is voorzitster van Jong Gezond Verstand, de jongerenbeweging van Lijst Dedecker. Bij de verkiezingen in juni 2007 was ze tevens lijsttrekker voor LDD te Brussel-Halle Vilvoorde. Je kan een week lang met haar in discussie gaan.

 
 
Discussietools
Oud 25 juni 2008, 15:08   #41
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Wolput Bekijk bericht
Ja, ik zie ook elke dag honderden mensen, maar dat is nu niet direct een referentie he. Ik vind het toch raar, dat je zoiets stelt zonder absolute cijfers. En vooral wat breng je in rekening? Want in OCMW rusthuizen zitten inderdaad meer OCMW trekkers. Maar dat erbij gaan tellen, zorgt wel voor een serieuze scheeftrekking van de som he. Je moet dus kijken naar de absolute werkingskosten "per ouderplaats".

En daarnaast:
1) hoe zijn de kamers (grootte, voorzieningen)
2) hoeveel personeel per persoon
3) kwaliteit van de nazorg
etc etc
Ik herinner mij een studie van testaankoop, het verschil was nogal dramatisch
En mijn stelling blijft staan: geen enkele bediende kan op rust in een rusthuis met de wettelijke pensienregeling heeft iedereen tekort
brother paul is offline  
Oud 25 juni 2008, 15:12   #42
Bart Wolput
Burger
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik herinner mij een studie van testaankoop, het verschil was nogal dramatisch
En mijn stelling blijft staan: geen enkele bediende kan op rust in een rusthuis met de wettelijke pensienregeling heeft iedereen tekort

Mijn punt ook, en dat was: verdomme die rusthuizen beter subsidiëren en maximum tarieven. Ipv weer lastenverlagingen waar LDD voor staat. Ik zag net dat ze ook voor een notionele interestaftrek waren voor te bouwen. De gewone mens zal er weer de dupe van zijn.

Laatst gewijzigd door Bart Wolput : 25 juni 2008 om 15:13.
Bart Wolput is offline  
Oud 25 juni 2008, 15:48   #43
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Wolput Bekijk bericht
Mijn punt ook, en dat was: verdomme die rusthuizen beter subsidiëren en maximum tarieven. Ipv weer lastenverlagingen waar LDD voor staat. Ik zag net dat ze ook voor een notionele interestaftrek waren voor te bouwen. De gewone mens zal er weer de dupe van zijn.
Beste

stel u voor dat u gepensioneerd bent, 800euro krijgt, en je hebt nog 100.000euro op de rekening staan achter de verkoop van uw huis.

Je gaat naar het rusthuis...

Nu stel ik een pertinente duidelijke vraag: waar is de weerbaarheid als patient of klant in die situatie om op te komen voor uw rechten als je

1° en uw volledig pensioen opgesoepeerd wordt
2° en een volmacht moet geven over uw rekening
3° en zo leidzaam moet toezien dat de instelling altijd maar zijn fakturen opslaat...

Het punt is duidelijk en heel eenvoudig: je bent als consument in die situatie een heel zwak pionnetje... En het rusthuis kan daarvan profiteren...

Dus sowieso eindig je uw leven in dat tehuis, en inhet ene geval ben je uw 100.000euro volledig kwijt en in het ander geval zul je bvb 70000euro overhebben... De macht die daarvan uitgaat en het ONTRANSPARANTE van de rekeningen. EN de ONBEMIDDELDE die daarvan uitgaat, en het profiteren van de zwakke consument is IMMENS.

Dus het is tijd dat er
- transparantie komt
- vergelijkingen en kwaliteitsstudies
- aankoopgroeperingen van groepen gepensioneerden die een firma aanstellen om aan de beste prijs bediend te worden...

In het geval alles ethisch en respectvol verloopt, en aan de beste prijskwaliteit heb ikuiteraard geen probleem met dergelijke rusthuizen.
Maar er zijn duidelijke indicien dat er veel scheef loopt in die instellingen...
brother paul is offline  
Oud 25 juni 2008, 17:00   #44
Bart Wolput
Burger
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Beste
Dus het is tijd dat er
- transparantie komt
- vergelijkingen en kwaliteitsstudies
- aankoopgroeperingen van groepen gepensioneerden die een firma aanstellen om aan de beste prijs bediend te worden...
Hier heb ik zeker geen problemen mee. De beste prijs en kwaliteit voor élke gepensioneerde. Hoera. Consensus.

