Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 april 2011, 14:37   #1
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard Rood of geen brood...

Bent maar werkgever en U wordt om de haverklap met de pestkoppen van de vakbonden geconfronteerd...
Citaat:
Cortebeeck haalt gevallen aan waarbij ACV-leden en militanten ‘ongegeneerd belachelijk worden gemaakt, beledigd, afgedreigd of afgekocht.’ Zo zouden in verschillende bedrijven de ACV-leden benaderd zijn door ABVV-militanten die hen met geld wilden afkopen om niet te komen werken op de ABVV-actiedag op 4 maart. ‘Over respect gesproken’, schrijft Cortebeeck.
Citaat:
Voor een aantal ABVV-hardliners is de ‘rood of geen brood’-filosofie blijkbaar terug.’
Hier kunt U verder nog wat fraais over onze vakbonden lezen... Vakbonden tussen haakjes... die onze welstand en ons welzijn gaan redden....
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 15:40   #2
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik kan de ABVV leden eigenlijk geen ongelijk geven. Hun beweegredenen daar kan ik volledig inkomen. Steeds meer mensen krijgen het moeilijk of worden niet meer gewaardeerd. De methoden die sommigen daarbij hanteren vind ik niet kunnen. Hoewel het het steevast gaat om uitvergrote uitzonderingen is het spijtig te moeten vast stellen tot welk middelen men soms over gaat. Ik ben zelf geen voorstander van hoe de meerderheid van de Vlamingen wenst om te gaan met de globalisatie maar we leven in een democratie en ik leg me er bij neer, deels ook omdat ik het niet allemaal begrijp en onzeker ben over hoe alles nu juist in elkaar zit. De enige actie die ik wel zou goedkeuren is geweld tegen lui die echt te ver gaan in hun machts- en geldhonger. Geen onderling gezever tussen slachtoffers maar mensen waarvan echt duidelijk is dat ze hun boekje te buiten gaan en elke vorm van medemenselijkheid mankeren aanpakken. Dat groepje rotzakken dat de grote Amerikaanse banken en de FED beheersen bvb. Sommige ceo's van grote multinationals. Die komen nu met alles weg en die zouden moeten leren twee keer nadenken over de gevolgen voor mens en milieu ipv enkel winst. Ceo's van bedrijven die wapens maken, van blackwater toestanden, ... daar moet iets aan gedaan worden ipv elkaar wat tegen te werken.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 17:01   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

http://www.acv-online.be/Actualiteit...itlaatklep.asp

In een openlijk schrijven(zie link naar de ACV-website) ventileert de ACV-leider zijn irritatie over de recente zaken....(en hij is nog zeer vriendelijk)

De ABVV-betoging in Brussel enkele dagen geleden trof inderdaad de verkeerde mensen(werknemers) en de verkeerde instellingen(plaatsen waar die werknemers behoorden te werken)....

In die zin bracht ze ongetwijfeld zelfs minder teweeg dan de vriendelijke "schooluitstap" van de ACV op de Heizel...

Eerst moet een handtekening blijkbaar niet verdedigd worden in de eigen organisatie,en vervolgens trekt diegene die zijn werk niet doet(het Leeuwke bijvoorbeeld) ten strijde...uitgerekend tegen diegenen voor wie een handtekening wel betekenis heeft...

DE detail-onderhandelingen in de sectoren omtrent de invulling van het IPA moeten nog beginnen

