Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Hoe lang denkt u nog separatist te zijn?
Ik ben separatist in hart en nieren, en zal dat men leven lang blijven! 47 58,75%
Ik ben een separatist, maar zal dat niet meer zijn als ik er genoeg van heb. 3 3,75%
Ik ben geen separatist, maar een neo-nazi. 3 3,75%
Ik ben geen separatist. 27 33,75%
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2004, 00:37   #21
big bad wolf
Parlementslid
 
big bad wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.910
Standaard

Ik ben en blijf separatist: een gezond Vlaanderen is een onafhankelijk Vlaanderen.

Ik zie enkel meer van hetzelfde mochten we les Saks et Cobourgs inruilen voor de Oranje-Nassau's...

In de EU alleen zijn Cyprus (0,7 mln), Denemarken (5 mln), Estland (1,5 mln), Finland (5 mln), Ierland (4 mln), Letland (2,5 mln), Litouwen (3,5 mln), Luxemburg (0,4 mln), Malta (0,4 mln), Slovenië (2 mln) en Slowakije (5,5 mln) onafhankelijke landen met stuk voor stuk lagere inwoneraantallen dan Vlaanderen

België (met het worstenhuis op kop) is een plakmiddel tussen 2 gemeenschappen (de Duitstalige uitgezonderd). Voor elke belangrijke beleidsbeslissing ontstaan nieuwe of vernieuwde communautaire knelpunten. Met een afscheuring van 2 verschillende volkeren voorkom je in de toekomst compromissen die aan iedereen veel kost, maar weinig opbrengen
__________________
God save the king, 'cause no one else will
-- Blackadder
big bad wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 00:39   #22
big bad wolf
Parlementslid
 
big bad wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Allé, Johny Boy blijft ook zen leven lang separatist.

Ofwel denkt hij dus een onafhankelijk Vlaanderen niet meer te mogen meemaken, ofwel blijft hij nog separatist nadat Vlaanderen onafhankelijk �*s. Dat belooft...
waarom heb je dan geen optie "Ik ben separatist tot na de Vlaamse onafhankelijkheid" erbij gezet? of draaiden de hamsters in je hersenpan al op volle toeren?
__________________
God save the king, 'cause no one else will
-- Blackadder
big bad wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 01:04   #23
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Haha! Tantisje blijft dus zen leven lang separatist. Na een onafhankelijk Vlaanderen, een onafhankelijk Oost-Vlaanderen, daarna een onafhankelijk Gent, en daarna een onafhankelijk café "Bij den Beestmensch".
Haha, denkt u echt dat ik de commentaar hierboven niet gelezen heb?

U bent zo zielig door uw enige levensvreugde uit dit soort polls te halen, maar vergeet dat mijn liberale overtuiging vooral mijn separatistische levensvisie sterkt, en dat elke entiteit altijd en overal secessierecht verdient, of dat nu Vlaanderen is, Limburg, Gent, café den Beestmensch,...

U verengt het hele debat echter altijd (narrow minded) tot Vlaams separatisme, terwijl men in de meeste andere landen heel normaal om gaat met separatisme. Zo scheidde men in 1993 zonder veel poeha Tsjechië en Slowakije als oplossing voor de problemen van Tsjechoslowakije. Ook intern separatisme komt voor, zoals het kanton Jura in Zwitserland, of zelfs de creatie van Flevoland in Nederland, waarbij o.a. de Noordoostpolder van Overrijsel afgescheurd werd.

Ik zeg niet dat separatisme moet in al die gevallen, enkel dat het mag.

Veel tragischer is het gesteld met u, die tegelijk separatist (want belgicist) is én anti-separatist is. Dat is pas grollen!
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 01:07   #24
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Dat is de meest grappige definitie van separatisme die ik ooit gehoord heb!
Is België dan niet ontstaan door separatisme?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 04:16   #25
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De pro-Belgische uitspraken door de toekomstige Koning der Belgen, Kroonprins Filip Van Saxen-Coburg, hebben een enorme indruk nagelaten op de bevolking, hetzij positief, hetzij (in mindere mate) negatief. Deze schokgolf heeft ongetwijfeld een impact gehad op het flamingantisme, en dus op het separatisme. Ongetwijfeld zijn er mensen die zich bekeerd hebben, en die hun Belg zijn aanvaarden, en er trots op zijn.
De uitspraken van Philippe de Stoere komen bij de massa niet over als pro-Belgisch maar als anti-Vlaams. Bovendien was het bij NAAM vernoemen van het Vlaams Belang een tactische flater van jewelste. Ongetwijfeld zijn er mensen die zich bekeerd hebben, maar dan richting anti-monarchie en pro-Vlaanderen.
Als je dat niet inziet, betekent dit minstens dat je je wensen voor werkelijkheid neemt, meer waarschijnlijk weinig inzicht in die werkelijkheid hebt.
Hopelijk blijft het niet bij die ene monarchale uitschuiver.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 04:59   #26
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Hilarisch dat Yann blijkbaar écht denkt dat separatisten opeens het licht hebben gezien na een uitspraak van Filip, die in separatistische kringen nooit verder is gekomen dan lijdend voorwerp in heel wat hilarische anekdotes en moppen. Blijkbaar denken ze bij de BUB dat iedereen even slaafs, onnadenkend en klakkeloos prinselijke oekazen aanvaardt als zijzelf...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 11:15   #27
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Yann, uw soort is al 175 jaar seperatist ... herinner u het verenigd koninkrijk der nederlanden ...
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 12:11   #28
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Is België dan niet ontstaan door separatisme?
Even terug naar boven plaatsen deze vraag.
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 12:17   #29
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Ik zal mezelf dus nooit SEPARATIST noemen.

