Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2018, 10:12   #1321
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, slechts drie

maar dat is net mijn punt. een manager met goede managementskills die organiseert het zo dat ook 6 bedrijven geen probleem zijn. alles draait om delegeren en erop kunnen vertrouwen dat de info die je krijgt correct is.
een manager die eraan vast houdt van zelf alles te doen en te kunnen controleren is een vogel voor de kat.

ik begrijp niet goed dat je dit nog wil goedpraten ... door deze houding kan hij ook zijn sterke kanten niet meer uitspelen wegens tijdsgebrek en gebrek aan helicopterview ... die man zou zijn managementstijd moeten terugdringen naar 20u/w en de rest vrij houden voor zijn echte talenten ... visionaire ideeën en projecten.
Ik geef u 1000 % gelijk hoor.

Maar zoals hij zelf zegt: is er iemand die dit kan ? Er wordt van Tesla een bepaald innovatietempo verwacht. De beurskoers wordt voor een deel daardoor bepaald. Een manager (COO) die de drive er uit haalt en de boel vertraagt, itt Musk zijn manier van werken, kan wel eens voor problemen zorgen. En vooral met Musk zelf.

De man is geen manager. En als hij noodgedwongen manager moet zijn, is hij geen goede manager. Bekijk daar interview: hij is een rasingenieur, hij gaat diep in op technisch/wetenschappelijk zaken. Hij is bijzonder goed op de hoogte hoe en waarom zijn autos zo worden ontworpen. Kans is groot dat hij zelf ook een grote rol daarin heeft gespeeld.

Hoeveel MBA pipos op wall street kunnen u een hele uitleg doen over drag coefficients & car shape ? Of zitten diep in de batterijtechnologie ?

"Jamaar daar heeft Musk mensen voor".

Ik vermoed dat die mensen te traag en te weinig visionair voor hem zijn. Daarom deze onhoudbare situatie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 10:14   #1322
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik hoop nog altijd dat het going private verhaal lukt, omdat dan de druk van Musk voor een deel wordt afgehaald en hij meer tijd krijgt voor te doen waar hij goed in is.

Een Gwyenne Shotwell nr 2 vinden is niet evident, die vrouw is ook een uniek exemplaar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 13:24   #1323
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Het nieuws dat de Saudi's blijkbaar toch niet staan te springen en gaan investeren in Lucid gaat TSLA verder rood kleuren vandaag.

Het was me vrijdag al duidelijk dat er geen investeerders waren die zin hadden om aandelen te vergaren, laat staan tegen een premium.

Niet vaak gezien dat het volume van TSLA voorbeurs zo hoog ligt.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 14:00   #1324
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Jep.

Buy the dip zeggen ze maar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 14:08   #1325
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik geef u 1000 % gelijk hoor.

Maar zoals hij zelf zegt: is er iemand die dit kan ? Er wordt van Tesla een bepaald innovatietempo verwacht. De beurskoers wordt voor een deel daardoor bepaald. Een manager (COO) die de drive er uit haalt en de boel vertraagt, itt Musk zijn manier van werken, kan wel eens voor problemen zorgen. En vooral met Musk zelf.

De man is geen manager. En als hij noodgedwongen manager moet zijn, is hij geen goede manager. Bekijk daar interview: hij is een rasingenieur, hij gaat diep in op technisch/wetenschappelijk zaken. Hij is bijzonder goed op de hoogte hoe en waarom zijn autos zo worden ontworpen. Kans is groot dat hij zelf ook een grote rol daarin heeft gespeeld.

Hoeveel MBA pipos op wall street kunnen u een hele uitleg doen over drag coefficients & car shape ? Of zitten diep in de batterijtechnologie ?

"Jamaar daar heeft Musk mensen voor".

Ik vermoed dat die mensen te traag en te weinig visionair voor hem zijn. Daarom deze onhoudbare situatie.
net daarom, die man moet uitgespeeld worden op zijn sterkte, met een COO daarnaast die de uitwerking van al die innovatie ook op het terrein kan garanderen door goede management skills.
net door geen COO te hebben vertraagt hij nu zelf de boel imho ...

en met de uren die hij draait momenteel kan het met dat innovatieve ook niet blijven goed gaan eigenlijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 14:10   #1326
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik hoop nog altijd dat het going private verhaal lukt, omdat dan de druk van Musk voor een deel wordt afgehaald en hij meer tijd krijgt voor te doen waar hij goed in is.