Laatst gewijzigd door kelt : 1 april 2011 om 17:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 17:12   #4
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Luc Cortebeeck verklaart net op radio1 dat afdreigingen niet kunnen... Dat men echt vrij moet zijn...
Ongetwijfeld bedoelt hij dat de leden van de ene vakbond de leden van een andere niet mogen afdreigen...
Of zou hij ook bedoelen dat stakers werkwilligen niet mogen afdreigen? Waarschijnlijk niet, omdat volgens de vakbonden werkwilligen ratten zijn...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 17:18   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik kan de ABVV leden eigenlijk geen ongelijk geven. Hun beweegredenen daar kan ik volledig inkomen. Steeds meer mensen krijgen het moeilijk of worden niet meer gewaardeerd. De methoden die sommigen daarbij hanteren vind ik niet kunnen. Hoewel het het steevast gaat om uitvergrote uitzonderingen is het spijtig te moeten vast stellen tot welk middelen men soms over gaat. Ik ben zelf geen voorstander van hoe de meerderheid van de Vlamingen wenst om te gaan met de globalisatie maar we leven in een democratie en ik leg me er bij neer, deels ook omdat ik het niet allemaal begrijp en onzeker ben over hoe alles nu juist in elkaar zit. De enige actie die ik wel zou goedkeuren is geweld tegen lui die echt te ver gaan in hun machts- en geldhonger. Geen onderling gezever tussen slachtoffers maar mensen waarvan echt duidelijk is dat ze hun boekje te buiten gaan en elke vorm van medemenselijkheid mankeren aanpakken. Dat groepje rotzakken dat de grote Amerikaanse banken en de FED beheersen bvb. Sommige ceo's van grote multinationals. Die komen nu met alles weg en die zouden moeten leren twee keer nadenken over de gevolgen voor mens en milieu ipv enkel winst. Ceo's van bedrijven die wapens maken, van blackwater toestanden, ... daar moet iets aan gedaan worden ipv elkaar wat tegen te werken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 17:29   #6
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Luc Cortebeeck verklaart net op radio1 dat afdreigingen niet kunnen... Dat men echt vrij moet zijn...
Ongetwijfeld bedoelt hij dat de leden van de ene vakbond de leden van een andere niet mogen afdreigen...
Of zou hij ook bedoelen dat stakers werkwilligen niet mogen afdreigen? Waarschijnlijk niet, omdat volgens de vakbonden werkwilligen ratten zijn...
Dat gij een hypocriete valse huichel rat bent dat wisten we reeds, dat staat op uw gezicht te lezen.
Maar van de resultaten van de vakbonden mee profiteren wel natuurlijk!
Maar zeker niet op de barricade, maar als Judas achter de hoek veilig staan kijken en de baas vertellen hoe slecht vakbonden wel zijn, om op deze Judas manier proberen een Euroke mee te pikken, we kennen uw soort.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 17:41   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Bon...
Het zou dan misschien nuttig zijn dat het ABVV,(en ook die werkgeversorganisaties die niet zinnens zijn te doen wat ze ondertekenen) niet meer afkomen als er nog eens onderhandelingen zijn...

Dat maakt de zaak duidelijker,en er hoeft geen schijnheilig "big smile" masker aan tafel,en wat later eieren tegen andermans gebouwen....


RESPECT voor je onderhandelingspartners is belangrijk.
"RATTEN",als titel voor mede-werkers is ook geen manier van doen....het helpt NIKS.

Laatst gewijzigd door kelt : 1 april 2011 om 17:43.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 18:01   #8
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Dat gij een hypocriete valse huichel rat bent dat wisten we reeds, dat staat op uw gezicht te lezen.
Maar van de resultaten van de vakbonden mee profiteren wel natuurlijk!
Maar zeker niet op de barricade, maar als Judas achter de hoek veilig staan kijken en de baas vertellen hoe slecht vakbonden wel zijn, om op deze Judas manier proberen een Euroke mee te pikken, we kennen uw soort.

freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 19:39   #9
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Dat gij een hypocriete valse huichel rat bent dat wisten we reeds, dat staat op uw gezicht te lezen.
Maar van de resultaten van de vakbonden mee profiteren wel natuurlijk!
Maar zeker niet op de barricade, maar als Judas achter de hoek veilig staan kijken en de baas vertellen hoe slecht vakbonden wel zijn, om op deze Judas manier proberen een Euroke mee te pikken, we kennen uw soort.
Wie is we?

Last van majestis pluralis? Hoe vakbond
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 20:37   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Wie is we?

Last van majestis pluralis? Hoe vakbond
Corse en ik. We zijn dus al ten minste met twee. Dat rechtvaardigt het gebruik van de meervoudsvorm.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 22:35   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Maar alléé mannekes... vakbonden zijn broodnodig. Absoluut. Betekent dat nu dat de vakbonden zoals ze nu zijn, daarom van het type zijn dat we nodig hebben? Wat zijn we met vakbonden die hun voetvolk laten opdraven terwijl de top heel andere belangen nastreeft? Alle respect voor basismilitanten, hoor. Ze zijn net zo'n brave schapen als leden van een politieke partij.

Wat voor mij nu telt, is dit: terwijl ze in de media naar elkaar lopen te schelden, zijn ze weer eens niet met het fundamentele bezig.

Ziet er dan niemand dat er volop een hetze bezig is om mensen tegen elkaar op te zetten? Mensen met zonnepanelen tegen mensen zonder, ACV'ers tegen ABVV'ers, hervormingsgezinden tegen behoudsgezinden, flaminganten tegen niet-flaminganten...