Vlaamse onafhankelijkheid is geen doel, maar een middel om het Nederlandse grondgebied integraal te herrenigen. Separatisme is slechts een middel om het doel te bereiken, geen doel op zich.

We zouden dit Nederlandse einddoel meer moeten benadrukken. Dan zijn ZIJ de separatisten.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 13:14   #30
Hrafnar
Banneling
 
 
Hrafnar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2004
Berichten: 723
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Is België dan niet ontstaan door separatisme?
Uiteraard is de illegitieme belze staat dat.

De zogenaamde "Belgische" opstand in 1830 bleek uiteindelijk niets anders te zijn dan een Waalsch/Fransch onderonsje. Daarbij overigens aardig op weg geholpen door de ijdelheid en infantiliteiten van de toenmalige kroonprins Willem, de latere koning Willem II. Meer daarover kan men hier lezen. Het volgende wil ik de lezertjes alvast niet onthouden:

Citaat:
Op een paar uitzonderingen na berustte de leiding van de Omwenteling in handen van Waalsche en Fransche personen.

Van de Franschen noemen wij: Baron Chazal, de latere organisator en chef van het Belgische verfranschte leger en Charles Niellon, opperbevelhebber van het eerste Vrijkorps; Voorts Burgggraaf Charles de Culhat; Adolf Ledouce, graaf de Pontécouland; Havel, leider van het Parijsche Legieon; en Jenneval-Dachet, de dichter van de Brabançonne; Mellinet; Lafeuillade en de beruchte
dr.Grégoire.
Fransche helpers treffen wij aan in de "Réunion centrale" en op de barricaden bij de eerste straatrelletjes te Brussel, op zittingen van de clubs, kortom bij alle belangrijke gebeurtenissen.

Kijken we nu naar enkele 'Belgische' leiders van de opstand:
Charles en Firmin Rogier, beide woonachtig te Luik (Wallonië), zijn in Frankrijk geboren; Gendebien, geboren te Bergen (Wallonië), is Fransch door zijn opleiding; De Broeckère en De Cesses waren, evenals de Hertog van Ursel, dienaren geweest van keizer Napoléon; Graaf Frederik de Mérode is geboren te Maastricht, maar is door bloedverwantschap innig met Frankrijk verbonden. Hijzelf was gehuwd met de Fransche Gravin du Cluzel en verbleef sinds zijn huwelijk in Frankrijk. Zijn broers Henri en Félix waren gehuwd met nichten van de beroemde generaal La Fayette. Zijn vader was 'Membre de la Légion
d'Honneur'; Surlet de Choklier, de latere regent, geboren te Luik (Wallonië), was in dienst van het Directoire en zetelde later te Parijs in het 'Corps Législatif'; De Gerlache, de president van het Nationaal Congres, was geboren in de provincie Luxemburg en studeerde te Parijs, alwaar hij zich als advocaat vestigde tot 1818; Charles Destouvelles, de vice-president van het Nationaal Congres, was geboren te Parijs; Jean-Baptiste Nothomb, lid van het Bureau, was geboren in de provincie Luxemburg en Joseph Ralkem zag het levenslicht te Luik.

En zo gaat de lijst verder, ook van gewone leden van het Nationaal Congres. Merkwaardig: 12 gekozenen weigerde zitting te nemen in het Nationaal Congres, onder wie 9 die in Vlaanderen waren geboren...
Trouwens uit Parijs kwamen de steungelden en in Parijs werden het Fransch-Belgisch legioen en de Fransche Vrijschutterskorpsen opgericht.

