Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2010, 22:57   #61
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
In de Chinees zit helemaal niks democratisch. Waarom zouden ze iets anders buiten hun eigen systeem dulden ?
Daar sla je de spijker op de kop.

Zowaar degeen die net zo of zelfs meer dan de Chinezen over dat zelfde autoritaire trekje beschikt, zullen het 't zwaarst krijgen.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 02:04   #62
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
Het was enkele dagen geleden al in het nieuws, en het verbaast mij dat er nog geen topic over bestaat.


bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...te-kopen.dhtml

Dat betekent dat de Chinese regering een enorm wapen in handen krijgt om Griekenland en dus EU financieel onderuit te halen. Indien China haar steun zou intrekken, kan dat een schokgolf veroorzaken in het beleggersvertrouwen in Grieks overheidspapier, met een herhaling van de eurocrisis van enkele maanden geleden.

In het kader van de handelsoorlog die momenteel aan het uitbreken is, betekent dit dat de EU moet buigen voor Peking.

Besluit: onze nalatigheid en het gebrek aan inter-Europese solidariteit gaat ten koste van onze eigen economische stabiliteit.
Tja het is te zeggen waar legt men zijn vertrouwen in? Ons konijn wil in EU ook een soort federal reserve oprichten in de vorm van het EMF en steekt zelfs niet onder stoelen of banken dat hij daarbij ook meer wapens wil ter afdwingen van de regels opgesteld door dat EMF en EU. Is zoveel als toegeven dat de piramide kabal der kapitalistische illuminatea wel degelijk ons dagelijks leven controleert en stuurt.
En dat die chinezen daar nu hun granen van mee willen pikken is niet verschietelijk. Ook hun papiertjes zijn niets waard en zijn slehcts evenzeer bijproducten van het overheersende systeem en radertjes erin. In beste geval verstorende maar de uitwerking is uiteindelijk gelijk: het monetaire systeem faalt en is de oorzaak van alle ellende in de wereld, ondersteund door 80 tot 90% van de wereldbevolking.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 07:50   #63
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Jantje

Ik sluit absoluut niet uit dat je gelijk hebt. Maar: mijn ervaringen met het zakendoen met China heeft niet de indruk kunnen bevestigen dat er een lange termijn filosofie achter hun denken zit,hoewel dat natuurlijk in politiek opzicht anders zou kunnen zijn.
Dat China voet aan de grond wil krijgen binnen Europa is niet zo verwonderlijk.
Maar Griekenland tot een productieve natie te brengen lijkt me ietwat moeilijker. Dat blijkt wel uit de organisatie van de OS die - volgens je post - een land volledig uit evenwicht heeft gebracht.
Nu, China kijkt op een andere manier dan Europa naar de maatschappij.
Politici in China kunnen ook op lange termijn denken en werken, omdat ze niet de kans lopen om na enkele jaren te worden weggestemd.

Het probleem in Europa kan je zelfs herleiden tot een schoolvoorbeeld in België, waar JLDH de hele bevolking liet sparen om aan de Euronormen te voldoen en om de staatschulden af te lossen.
Het was een plan dat liep over meer dan 15 jaar.
Na 8 jaar werd hij weggestemd door de vuile truken van GVH, die aan de macht kwam en het geld bestemd voor de aflossingen van de staatschulden gebruikte om zich populair te maken door het uit te delen.
Al het werk van JLDH werd binnen de 2 jaar volledig vernield door paars.

Een ander voorbeeld vindt je in Antwerpen, Somers kreeg in 2003, als Vlaams minister-president, het idee om de O.S. van 2016 naar Vlaanderen te halen. Hiervoor moesten er wel enkele onderzoeken gebeuren en het wegennetwerk van Antwerpen aangepast worden. Hij richtte dus BAM op en liet hen beginnen aan het heraanleggen van het Antwerpse wegennetwerk.
7 jaar later zaten ze in Antwerpen nog met de kater van zijn visie om Vlaanderen op de wereldkaart te zetten. Terwijl hij zelf reeds in 2004 vanhet Vlaamse politieke landschap verdwenen was en enkel nog als marionet van GVH diende binnen de VLD.

