Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 september 2021, 11:10   #1
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard Is hier nog plaats?

Is er in België nog plaats voor een gezin met twee arbeider lonen zonder rijke ouders?

Gezien het steeds duurder worden van zowat alle basis voorzieningen, een redelijke vraag dunkt me.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 11:20   #2
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Nee, jammer genoeg.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 12:19   #3
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Nee, jammer genoeg.
klopt, een harde waarheid
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 14:59   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Neen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 07:16   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.241
Standaard

Hoe kan dat nu? Ze zeggen toch dat het niet duurder is geworden dan voor de Euro?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 08:12   #6
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Is er in België nog plaats voor een gezin met twee arbeider lonen zonder rijke ouders?

Gezien het steeds duurder worden van zowat alle basis voorzieningen, een redelijke vraag dunkt me.
Tuurlijk is daar nog plaats voor. Zeker als die mensen nog wat bezit hebben en belastingen betalen..

En als alles duurder wordt, moeten die arme mensen maar geen geld geven aan dingen die ze niet echt nodig hebben.. Spaarzaam leven dus. Vroeger kwamen ze ook toe met een patat per dag.

Ik vraag me toch echt af of er mensen zijn die geloven dat plots iedereen in luxe zal kunnen leven.... we hebben meerdere planeten nodig indien iedere mens dezelfde luxe wil als de gemiddelde belg afgelopen jaren gekend heeft. Minstens drie extra planeten.. Dus ofwel maken we al die andere mensen af en hebben we genoeg voor onszelf, ofwel hebben we allemaal (behalve de elite natuurlijk) een pak minder.. En omdat niemand op vrijwillige basis zijn/haar luxe zal afstaan, zorgt 'de economie' daar zelf voor met prijsstijgingen. Gedwongen solidariteit, met andere woorden..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 10:57   #7
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Tuurlijk is daar nog plaats voor.
Als je dat zo zeker weet dan pas je zeker in de groep waar we het over hebben, een ervaringsdeskundige dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
En als alles duurder wordt, moeten die arme mensen maar geen geld geven aan dingen die ze niet echt nodig hebben.. Spaarzaam leven dus. Vroeger kwamen ze ook toe met een patat per dag.
Je bedoeld eigenlijk " wij arme mensen". Heb jij nog dingen waar je geld aan uitgeeft die je echt niet nodig hebt? En vroeger kon je met muntjes je busrit betalen ... Je heb er waarschijnlijk over gekeken maar het gaat over vandaag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ik vraag me toch echt af of er mensen zijn die geloven dat plots iedereen in luxe zal kunnen leven.... we hebben meerdere planeten nodig indien iedere mens dezelfde luxe wil als de gemiddelde belg afgelopen jaren gekend heeft.
Wie had het hier over luxe? Het gaat over basisvoorzienngen. Niet nat worden, geen kou hebben, geen honger lijden, niet naakt over straat moeten lopen, geen 5 uur per dag op het openbaar vervoer zitten om gaan te werken en netjes voor de dag komen. Is dat betaalbaar met twee arbeiderslonen?
Eenvoudige vraag toch? En dan spreek ik nog niet over de extra kosten indien er nog gekozen wordt om kinderen groot te brengen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Dus ofwel maken we al die andere mensen af
De geschiedenis leert ons dat van zodra die 'armen' met genoeg zijn en voldoende afzien ze klaar zijn om oorlog te voeren of een revolutie te starten. De eerste tekenen zijn stemgedrag.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 september 2021 om 10:59.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 11:55   #8
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wie had het hier over luxe? Het gaat over basisvoorzienngen. Niet nat worden, geen kou hebben, geen honger lijden, niet naakt over straat moeten lopen, geen 5 uur per dag op het openbaar vervoer zitten om gaan te werken en netjes voor de dag komen. Is dat betaalbaar met twee arbeiderslonen?
Tja, gewoon typische reactie van mensen die denken dat je altijd alle factoren in uw leven de baas bent. En dat mensen maar de explosieve prijsstijgingen van nutsvoorzieningen kunnen blijven betalen. En dat je tegenwoordig zonder internet en mobiele telefoon kunt. Had ik de competenties, ik ontwikkelde een computergame waarin je met een beperkt budget moet zien rond te komen terwijl de regering continu de belastingen verhoogt, altijd maar bijkomende kosten oplegt (verplichte isolatie en zo) en de prijzen van nutsvoorzieningen door het dak gaan. Of we laten zo'n mensen "Geer en Goor: effe geen cent te makken" bingen.

