Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 december 2021, 10:44   #21
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U negeert technolgie.
Integendeel, ik hou daar heel veel rekening mee. Ik hou evenwel ook rekening met het gigantische verschil tussen een papieren schets en de rauwe realiteit.

Ik vind het altijd hilarisch als men hier, als volleerde intergalactische architecten, zaken begint te orakelen zoals "we terraformen die planeet wel even".

Citaat:
Zonder een betrouwbare en voldoende sterke energiebron is dat volledig correct.
Maar dat geld ook voor de mensen die voor langere periodes onder water verblijven, of in een baan rond de aarde. Energie niet beschikbaar, einde verhaal.
Dergelijke verblijven zijn allemaal héél erg tijdelijk, en op de Aarde of in de directe nabijheid van de Aarde, dus de vergelijking slaat nergens op.

Citaat:
Wat stopt de mensen om te neuken zonder condoom of pil in bunkers onder de grond, in een artificiëel, vooral overdadig van energie voorzien, ecosysteem?
Je citeert me foutief. Ik doelde duidelijk op leven, wonen, kinderen krijgen die op hun beurt kinderen krijgen, en dat allemaal op Mars.

That's not gonna happen. Of misschien binnen duizend jaar of zo, als alles goed gaat en niets onverwachts gebeurt. Dan mag je me citeren en me op mijn foute redenering wijzen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2021, 10:45   #22
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Nog steeds is er een soort tweedeling tussen de "bol-adepten" en de "ring-adepten"....
Die simplistische zwart-wit houding laat ik voor jouw rekening.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 06:20   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

We zagen recent (op pagina 10 van het nieuws of zo) dat er "gesprekken" zijn tussen Europese verantwoordelijken van de EU,ESA,Arianespace om misschien,mogelijk,eventueel toch maar eens een studie te doen hoe Europese Astronauten met "eigen middelen" in de ruimte zouden kunnen raken.Het licht is een paar decennia te laat gaan branden dat dit best wel van belang is.De ruimte,te beginnen de nabije ruimte is snel aan het veranderen in een economische (en helaas ook geostrategische-) omgeving van het allergrootste belang (nu al genereren commerciele activiteiten,vooral in communicatie en waarnemingsgebieden honderden miljoenen dollars per jaar,dit BUITEN de overheden om zelfs)


En met mensen erbij kan het belang alleen maar groeien.
De EU is voor het omhoog brengen van zijn eigen mensen nu volledig afhankelijk geworden van dienstverleners uit de VS..(specifiek Space X).Via Soyuz meevliegen was ervoor de enige andere optie maar eigenlijk al te duur,(de Europeanen en de Amerikanen bekostigden decennialang de Russische bemande ruimtevaart feitelijk)en ik geloof niet dat er de komende jaren nog nieuwe samenwerkingsprojecten gaan zijn tussen Roscosmoz en ESA...Er zijn nog wat bestaande projecten af te werken en dat zal het zowat zijn...(hoe zou dat kunnen komen?)


https://arstechnica.com/science/2022...ts/?comments=1

Uiteraard proberen de Russen goedbetalende klanten aan boord te houden (begrijpelijk),maar essentieel moeten wij AF van afhankelijkheid.Dat is ook wat in een open brief van Europese Astronauten recent stond.We dreigen anders hetzelfde mee te maken als momenteel onze energievoorziening....Afhankelijk van de spelletjes van anderen en alleen maar goed om ons geld af te geven.



Laat het ons aanzien,de Volksrepubliek was een ontwikkelingsland toen de voorloper van de ESA in de vroege seventies opgericht werd en is ons op alle vlakken van de ruimtevaart voorbijgestoken.

En India zal dat dus DIT decennium doen...


Er is natuurlijk voor de Europeanen natuurlijk altijd nog de mogelijkheid een trampoline te bezigen...

Laatst gewijzigd door kelt : 23 februari 2022 om 06:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 06:07   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

Straks keren de 4 commerciele astronauten van Axiom Space weer terug naar de Aarde.OOk 3 Chinese Taikonauten zijn na een maandenlang verblijf teruggekeerd.De Chinese ambities zijn torenhoog,we zullen er nog veel van horen de komende jaren.

