Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2021, 10:03   #41
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Een hoer zit daar vaak tegen haar zin en moet het dan nog met allerlei viespeuken doen. Dat beetje zeep en water gaat die herpes en meer niet wegwassen van al die vorige zenne.
Niet alle soa zijn tegen te houden met condoom he. Goed gek daarop te gaan.

Gebruik een liklapje bij het kussen, beffen en rimmen.
Ja, het hoerenleven heeft ook zo zijn nadelen, dat is mij zeker bekend.
Maar dat is met het huwelijksleven even zo, als na een poosje de verliefdheid is verdwenen en de vrouw geen zin meer heeft.

Heel wat klanten van de hoer zijn getrouwd.
Ja, zelfs een bisschop uit Zwitserland is op bezoek geweest om zijn auweltje in de kut te stoppen en het op te eten...

En in de late Middeleeuwen konden de kloosters concurreren met de bordelen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 10:06   #42
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Parels voor de zwijnen.
Zo is het: de hoer verdient respect als een Godin die vele mannen weet te bevredigen.
Te vergelijken met Jezus die door vele vrouwen wordt bemind.
En voor zover deze dan niet neuken wil is er ook nog Hercules...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 10:17   #43
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ja, het hoerenleven heeft ook zo zijn nadelen, dat is mij zeker bekend.
Maar dat is met het huwelijksleven even zo, als na een poosje de verliefdheid is verdwenen en de vrouw geen zin meer heeft.

Heel wat klanten van de hoer zijn getrouwd.
Ja, zelfs een bisschop uit Zwitserland is op bezoek geweest om zijn auweltje in de kut te stoppen en het op te eten...

En in de late Middeleeuwen konden de kloosters concurreren met de bordelen.
Tis toch beter aan een poes te likken waarvan ge weet dat ze alleen van u is?

Hier is de verliefdheid een groeiend fenomeen. Ik stel me gewoon niet snel kwetsbaar op bij mensen, dat is een jarenproces. Dus nu we bijna 10j verder zijn, zijn we eigenlijk maar net begonnen.

Ooit iemand zo graag gezien dat het pijn doet en je panische doodsangsten geeft? Wel ik heb dat nu voor.
En ze heeft dan letterlijk hypnotiserende ogen en een slangenvel. Ik heb mijn betere goed getroffen en God lacht Zich een breuk dat ik -een monster- tot domesticatie ben gedwongen.
Ze is echt de eerste liefde van mijn leven maar ook de laatste.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 10:21   #44
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Tis toch beter aan een poes te likken waarvan ge weet dat ze alleen van u is?
Dat is toch wel heel erg egoïstisch.
Hoeveel mannen zijn er niet die ook wel eens een ander poesje willen likken?
Nu: hetzelfde geldt voor de vrouw.
Ze wil ook wel eens een andere pik voelen.
Citaat:
Hier is de verliefdheid een groeiend fenomeen. Ik stel me gewoon niet snel kwetsbaar op bij mensen, dat is een jarenproces. Dus nu we bijna 10j verder zijn, zijn we eigenlijk maar net begonnen.
Dus je bent in 10 jaar niks opgeschoten?
En nog steeds verliefd als in het begin?
Citaat:
Ooit iemand zo graag gezien dat het pijn doet en je panische doodsangsten geeft? Wel ik heb dat nu voor.
En ze heeft dan letterlijk hypnotiserende ogen en een slangenvel. Ik heb mijn betere goed getroffen en God lacht Zich een breuk dat ik -een monster- tot domesticatie ben gedwongen.
Ze is echt de eerste liefde van mijn leven maar ook de laatste.
Dat is een mooi verhaal...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 10:26   #45
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Een hoer zit daar vaak tegen haar zin en moet het dan nog met allerlei viespeuken doen.
Hoeveel mensen werken er wel niet tegen hun zin, maar het alleen doen om het geld?
Zouden ze het niet behoeven te doen om het geld, dan bleef 90% van de werkende bevolking thuis.
En veel werk is ook smerig (vuilnis ophalen, riolen schoon maken, enz.) of zenuwslopend zoals aan de lopende band in een fabriek.
Dan is het hoerenleven nog leuk vele verschillende klanten te krijgen, velen die dan ook nog hun verhaal kwijt willen en niet alleen maar neuken.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 10:30   #46
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat is toch wel heel erg egoïstisch.
Hoeveel mannen zijn er niet die ook wel eens een ander poesje willen likken?
Nu: hetzelfde geldt voor de vrouw.
Ze wil ook wel eens een andere pik voelen.
Dus je bent in 10 jaar niks opgeschoten?
En nog steeds verliefd als in het begin?
Dat is een mooi verhaal...
Ja heel egoïstisch als het daarop aankomt.
Ik verwacht dat andersom ook hoor.
Gewoon normale seks tussen geliefden die er monogaam mee omgaan. Zo goed dat je niet weet of je (die goede) pijn van de seks of het lachen hebt, die richting.