Luik was, als het Prins-Bisdom Luik waarvan het de hoofdplaats was, tegelijkertijd met het huidige Limburg, deel van het Duitsche Keurvorstendom Keulen. Dit deel van het latere België was nooit een deel van de Nederlanden geweest. Het was pas onder de Fransche bezetting, waaronder zij zich lekker voelden, dat zij bij "les provinces Belgiques" gevoegd werden. Daardoor gingen zij later, tegen hun zin, een deel van het Koninkrijk der Nederlanden uitmaken. Een Nederland zonder Luik zou waarschijnlijk de revolutie overleefd hebben. Dat zij in het Koninkrijk der Nederlanden moesten leven was hen een doorn in
het oog.

Het zijn dan ook de Luikenaars die de Belgische Opstand met geweld steunden. Zij waren misschien de meest eerlijke strijders voor de aanhechting bij Frankrijk, zoals het geweest was onder Napoléon. Dat was ook hun oorspronkelijke bedoeling; weer Franschen te mogen worden. "Ce serait nous éloigner de la France, et puisque nous sommes destinés �* devenir Français, ce serait folie de donner �* nos efforts une autre direction", aldus Baron de Reifenberg in 1840 in een antwoord aan Jan Frans Willems.

bron
Het moge duidelijk zijn dat Yann en zijn trawanten in dezen de seperatisten zijn, en dat al bijna 175 jaar. Daarbij zijn zij blijkens bovenstaand citaat ook nog eens collaborateurs van het zuiverste soort.
En dan heb ik het niet eens over het feit dat hij en de zijnen aanhangers zijn van de internationaal opererende criminele bende die ook wel bekend staat als het Stronthuysch van Saksen-Coburg dat net zoals de Nederlandsche tegenhanger het Stronthuysch van Oranje er beter aan doet om vrijwillig af te treden.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 14:19   #31
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
Ik ben en blijf separatist: een gezond Vlaanderen is een onafhankelijk Vlaanderen.

Ik zie enkel meer van hetzelfde mochten we les Saks et Cobourgs inruilen voor de Oranje-Nassau's...


Dan moet u met Tantist in discussie treden, niet met mij.

Citaat:
In de EU alleen zijn Cyprus (0,7 mln), Denemarken (5 mln), Estland (1,5 mln), Finland (5 mln), Ierland (4 mln), Letland (2,5 mln), Litouwen (3,5 mln), Luxemburg (0,4 mln), Malta (0,4 mln), Slovenië (2 mln) en Slowakije (5,5 mln) onafhankelijke landen met stuk voor stuk lagere inwoneraantallen dan Vlaanderen
So what? Moeten wij daarom die redenering volgen? Is het een wedstrijdje om ter kleinst?

Citaat:
België (met het worstenhuis op kop) is een plakmiddel tussen 2 gemeenschappen (de Duitstalige uitgezonderd). Voor elke belangrijke beleidsbeslissing ontstaan nieuwe of vernieuwde communautaire knelpunten. Met een afscheuring van 2 verschillende volkeren voorkom je in de toekomst compromissen die aan iedereen veel kost, maar weinig opbrengen
Het communautaire wordt dermate uitgebuit door Vlaams- en Waalsnationalisten dat het overdreven is. Een unitair beleid zou de meeste communautaire problemen automatisch opheffen.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 14:20   #32
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
waarom heb je dan geen optie "Ik ben separatist tot na de Vlaamse onafhankelijkheid" erbij gezet? of draaiden de hamsters in je hersenpan al op volle toeren?
Dat is de tweede optie. (Tot ik er genoeg van heb) De meeste volhouders hebben er pas genoeg van als ze hun zin gekregen hebben.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 14:26   #33
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Haha, denkt u echt dat ik de commentaar hierboven niet gelezen heb?
Gelezen waarschijnlijk wel, maar of je het ook begrepen hebt?

Citaat:
U bent zo zielig door uw enige levensvreugde uit dit soort polls te halen,
In dat geval heb ik nog steeds meer levensvreugde dan u.

Citaat:
maar vergeet dat mijn liberale overtuiging vooral mijn separatistische levensvisie sterkt, en dat elke entiteit altijd en overal secessierecht verdient, of dat nu Vlaanderen is, Limburg, Gent, café den Beestmensch,...
Natuurlijk moet dat in een democratie kunnen. Maar als de flaminganten na ettelijke jaren er nog niet in slaagden om België te doen barsten, dan vrees ik dat je het probleem in eigen boezem zult moeten zoeken. Er bestaat namelijk geen draagvlak voor het separatisme. En dan is het idioot dat u er zo krampachtig aan blijft vasthouden. We hebben al zoveel Vlaamse onafhankelijkheidsdeadline's gepasseerd, dat het gewoon lachwekkend is. En als je nu bekijkt dat de regerende flaminganten er nog niet in slagen om een simpel kiesarrondissement te splitsen, dan wordt het alleen maar grappiger.