Een Gwyenne Shotwell nr 2 vinden is niet evident, die vrouw is ook een uniek exemplaar.
dat is een puur semantische kwestie eigenlijk hoor, gelijk welke investeerder gaat wel een return on investment eisen.

(maw het was puur koersmanipulatie ... waar hij als m sjans heeft niet voor in de doos draait in de US, want daar lachen ze doorgaans niet met zulke zaken)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 14:13   #1327
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Tsla is al eens gehalveerd op 6 maand tijd (290 naar 140$).
Het zal niet bij die ene keer blijven.
Derde keer goede keer
https://www.zerohedge.com/news/2018-...cathing-report

Daar gaat ze (part 2)
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 15:29   #1328
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard



Lekker spannend


Laatst gewijzigd door Micele : 20 augustus 2018 om 15:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 15:31   #1329
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Nog niet zo lang geleden zaten we hier ook al.

"SELL SELL SELL het failliet is er aan het komen"

en dan steeg het weer

Waarom zou het nu anders zijn ? Itt toen verkocht Tesla bijlange niet zoveel autos als nu.

Tis weer afwaarderingen op basis van vage analystenrapporten, sentiment en paniek.

Dat keert zich vanzelf wel om.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 15:35   #1330
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nog niet zo lang geleden zaten we hier ook al.

"SELL SELL SELL het failliet is er aan het komen"

en dan steeg het weer

Waarom zou het nu anders zijn ? Itt toen verkocht Tesla bijlange niet zoveel autos als nu.

Tis weer afwaarderingen op basis van vage analystenrapporten, sentiment en paniek.

Dat keert zich vanzelf wel om.
Aandeel herpakt zich en staat in het groen:

Citaat:
Tesla Inc.
Last Updated: Aug 20, 2018 at 10:33 a.m. EDT
Real time quote
$ 306.45
0.87 0.28%
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 16:34   #1331
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik heb in het verleden ook eens zo een paniekverkoop gedaan.

Aandelen verkocht, omdat iedereen riep "tgaat falliet". Met verlies verkocht.

5 jaar later stond het aandeel maal 3.

Ik doe daar niet meer aan. Rustig wachten, geduldig zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 18:16   #1332
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

~ $300 biedt weerstand of tendens gaat altijd naar die baseline.

Dat is zowat de gemiddelde waarde van de laatste weken van juli, of vóór het Q2-rapport.

Die dip tijdens de voorbeurs was blijkbaar enkel omdat JP Morgan een scheet liet.
https://www.marketwatch.com/story/te...get-2018-08-20

Was natuurlijk ook een opportuniteit voor sommigen weer aan te vullen, btd.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 augustus 2018 om 18:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 18:34   #1333
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik geef u 1000 % gelijk hoor.

Maar zoals hij zelf zegt: is er iemand die dit kan ? Er wordt van Tesla een bepaald innovatietempo verwacht. De beurskoers wordt voor een deel daardoor bepaald. Een manager (COO) die de drive er uit haalt en de boel vertraagt, itt Musk zijn manier van werken, kan wel eens voor problemen zorgen. En vooral met Musk zelf.

De man is geen manager. En als hij noodgedwongen manager moet zijn, is hij geen goede manager. Bekijk daar interview: hij is een rasingenieur, hij gaat diep in op technisch/wetenschappelijk zaken. Hij is bijzonder goed op de hoogte hoe en waarom zijn autos zo worden ontworpen. Kans is groot dat hij zelf ook een grote rol daarin heeft gespeeld.

Hoeveel MBA pipos op wall street kunnen u een hele uitleg doen over drag coefficients & car shape ? Of zitten diep in de batterijtechnologie ?

"Jamaar daar heeft Musk mensen voor".

Ik vermoed dat die mensen te traag en te weinig visionair voor hem zijn. Daarom deze onhoudbare situatie.
Een COO moet zich niet bezighouden met ontwerp hé, puur gewoon de "operations", de productie en alles errond gewoon laten draaien.