Elke gepensioneerde Belg waardig oud laten worden, ongeacht zijn levensloop of het nu een hardwerkende huisvrouw/man is geweest of een zelfstandige, een burgemeester of een vuilniskarman!

Laatst gewijzigd door Bart Wolput : 25 juni 2008 om 17:01.
Bart Wolput is offline  
Oud 25 juni 2008, 21:25   #45
Wimmeke-Cool
Vreemdeling
 
Wimmeke-Cool's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 19
Standaard

Ik sluit mij aan bij de mening van Isabelle 'n aantal replies terug.
Staken is iets dat als een laatste redmiddel gebruikt moet worden als alle andere mogelijkheden om tot 'n akkoord te komen uitgeput zijn.

Wat ik echter onaanvaardbaar vind is dat publieke openbare diensten (De Lijn, NMBS, MIVB, Tec) zomaar onaangekondigd 't werk kunnen neerleggen. Ik vind dat echt onaanvaardbaar, men gijzelt reizigers die dagelijks naar hun werk moeten & studenten die naar school moeten. ('t schooljaar loopt nu wel ten einde maar dat even terzijde )

Ik vind dat 't stakingsrecht voor die ambtenaren voor bovengenoemde bedrijven beperkt mag worden en dat er minimumdienstverlening moet gegarandeerd worden. Verder vind ik het schandalig dat er zoveel overheidsgeld verspild word aan de NMBS die bitter weinig return opbrengt van de belastinggelden die ze van de federale overheid krijgt, waarin dan ook de lonen van stakende ambtenaren in zit. Toch totaal hypocriet. Privé bedrijven kunnen niet fatsoenlijk concurreren tegen de ambtenarij omdat ze niet met gelijke wapens kunnen strijden.

Ik vind dat Jean Marie Dedecker gelijk heeft als hij zegt de vakbonden rechtspersoonlijkheid moeten krijgen zodat ze voor hun daden tegen hun verantwoordelijkheid geplaatst kunnen worden bij stakingsacties die plaatsvinden bij openbare diensten.

Ik was wel verheugt dat federaal minister Inge Vervotte strengere regels oplegt inzake stakingen & de dienstverlening die de NMBS moet verlenen.

Dat er koopkracht problemen zijn mag niet onderkent worden ook al hoor je dat er nog nooit zoveel mensen op vakantie gaan naar 't buitenland dit jaar. Dat de indexatie van de lonen voor sommige mensen goed uitkomt klopt, maar 't zijn toch de "groot/(al dan niet)twee verdieners" die laten we zeggen niet veel last hebben van de duurdere energie & consumptieprijzen. Maar duurdere prijzen hebben ook voordelen, zo zijn bedrijven meer verplicht om zoek te gaan naar goedkopere alternatieve voor energie en gaan we meer energie bewust omspringen waardoor we ook geld kunnen uitsparen. 70 �* 80 per week gespaard als je bijvoorbeel iemand bent die wekelijks moet tanken, dan draait 't toch niet slecht uit hé

Maar door al dat staken voor koopkracht aub zeg ambtenaren hebben 'n dikker pré zelfs meer pensioen op 't einde van de loopbaan tegenover hun collega's in de privé, niet te begrijpen. Ze hebben gratis woon-werkverkeer word betaald door hun FOD, groeps & hospitalisatieverzekering, korting bij de apotheker voor medicijnen, etcetera.