Vlaandere is reeds met een financiële kater blijven zitten enkel bij het onderzoek en kleine ingrepen voor de O.S. die nooit zullen plaats vinden in Vlaanderen. Beeld je eens in als die spelen hier wel zouden plaats hebben, welke kater Vlaanderen daaraan zou overhouden.
De totaal kost voor Londen dat nu die spelen gaat inrichten loopt nu al in de tientallen miljarden en de retour tijdens en na de spelen word tussen enkele miljoenen tot enkele miljarden geschat.
Londen zal een kleine 15 jaar moeten betalen om deze kosten afgelost te krijgen.

Het huidige idee om het WK voetbal naar hier te halen heeft ons reeds enkele miljoenen gekost en er zijn nog geen werken voor uitgevoerd.

De totaalkost hiervoor word op meer dan 10 miljard geschat, terwijl de opbrengst slechts een kleine 200 miljoen zal zijn.


Nu handeldrijven met China is een heel andere zaak. Chinezen denken anders dan wij. Zij beschermen zichzelf tot het uiterste terwijl ze jou in een zwakke positie proberen te brengen, zodat ze jou in hun macht krijgen en jij niet anders kan dan met hen te blijven werken. Lijkt hen dat niet, dan zullen ze proberen om te zorgen dat zij niet afhankelijk worden van jou en blijf je een sporadische klant, ook al bestel je dagelijks voor enkele miljarden bij hen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 10:41   #64
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
Het was enkele dagen geleden al in het nieuws, en het verbaast mij dat er nog geen topic over bestaat.


bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...te-kopen.dhtml

Dat betekent dat de Chinese regering een enorm wapen in handen krijgt om Griekenland en dus EU financieel onderuit te halen. Indien China haar steun zou intrekken, kan dat een schokgolf veroorzaken in het beleggersvertrouwen in Grieks overheidspapier, met een herhaling van de eurocrisis van enkele maanden geleden.

In het kader van de handelsoorlog die momenteel aan het uitbreken is, betekent dit dat de EU moet buigen voor Peking.

Besluit: onze nalatigheid en het gebrek aan inter-Europese solidariteit gaat ten koste van onze eigen economische stabiliteit.
China heeft er geen enkel voordeel bij om Europa financieel onderuit te halen. Integendeel zou ik zeggen.
De reden waarom China zoveel $ in Pireus en Rotterdam investeert heeft te maken met hun economische expantiepolitiek. Door te participeren in Europese bedrijven is het bijna uitgesloten dat Europa de Chinese export zou boycotten. We zullen eraan moeten wennen dat de pientere Chinezen de eerste economie van de wereld worden. Op termijn zal Indie Europa en de VS ook wel voorbij steken. In Rusland geloof ik veel minder omdat de zakenlui in dat land hun fortuin massaal naar het buitenland versassen zodat de lokale economie onvoldoende zuurstof krijgt om te groeien.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 10:44   #65
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
De Chinezen kopen de boel hier op. Eerst maken ze ons arm, door ons werk af te pakken, en daarna kopen ze alles op voor een prikje...In Afrika nemen ze ook de zaken in handen, de negerkes leren tegenwoordig liever Chinees op school dan Frans of Engels, maar het zla hun nog zuur opbreken, en lang zal het niet duren vooraleer ze met heimwee aan de koloniale blanken zullen terugdenken...
Deze commentaar is op niks gestoeld. De Afrikanen verkopen aan de meest biedende en dat is China. Ik zie echt niet in wat daar mis mee is.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 20:43   #66
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde
 
Europese Vlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Chinezen kunnen we nog wel eens hard nodig hebben om deze fascistische ideologie die de wereld in een wurggreep houdt een halt toe te roepen.
Ik weet het nog zo niet, ik heb altijd de indruk dat de reden waarom een volk zelfmoordenaars in het leven roept is omdat ze een hopeloze strijd voeren. Zo worden immers waardevolle (in de zin dat ze grote aanhangers zijn) recruten opgeofferd.

