Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Jean-Marie Dedecker (Lijst Dedecker) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Jean-Marie Dedecker (Lijst Dedecker) - 26 februari tot 4 maart Senator, judocoach, Oostendenaar, verzekeringsmakelaar, .... en op zoek naar 203.755 stemmen. Lid van de senaatscommissie voor de Financiën en voor de Economische Aangelegenheden en commissie voor de Buitenlandse Betrekkingen en de Landsverdediging (tot oktober 2006)

 
 
Discussietools
Oud 28 januari 2007, 14:40   #1
gladiator
Burgemeester
 
Geregistreerd: 8 september 2006
Berichten: 506
Standaard Regimepers, wat eraan doen?

Beste,

dezelfde vraag heb ik aan uw collega Dhr Coveliers gesteld, ze is perfect op u beiden toepasbaar:

tijdens een recente uitzending van 'De Zevende Dag' waar u te gast was, merkte ik op dat ook u zich (mateloos) ergert aan de ingebakken gekleurdheid (zeg maar rood) van de openbare zender(s) en haar journalisten. (Eigenlijk bijna de hele Belgische pers).

Persoonlijk heb ik reeds langer de buik vol van deze door de belastingbetaler betaalde, overduidelijk linkse propaganda in de berichtgeving. Ook voor een liberaal zal dit moeilijk te verteren zijn neem ik aan?

Mijn vraag; hoe denkt u erover als Lijst Dedecker en vooral; is er de wil om komaf te maken met deze praktijken op de één of andere manier, hoe kan een objectievere pers bereikt worden? Staatszenders afschaffen?
Of maar de andere wang toekeren als er een rechtse(re) regering wordt gevormd? In beide gevallen toch niet makkelijk regeren in een land waar eigenlijk alle overheidsstructuren deze ziekte vertonen?
gladiator is offline  
Oud 28 februari 2007, 17:34   #2
Jean-Marie Dedecker
 
 
Jean-Marie Dedecker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Beste,

dezelfde vraag heb ik aan uw collega Dhr Coveliers gesteld, ze is perfect op u beiden toepasbaar:

tijdens een recente uitzending van 'De Zevende Dag' waar u te gast was, merkte ik op dat ook u zich (mateloos) ergert aan de ingebakken gekleurdheid (zeg maar rood) van de openbare zender(s) en haar journalisten. (Eigenlijk bijna de hele Belgische pers).

Persoonlijk heb ik reeds langer de buik vol van deze door de belastingbetaler betaalde, overduidelijk linkse propaganda in de berichtgeving. Ook voor een liberaal zal dit moeilijk te verteren zijn neem ik aan?

Mijn vraag; hoe denkt u erover als Lijst Dedecker en vooral; is er de wil om komaf te maken met deze praktijken op de één of andere manier, hoe kan een objectievere pers bereikt worden? Staatszenders afschaffen?
Of maar de andere wang toekeren als er een rechtse(re) regering wordt gevormd? In beide gevallen toch niet makkelijk regeren in een land waar eigenlijk alle overheidsstructuren deze ziekte vertonen?
Correcte analyse. Staatszenders afschaffen.
Jean-Marie Dedecker is offline  
Oud 28 februari 2007, 17:52   #3
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Heeft u soms wat informatie over het stopzetten van 'de Stemmenkampioen'?
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'
Xenon is offline  
Oud 28 februari 2007, 18:37   #4
Rob LMR
Burger
 
Rob LMR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2006
Berichten: 112
Standaard

Dedecker,

Afschaffen van staatsbemoeienissen in de media, daar heb ik niet noodzakelijk iets tegen.