Citaat:
U verengt het hele debat echter altijd (narrow minded) tot Vlaams separatisme, terwijl men in de meeste andere landen heel normaal om gaat met separatisme. Zo scheidde men in 1993 zonder veel poeha Tsjechië en Slowakije als oplossing voor de problemen van Tsjechoslowakije. Ook intern separatisme komt voor, zoals het kanton Jura in Zwitserland, of zelfs de creatie van Flevoland in Nederland, waarbij o.a. de Noordoostpolder van Overrijsel afgescheurd werd.
Dat zijn geen referenties. België is een ander land, en verdient bijgevolg een andere aanpak. Daarboven vergeet u andere separatisten te vermelden, die er niet zo goed in slagen om onafhankelijk te worden: IRA, ETA, Corsicanen...

Citaat:
Ik zeg niet dat separatisme moet in al die gevallen, enkel dat het mag.

Veel tragischer is het gesteld met u, die tegelijk separatist (want belgicist) is én anti-separatist is. Dat is pas grollen!
Ik ben geen separatist. Ik ben dat nooit geweest. Ik ben geboren in een prachtig land, en voel me daar goed bij. Ik zal het ook ten allen tijde en tegen eender welke prijs verdedigen tegen al diegenen die het proberen te splitsen. Ook dat is mijn goed recht!
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'

Laatst gewijzigd door Yann : 5 december 2004 om 14:32.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 14:28   #34
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Yann, uw soort is al 175 jaar seperatist ... herinner u het verenigd koninkrijk der nederlanden ...
Leg dat eens uit Philips de Slimme?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 14:29   #35
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Ik ben separatist en ik zal het zal het altijd blijven.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 14:30   #36
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Ik zal mezelf dus nooit SEPARATIST noemen.

Vlaamse onafhankelijkheid is geen doel, maar een middel om het Nederlandse grondgebied integraal te herrenigen. Separatisme is slechts een middel om het doel te bereiken, geen doel op zich.

We zouden dit Nederlandse einddoel meer moeten benadrukken. Dan zijn ZIJ de separatisten.
Separatisme kan enkel in een context gebruiken wanneer er iets bestaand (in dit geval België) opgesplitst moet worden. Vlaanderen en de Nederlanden zijn geen één land, zodus is er van separatisme geen sprake.

Voor de vijftigduizendste keer wil ik nogmaals benadrukken hoe de Vlaams-nationalisten erin slagen om elke definitie naar hun hand te draaien. Of het nu over separatisme, collaboratie, landverraad of racisme gaat. Proficiat!
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 14:30   #37
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik ben separatist en ik zal het zal het altijd blijven.
Dat vrees ik ook.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 14:31   #38
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Hilarisch dat Yann blijkbaar écht denkt dat separatisten opeens het licht hebben gezien na een uitspraak van Filip, die in separatistische kringen nooit verder is gekomen dan lijdend voorwerp in heel wat hilarische anekdotes en moppen. Blijkbaar denken ze bij de BUB dat iedereen even slaafs, onnadenkend en klakkeloos prinselijke oekazen aanvaardt als zijzelf...
Ga jij maar onverwijld aan uw kieskringetje verder werken, in plaats van hier de onheilsprofeet uit te hangen!
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 14:32   #39
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Dat vrees ik ook.
spijtig voor u.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 14:37   #40
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Maar als de flaminganten na ettelijke jaren er nog niet in slaagden om België te doen barsten, dan vrees ik dat je het probleem in eigen boezem zult moeten zoeken. Er bestaat namelijk geen draagvlak voor het separatisme. En dan is het idioot dat u er zo krampachtig aan blijft vasthouden. We hebben al zoveel Vlaamse onafhankelijkheidsdeadline's gepasseerd, dat het gewoon lachwekkend is. En als je nu bekijkt dat de regerende flaminganten er nog niet in slagen om een simpel kiesarrondissement te splitsen, dan wordt het alleen maar grappiger.
Dertig jaar terug sprak men van federalisme. Het is er nu.
Sinds begin 90 jaren is separatisme een geaccepteerd discours. Dit is mss geen bewijs maar alleszins een sterke aanduiding van de mogelijkheid tot realisatie ervan. Volgens mij is zelfs het bestaan van uw partij een teken des tijds dat belgicisten het nodig vinden om zich politiek te organiseren tegen de uiteenspatting van het land.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be