Ik vind dat de privé meer slagkracht moet krijgen, interimarbeid moet kunnen in overheidsinstellingen vind ik. Ambtenarij kan meer doen met minder mensen. Verlaag de vennootschapsbelasting drastisch genoeg (zodat werkgevers zich dit kunnen permiteren) en verplicht werkgevers om voor ons aan aanvullend pensioen sparen te doen en ons groeps & hospitalisatieverzekering aan te bieden bij 'n Arbeidsovereenkomst. Dat zou velen mensen die nu werkloos zijn 'n incentive kunnen geven om te gaan werken.
Wimmeke-Cool is offline  
Oud 25 juni 2008, 22:24   #46
Bart Wolput
Burger
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke-Cool Bekijk bericht
Ik sluit mij aan bij de mening van Isabelle 'n aantal replies terug.
Staken is iets dat als een laatste redmiddel gebruikt moet worden als alle andere mogelijkheden om tot 'n akkoord te komen uitgeput zijn.
Ja, als laatste redmiddel. Kent gij wel de verslechterde werksituaties en het met de voeten treden van CAO's bij de NMBS. De stakingen waren terecht en het NMBS bestuur had er geen oren naar. Na de staking echter wél en kijk ze geven toe en de vele pestmaatregelen worden geschrapt.
Kijk trouwens naar het aantal stakingen bij onze buurlanden, met name Nederland, waar het openbaar vervoer geprivatiseerd is, daar gaat het ondertussen heel wat dramatischer en talrijker aan toe (plus het is duurder geworden en de lijnen in dunnerbevolkte gebieden zijn vaak geschrapt).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke-Cool Bekijk bericht
Wat ik echter onaanvaardbaar vind is dat publieke openbare diensten (De Lijn, NMBS, MIVB, Tec) zomaar onaangekondigd 't werk kunnen neerleggen. Ik vind dat echt onaanvaardbaar, men gijzelt reizigers die dagelijks naar hun werk moeten & studenten die naar school moeten. ('t schooljaar loopt nu wel ten einde maar dat even terzijde )
Waarom? Waarom gijzelen ze de werknemers? Dit noemt men een geval van heirkracht. U zal u dag loon krijgen, en studenten zullen het niet erg vinden om een dag verlof te hebben. Enkel de bazen betalen ervoor, maar laat ons even zien naar de stakingen van de boeren, koolputters en havenarbeiders. Moet ik het even herhalen? Die sloegen alles kort en klein én zetten alles af. Daar luisteren ze hene! De economische schade bij een NMBS staking van begot 12uur! zijn peanuts. Dan moet men maar niet met de gewone werkmens zijn radijzen spelen! En kijk, alleen maar bij zo een maatregelen luistert men tegoei!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke-Cool Bekijk bericht
Ik vind dat 't stakingsrecht voor die ambtenaren voor bovengenoemde bedrijven beperkt mag worden en dat er minimumdienstverlening moet gegarandeerd worden. Verder vind ik het schandalig dat er zoveel overheidsgeld verspild word aan de NMBS die bitter weinig return opbrengt van de belastinggelden die ze van de federale overheid krijgt, waarin dan ook de lonen van stakende ambtenaren in zit. Toch totaal hypocriet. Privé bedrijven kunnen niet fatsoenlijk concurreren tegen de ambtenarij omdat ze niet met gelijke wapens kunnen strijden.
Wat zevert ge over return? De NMBS is zelfbedruipend man en er zijn zeer sociale reistarieven! Met de handen af van het stakingsrecht. Staken doet men enkel in uiterste nood, wanneer men niet wil luisteren naar de werknemers en hen overal blijft treiteren met pestmaatregelen. Minimale dienstverlening is enkel verplicht waar mensenlevens in gevaar kunnen komen (politie, ziekenhuizen,...). Er is geen enkele reden buiten een basis economische reden om stakingsrecht uit te hollen bij de NMBS. Goh dat is het begin van elke (ook niet-govermentele) staking en afzetpost te gaan verbieden. Men luistert enkel als men zeer luid brult. Dat is het probleem! Zo bewijze ook de succesvolle NMBS staking. Het echte probleem zijn onredelijke pestbeslissingen van het hoogkader, zonder overleg! Maar nee, het afschuiven als onredelijkheid van de werknemers, echt kortzichtig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke-Cool Bekijk bericht
Ik vind dat Jean Marie Dedecker gelijk heeft als hij zegt de vakbonden rechtspersoonlijkheid moeten krijgen zodat ze voor hun daden tegen hun verantwoordelijkheid geplaatst kunnen worden bij stakingsacties die plaatsvinden bij openbare diensten.
Over mn dood lijk. Als men vakbonden rechtspersoonlijkheid geeft, kunnen bedrijven en gewone mensen hiervan misbruik maken om de slagkracht van vakbonden als werknemersvertegenwoordiging uit te hollen. Er is geen enkele reden om dit te doen. De vakbonden zijn redelijk genoeg! Het gaat goed genoeg met de economie en de werknemers worden deftig vertegenwoordigd. Houden zo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke-Cool Bekijk bericht
Ik was wel verheugt dat federaal minister Inge Vervotte strengere regels oplegt inzake stakingen & de dienstverlening die de NMBS moet verlenen.
Gij denkt toch niet dat Inge zo lomp is om in de rechtse dictatuur van het patronaat te stappen? Dream on en neem kennis van de stand van zaken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke-Cool Bekijk bericht
Maar door al dat staken voor koopkracht aub zeg ambtenaren hebben 'n dikker pré zelfs meer pensioen op 't einde van de loopbaan tegenover hun collega's in de privé, niet te begrijpen. Ze hebben gratis woon-werkverkeer word betaald door hun FOD, groeps & hospitalisatieverzekering, korting bij de apotheker voor medicijnen, etcetera..
Kortom, ze zijn een goed voorbeeld van hoe men met zijn werknemers moet omspringen. Met volle respect en ze niet uitnijpen tot de laatste druppel! Lang leve de overheid!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke-Cool Bekijk bericht
Ik vind dat de privé meer slagkracht moet krijgen, interimarbeid moet kunnen in overheidsinstellingen vind ik. Ambtenarij kan meer doen met minder mensen. Verlaag de vennootschapsbelasting drastisch genoeg (zodat werkgevers zich dit kunnen permiteren) en verplicht werkgevers om voor ons aan aanvullend pensioen sparen te doen en ons groeps & hospitalisatieverzekering aan te bieden bij 'n Arbeidsovereenkomst. Dat zou velen mensen die nu werkloos zijn 'n incentive kunnen geven om te gaan werken.