Dat is een klassieke truk, een klassieke techniek. Faligot heeft dat meer dan voldoende uiteengeschreven in zijn boeken.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2011, 02:10   #12
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik kan de ABVV leden eigenlijk geen ongelijk geven. Hun beweegredenen daar kan ik volledig inkomen. Steeds meer mensen krijgen het moeilijk of worden niet meer gewaardeerd. De methoden die sommigen daarbij hanteren vind ik niet kunnen. Hoewel het het steevast gaat om uitvergrote uitzonderingen is het spijtig te moeten vast stellen tot welk middelen men soms over gaat. Ik ben zelf geen voorstander van hoe de meerderheid van de Vlamingen wenst om te gaan met de globalisatie maar we leven in een democratie en ik leg me er bij neer, deels ook omdat ik het niet allemaal begrijp en onzeker ben over hoe alles nu juist in elkaar zit. De enige actie die ik wel zou goedkeuren is geweld tegen lui die echt te ver gaan in hun machts- en geldhonger. Geen onderling gezever tussen slachtoffers maar mensen waarvan echt duidelijk is dat ze hun boekje te buiten gaan en elke vorm van medemenselijkheid mankeren aanpakken. Dat groepje rotzakken dat de grote Amerikaanse banken en de FED beheersen bvb. Sommige ceo's van grote multinationals. Die komen nu met alles weg en die zouden moeten leren twee keer nadenken over de gevolgen voor mens en milieu ipv enkel winst. Ceo's van bedrijven die wapens maken, van blackwater toestanden, ... daar moet iets aan gedaan worden ipv elkaar wat tegen te werken.
Wel daar ben ik het voor een groot stuk mee eens.
Maar de manier waarop vakbonden bezig zijn is niet in het belang van de mens, is er niet op gericht de globalisering terug te dringen. Maar zijn er eerder op gericht een interne machtstrijd tussen vakbondsmaffia uit te vechten.
En voor mij is globalisering de grootste bron van het kwaad.

Laatst gewijzigd door giserke : 2 april 2011 om 02:13.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2011, 12:34   #13
Woetse
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2008
Berichten: 261
Standaard

Waarom zouden vakbonden globalisering moet terugdringen? Dat is een fenomeen dat in het verleden al enkele keren heeft plaatsgevonden en wat enorme voordelen met zich meebrengt op o.a. het vlak van communicatie e.d. Wat wel problematisch is, is het (globaal) kapitalisme. En het is daar waar de vakbonden zich mee moeten bezighouden. Niet zoals nu waarbij vakbondsbureacraten de werkende bevolking tracht te verdelen.
Woetse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2011, 12:42   #14
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wel daar ben ik het voor een groot stuk mee eens.
Maar de manier waarop vakbonden bezig zijn is niet in het belang van de mens, is er niet op gericht de globalisering terug te dringen. Maar zijn er eerder op gericht een interne machtstrijd tussen vakbondsmaffia uit te vechten.
En voor mij is globalisering de grootste bron van het kwaad.

Hoe ik het zie is dat het abvv met lede ogen moet aanzien hoe het acv steeds toestemt in maatregelen die werkgelegenheid redden van enkelen en (met nog een bonus er bovenop) op kap van lager geschoolden. Het abvv die meer dan de andere vakbonden de zwakkeren verdedigd staat gewoon met de rug tegen de muur en velen van hun leden zijn radeloos omwille van wat ze zien waar hun kinderen voor staan.

(Uw semantische -maffia- trukken laat ik voor uw rekening. Als ik zie hoe het er bij de nva aan toe gaat hoeft het abvv daar geen lesje over te krijgen. Het gaat er daar wel een pakje democratischer aan toe dan bij het strak geleide nva.)
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2011, 13:07   #15
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.acv-online.be/Actualiteit...itlaatklep.asp

In een openlijk schrijven(zie link naar de ACV-website) ventileert de ACV-leider zijn irritatie over de recente zaken....(en hij is nog zeer vriendelijk)

De ABVV-betoging in Brussel enkele dagen geleden trof inderdaad de verkeerde mensen(werknemers) en de verkeerde instellingen(plaatsen waar die werknemers behoorden te werken)....
Ik snap ook niet goed wat de rode vuilzakken daarmee proberen te bereiken. Veel ergernis bij de gewone werkmens die ook maar zijn job probeert te doen, daar zijn ze alvast goed in geslaagd. De ACV heeft groot gelijk in haar kritiek op die relschoppers hun staking.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2011, 13:19   #16
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Guy Tegenbos vandaag in De Standaard
Citaat:
Ook onfraai is de escalerende ruzie tussen de twee grote vakbonden. Maar toeval is het niet. Hoewel ze in concrete dossiers vaak weinig van mening verschillen, staan ze al 125 jaar voor een andere aanpak. De een wil vooral aanklagen. De ander oplossen. Niet dat conflict op zich is het probleem, wel dat die situatie nieuwe oplossingen voor oude problemen onmogelijk maakt. Denk aan de index, aan het loopbaaneinde, aan de pensioenen.
Welke vakbond staat voor iets oplossen en welke voor vooral aanklagen zal zelfs voor rode mensen duidelijk zijn...
Het ABVV is duidelijk een vakbond die nooit iets zal oplossen... of werkelijk verbeteren... Het is een verzameling van werknemers, die zich laten doen door een bende pee van de aatjes...

