Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 april 2021, 14:40   #21
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zeer mooi initiatief natuurlijk van de Luikenaren.

Wie had ooit verwacht dat de Walen ons gingen bevrijden?
Als hun gasthuizen straks weer volliggen komen ze natuurlijk weer klagen dat de andere provincies "solidair" bedden en personeel moeten afstaan.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 13 april 2021 om 14:40.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 14:40   #22
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat in Luik zal gebeuren, heeft geen enkel effect over de evolutie van het land. Oftewel beseft u dat zeer goed oftewel bent u zeer naïef. Simpele ziel, zou ik zelf zeggen.

Er is helemaal geen sprake het land te splitsen. Nu niet en ook niet in 2024. Met België moet u leren leven en dit zelfs als dit u niet bevalt.
Dit onderwerp is inderdaad goed voor K&K.
U vindt ,als overtuigde Belgicist ,natuurlijk dat de gouverneur van Luik de wetten van dit land niet moet volgen als het hem niet goed uitkomt.

Dat had ik niet anders verwacht.

In de ogen van de Belgicisten moeten alleen de Vlamingen immers de wetten scrupuleus volgen.

De Franstaligen mogen doen wat hen het best lijkt en de Vlamingen moeten gehoorzamen en betalen.

Dit is 190 jaar zo geweest in dit land ,maar dat zal niet lang meer duren Every.

Let maar eens op.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 13 april 2021 om 14:41.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 14:41   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Geen paniek : België bestaat nog steeds en is helemaal niet van plan te verdwijnen.
Je klinkt een beetje zoals Gorbachov.

En boom! De USSR bestond niet meer.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 14:43   #24
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als hun gasthuizen straks weer volliggen komen ze natuurlijk weer klagen dat de andere provincies "solidair" bedden en personeel moeten afstaan.
Ja, ten gevolge van de massale hoeveelheid besmettingen die in openlucht plaatsvindt.


Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 13 april 2021 om 14:43.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 14:44   #25
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
We zullen daar een datum op zetten. 1 januari 2022 bijvoorbeeld. Als die grondwet er dan is kom ik die nalezen.

Is die er niet, dan kom jij gehuld in de Belgische driekleur de Belgische grondwet voordragen aan het standbeeld van Brabo.
Oh, maar als je de Vlaamse Grondwet niet graag komt nalezen ,moet je die grote eer niet aanvaarden hoor.

Uw tegenvoorstel is zo afschuwelijk en mens onterend, dat ik daar onmogelijk kan mee instemmen.

We zullen het dus zonder Uw medewerking moeten doen,maar dat zal de Vlaamse onafhankelijkheid geen seconde later doen plaatsvinden.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 14:45   #26
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
U vindt ,als overtuigde Belgicist ,natuurlijk dat de gouverneur van Luik de wetten van dit land niet moet volgen als het hem niet goed uitkomt.

Dat had ik niet anders verwacht.

In de ogen van de Belgicisten moeten alleen de Vlamingen immers de wetten scrupuleus volgen.

De Franstaligen mogen doen wat hen het best lijkt en de Vlamingen moeten gehoorzamen en betalen.

Dit is 190 jaar zo geweest in dit land ,maar dat zal niet lang meer duren Every.

Let maar eens op.
Walen zijn realistischer en meer op vrijheid gesteld in deze coronatijden, Vlamingen excelleren in deze corona tijden als perfecte slaafjes van het befehl ist befehl systeem.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 14:46   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Geen paniek : België bestaat nog steeds en is helemaal niet van plan te verdwijnen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
B]Ik kies niet voor Frankrijk, ik voel me Fransman en beschouw dat mijn land Frankrijk is. Wat niet echt hetzelfde is![/b]
Men kan zeggen alles wat men wil over Sarkozy maar als ik Sarkozy zie, zie ik een politicus. Met zijn goeie en slechte punten maar tenminste een politicus. Als ik zie wat we in België hebben, stel ik me toch vragen. Door "België verwerpen" bedoel ik helemaal niet dat ik België zien barsten wil maar wel het feit dat ik minder en minder interesse voor België heb en dat mijn interesse voor Frankrijk daarentegen groeit. Zo simpel is het!
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=46

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Mijn land heet Frankrijk, niet België.
http://91.121.97.41/showpost.php?p=460093&postcount=9

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everyime
Het echte vaderland van Franstalige Belgen is Frankrijk!