In 10j meer opgeschoten dan in -30j. Maar het is tegelijk verlammend omdat ik na mijn bindingsangst overschakelde op verlatingsangst.
Dat is allemaal sterker dan mezelf, veel sterker.
Nu moet ik me zelfs inhouden om mijn verliefdheid in te tomen.
Het groeit alleen maar, die verliefdheid, maar mijn angsten groeien daarbij mee he.
En God wat haat ik onze stefelijkheid. Tijd mag echt bevriezen van mijn part en alles mag nu statisch hetzelfde blijven.
Make it so Lord.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 12:37   #47
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja heel egoïstisch als het daarop aankomt.
Ik verwacht dat andersom ook hoor.
Gewoon normale seks tussen geliefden die er monogaam mee omgaan. Zo goed dat je niet weet of je (die goede) pijn van de seks of het lachen hebt, die richting.
Zonder enige ervaring het huwelijk in gaan?
Nu, dat kan dan op een dikke teleurstelling uit lopen.
Maar goed: ieder zijn eigen keuze.
Citaat:
In 10j meer opgeschoten dan in -30j. Maar het is tegelijk verlammend omdat ik na mijn bindingsangst overschakelde op verlatingsangst.
Dat is de tegenstrijdigheid der liefde, niet met te kunnen, maar ook niet zonder.
Citaat:
Dat is allemaal sterker dan mezelf, veel sterker.
Nu moet ik me zelfs inhouden om mijn verliefdheid in te tomen.
Het groeit alleen maar, die verliefdheid, maar mijn angsten groeien daarbij mee he.
Angst niet werkelijk van die ander te houden, maar alleen van jezelf?
Citaat:
En God wat haat ik onze stefelijkheid.
Dus je geloof niet echt in Jezus eeuwige hemel?
Citaat:
Tijd mag echt bevriezen van mijn part en alles mag nu statisch hetzelfde blijven.
Make it so Lord.
Het leven is niet statisch, er is een tijd van komen en een tijd van gaan.
Alles gaat voorbij, alles is ijdelheid, wist Salomo reeds.
Maar ook de ijdelheid is slechts ijdelheid en er komt altijd weer nieuw.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 12:39   #48
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En ze heeft dan letterlijk hypnotiserende ogen en een slangenvel. Ik heb mijn betere goed getroffen en God lacht Zich een breuk dat ik -een monster- tot domesticatie ben gedwongen.
Het monster en de slang....nu, dat is dan een mooi stel....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 12:52   #49
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Nu is het natuurlijk wel zo dat de kennis van goed en kwaad extra problemen met zich meer brengt, maar die zijn dan van het geestelijke leven, maar niet die van de natuurlijke realiteit: "in het zweet des aanschijns het brood te moeten verdienen", want de dieren hebben het ook moeilijk om aan hun kostje te komen.
Ook niet: "om in pijn te moeten baren", dat is alleen maar wraak van een sadistische God.
En heeft met de kennis van goed en kwaad niets uitstaande.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2021, 12:32   #50
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Een goede God.

Ware God een goede God geweest, dan was Hij trots op Adam en Eva geweest van de boom des kennis des goeds en des kwaads gegeten te hebben, en met de voortplanting de basis gelegd te hebben voor het komende mensengeslacht, dat de aarde zal vervullen tot een groot aantal voorbeeldige culturen in wetenschap en filosofie, religie en velerlei kunsten, ethiek en economie.

En er is geen enkele reden Adam en Eva als grondleggers van onze beschaving te vernederen met de slechte idee van een zondeval.
Maar veel eerder op trots op hen te zijn.
En het is nog steeds een prachtige mythe, maar dan moet het wel met een betere intentie worden gelezen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2021, 08:58   #51
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Nu zijn er natuurlijk ook wel zonden geweest in de geschiedenis der mensheid, velen zelfs, maar er is ook heel veel goeds tot stand gebracht tot een hogere beschaving, hoger dan die van de natuur.
En daarom is de mens wezenlijk goed.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 08:25   #52
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

En omdat er geen zondeval is geweest, want Adam en Eva alleen maar goed hebben gedaan, heeft ook het kruis van Jezus niet de betekenis daardoor de zondeval ongedaan te maken.