Ik denk wel dat zo iemand een plus voor Musk en Tesla zou zijn. Ze moeten toch wel ene kunnen vinden die het klappen van de zweep kent in grote productiebedrijven? Die al een paar turn-arounds van slecht draaiende bedrijven op zak heeft?
Zo'n kerel aanwerven, en dan moet Musk tegen hem zeggen: "maak dit op deze manier en in deze tijd. Lukt dat ergens niet, kom dan naar mij met het technisch probleem. Voor de rest, laat mij gerust."
Ondertussen kan Musk zich bezig houden met dat pure ingenieurswerk, ontwikkeling en innovatie, waar hij veel beter in is. Beetje de wisselwerking zoals Jobs had met Cook op het laatste. Jobs was bezig met het grote verhaal en met nieuwe dingen maken, Cook hield zich bezig met de dagelijkse zaken. En dat werkte wonderwel.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 18:39   #1334
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Een COO moet zich niet bezighouden met ontwerp hé, puur gewoon de "operations", de productie en alles errond gewoon laten draaien.

Ze moeten toch wel ene kunnen vinden die het klappen van de zweep kent in grote productiebedrijven?
De vice-productiechef van Tesla komt van Audi.
Citaat:
https://www.linkedin.com/in/peter-ho...inger-5a140aba

... working at Audi, one of the world’s leading premium car manufacturers. In charge of the production of the models A4, A5, Q5 incl. 14 derivatives allocated to 2 assembly lines with a daily production of 1,750 vehicles, annually 380,000 vehicles in superior quality. Supervisory authority of 10,200 employees and an annual budget of 750 m euros.
Maar die heeft enkel ervaring in produceren van (premium) ICE-wagens...

Tesla is de eerste hé...

Laatst gewijzigd door Micele : 20 augustus 2018 om 18:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 18:52   #1335
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De vice-productiechef van Tesla komt van Audi.


Maar die heeft enkel ervaring in produceren van (premium) ICE-wagens...

Tesla is de eerste hé...
Zou er niet toe mogen doen.

Het product op zich is een blackbox voor dat soort mannen. Het zou geen verchil mogen uitmaken of ze nu auto's, televisies of conserven maken.

Vraag is in welke mate Musk delegeert, of wil/kan delegeren natuurlijk. Ik heb ook nog voor zo'n micromanager gewerkt en ik kan u zeggen, dan gaat het geen kloten vooruit.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 19:00   #1336
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Zou er niet toe mogen doen.

Het product op zich is een blackbox voor dat soort mannen. Het zou geen verchil mogen uitmaken of ze nu auto's, televisies of conserven maken.

Vraag is in welke mate Musk delegeert, of wil/kan delegeren natuurlijk. Ik heb ook nog voor zo'n micromanager gewerkt en ik kan u zeggen, dan gaat het geen kloten vooruit.
Ik antwoordde gewoon op je stelling "klappen van de zweep kent".

Citaat:
Zou er niet toe mogen doen.
Dat hebben we gezien bij de zeer moeizame start van de productie van het model 3.
Ondanks alle ervaren krachten die van de ICE-constructeurs gehaald werden (lang op voorhand).

Nu maken ze er wel 6000 per week, dankzij Musk of ondanks Musk?

Laatst gewijzigd door Micele : 20 augustus 2018 om 19:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 19:44   #1337
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Laten we een kat een kat noemen.

Elon heeft doorgeduwd met automatiseren op bepaalde plekken waar dat niet slim was. Nu mag Elon het opruimen.

Goed, Model Y zal waarschijnlijk op een totaal andere manier gemaakt worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 20:32   #1338
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Zou er niet toe mogen doen.

Het product op zich is een blackbox voor dat soort mannen. Het zou geen verchil mogen uitmaken of ze nu auto's, televisies of conserven maken.

Vraag is in welke mate Musk delegeert, of wil/kan delegeren natuurlijk. Ik heb ook nog voor zo'n micromanager gewerkt en ik kan u zeggen, dan gaat het geen kloten vooruit.
2
+ De capabelste mensen onder zo'n micromanager die niet kan delegeren trappen het eerst af.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 21:06   #1339
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Aandeel sluit af op >$ 308 of +1% .



De wake-up-scheet van JP Morgan en andere typische blabla-fud is vervlogen.

Ben benieuwd welk warm water ze morgenmiddag weer gaan uitvinden.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 augustus 2018 om 21:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 22:58   #1340
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

De leveranciers van Tesla beginnen het vertrouwen te verliezen. Spiral of death of een bump in the road?
Blijven geloven Tesla-vrienden.

https://www.wsj.com/articles/some-te...aid-1534793592

Citaat:
A recent survey sent privately by a well-regarded automotive supplier association to top executives found that 18 of 22 respondents believe that Tesla is now a financial risk to their companies, according to the document reviewed by The Wall Street Journal.

...

Laatst gewijzigd door parcifal : 20 augustus 2018 om 22:59.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be