Ondertussen is er de kwestie van de "militaire experimenten" die de werkzaamheid van de steeds grotere aantallen commerciele satellieten,en het leven van de langzaam groeiende aantallen mensen in de ruimte in gevaar brengen...Rusland was toevallig de laatste die een bijzonder weinig gesmaakte explosieve "test" uitvoerde enkele maanden geleden...

Ondertussen heeft de VS,bij monde van de Vice President ,aangekondigd dat de VS per onmiddelijk een moratorium heeft op het uitvoeren van dergelijke tests...(die ze enkele decennia geleden ook gedaan hebben)
https://spacenews.com/u-s-declares-b...tions-to-join/
Het zal natuurlijk niet verhinderen dat er anti-satellietmethoden ontwikkeld worden of in de ruimte gebracht,al dan niet "vermomd" als iets anders.Er zijn "subtiele" methoden tegenwoordig...

Ik kan me voorstellen dat andere ruimtemachten (China,India,Frankrijk,....) snel zullen volgen.Ik kan mij er echter ook eentje voorstellen die een middenvinger zal opsteken wegens geen commerciele belangen in de ruimte en een bewezen onverschilligheid voor mensenlevens,de eigen of andermans...

Laatst gewijzigd door kelt : 19 april 2022 om 06:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 06:36   #25
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Nope. Ik ben alleen deelnemende in die samenleving van sheeple omdat het me goed uitkomt.
Maar ik sta ernaast, net zoals een dakloze ernaast staat, maar dan met meer comfort en persoonlijke mogelijkheden.
Dat gadegijniebepale.
Zoals gij het over kiesvee hebt, de anderen.

Laatst gewijzigd door jogo : 19 april 2022 om 06:45.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 07:13   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Dat gadegijniebepale.
U bepaald dat voor mij dan?
Citaat:
Zoals gij het over kiesvee hebt, de anderen.
Ik heb het ook over tapijtkoppers, bananenbladvlechters, geitenhoeders, kamelenjockeys, dobberaars, corruptici en sheeple, om maar een greep uit mijn oevre te nemen.
Gaat u me dat verbieden?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2022, 16:59   #27
regor
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Volgens mij zal de ruimte en zelfs andere planeten een toeristisch oord blijven. Een mens is niet gemaakt om in de ruimte leven.

Maar die joyrides moeten wel mogelijk zijn natuurlijk. Want hoe meer ogen en toegang tot daarboven, hoe ruimer onze blik op de ware aard van deze creatie.
De ware aard is, dat we het hier in orde moeten brengen. Vrede en welstand voor iedereen op aarde. Trouwens kom eens terug met je voeten op de grond.
Er is voor ons geen planeet B. Ons leven is veel te kort om de enorme afstanden in het heelal te kunnen overbruggen. In het heelal, in de tijd, zijn wij eendagsvliegen. Als een serieuze meteoor ons raakt is alles voorbij, ook onze geschiedenis.
regor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2022, 05:23   #28
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regor Bekijk bericht
De ware aard is, dat we het hier in orde moeten brengen. Vrede en welstand voor iedereen op aarde. Trouwens kom eens terug met je voeten op de grond.
Er is voor ons geen planeet B. Ons leven is veel te kort om de enorme afstanden in het heelal te kunnen overbruggen. In het heelal, in de tijd, zijn wij eendagsvliegen. Als een serieuze meteoor ons raakt is alles voorbij, ook onze geschiedenis.
U onschrijft exact WAAROM er ruimteondernemers werken aan bemenste ruimtevaart.Zij menen hetzelfde te zien zoals U beschrijft,maar hebben een andere conclusie getrokken...

Laatst gewijzigd door kelt : 29 april 2022 om 05:23.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2022, 06:15   #29
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

Een andere vorm van "bemenste ruimtevaart" is eigenlijk het snel veplaatsen van mensen en goederen van het ene punt op de Aarde naar het andere,middels een tripje buiten de dampkring om...

US Transportation Command ,dat we allemaal wel "kennen" met hun enorme transportvliegtuigen ,heeft een reeks onderzoekscontracten afgesloten met verschillende ruimtevaartfirma's om juist dat in concepten te gieten...

Nu ook met Sierra Space,die met hun DreamChaser en optiestukken de mogelijkheid gaan bieden vertikaal te lanceren maar horizontaal,op een vliegveld te landen....

https://spacenews.com/sierra-space-a...argo-delivery/

Er zijn ook al dergelijke onderzoekscontracten afgesloten met Space-X,Blue Origin en Rocket-Labs die dan eerder de vertikaal lanceren,vertikaal landen methode aanbieden...