Citaat:
Eenvoudige vraag toch? En dan spreek ik nog niet over de extra kosten indien er nog gekozen wordt om kinderen groot te brengen.
Basisrecht dat echter hoe langer hoe meer onder vuur ligt, door mensen die alles van de portemonnee willen laten afhangen of, erger nog, het denatalisme aanhangen.

Citaat:
De geschiedenis leert ons dat van zodra die 'armen' met genoeg zijn en voldoende afzien ze klaar zijn om oorlog te voeren of een revolutie te starten. De eerste tekenen zijn stemgedrag.
De gele hesjes en de protesten tegen coronamaatregelen zeggen al genoeg.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 13:21   #9
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Als je dat zo zeker weet dan pas je zeker in de groep waar we het over hebben, een ervaringsdeskundige dus.
Ik heb ruim tien jaar gewerkt als arbeider met navenante verloning en ben erin geslaagd gedurende minstens zeven jaar ruim achthonderd euro per maand te sparen.. alles in 't wit eh.. Ik koos er wel voor in een cheapass-krot (280€/m, studentenkoten waren toen zelfs duurder) te wonen en ging elke avond in 't café opwarmen omdat 't bij mij zo koud was dat mijn olijfolie stolde.. Los daarvan kende ik nog wel wat andere trukjes om geld uit te sparen.. de grootste truk: niet meedoen met de rages van de samenleving.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Heb jij nog dingen waar je geld aan uitgeeft die je echt niet nodig hebt?
Ja zeker. Maar als ik er het geld niet voor zou hebben, zou ik er ook geen geld aan geven. Kwestie van geen schulden te maken en in latere fases niet nog meer problemen te ervaren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wie had het hier over luxe? Het gaat over basisvoorzienngen. Niet nat worden, geen kou hebben, geen honger lijden, niet naakt over straat moeten lopen, geen 5 uur per dag op het openbaar vervoer zitten om gaan te werken en netjes voor de dag komen. Is dat betaalbaar met twee arbeiderslonen?
Ja, dat is betaalbaar met twee arbeiderslonen. Ook vandaag.
Als dat niet betaalbaar is, doe je garantie iets mis of heb je tegenslagen gehad.
En ook in dat laatste ben ik ervaringsdeskundige.. er zijn er niet veel die op mijn leeftijd het soort lichamelijke schade hebben die anderen pas hebben na een carrière vol zware arbeid. Dus toen ik mijn job niet meer mocht/kon uitvoeren en anderhalf jaar invalide was, heb ik 't ook effe moeilijk gehad. Paar jaar geleden kon ik niet deftig lopen, maar ik zal er wel zo ene zijn die nog niets is tegengekomen in z'n leven en geen besef heeft van 'factoren', eh libro?

In dat programma bij Geer & Goor waren het ook telkens mensen die in schulden zaten omwille van scheefgelopen situaties. Door ofwel stomweg pech te hebben ofwel compleet verkeerde keuzes te maken. Als deze draad gaat over mensen met een arbeidersloon, ga ik er niet vanuit dat al die mensen pech hebben of dom zijn. Er zijn er een massa mensen die 'goed' leven met een arbeidersloon. Gaan beweren dat het niet zo zou zijn, zoals deze draad insinueert, is gewoon grotesk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En dan spreek ik nog niet over de extra kosten indien er nog gekozen wordt om kinderen groot te brengen.
Kinderen zijn wat mij betreft geen noodzaak, eerder luxe.. en ja, het is een basisrecht en daar wil ik geen verandering in. Maar het is geen plicht om u voort te planten. Ik heb meer redenen om niet te kweken, dan wel.. en ja, dan heb je 't financieel ook weer wat makkelijker.. Heel wat mensen zouden -net zoals ik deed- er beter eerst eens goed over nadenken alvorens zich voort te planten en nadien te merken dat ze (financieel) in de shit zitten. Dat komt niet alleen uzelf ten goede, maar ook uw eventuele kinderen en de overbevolking. Maar de meeste mensen denken enkel maar aan hun eigen noden en vinden dat ze maar alles moeten kunnen/krijgen/hebben wat hun hartje begeert. Tja...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
De geschiedenis leert ons dat van zodra die 'armen' met genoeg zijn en voldoende afzien ze klaar zijn om oorlog te voeren of een revolutie te starten. De eerste tekenen zijn stemgedrag.
Geen probleem mee.
In belgie start die revolutie toch pas als 't te laat is..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 6 september 2021 om 13:23.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 21:33   #10
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
.....
Ja, dat is betaalbaar met twee arbeiderslonen. Ook vandaag....... Gaan beweren dat het niet zo zou zijn, zoals deze draad insinueert, is gewoon grotesk.
Ik denk dat het niet meer mogelijk is.



