Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 januari 2021, 05:02   #81
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Misschien krijgen we na de crisis wel terug een revival van de cafés. Ik heb me toch al voorgenomen om minstens 2 keer in de week terug een goei pint te gaan pakken op café.
Als je daar te voet naartoe kan gaan is dat inderdaad een fijn vooruitzicht.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 05:04   #82
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
ALLES speelt tegen: inderdaad, vooral de komst v.d. tv was en is de grote spelbreker
Ook de maatschappij is veranderd. De emancipatie van de vrouwen die nu meestal ook gaan werken.
Vroeger waren veel vrouwen huisvrouw. De mannen en vrouwen wereld was ook meer gescheiden. Mannen deden veel meer dingen apart of onder kameraden. De rol van vrouwen was anders dan vandaag.

Heb toch de indruk dat mannen nu een pak meer onder de sloef liggen. Op zich is dat niet verwonderlijk want voorheen waren de mannen niet zelden alleenverdieners.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 januari 2021 om 05:06.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 15:00   #83
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

De banken zouden zich toch wel wat nederiger mogen opstellen. Ze zijn al een paar keer door de overheid (wij dus) gered, maar als zij eens iets kunnen doen om te helpen dan houden ze het been stijf.

Dit ook weer:

https://www.demorgen.be/nieuws/banke...leeg~ba815f5c/

Citaat:
Een restaurantuitbater uit het Antwerpse had onlangs een afspraak bij de bank waar ze al tien jaar trouwe klant is. Omdat haar financiële buffer tijdens de tweede lockdown zienderogen slinkt, wou ze bespreken of de aflossingen voor haar lening een paar maanden uitgesteld konden worden, zoals in de eerste lockdown. Het antwoord van de bankier? ‘Haal eerst het geld op de spaarrekening van uw zevenjarig zoontje leeg en kom dan eens terug.’ De vrouw en haar collega-ondernemers reageren boos: ‘Hoe sommige banken in deze zware tijden met ons omgaan, dat is er los over.’

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 27 januari 2021 om 15:13.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 16:00   #84
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De banken zouden zich toch wel wat nederiger mogen opstellen. Ze zijn al een paar keer door de overheid (wij dus) gered, maar als zij eens iets kunnen doen om te helpen dan houden ze het been stijf.

Dit ook weer:

https://www.demorgen.be/nieuws/banke...leeg~ba815f5c/
Als er 1 sector is die het meest is gedaald in mijn waardering is het wel de bankensector.

Gedurende jaren waren banken een voorbeeld van efficiëntie klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid. Het waren instellingen waar iedereen naar opkeek. De bank was een rots in de branding.

Daar blijft nog maar heel weinig van over. Destijds ging ik met veel plezier naar de bank tegenwoordig probeer ik dat zo veel mogelijk te vermijden.

Maar sowieso is dat niet moeilijk want ze zijn nog amper bereikbaar laat staan aanspreekbaar.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 januari 2021 om 16:00.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 16:06   #85
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als er 1 sector is die het meest is gedaald in mijn waardering is het wel de bankensector.

Gedurende jaren waren banken een voorbeeld van efficiëntie klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid. Het waren instellingen waar iedereen naar opkeek. De bank was een rots in de branding.

Daar blijft nog maar heel weinig van over. Destijds ging ik met veel plezier naar de bank tegenwoordig probeer ik dat zo veel mogelijk te vermijden.

Maar sowieso is dat niet moeilijk want ze zijn nog amper bereikbaar laat staan aanspreekbaar.
Over onvriendelijke mensen gesproken. Net bijna afgeblaft geweest door een CM-medewerker. Duidelijk een slechte bedrijfssfeer daar vol met uitgebluste werkkrachten nu ze minder face-to-face contact hebben.

Reden: ze hadden mijn mail met gevraagde documenten van veertien dagen terug zogezegd niet ontvangen, dus ik belde hen op en heb de mail opnieuw verzonden.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 18:42   #86
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ook de maatschappij is veranderd. De emancipatie van de vrouwen die nu meestal ook gaan werken.
Vroeger waren veel vrouwen huisvrouw. De mannen en vrouwen wereld was ook meer gescheiden. Mannen deden veel meer dingen apart of onder kameraden. De rol van vrouwen was anders dan vandaag.

Heb toch de indruk dat mannen nu een pak meer onder de sloef liggen. Op zich is dat niet verwonderlijk want voorheen waren de mannen niet zelden alleenverdieners.
Sommige mannen liggen "meer" onder de sloef van feministes.
+ Er is nu iets "nieuws" : grensoverschrijdend gedrag...
Mannen: VOORZICHTIG zijn in jullie charmerende praktijken.

Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 08:29   #87
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Over onvriendelijke mensen gesproken. Net bijna afgeblaft geweest door een CM-medewerker. Duidelijk een slechte bedrijfssfeer daar vol met uitgebluste werkkrachten nu ze minder face-to-face contact hebben.

Reden: ze hadden mijn mail met gevraagde documenten van veertien dagen terug zogezegd niet ontvangen, dus ik belde hen op en heb de mail opnieuw verzonden.
Dat je nog kon opbellen is op zich al een grote uitzondering geworden vandaag de dag.
Ik vind het een merkwaardige evolutie. Ik zie massa's mensen ganser dagen naar hun telefoon turen maar terzelfdertijd is niemand of geen enkele instelling nog telefonisch bereikbaar.

Menselijk contact of rechtstreeks praten lijkt een groot taboe geworden.

Ik heb zo een vermoeden dat mensen nog weinig tijd hebben om met hun werk bezig te zijn dan wel met hun privé aangelegenheden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 januari 2021 om 08:30.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 09:12   #88
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik vind het een merkwaardige evolutie. Ik zie massa's mensen ganser dagen naar hun telefoon turen
Dat snap ik ook niet goed.

***Send from my Samsung S21 Ultra.***
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be