De enige zonde die hier begaan is, is dat Jezus op gespijkerd is door de mensen die Hem niet wilde geloven.
Dit wat betreft Jezus getuigenis dat zijn rijk niet van deze wereld was, maar in de hemel.

Nu: met dat kruis kreeg Hij dan tevens zijn zin aldus naar de hemel te kunnen gaan en bevrijd te zijn van deze wereld.

Maar verder is dat lijden van Jezus bijzaak, waarom het niet wezenlijk gaat.
Het kruis heeft dan ook geen enkele zonde uit de wereld geholpen.

Ook de zogenaamde "zonde" van Adam en Eva het gebod te overtreden niet van de appel te eten, is bijzaak.
Zelfs de kennis van het kwade niet, maar de kennis van het goede, dat is waarom het gaat, en bij Jezus de getuigenis omtrent de hemel.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 10:36   #53
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Het wezenlijke en goede waar het in de Bijbel gaat is de ontwikkeling van de natuurlijke staat van de mens in het zogenaamde paradijs, naar de wereld (de verdrijving uit het paradijs), naar een nog verdere ontwikkeling van een leven in de hemel na de dood.

Dit laatste dan door Jezus, wat overigens niks nieuws is, want het leven na de dood in de hemel komt in vele religies voor.
Het is al aanwezig in de voorouder verering.
Bij de Grieken is het Hades (hel) of de Elyseese velden (hemel).
Ook de Egyptenaren kenden de hemel (daarvoor werden dan ook de piramiden gebouwd).
In de hel werd je opgegeten door de Godin Ammoet en bestond je niet meer.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 08:06   #54
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Ook de Germanen kenden de hemel als het Walhalla.
En dan de Indiërs na zoveel reïncarnaties uiteindelijk in het Nirwana te mogen komen (Boeddha).
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 08:14   #55
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het wezenlijke en goede waar het in de Bijbel gaat is de ontwikkeling van de natuurlijke staat van de mens in het zogenaamde paradijs, naar de wereld (de verdrijving uit het paradijs), naar een nog verdere ontwikkeling van een leven in de hemel na de dood.

Dit laatste dan door Jezus, wat overigens niks nieuws is, want het leven na de dood in de hemel komt in vele religies voor.
Het is al aanwezig in de voorouder verering.
Bij de Grieken is het Hades (hel) of de Elyseese velden (hemel).
Ook de Egyptenaren kenden de hemel (daarvoor werden dan ook de piramiden gebouwd).
In de hel werd je opgegeten door de Godin Ammoet en bestond je niet meer.
De hemel is ons allen bekend. Al dan niet fictief.
Maar de weg naar de hemel heeft er maar 1 kunnen voordoen en onderwijzen. Het was Christus, die vrij van zonde was en dus zo de dood overwon. Hij leeft en bereidt nu de Armageddon voor.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 08:24   #56
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De hemel is ons allen bekend. Al dan niet fictief.
Niet echt, dat de hemel je eigen innerlijk is, waar je altijd al bent en vooral ervaart als je gelukkig bent.
Dat weten de meeste mensen nog niet en dat wordt in mijn nieuwe Bijbel geopenbaard.
Citaat:
Maar de weg naar de hemel heeft er maar 1 kunnen voordoen en onderwijzen. Het was Christus, die vrij van zonde was en dus zo de dood overwon. Hij leeft en bereidt nu de Armageddon voor.
Jezus wist helemaal niet waar de hemel was, en dacht dat de hemel hier boven was en is daarom ook nooit terug gekomen, maar verdwaald in het oneindige heelal.

Ook was hij niet vrij van zonde, maar in tegendeel een baarlijke duivel de mensen voor eeuwig in de hel te willen laten branden.
Alleen omdat hij zichzelf gecastreerd had meende hij heilig te zijn, dit uit haat jegens vrouw.
Ook heeft hij de dood niet overwonnen, maar zijn zijn beenderen in het Talpiot graf gevonden.

Het Armageddon is slechts een klein dal en moet de hel voorstellen, wat onzin is, en bovendien nogmaals bewijst dat Jezus van haat is bezeten en geen liefde kent.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 08:35   #57
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Alleen de joden geloofden dan niet in een leven in de hemel na de dood, tenminste ik kan het niet in mijn Concordantie van de Bijbel vinden.