Franstalige Belgen spreken altijd over België maar hun echte land is Frankrijk.

Ik beschouw me alvast als een Fransman en verwerp meer en meer België.

Vive la République, Vive la France!
http://forum.politics.be/showthread.php?t=127971
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 april 2021 om 14:48.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 14:47   #28
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
U vindt ,als overtuigde Belgicist ,natuurlijk dat de gouverneur van Luik de wetten van dit land niet moet volgen als het hem niet goed uitkomt.

Dat had ik niet anders verwacht.

In de ogen van de Belgicisten moeten alleen de Vlamingen immers de wetten scrupuleus volgen.

De Franstaligen mogen doen wat hen het best lijkt en de Vlamingen moeten gehoorzamen en betalen.

Dit is 190 jaar zo geweest in dit land ,maar dat zal niet lang meer duren Every.

Let maar eens op.
De maatregelen zijn helemaal niet in een wet gegoten, dus ze kunnen dan ook geen wetten overtreden. Het werd dus inderdaad eens tijd dat er burgemeesters opstonden die wel de burgerrechten van de bevolking in stand wensen te houden. Jean Marie Dedecker heeft vaak genoeg een grote mond gehad, die in Luik doen er nu tenminste iets aan. Veel te laat natuurlijk, maar bon.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 14:48   #29
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Straffe gevolgtrekking.

Is een Belg die de wetten van dit land niet volgt dan ook automatisch geen Belg meer?

Met andere woorden: simpele verkeersovertreding = verlies nationaliteit?
Een gouverneur van een Belgische Provincie is geen simpele Belg.

Hij is verantwoordelijk dat de wetten in zijn provincie nageleefd worden en als hij openlijk verkondigt dat hij zelf de wetten niet meer zal volgen ,is dat een duidelijk geval van muiterij.

De enige wijze waarop hij dan zijn afzetting kan ontlopen is de afscheuring van zijn provincie van dit land.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 14:49   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
U vindt ,als overtuigde Belgicist ,natuurlijk dat de gouverneur van Luik de wetten van dit land niet moet volgen als het hem niet goed uitkomt.

Dat had ik niet anders verwacht.

In de ogen van de Belgicisten moeten alleen de Vlamingen immers de wetten scrupuleus volgen.

De Franstaligen mogen doen wat hen het best lijkt en de Vlamingen moeten gehoorzamen en betalen.

Dit is 190 jaar zo geweest in dit land ,maar dat zal niet lang meer duren Every.

Let maar eens op.
Elke gemeente en provincie heeft bevoegdheid en kan die gebruiken.

Ze moeten zich uiteraard bewust zijn dat de verantwoordelijkheid voor de gevolgen dan bij hen ligt.
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 14:49   #31
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zeer mooi initiatief natuurlijk van de Luikenaren.

Wie had ooit verwacht dat de Walen ons gingen bevrijden?
Ja wij moeten de gouverneur van Luik feliciteren voor zijn initiatief.

Go Luik ,go go.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 14:50   #32
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als hun gasthuizen straks weer volliggen komen ze natuurlijk weer klagen dat de andere provincies "solidair" bedden en personeel moeten afstaan.
Eens ze afgescheurd zijn ,zal er geen solidariteit meer zijn.

En ook geen transfers meer.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 14:52   #33
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
We zullen daar een datum op zetten. 1 januari 2022 bijvoorbeeld. Als die grondwet er dan is kom ik die nalezen.

Is die er niet, dan kom jij gehuld in de Belgische driekleur de Belgische grondwet voordragen aan het standbeeld van Brabo.