Bah man, interimcontracten is uitholling van sociaal verworven rechten. Geen recht op ancienniteit, uitholling van het vakantierecht, jobonzekerheid!


Kunde nog meer rechtse bullshit verkopen.

Vertel nu eens een dink. Hebt ge nu één ding gezegd dat de gewone (werk)mens goed gaat uitkomen? Nee, totaal niet. Enkel de bazen zullen er bij varen. Sommige noemen zo een houding wel eens de houding van een patronaatgatlikker.

Laatst gewijzigd door Bart Wolput : 25 juni 2008 om 22:32.
Bart Wolput is offline  
Oud 25 juni 2008, 23:54   #47
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Wolput Bekijk bericht
Eums beste Savatage, ik ben een bioingenieur in de scheikunde van opleiding, maar ik kom uit de arbeidende klasses (hardewerkende tweeverdieners thuis, maar ook tijden van ziekten gehad, grote kosten...). Dus ik weet beter dan gij, waar de echte problemen des levens vandaan komen.
Het grote orakel heeft gesproken
Eén of andere Bart Wolput ziet in waar de "echte problemen des levens vandaan komen". Halleluja.

Citaat:
600€/maand zijn peanuts, zeker als gepensioneerde! Houdt is op met dieje zever.
600€/maand zijn geen peanuts om aan de basisbehoeften te voldoen. Als je echter de luxeproducten erbij telt, dan wordt het idd krapjes met die 600 euro.
Savatage is offline  
Oud 25 juni 2008, 23:58   #48
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke-Cool Bekijk bericht
Ik vind dat Jean Marie Dedecker gelijk heeft als hij zegt de vakbonden rechtspersoonlijkheid moeten krijgen zodat ze voor hun daden tegen hun verantwoordelijkheid geplaatst kunnen worden bij stakingsacties die plaatsvinden bij openbare diensten.
Exactly my point
Savatage is offline  
Oud 25 juni 2008, 23:59   #49
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
600€/maand zijn geen peanuts om aan de basisbehoeften te voldoen. Als je echter de luxeproducten erbij telt, dan wordt het idd krapjes met die 600 euro.
Als water, elektriciteit, verwarming, vervoer, deftig eten en een degelijk dak boven je hoofd luxe zijn, hebt ge misschien wel gelijk ja
StevenNr1 is offline  
Oud 26 juni 2008, 00:03   #50
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Als water, elektriciteit, verwarming, vervoer, deftig eten en een degelijk dak boven je hoofd luxe zijn, hebt ge misschien wel gelijk ja
Water, elektriciteit, verwarming, eten (basic) en een dak boven je hoofd beschouw ik als basisbehoeftes. GSM's, internetabonnementen en dvd spelers niet.
Savatage is offline  
Oud 26 juni 2008, 00:06   #51
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Water, elektriciteit, verwarming, eten (basic) en een dak boven je hoofd beschouw ik als basisbehoeftes.
'k Denk dat ge met €600 al goe uw best gaat moeten doen om in al die basisbehoeften deftig te voorzien