Eigenlijk geef je al toe dat het zelfs in 'jouw' tijd niet mogelijk was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ik heb ruim tien jaar gewerkt als arbeider met navenante verloning en ben erin geslaagd gedurende minstens zeven jaar ruim achthonderd euro per maand te sparen.. alles in 't wit eh.. Ik koos er wel voor in een cheapass-krot (280€/m, studentenkoten waren toen zelfs duurder) te wonen en ging elke avond in 't café opwarmen omdat 't bij mij zo koud was dat mijn olijfolie stolde..
En dan nog, over welke jaren spreek je en wat was je maandloon?
Ik begrijp ook dat je alleen door het leven stapt? Ik zie niet vlug een partner elke avond mee op café warmte gaan zoeken.

Je hebt er toch niets op tegen dat we vandaag opnieuw de rekening eens maken?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 21:45   #11
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Tja, gewoon typische reactie van mensen die denken dat je altijd alle factoren in uw leven de baas bent.

De factoren die vandaag de jeugd echt op hun tandvlees doen zitten hebben nog weinig te maken met tegenslagen, het zijn bewuste extra kosten die zowel overheid als 'geprivatiseerde overheid' in de bus droppen.

Gezinnen met kinderen die 10 jaar geleden het netjes voor elkaar hadden met nog wat extra op het einde van de maand verzuipen vandaag in de extra kosten.

Onze overheid heeft alles verkocht waar de burgers via torenhoge belastingen zwaar hebben in geïvesteerd.Alles zou dankzij de vrije markt goedkoper worden.

In de realiteit zijn bijvoorbeeld die nutsbedrijven gewoon geldwolven geworden.
Onduidelijke torenhoge facturen waar men elk jaar via één of ander onzinnig excuus wel wat extra bijlapt.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 08:44   #12
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Iedereen lijkt het er over eens te zijn dat er hier voor onze arbeiders geen plaats meer is.
Ik schrijf bewust onze arbeiders, voor ex-oostblokkers lijkt het allemaal nog perfect te werken. Tijdens de week
hier samenhokken om vervolgens de verdiende centen mee te nemen naar het land van herkomst. Ik veronderstel dat die
jonge arbeiders op 10 jaar hier genoeg bij elkaar harken om uit de put van armoede te geraken.

Efkes terug naar onze jeugd ... wat kunnen wij als 50/60 jarigen meegeven als gouden raad?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 11 september 2021 om 08:45.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 09:24   #13
Den beer van b
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 februari 2020
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Iedereen lijkt het er over eens te zijn dat er hier voor onze arbeiders geen plaats meer is.
Ik schrijf bewust onze arbeiders, voor ex-oostblokkers lijkt het allemaal nog perfect te werken. Tijdens de week
hier samenhokken om vervolgens de verdiende centen mee te nemen naar het land van herkomst. Ik veronderstel dat die
jonge arbeiders op 10 jaar hier genoeg bij elkaar harken om uit de put van armoede te geraken.

Efkes terug naar onze jeugd ... wat kunnen wij als 50/60 jarigen meegeven als gouden raad?
Trouw op jonge leeftijd (20-22 jaar). Werk 5 jaar dag en nacht en investeer uitsluitend in bakstenen.
Den beer van b is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 11:47   #14
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den beer van b Bekijk bericht
Trouw op jonge leeftijd (20-22 jaar). Werk 5 jaar dag en nacht en investeer uitsluitend in bakstenen.
Ik wil best meegaan in uw raad maar trouwen op jonge leeftijd heb je niet zelf in de hand. Je moet daarvoor met twee zijn.