Uit Trouw: Maar er zijn een paar uitzonderingen. Henoch, een van de aartsvaders ’wandelde met God’. En hij was niet meer, want God had hem opgenomen, staat er vervolgens. De profeet Elia werd op een strijdwagen van vuur in een stormwind meegevoerd naar de hemel.
„De gedachte dat de mens een onsterfelijke ziel heeft komt van de Griekse filosofie. Plato meent dat de mens een sterfelijk lichaam heeft, maar een onsterfelijke ziel die na de dood omhoog rijst, naar de hemel. Dat idee heeft later – na de tijd van het Nieuwe Testament – veel invloed gehad op het christendom."
Psalm 88
11 Zult Gij wonder doen aan de doden? Of zullen de overledenen opstaan, zullen zij U loven? Sela. 12 Zal Uw goedertierenheid in het graf verteld worden, Uw getrouwheid in het verderf? 13 Zullen Uw wonderen bekend worden in de duisternis, en Uw gerechtigheid in het land der vergetelheid?
Maar de Farizeeën geloofden in de opstanding.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 09:10   #58
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Alleen de joden geloofden dan niet in een leven in de hemel na de dood, tenminste ik kan het niet in mijn Concordantie van de Bijbel vinden.

Uit Trouw: Maar er zijn een paar uitzonderingen. Henoch, een van de aartsvaders ’wandelde met God’. En hij was niet meer, want God had hem opgenomen, staat er vervolgens. De profeet Elia werd op een strijdwagen van vuur in een stormwind meegevoerd naar de hemel.
„De gedachte dat de mens een onsterfelijke ziel heeft komt van de Griekse filosofie. Plato meent dat de mens een sterfelijk lichaam heeft, maar een onsterfelijke ziel die na de dood omhoog rijst, naar de hemel. Dat idee heeft later – na de tijd van het Nieuwe Testament – veel invloed gehad op het christendom."
Psalm 88
11 Zult Gij wonder doen aan de doden? Of zullen de overledenen opstaan, zullen zij U loven? Sela. 12 Zal Uw goedertierenheid in het graf verteld worden, Uw getrouwheid in het verderf? 13 Zullen Uw wonderen bekend worden in de duisternis, en Uw gerechtigheid in het land der vergetelheid?
Maar de Farizeeën geloofden in de opstanding.
De Bijbel onderwijst echter dat we sterven en veroordeeld worden.
Er zullen maar 144000 in de hemel opgevoerd worden terwijl de ander geredde zielen opgenomen worden in het nieuwe Jeruzalem; de nieuwe creatie wat een nieuw paradijs is.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 09:19   #59
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De Bijbel onderwijst echter dat we sterven en veroordeeld worden.
Dat staat dan in het nieuwe testament, maar niet in het oude.
Overigens noem je alleen de veroordeling, dat zou betekenen dat we allemaal naar de hel gaan.
Niet erg aardig dus.
De mens heeft ook zoveel goeds gedaan.
Citaat:
Er zullen maar 144000 in de hemel opgevoerd worden terwijl de ander geredde zielen opgenomen worden in het nieuwe Jeruzalem; de nieuwe creatie wat een nieuw paradijs is.
Die 144000 hebben zich niet met een vrouw besmeurd, waarin opnieuw de haat jegens de vrouw spreekt.

En dat nieuwe Jeruzalem is een sprookje, een stad waarin het Lam Gods constant licht zou geven.
Niet de Lam Gods dus, maar de Lamp van God.
Jezus als gloeilamp....

Neen, het nieuwe Jeruzalem is Amsterdam.
Het oude Jeruzalem, waar altijd al oorlog was en ook met geweld door David is veroverd, is een stad van de duivel en dient nu alleen nog maar als buffer tegen de islam.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 09:51   #60
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Alleen de joden geloofden dan niet in een leven in de hemel na de dood, tenminste ik kan het niet in mijn Concordantie van de Bijbel vinden.
Maar in Google vindt ik:

De meeste Joden geloven net als christenen dat een rechtvaardige ziel naar de Hemel gaat. Andere Joden geloven in een reïncarnatie door meerdere levens. Weer een andere gelooft dat de ziel wacht op de wederkomst van de Messias, de verlosser.

Maar ik neem aan dat de moderne joden zijn.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hiernamaals
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be