Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2002, 17:38   #41
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vivant007
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Hier in Europa kunnen we onze levensstijl met ons groot aantal mensen slechts handhaven door de hulpbronnen in de rest van de wereld leeg te zuigen. Als we iedereen op de wereld een Europese levensstijl willen gunnen zonder het milieu voorgoed om zeep te helpen, is er slechts plaats voor 1 �* 2 miljard mensen op de ganse aarde.
Ja, vandaar ook wellicht dat Agalev Agalev heet he ("anders gaan leven").
Zij verkiezen te zoeken naar een levensstijl die wel toelaat om met z'n allen te kunnen verderleven, ipv de eigen vernietigende levensstijl door te zetten ten koste van andere mensen. Als ik moet kiezen tussen het bijsturen van mijn levensstijl of het naar de haaien laten gaan van miljoenen mensen omwille van de huidige levensstijl, dan vind ik de eerste toch het milieuvriendelijkst... Of reken jij de mens niet tot ons milieu? Ik vind geboortebeperking een communistische manier van denken, waarvan al meermaals aangetoond werd dat ze moeilijk houdbaar is, menselijk gesproken dan, en dus pleit het toch eerder voor Agalev dat zij zulke praktijken niet propageren. Men kan echter wel een ontradings- of ontmoedigingspolitiek voeren zonder dat dat onmenselijke implicaties hoeft te hebben. Laat ons bovendien rekenen op de redelijkheid van de mensen in deze en als er dan al eens wat meer zielen zijn op onze aarde, dan is er desnoods maar even wat minder voor *meer* mensen. Dat laatste ligt bij sommigen natuurlijk zeer gevoelig, vooral bij hen die liever niet hoeven te delen met hun medemensen, omdat zij vinden dat zij en niet die andere uitverkoren zijn door God om recht te hebben op een bestaan...
Ik ben er zeker van dat, wanneer iedereen een bijdrage levert, er voor iedereen plaats is in dit universum, zonder enige uitzondering.
Ondanks dat deze opmerkingen terecht op deze topic staan, het gaat immers over Agalev, die graag het imago van milieupartij op zichzelf kleeft, moet ik hier toch doorverwijzen naar de topic "Hoeveel mensen kan de aarde aan?" op het forum "maatschappelijke discussies".

Daar wordt alles uiteengezet over hoeveel mensen er op aarde kunnen leven bij welke levensstandaard.

Wat Agalev hier doet of beter voorstelt mbt tot het milieu is iets wat slechts een heel marginaal effect op de verbetering van de levenskwaliteit gaat met zich brengen. Als alle middelen ingezet worden om zo zuinig mogelijk met de natuurlijke bronnen om te springen, dan is er slechts plaats voor maximaal 2 milard mensen op aarde.

Het wordt dus kiezen tussen de rest van de wereld laten creperen en zelf rijkelijk leven met veel te veel mensen, of zorgen dat de wereldbevolking naar een aanvaardbaar peil evolueert.

Doen we dat niet, dan zal moedertje natuur wel orde op zaken komen stellen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 17:43   #42
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Zeg Piano, mag ik u eens iets vragen?

Waarom herhaalt gij altijd dat het Vlaams Blok een verborgen agenda heeft?



Waar heb ik dat ergens letterlijk zo gezegd?

Wat ik beweer is dat het Vlaams Blok geen duidelijke taal spreekt omtrent haar werkelijke bedoelingen. Het is pas als enkele mandatarissen wat loslippig worden dat je een inkijk krijgt. Vooral als je dan de snelle reactie krijgt vanuit de partijtop om alles in alle toonaarden te ontkennen en de bewuste loslippigaard op een zijspoor te zetten.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be