(Tis trouwens de bedoeling dat uw pensioen u de mogelijkheid geeft om de levenskwaliteit van voordien min of meer te behouden, niet dat ge amper ne nagel hebt om aan uw gat te krabben.)
StevenNr1 is offline  
Oud 26 juni 2008, 00:10   #52
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
'k Denk dat ge met €600 al goe uw best gaat moeten doen om in al die basisbehoeften deftig te voorzien
Ik weet hier in Leuven momenteel studio's te huur staan die 320 euro tot 360 euro kosten per maand (all costs included). Met het geld dat nog overschiet ga je niet verhongeren.
Savatage is offline  
Oud 26 juni 2008, 08:29   #53
Bart Wolput
Burger
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik weet hier in Leuven momenteel studio's te huur staan die 320 euro tot 360 euro kosten per maand (all costs included). Met het geld dat nog overschiet ga je niet verhongeren.

Ge zijt echt nen dikke zeveraar. Sjezus! Ge weet echt niet wat het leven kost. Stopt daar toch is mee. Dit is pure demagogie!

En merci voor het orakelcompliment. Maar ge deed té veel uit de hoogte omdat ge wsl een diploma hebt? Daar sloeg je de bal toch even mis he beste vriend. Uw intellect kwam door zo een rotopmerking alleen maar meer in verlegenheid.
Bart Wolput is offline  
Oud 26 juni 2008, 21:25   #54
Wimmeke-Cool
Vreemdeling
 
Wimmeke-Cool's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 19
Standaard

Ik heb zowel in de privé als ook in de ambtenarij gewerkt. Daarnaast ben ik ook via de uitzendsector tewerkgesteld geweest.

Ik verzeker U bij de ambtenarij zijn er profiteurs, die verdienen 't niet om 'n hoog pré te krijgen, men wil loon naar werken, tja er waren sommige werknemers die meer tetterden dan dat ze werkten, niet normaal noem ik dat. Als dan de 2de grootste baas iemand onder zijn voeten geeft omdat ze al 2 uur zat te niksen mag 't al "onverantwoord miraculeus" heten dat ze haar boeltje niet moest pakken om nooit meer terug te komen.

Van het uitzendwerk dat ik verricht heb, kan ik tenminste zeggen dat men mij goed betaald heeft qua loon, ik kreeg altijd maaltijdcheques & volledige vergoeding voor woon-werkverkeer. Indien ik langer dan 'n maand werkte via 't zelfde uitzendkantoor dan verwerf je wel degelijk anciënniteit! Dat merkte ik na 'n tijdje wel reeël aan mijn loonbrief. Tijdens mijn interimopdrachten liet ik wel alle Bedrijfsvoorheffing & RSZ bijdragen inhouden op mijn loon.

Nu ben ik in de privé aan de slag, mijn proefperiode zit er bijna op. Ik heb veel uitzendwerk gedaan, mag voor u kloterij zijn, maar ik heb de kans gehad om leerrijke ervaringen op te doen in verschillende sectoren & it's been fun. Alle contra's tenspijt

"Maar aub zeg als er iets is wat ik niet ben is 't 'n patronaatgatlikker". Je moet niet denken omdat je veel meegemaakt hebt, dat je alles beter weet dan de rest. Ik ben 25 jaar jong maar ik verzeker U dat ik heb ook al harde noten heb moeten kraken in mijn leven (ga er hier niet over uitwijden want dat is off-topic & privé) maar als je denkt dat ik mij door u ga laten afschilderen voor 't vuil van de straat of iets anders, denkt maar gauw iets anders.

Mvg,

Wimmeke-Cool

Laatst gewijzigd door Wimmeke-Cool : 26 juni 2008 om 21:32.
Wimmeke-Cool is offline  
Oud 26 juni 2008, 21:30   #55
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Wolput Bekijk bericht
Ge zijt echt nen dikke zeveraar. Sjezus! Ge weet echt niet wat het leven kost. Stopt daar toch is mee. Dit is pure demagogie!
Ik weet precies hoeveel het kost om in leuven een verblijfplaats te huren met alle bijkomende kosten inbegrepen. En in Leuven liggen die prijzen eerder hoger dan in de rest van Vlaanderen.