Ik laat mij alleszins niet vastpinnen op data.
Ik zit momenteel in mijn zetel met mijn voeten omhoog om twee redenen.
Ten eerste kan ik dan beter toekijken of er weer geen kandidaten zijn die hier rondlopen of prutsen om er te kunnen mee spelen. En ten tweede zal ik zorgen dat ze genoeg stinken. Al dat adellijk volk huivert toch van alles dat stinkt.
Opgepast; ik heb niet geschreven "van alles dat ruikt".
Trouwens de termijn is te kort. Het getuigd weer van pretentie.
Als je hier de taalfouten komt verbeteren op dit forum dan geraak je nog niet aan de de helft voor ganse jaar 2022.
Bij welke partij zit je? Want liegen en beloven kun je al. Dus dat moet je niet meer leren.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 14:52   #34
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Walen zijn realistischer en meer op vrijheid gesteld in deze coronatijden, Vlamingen excelleren in deze corona tijden als perfecte slaafjes van het befehl ist befehl systeem.
Dus volgens U mogen we binnenkort ook muiterij verwachten in de andere Waalse provincies.

Ik hoop dat U gelijk hebt.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 14:55   #35
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zeer mooi initiatief natuurlijk van de Luikenaren.

Wie had ooit verwacht dat de Walen ons gingen bevrijden?
België blijft bestaan. Waarom spreekt u van "bevrijding"?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 14:55   #36
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik laat mij alleszins niet vastpinnen op data.
Ik zit momenteel in mijn zetel met mijn voeten omhoog om twee redenen.
Ten eerste kan ik dan beter toekijken of er weer geen kandidaten zijn die hier rondlopen of prutsen om er te kunnen mee spelen. En ten tweede zal ik zorgen dat ze genoeg stinken. Al dat adellijk volk huivert toch van alles dat stinkt.
Opgepast; ik heb niet geschreven "van alles dat ruikt".
Trouwens de termijn is te kort. Het getuigd weer van pretentie.
Als je hier de taalfouten komt verbeteren op dit forum dan geraak je nog niet aan de de helft voor ganse jaar 2022.
Bij welke partij zit je? Want liegen en beloven kun je al. Dus dat moet je niet meer leren.
Ik heb u toch niks gevraagd?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 14:56   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je klinkt een beetje zoals Gorbachov.

En boom! De USSR bestond niet meer.
2
En wie één maand voor het vallen van de Berlijnse muur zou voorspellen dat die ging vallen, werd weggelachen als een loze fantast.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 14:57   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Walen zijn realistischer en meer op vrijheid gesteld in deze coronatijden, Vlamingen excelleren in deze corona tijden als perfecte slaafjes van het befehl ist befehl systeem.
Wij zijn twee verschillende volkeren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 14:59   #39
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
U vindt ,als overtuigde Belgicist ,natuurlijk dat de gouverneur van Luik de wetten van dit land niet moet volgen als het hem niet goed uitkomt.

Dat had ik niet anders verwacht.

In de ogen van de Belgicisten moeten alleen de Vlamingen immers de wetten scrupuleus volgen.

De Franstaligen mogen doen wat hen het best lijkt en de Vlamingen moeten gehoorzamen en betalen.

Dit is 190 jaar zo geweest in dit land ,maar dat zal niet lang meer duren Every.

Let maar eens op.
Ik volg de regels en ik ga persoonlijk helemaal niet akkoord met de beslissing in Luik.

Ik zeg wel dat wat in Luik zal gebeuren, zal geen effect over de evolutie van het land hebben. Ons land blijft België, dat u het graag of niet graag hebt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 15:00   #40
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Walen zijn realistischer en meer op vrijheid gesteld in deze coronatijden, Vlamingen excelleren in deze corona tijden als perfecte slaafjes van het befehl ist befehl systeem.
Evenwel in Vlaanderen als in Franstalig België stopt de politie bijna elke week "illegale feestjes".
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be