Dat dag en nacht werken, indien nodig kom ik daar later uitvoerig op terug. Ik kan alvast dit meegeven:
mjn laatste werkweek bij een transportbedrijf (nucleaire sector - 1997) die eindigde op een pure werkweigering
was na 92 officiëel gepresteerde uren gedurende die week. - ik heb nog ergens de uitspraak van de arbeidsrechtbank
van Charleroi liggen ... dwingend ontslag wegens werkweigering teniet gedaan ... voor willekeurig ontslag ... werkgever buiten vervolging.

Nu, enig idee welk percentage je van je loon overhield nadat de lasten op dat loon werden afgehouden?

Ik veronderstel dat het vandaag niet anders gesteld is. Dag en nacht werken brengt je vrij weinig extra op. Je vult de zakken van de staat dat wel.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 11 september 2021 om 11:48.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 13:00   #15
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Iedereen lijkt het er over eens te zijn dat er hier voor onze arbeiders geen plaats meer is.
Ik schrijf bewust onze arbeiders, voor ex-oostblokkers lijkt het allemaal nog perfect te werken. Tijdens de week
hier samenhokken om vervolgens de verdiende centen mee te nemen naar het land van herkomst. Ik veronderstel dat die
jonge arbeiders op 10 jaar hier genoeg bij elkaar harken om uit de put van armoede te geraken.

Efkes terug naar onze jeugd ... wat kunnen wij als 50/60 jarigen meegeven als gouden raad?
Wegwezen, zou ik zeggen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 13:07   #16
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Efkes terug naar onze jeugd ... wat kunnen wij als 50/60 jarigen meegeven als gouden raad?
De gouden raad: werken is zinloos. Door hard te werken hebben onze voorouders voor welvaart gezorgd met als gevolg dat heel de wereld nu wil mee komen profiteren (ergens logisch).

Geniet van het leven, doe wat je graag doet en hecht geen belang aan geld (de overheid pakt het toch af).
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 08:45   #17
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wegwezen, zou ik zeggen.
Aanleren van een extra taal is dus van levensbelang. Met Nederlands alleen ga je het niet ver schoppen. Je kan nog enkele honderden
kilometers naar het noorden maar ik vrees dat dat niet echt een verbetering is.
Vloeiend Frans en Engels spreken lijkt me een must.
Kinderen het middelbaar in het Frans laten afwerken was voor ons een evidentie. De wereld is wat groter dan de zakdoek die Vlaanderen voorsteld.

Perfect extra talen spreken verbeterd ook uw inzicht in hoe het er elders aan toe gaat.
Bereidt je wel voor op een schok.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 12 september 2021 om 08:45.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 08:50   #18
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
De gouden raad: werken is zinloos.
Echt werken is inderdaad zinloos. Ergens naartoe gaan waar je geld krijgt om uitgerust terug thuis te komen (of zelfs thuis te blijven) is de enige keuze die nog overblijft.
Vermijdt privé, Hun locaties alleen al maken dat ze voor de laagste lagen van de arbeiders onbereikbaar zijn. Zonder toptechnologie kan je vandaag al geen bus meer nemen.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 07:48   #19
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Gisteren toevallig fragmenten gezien van een programma van VTM.
Voor een jong koppel een keuze uit 3 woningen. Verbeter me als ik verkeerd ben maar het ging over huizen tussen de 500.000€ en 700.000€
waarin men nog centen en tijd moest steken om die naar wens aan te passen.
Wat gaat het totaalplaatje eigenlijk kosten?
Het waren ook kleine woningen en kleine tuintjes.

Wat is het doel van zulke uitzendingen? Onze jeugd ervan overtuigen dat het normaal is om absurd veel geld aan woningen uit te geven?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 15 september 2021 om 07:51.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 08:38   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoe kan dat nu? Ze zeggen toch dat het niet duurder is geworden dan voor de Euro?
Van 'horen zeggen' hoor je ook veel liegen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be