Het doet me denken aan hoe Japan Wereldoorlog II verloor, niet dat ik denk dat de zelfmoordenaars de reden zijn van hun ondergang maar omdat ik denk dat ze een symptoom van hun radeloosheid. Je gaat toch geen bom rond je aanhangers hangen en ze naar de vijand laten toelopen als je in een superieure positie tegenover je vijand staat?

Of kijk bijvoorbeeld naar Israel, daar de palestijnen zijn zeker niet de winnend kant. Als de Israeliërs willen en dat doen ze ook schuiven ze hun Iraelische grens beetje bij beetje over de palestijnse grond door nieuwe gebieden te koloniseren. Over laatst was er nog een interessante reportage op canvas wat dat betreft http://video.canvas.be/panorama-laatste-aflevering .

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 12 oktober 2010 om 20:51.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 21:05   #67
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Eerst waren wij bang voor de communisten, toen voor de Duitsers, toen voor de Roma's, Polen en Turken, daarna voor de moslims en nu weer voor de Chinezen. Een mens kan als burger kennelijk niet zonder vijanden.

Als de VS het eigendom is van de Volksrepubliek China hoe bestuurt deze republiek de VS dan en wat bezit deze republiek allemaal in de VS behalve staatsobligaties?
Er is wel één groot verschil t.o.v china. Ik kom geregeld in thailand, malaysia en singapore. Alle mensen van chinese afkomst, Tot zelfs 3de, 4de generatie, spreken over "Mainland China". Voelen zich meer chinees als malay, thai of singaporees.

Wat ik meemaak in real life, mijn "chinese" vrienden kiezen enkel voor hotels, in handen van chinezen. Hun handel, enkel door chinezen. Waar gaan ze eten, of choppen, chinees.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 21:22   #68
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Het wordt dringend tijd dat we China gaan bevrijden van die "communistische" dictatuur. De restanten van de oude republiek leven nog steeds voort op het eiland Taiwan, maar er zijn weinig landen die het durven te erkennen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 22:09   #69
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Het wordt dringend tijd dat we China gaan bevrijden van die "communistische" dictatuur. De restanten van de oude republiek leven nog steeds voort op het eiland Taiwan, maar er zijn weinig landen die het durven te erkennen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 23:29   #70
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Ik weet het nog zo niet, ik heb altijd de indruk dat de reden waarom een volk zelfmoordenaars in het leven roept is omdat ze een hopeloze strijd voeren. Zo worden immers waardevolle (in de zin dat ze grote aanhangers zijn) recruten opgeofferd.

Het doet me denken aan hoe Japan Wereldoorlog II verloor, niet dat ik denk dat de zelfmoordenaars de reden zijn van hun ondergang maar omdat ik denk dat ze een symptoom van hun radeloosheid. Je gaat toch geen bom rond je aanhangers hangen en ze naar de vijand laten toelopen als je in een superieure positie tegenover je vijand staat?

Of kijk bijvoorbeeld naar Israel, daar de palestijnen zijn zeker niet de winnend kant. Als de Israeliërs willen en dat doen ze ook schuiven ze hun Iraelische grens beetje bij beetje over de palestijnse grond door nieuwe gebieden te koloniseren. Over laatst was er nog een interessante reportage op canvas wat dat betreft http://video.canvas.be/panorama-laatste-aflevering .
Japan en Duitsland hadden tekort aan olie, zeker aan het einde van WOII, hetgeen de belangrijkste reden was dat ze de oorlog verloren. Daarbij komt kijken dat het Japanse karakterschrift het onmogelijk maakte om snel via morse signalen informatie door te geven. Betekende in deze dat ze vaak (telkens) te laat reageerden op cruciale momenten tijdens aanvallen van de geallieerden.

Goed dat was gillend off topic.