----------------------------------------

Nu wil ik ook niet zeggen dat het ACV veel oplost....
Het zijn beiden - de een meer dan de andere - organisaties van eigen zak eerst...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2011, 18:00   #17
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Veel ergernis bij de gewone werkmens die ook maar zijn job probeert te doen, daar zijn ze alvast goed in geslaagd. De ACV heeft groot gelijk in haar kritiek op die relschoppers hun staking.
²!
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2011, 20:54   #18
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Guy Tegenbos vandaag in De Standaard

Welke vakbond staat voor iets oplossen en welke voor vooral aanklagen zal zelfs voor rode mensen duidelijk zijn...
Het ABVV is duidelijk een vakbond die nooit iets zal oplossen... of werkelijk verbeteren... Het is een verzameling van werknemers, die zich laten doen door een bende pee van de aatjes...

----------------------------------------

Nu wil ik ook niet zeggen dat het ACV veel oplost....
Het zijn beiden - de een meer dan de andere - organisaties van eigen zak eerst...
Organisaties van eigen zak eerst.

Belastingparadijzen:

Liechtenstein werd op 11 november 2009 door de OESO van de lijst geschrapt.

1. Andorra
2. Belize
3. Bermuda
4. China: Speciale Economische Zones, alsmede Hongkong en Macau
5. Cyprus
6. Delaware, Verenigde Staten
7. Dubai
8. Dublin Dock Area (Ierland)
9. Gibraltar
10. Hong Kong
11. Kaaimaneilanden
12. Kanaaleilanden, met name Guernsey en Jersey
13. Luxemburg (1929 holdings)
14. Man
15. Marshalleilanden
16. Monaco
17. Nauru
18. Panama
19. Singapore
20. Stad Londen, Verenigd Koninkrijk
21. Vanuatu
22. Verenigde Arabische Emiraten
23. Zwitserland (m.n. bepaalde kantons, zoals Zug)

Hoeveel geld zou hier samen op deze rekeningen staan?

Zeker genoeg om alle armoede, honger, analfabetisme en ziekten op de planeet te bestrijden.
Om iedereen op onze planeet te laten studeren en een menswaardig bestaan te geven.

Vooruitgang voor iedereen en niet enkel voor de 0,3% geprivilegieerde elite!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2011, 21:18   #19
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Organisaties van eigen zak eerst.

Belastingparadijzen:

Liechtenstein werd op 11 november 2009 door de OESO van de lijst geschrapt.

1. Andorra
2. Belize
3. Bermuda
4. China: Speciale Economische Zones, alsmede Hongkong en Macau
5. Cyprus
6. Delaware, Verenigde Staten
7. Dubai
8. Dublin Dock Area (Ierland)
9. Gibraltar
10. Hong Kong
11. Kaaimaneilanden
12. Kanaaleilanden, met name Guernsey en Jersey
13. Luxemburg (1929 holdings)
14. Man
15. Marshalleilanden
16. Monaco
17. Nauru
18. Panama
19. Singapore
20. Stad Londen, Verenigd Koninkrijk
21. Vanuatu
22. Verenigde Arabische Emiraten
23. Zwitserland (m.n. bepaalde kantons, zoals Zug)

Hoeveel geld zou hier samen op deze rekeningen staan?

Zeker genoeg om alle armoede, honger, analfabetisme en ziekten op de planeet te bestrijden.
Om iedereen op onze planeet te laten studeren en een menswaardig bestaan te geven.

Vooruitgang voor iedereen en niet enkel voor de 0,3% geprivilegieerde elite!
0.3% is niet genoeg. De bovenste 10% van de mensheid moet verbeurd verklaard worden zodat hun rijkdommen worden herverdeeld.

Vermits u leeft in het Westen, valt u hier ook onder.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2011, 21:22   #20
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
0.3% is niet genoeg. De bovenste 10% van de mensheid moet verbeurd verklaard worden zodat hun rijkdommen worden herverdeeld.

Vermits u leeft in het Westen, valt u hier ook onder.
Gij ook, hoeveel ga jij verdelen? 2,5 Euro?
corse is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be