In ieder geval wenst de US Air Force,middels hun Transportation Command de mogelijkheid te verwerven bepaalde zaken binnen het uur de wereld rond te kunnen aanbieden....

Laatst gewijzigd door kelt : 11 september 2022 om 06:18.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2022, 08:15   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Aan die onnozele UN kwiebus van de openingspost. Ik zou zeggen dat de bedoeling helemaal niet moet zijn om het "leven van zo veel mogelijk mensen op aarde aangenaam te maken". Als er ergens iets is dat de moeite waard is, dat is om eens iets uitzonderlijks te doen, gewoon voor de fun he. Waartoe dient het leven van al die Afrikanen en zo ? Waarom moeten die leven ? Waarom moeten armen leven ? Waarom moet veel volk leven ? Dat is even "nutteloos" als reizen naar de maan he. Alles wat wij doen en laten is in de grond nutteloos. Elk menselijk leven is totaal nutteloos. Maar eens deftig fun hebben, dat is het enige waar het om draait.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2022, 14:04   #31
regor
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een mens is ook niet gemaakt om op de ijsvlaktes van Groenland te leven.
De mens is ook niet gemaakt om maanden onder water te leven.
Toch doen mensen dat.

In de ruimte regent het soep, we hebben alleen geen soepkommen.
Hoeveel idioten zijn er niet verongelukt, toen de luchtvaart nog in zijn kinderschoenen stond. Een nieuwe generatie gaat ook zijn ondergang te gemoed. De tijden veranderen, maar sommige mensen nooit.
regor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2022, 23:58   #32
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Eens we aan een bewoonbare planeet toekomen gaat dat natuurlijk wel. Maar de reis naar daar is vol radiatie.
Als de mens in staat is 100x sneller dan het licht te kunnen vliegen ....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
En iets meer on topic: be-menste ruimtevaart in de zin van verre planeten bezoeken en koloniseren is vermoedelijk onmogelijk.
Als je de sci-fi films & series bekijkt ....


Het zou leuk zijn mocht de mens zelf weg van de melkweg kunnen vliegen !!
Ik zou graag willen zien hoe het er daar uitziet !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 19:03   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

De discussie over hoe mogelijk/onmogelijk het wel zou zijn om elders "koloniseerbare en bewoonbare" planeten te bereiken werd begin jaren zeventig vorige eeuw ook gevoerd (toen kwam de ruimtevaart,zoals bewezen door de toen recent afgelopen Maanlandingen,uit een ongelofelijke groeispurt.)

Toen al waren er de "bol-adepten" en de "ring-adepten"...(waar ik toe behoor)

De Ring-adepten gaan er van uit dat een Mensheid die zich technologisch ver genoeg ontwikkelt om tenslotte de beschikbare hulpbronnen van ons eigen zonnestelsel te gebruiken (en die hulpbronnen,uit ons "hoekje" van het heelal,gaan al het bevattingsvermogen te buiten hoor)niet eens meer geinteresseerd zal zijn om op bollen te gaan wonen....

Men bouwt dan gewoon steeds grotere kunstmatige habitats........ringwerelden...


bollen....dat is zo "old school"....we ZITTEN al op een bol....

Laatst gewijzigd door kelt : 29 september 2022 om 19:05.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 19:57   #34
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.434
Standaard

Het is gewoon allemaal excuus om andermans afgepakt geld in loonzakskes van meelopers te schuiven. Meer zit daar niet achter.
Geef het volk brood en spelen, dit is dat laatste.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 29 september 2022 om 20:01.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 06:24   #35
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

De "Orbital Age" is eigenlijk al begonnen....
We zijn nu vlakbij de volgende vrij massale ontplooiing van commerciele activiteiten ,te beginnen in de directe omgeving van de Aarde.

De eerste fase is al een tijdje bezig,de communicatie-industrie natuurlijk waar de overheid een steeds krimpend aandeel in heeft.Van die overheden worden in de praktijk regulatoire aanwijzingen verwacht ,en verder dat ze niet te veel meer van die militaire zottigheden gaan doen die eigenlijk hinderlijk en slecht zijn voor de commerce.(Hopen mag natuurlijk,hoewel ik,gezien de toestand hier op Aarde,weinig illusies heb )

Uit proeven in de ruimtestations de laatste decennia WEET men al dat de micro-zwaartekracht omgevingen,de verhoogde stralingsniveaus en de bijna perfecte vacuumomstandigheden serieuze industriele mogelijkheden bieden in verschillende sectoren...