Citaat:
En merci voor het orakelcompliment. Maar ge deed té veel uit de hoogte omdat ge wsl een diploma hebt? Daar sloeg je de bal toch even mis he beste vriend. Uw intellect kwam door zo een rotopmerking alleen maar meer in verlegenheid.
Als gij het zegt. Ik ben hier niet degene met de pretentie om te verklaren dat ik weet waar alle problemen vandaan komen en bij wie de fout ervan ligt.
Savatage is offline  
Oud 26 juni 2008, 21:45   #56
Bart Wolput
Burger
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke-Cool Bekijk bericht
Ik
"Maar aub zeg als er iets is wat ik niet ben is 't 'n patronaatgatlikker". Je moet niet denken omdat je veel meegemaakt hebt, dat je alles beter weet dan de rest. Ik ben 25 jaar jong maar ik verzeker U dat ik heb ook al harde noten heb moeten kraken in mijn leven (ga er hier niet over uitwijden want dat is off-topic & privé) maar als je denkt dat ik mij door u ga laten afschilderen voor 't vuil van de straat of iets anders, denkt maar gauw iets anders.

Mvg,

Wimmeke-Cool
Als je dat niet bent, waarom pak je dan enkel standpunten in, die voordelig zijn voor de werkgever en zijn aandeelhouders.

Ik zeg niet dat ik alles beter weet dan de rest. Maar ik weet wel hoe belangrijk onze sociale zekerheid en onze verworven arbeidsrechten zijn en dat we moeten strijden om deze te behouden! Niet ze verder laten uithollen of privatiseren of whatever.

Ik weet waarom we moeten afdragen. Ook al ben ik een groot verdiener, ik hou meer dan genoeg over om goed van te leven. Heb toch op zijn minst het respect om eenieder die meedraait in onze maatschappij van deze welvaart te laten meegenieten. Laat iedereen leven en laat het niet overleven zijn.
Mensen die meer dan genoeg geld verdienen zoals ik, moeten niet nog meer verdienen door allerhande belastingsverlagingen speciaal voor hun! Zij kunnen de basisvoorzieningen meer dan betalen met het volste gemak en kunnen zich meer dan genoeg luxe veroorloven!

Elke werknemer heeft het recht op LEVEN, niet op OVERLEVEN!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik weet precies hoeveel het kost om in leuven een verblijfplaats te huren met alle bijkomende kosten inbegrepen. En in Leuven liggen die prijzen eerder hoger dan in de rest van Vlaanderen.

Als gij het zegt. Ik ben hier niet degene met de pretentie om te verklaren dat ik weet waar alle problemen vandaan komen en bij wie de fout ervan ligt.
Allez jaja tis goed dat. Gezond verstand gaat u toch niet kunnen overtuigen.
Gelooft gij maar dat 600€ meer dan genoeg is, ik hoop voor u in ieder geval dat ge het nooit met dat bedrag zult moeten doen wanneer ge op uw eigen benen staat en al zeker niet als ge op pensioen zijt en uw medische kosten ziet stijgen. Ik hoop ook dat ge nooit zwaar ziek valt of kinderen naar het school moet sturen. Weet ge wat, als ge toch zo rechts zijt waarom betaalt ge uw schoolgeld gewoonweg niet terug aan de staat, dan kan die u belastingen verlagen? Een gemiddelde student hogeschool kost in zijn hele schoolcarriëre (inflatie meegerekend, studiebeurzen niet bijgerekend!) 105000€ �* 110000€ aan de staat. Een uniefstudent tussen de 120000 en de 125000€. Elk jaar dat je bent blijven zitten tel je er 7000€ bij (cijfers van de Vlaamse Overheid, 2008). Als ge dat terugbetaalt, dan krijgt gij van mij persoonlijk een belastingsverlaging.