Nu wat anders, de bevolking die aan de aan de kust van het zuid westen van China wonen, behoren tot de intelligentste mensen ter wereld. Althans dat geven bepaalde IQ testen weer. Ook hier in Suriname maak ik het mee hoe snel die gasten/winkeliers Sranan Tongo leren en daarna zelfs Nederlands.. Geloof me geen enkele andere bevolkingsgroep doet dat hun na.

De 1 kind politiek maakt dat voor de rijkeren een uitzondering kan worden gemaakt in China, ofwel belastinggeld in ruil voor een 2e kind. Rijk en arm is IQ gerelateerd, nu zijn er wel mensen met een laag IQ die een groot vermogen bijelkaar kunnen sprokkelen echter dat betreft een minderheid. U begrijpt het al China wordt op deze manier slimmer. Hetgeen de naz.ies niet konden afmaken wordt nu werkelijkheid.

Yep we moeten concurreren met mensen die moeiteloos 5 talen vloeiend kunnen spreken, etc.

..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 12 oktober 2010 om 23:46.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 01:58   #71
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Op zich is dit voor mij wel een interessante draad om verschillende redenen: ik heb plm 20 jaar handel gedreven met China waar het ging om westerse produkten. M.a.w. de regie lag bij ons bedrijf - niet bij de Chinezen. Wat Jantje zegt is in feite juist: je moet je afspraken pijnlijk nauwkeurig nakomen. Zo niet, voor jou tien anderen. Verwacht van een Chinees in zaken geen loyaliteit. Die is er niet of hoogst zelden. Als jij je afspraken nakomt, doen zij dat ook. Als je duidelijk de regels der regie van een transactie aangeeft dan zullen er in principe weinig problemen zijn.

De omgekeerde richting: Een oncontroleerbaar en moeilijk verhaal. Wil het allemaal goed gaan moet je een team ter plaatse hebben. Zo niet, gaat het niet goed. Productie naar China brengen betekent onherroepelijk dat je de regie over je eigen productenstroom kwijt raakt of bent. Vele merkartikelenfabriakanten zullen en kunnen dat beamen.
De VS is allang niet meer leidingevend ten aanzien van pc hardware. dat verhaal is over en uit.
Softwarematig loopt de VS nog wel vooruit maar er is een begin gemaakt aan het einde van Microsoft. Landen zoals India gaan hun eigen platformen ontwikkelen en China zal ongetwijfeld volgen.
China en India kunnen het goed met elkaar vinden en die twee opgeteld zijn economisch sterker dan de VS momenteel is. De VS is een boek dat we straks kunnen dichtslaan. Dat van China en India gaat open. Volgen wellicht ook nog de kleinere Aziatische landen.
Een ding hebben zowel Europa als de VS volkomen over het hoofd gezien: geen productie = geen werk = geen inkomen.
De meeste faillissementen vinden momenteel plaats in de groep dienstverlenende bedrijven. Aan wie moeten ze nog diensten verlenen?
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 12:57   #72
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Een ding hebben zowel Europa als de VS volkomen over het hoofd gezien: geen productie = geen werk = geen inkomen.
Ik ben blij met die constatering door u. Omdat ik u niet beschouw als een linkse rakker.

De neoliberale ideologie viert nog steeds hoogtij als het gaat om internationale handel. Zo weinig mogelijk beperkingen opleggen is het devies. Dat werkt niet als één grote staat zich niet aan de neoliberale regels houdt, als die staatsprotectie gebruikt voor zijn economie. De gevolgen worden nu zichtbaar.

Steeds meer productie vindt plaats in Azië, omdat het daar goedkoper kan. Uw constatering voor het Westen is volkomen juist: geen productie = geen werk = geen inkomen. Wil je die keten doorbreken, zal je van de neoliberale ideologie af moeten en zal je de staat - in Europa: de EU - een belangrijke regulerende functie moeten laten vervullen om de handel evenwichtig te doen zijn.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 15:02   #73
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

@ Sjaax

Daar kan ik je helemaal in volgen.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be