MAar de kost om gewoon maar in de nabije ruimte te GERAKEN was gewoonweg ondraaglijk,niet alleen de kost maar ook wat je in huis moest hebben om astronaut te MOGEN zijn....

Dat is snel aan het wijzigen.....


https://spacenews.com/the-next-and-m...w-earth-orbit/


Welke natie is de motor hierachter en vooral,shockerend eigenlijk,welke natie(s) beslist NIET?

Ja,veel kan en zal geautomatiseerd zijn,maar net als hier op Aarde zal de "Ruimtewerker",nog in onze levensspanne,een feit zijn.

Laatst gewijzigd door kelt : 23 november 2022 om 06:31.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2023, 15:51   #36
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard cut the Red Tape!

De 3 Amerikaanse firma's die al mensen op- en neer gebracht hebben in de ruimte waren perfect duidelijk tegenover een
Amerikaanse Kamercommissie:

Vereenvoudig de administratieve procedures om sneller te mogen lanceren of verlies de vooraanstaande positie in ruimtevaart die
Amerika nog heeft.


https://spaceflightnow.com/2023/10/1...n-spaceflight/


Een van die firma's,namelijk Space-X is al van half september klaar voor een volgende proef met hun Starship maar krijgt maar
geen toestemming om te lanceren wegens allerlei administratieve besognes....Het administratieve proces duurt nu langer dan het opkalefateren
van een beschadigde lanceerpositie en het opbouwen van een volgende lanceertuig EN het doen van meerdere testen ermee in situ.
De firma heeft ook een contract met NASA voor een Maanlander die zwaar gebaseerd zal zijn op Starship....Dat zal niet gaan als ze
geen lanceringen mogen doen op tempo.De spullen staan klaar.

Ook Virgin Galactic (met hun ruimtevliegtuigje) en Blue Origin (met hun New Shepard raket ,en hun New Glenn in aantocht) raken
blijkbaar geirriteerd door al die administratie...

Bemerk dat alle 3 deze organisaties problemen hebben om snel opeenvolgend te MOGEN lanceren vanaf nochtans dedicated en afgelegen
lokaties in de VS.....

Laatst gewijzigd door kelt : 20 oktober 2023 om 15:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2023, 17:21   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De 3 Amerikaanse firma's die al mensen op- en neer gebracht hebben in de ruimte waren perfect duidelijk tegenover een
Amerikaanse Kamercommissie:

Vereenvoudig de administratieve procedures om sneller te mogen lanceren of verlies de vooraanstaande positie in ruimtevaart die
Amerika nog heeft.


https://spaceflightnow.com/2023/10/1...n-spaceflight/


Een van die firma's,namelijk Space-X is al van half september klaar voor een volgende proef met hun Starship maar krijgt maar
geen toestemming om te lanceren wegens allerlei administratieve besognes....Het administratieve proces duurt nu langer dan het opkalefateren
van een beschadigde lanceerpositie en het opbouwen van een volgende lanceertuig EN het doen van meerdere testen ermee in situ.
De firma heeft ook een contract met NASA voor een Maanlander die zwaar gebaseerd zal zijn op Starship....Dat zal niet gaan als ze
geen lanceringen mogen doen op tempo.De spullen staan klaar.

Ook Virgin Galactic (met hun ruimtevliegtuigje) en Blue Origin (met hun New Shepard raket ,en hun New Glenn in aantocht) raken
blijkbaar geirriteerd door al die administratie...

Bemerk dat alle 3 deze organisaties problemen hebben om snel opeenvolgend te MOGEN lanceren vanaf nochtans dedicated en afgelegen
lokaties in de VS.....
Waarom geen permanente lanceerlicentie geven aan bepaalde bedrijven - die het bewezen hebben - in een bepaald geschikt lanceergebied (Starbase ... )?