Laatst gewijzigd door Bart Wolput : 26 juni 2008 om 22:05.
Bart Wolput is offline  
Oud 26 juni 2008, 22:21   #57
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Wolput Bekijk bericht
Allez jaja tis goed dat. Gezond verstand gaat u toch niet kunnen overtuigen.
Gelooft gij maar dat 600€ meer dan genoeg is, ik hoop voor u in ieder geval dat ge het nooit met dat bedrag zult moeten doen wanneer ge op uw eigen benen staat en al zeker niet als ge op pensioen zijt en uw medische kosten ziet stijgen. Ik hoop ook dat ge nooit zwaar ziek valt of kinderen naar het school moet sturen. Weet ge wat, als ge toch zo rechts zijt waarom betaalt ge uw schoolgeld gewoonweg niet terug aan de staat, dan kan die u belastingen verlagen? Een gemiddelde student hogeschool kost in zijn hele schoolcarriëre (inflatie meegerekend, studiebeurzen niet bijgerekend!) 105000€ �* 110000€ aan de staat. Een uniefstudent tussen de 120000 en de 125000€. Elk jaar dat je bent blijven zitten tel je er 7000€ bij (cijfers van de Vlaamse Overheid, 2008). Als ge dat terugbetaalt, dan krijgt gij van mij persoonlijk een belastingsverlaging.
Met plezier als ik in ruil daarvoor geen belasting moet betalen op mijn arbeid, mijn gerealiseerde financiële meerwaarden, mijn consumptie van goederen/diensten, ...
Savatage is offline  
Oud 26 juni 2008, 23:01   #58
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Wolput Bekijk bericht
Hier heb ik zeker geen problemen mee. De beste prijs en kwaliteit voor élke gepensioneerde. Hoera. Consensus.

Elke gepensioneerde Belg waardig oud laten worden, ongeacht zijn levensloop of het nu een hardwerkende huisvrouw/man is geweest of een zelfstandige, een burgemeester of een vuilniskarman!
Weet je wat:

ik vind het een schande dat we onze ouders allemaal droppen in rusthuizen
als je kijkt in dit rapport op blz 22 is limburg een wittevlek in het belgenlandschap


http://kce.fgov.be/Download.aspx?ID=703
brother paul is offline  
Oud 26 juni 2008, 23:42   #59
Bart Wolput
Burger
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Met plezier als ik in ruil daarvoor geen belasting moet betalen op mijn arbeid, mijn gerealiseerde financiële meerwaarden, mijn consumptie van goederen/diensten, ...
Geen belasting? En de wegen dan? Het overheidsbestel? De economische incentives? Onderzoek gesponsord door de overheid? Etc.
Heel veel mensen zoals jij, vergeten dat iedereen mee profiteert van de solidariteit. En ons gelijke kansensysteem (of toch wat het zou moeten zijn) opgeven omdat meneer den uil, kaviaar bij zijn geboterde vis wilt en te ego is om de welvaart écht rechtvaardig te verdelen, no fucking way! Elke werkende mens verdient boter bij de vis. Het moet maar eens gedaan zijn met het profiteurschap van het inkomen uit kapitaal!

Ach ja, als je nu zou discussiëren op realistische basis, dan zou het nog een zinnig debat zijn. Dit is gewoon te absurd. Loon naar werken, welvaart voor elke werkende en bijdrage naar kunnen. Simpel. Blijt zo ni. "Boehoe, ik kan me maar twee grote villa's, drie mercedessen, ne ferrari en zeven jachten veroorloven". Just Daisy van Cauwenberg . Een cursus empathie en realiteitsbesef (weg uit die ivoren toren) zou u niet misstaan.

"Zij die veel hebben, willen altijd maar méér en méér. Het is als een vicieuze cirkel, maar dan in de omgekeerde richting tegen de kracht van een tornado."

Of nog een mooie:

"Toen ik armen te eten gaf, noemde ze mij een heilige. Toen ik vroeg waarom armen geen eten hadden, noemde ze me een communist" Helder Camara

Laatst gewijzigd door Bart Wolput : 27 juni 2008 om 00:12.
Bart Wolput is offline  
Oud 26 juni 2008, 23:43   #60
Bart Wolput
Burger
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Weet je wat:

ik vind het een schande dat we onze ouders allemaal droppen in rusthuizen
als je kijkt in dit rapport op blz 22 is limburg een wittevlek in het belgenlandschap


http://kce.fgov.be/Download.aspx?ID=703

Ik vind dat ook een schande! Tenzij men echt 100% van de tijd hulpbehoevend is, dus als het echt niet anders gaat.
Bart Wolput is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be