Toch een bemerking: gezien de in de volledige westerse wereld zo zwak staande niet-politiek-correcte pers, denk ik dat het probleem van de media veel groter is dan enkel staatsbemoeienis. Ik zou gewag maken van een enorme krisis in de menswetenschappen, waarin het monster van het politiek correct denken darwinistisch gezien goed kan overleven in onze vrije wereld, maar tegelijk eigenlijk een vijand is van de open samenleving (zonder hierbij Verhofstadt te willen napraten . Die krisis loopt zelfs tot recht in de exacte wetenschappen, mijns inziens, zoals we zien met die CO2-discussie, kernenergie enzoverder.
Rob LMR is offline  
Oud 1 maart 2007, 12:45   #5
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 15 februari 2003
Berichten: 833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Marie Dedecker Bekijk bericht
Correcte analyse. Staatszenders afschaffen.
geniaal. Ik raad u een lezing van literatuur van mediatheoretici aan. In het bijzonder de pluralistische visie op media, waarbij de vrije markt in beginsel voor diversiteit moet zorgen, maar waarbij de overheid via een overheidsmedia garant staat voor die diversiteit.
grossfaz is offline  
Oud 1 maart 2007, 16:08   #6
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Grossfaz, tijdens mijn opleiding Communicatiewetenschappen aan de VUB heb ik het volgende geleerd en ontdekt:
- overheidsmedia zouden garant moeten staan voor diversiteit maar dat valt of staat met het personeel
- officieel moet dat personeel ideologisch neutraal zijn en alle feiten aan bod laten komen
- alle media worden geïnfiltreerd door de "juiste" mensen (met instemming van de lesgevers dat we het vooral aan de linkerzijde van het ideologische spectrum moeten zien)
Daaruit mag ik concluderen dat links-geïnspireerde ideologische invloeden in België een zeer belangrijk deel van het medialandschap uitmaken - zowel in de overheidsmedia als in de "vrije" media. Als de staatszender in een interne nota een politieke partij mag discrimineren omdat diens ideeën hen niet welgevallig zijn dan moet er dringend iets aan die staatszender worden gedaan, vooral omdat in haar taakomschrijving staat dat ze �*lle politieke partijen in België aan het woord moet laten.

De media zijn altijd in handen geweest van belangengroeperingen, in België zijn dat de "klassieke" grote partijen. Grappig hè ?
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline  
Oud 1 maart 2007, 17:26   #7
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 15 februari 2003
Berichten: 833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Grossfaz, tijdens mijn opleiding Communicatiewetenschappen aan de VUB heb ik het volgende geleerd en ontdekt:
- overheidsmedia zouden garant moeten staan voor diversiteit maar dat valt of staat met het personeel
- officieel moet dat personeel ideologisch neutraal zijn en alle feiten aan bod laten komen
- alle media worden geïnfiltreerd door de "juiste" mensen (met instemming van de lesgevers dat we het vooral aan de linkerzijde van het ideologische spectrum moeten zien)
Daaruit mag ik concluderen dat links-geïnspireerde ideologische invloeden in België een zeer belangrijk deel van het medialandschap uitmaken - zowel in de overheidsmedia als in de "vrije" media. Als de staatszender in een interne nota een politieke partij mag discrimineren omdat diens ideeën hen niet welgevallig zijn dan moet er dringend iets aan die staatszender worden gedaan, vooral omdat in haar taakomschrijving staat dat ze �*lle politieke partijen in België aan het woord moet laten.

De media zijn altijd in handen geweest van belangengroeperingen, in België zijn dat de "klassieke" grote partijen. Grappig hè ?

ik ga zeker akkoord met uw stellingen. Prof. dr. De Bens van de vakgroep communicatiewetenschappen van de faculteit pol & soc wet van de Ugent heeft nog eens een onderzoek gedaan naar de politieke voorkeur van de mediamensen, illustratief voor de linkse infiltratie.

Blijft de kwestie: media speelt een enorm belangrijke rol in het politiek processus. Zeker in onze steeds geatomiseerder samenleving. De media is een politieke stakeholder, en gezien de invloed die hiervan uitgaat moet er a) een zo vrij mogelijke massamedia zijn, b) een zo onafhankelijk mogelijke media en c) een zo gediversifieerd mogelijk mediatiek landschap. De vrije markt is per definitie imperfect. Machtconcentraties in de media (Murdoch, Van Thillo, Berlusconi, e.a.) zorgt voor reële politieke macht. Tegenover de mogelijk marktimperfecties moet de openbare omroep staan. Maar die moet er dan ook voor allen zijn, en geen speelbal van de machthebbers
grossfaz is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be