Retorische vraag aan de ambtenarij...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 oktober 2023 om 17:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2023, 20:14   #38
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik steek van wal:

Tijdens een recente toespraak voor de UN vergadering gaf UN-secretaris generaal António Guterres,(een man die al gans zijn leven leeft op kosten van
de overheid),kritiek op de "joy-rides" van miljardairs naar de ruimte terwijl,"dat geld beter besteed zou moeten worden "...


https://spacenews.com/un-secretary-g...ding-to-space/
Het is precies wat we kunnen verwachten van het hoofd van een administratie

Het is onvermijdelijk,eenmaal het leven in de ruimte mogelijk wordt zullen er mensen zijn voor wie de Aarde hoogstens een toeristisch oord zal worden.
Op dat punt zijn de inzichten van Jef Bezos waarschijnlijk juist.

De technologie daarvoor wordt onder onze ogen,in onze levenstijd,ontwikkeld.
Na een pauze van vele decennia sedert de Maanlandingen,nadat verschillende engtrepreneurs zich realiseerden dat het NIET van de staat zal komen is het herstart(en het is heus niet aleen Elon hoor!)

Hij ,de VN-secretaris-generaal (bemerk zijn titel,het zegt eigenlijk al alles)is nochtans meer dan oud genoeg maar weet duidelijk niet hoe innovatie werkt.
Eigenlijk zijn zowat alle innovaties doorheen de menselijke geschiedenis gekomen als "zijprojecten" van andere onderzoekingen.
Wie zelf wel eens knutselt(zo met je handen) in plaats van Power Point presentaties te maken weet het wel,al doende
leer je niet alleen,er start altijd wel een gedachtentreintje dat je soms jaren later ergens voor kunt verderzetten en toepassen.


Maar vooral,iemand van zijn leeftijd (en ooit nog Premier van Portugal)zou deze brief ,uit 1970,moeten gelezen hebben en de lessen er uit.
Het was van de toenmalige NASA-hoofd aan een non in Zambia.

https://lettersofnote.com/2012/08/06/why-explore-space/



Een van de belangrijkste brieven die ooit geschreven zijn,en ieder woord er uit is nog steeds geldig,en vele dingen er uit zijn onder onze ogen in uitvoering.
.....alweer 40 jaar later...

Uiteindelijk is ruimtevaart ,ook bemenste ruimtevaart,ook "voor de mensen" ook hoor!Maar misschien inderdaad minder voor overheidsbetaalde administrateurs die
graag alles "onder de hand" en "overzichtelijk" houden en graag bepalen hoe andere mensen hun geld dienen uit te geven.

Er is een alternatieve bron van innovaties.Het heet "oorlog".....Misschien een minder goed idee?

Jammer dat dit steeds opnieuw moet uitgelegd worden.

Wij,Homo Sapiens,zijn wat we zijn door INNOVATIE,niet door ADMINISTRATIE!
Als men ziet hoever de robotica in tegenwoordige tijden al staat is het een terechte vraag: Waarom be-menste ruimtevaart?

p.s.

Zie ook het onderwerp dat ik eens opgestart ben over Robot Atlas
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 oktober 2023 om 20:16.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2023, 20:26   #39
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Als de mens in staat is 100x sneller dan het licht te kunnen vliegen ....


Als je de sci-fi films & series bekijkt ....


Het zou leuk zijn mocht de mens zelf weg van de melkweg kunnen vliegen !!
Ik zou graag willen zien hoe het er daar uitziet !!
Wie niet?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2023, 17:08   #40
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

Onderwijl heeft India aangekondigd dat het doel is om tegen 2040 (Indische-) mensen op de Maan te landen......
In de tussentijd zal een gans programma van bemenste ruimtevaart verder uitgerold worden....

Er is ook al een Indische Maanrobot (op de Maan natuurlijk ) en er zullen er nog wel volgen.....Ongetwijfeld ook een bemenst ruimtestation....(stappen die de Volksrepubliek traag maar doelmatig voorgetoond heeft.....)

Het probleem van de raketten is geheel binnen bereik.India beschikt nu over een kleine-,een medium en een zware draagraketfamilie die jaarlijks steeds meer lanceringen van allerlei doen......deze basis is al gelegd en de natie heeft nu een heuse autonome lanceercapaciteit ontwikkeld(is daarmee Europa al lang en breed voorbijgestoken )

Een eerste test met een "launch escape system" is ondertussen ook prima verlopen...

https://spacenews.com/india-tests-la...auts-to-orbit/

Laatst gewijzigd door kelt : 21 oktober 2023 om 17:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be