Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juli 2022, 15:08   #1261
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Ik vrees dat we voor lange tijd vast zitten aan steenkool en duur amerikaans LNG, de russen willen op termijn geen zaken meer doen met het onbetrouwbare US/EU duo, ze gaan voluit voor hun Brics partners. Of ze alle banden zullen doorknippen valt nog te bezien, ik denk dat ze niet warm lopen om nog een keer in het zak gezet te worden door een bende US/EU dieven.
Je draait de zaakjes om.

In werkelijkheid was de EU de grootste, meest betrouwbare, zekere en best betalende partner voor het Russisch gas.
Waarom investeerde Gazprom 50% van de totale Nord Stream 2 kostprijs, precies omdat wij een betrouwbare partner waren en hen de correcte prijs betaalden.

Ons zijn ze nu kwijt en naar alle waarschijnlijkheid voor altijd. Ze kunnen nu zaken doen met India die een habbekrats betaalt en hun grootste vijand China.
Dat zijn pas onbetrouwbare partners.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 15:10   #1262
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voor de rest kunnen Xi en Putin als grote maten lachen op de foto met een stevige handdruk maar Xi is de baas en Putin het opportuun knechtje.
Dit.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 15:11   #1263
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Ik vrees dat we voor lange tijd vast zitten aan steenkool en duur amerikaans LNG, de russen willen op termijn geen zaken meer doen met het onbetrouwbare US/EU duo
We zouden niet moeten afhangen van steenkool en gas, he, we wisten hoe we bijna zonder konden, we waren daar volop mee bezig. En toen kwamen de groene zotten ons zeggen dat we dat niet mochten doen, en terug gas gebruiken, en wat windmolens voor de show.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 15:12   #1264
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Nu dikken we onze navelstreng met de VS en SA, dat is niet beter te noemen. En kerncentrales, zonnepanelen en windmolens kun je tegenwoordig ook niet zonder de Chinezen.
Da's straf he, dat wij daar bij de besten van waren, en nu de Chinezen zouden nodig hebben.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 15:40   #1265
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Da's straf he, dat wij daar bij de besten van waren, en nu de Chinezen zouden nodig hebben.
Tja, das war einmal. Nu gaan we volop naar een groen mest-, kern- en fossielvrij Europa.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 15:47   #1266
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wacht effe tot de mensen in de koude zitten, honger hebben, ze gaan wel weten waarvoor ze stemmen, zo idioot is de kiezer niet
Het groene programma ligt reeds vast. Daarover dient niet meer gestemd te worden. De overheid zal de nodige maatregelen treffen om de transitie zo vredevol als mogelijk te maken. De covid-maatregelen hebben bewezen dat dit te doen valt. De heropvoedingstechnologie is vrij beschikbaar in China.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 16:28   #1267
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wacht effe tot de mensen in de koude zitten, honger hebben, ze gaan wel weten waarvoor ze stemmen, zo idioot is de kiezer niet
Het groene gedachtegoed vind je overal terug, niet alleen bij de 'groenen'.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 18:27   #1268
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Da's straf he, dat wij daar bij de besten van waren, en nu de Chinezen zouden nodig hebben.
Zouden er kerncentrales bestaan zonder Siemens onderdelen ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 18:28   #1269
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Van oorsprong is het wel Rusland die onbetrouwbaar is. Vooral door die ex KGB agent met melancholie naar de sovjet periode en die een "normale" samenwerking onmogelijk maakt.

Door hem en door hem alleen is Rusland terug de vijand. Van uw Brics heeft alleen China een notenswaardig belang en Chinezen kijken eerst naar hun eigen belang. Temeer China wat export betreft maar een piepklein klantje aan Rusland heeft ivg met de EU en de US. China zal dus alleen van de taart nemen wat het lust van van Rusland.

Voor de rest kunnen Xi en Putin als grote maten lachen op de foto met een stevige handdruk maar Xi is de baas en Putin het opportuun knechtje.
En welk feit ligt dan volgens U aan die oorsprong ? Kan je dat concreet benoemen ? Waneer heeft Rusland zijn woord gebroken ?
En wat betreft de export van energie, Rusland heeft nog nooit zo veel verdient als nu.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 18:30   #1270
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
We zouden niet moeten afhangen van steenkool en gas, he, we wisten hoe we bijna zonder konden, we waren daar volop mee bezig. En toen kwamen de groene zotten ons zeggen dat we dat niet mochten doen, en terug gas gebruiken, en wat windmolens voor de show.
De oplossingen liggen voor het grijpen , kernenergie kan ons nog makkelijk een halve eeuw verder helpen, enkel de politieke wil ontbreekt, het is te triest voor woorden.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 18:32   #1271
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Je draait de zaakjes om.

In werkelijkheid was de EU de grootste, meest betrouwbare, zekere en best betalende partner voor het Russisch gas.
Waarom investeerde Gazprom 50% van de totale Nord Stream 2 kostprijs, precies omdat wij een betrouwbare partner waren en hen de correcte prijs betaalden.

Ons zijn ze nu kwijt en naar alle waarschijnlijkheid voor altijd. Ze kunnen nu zaken doen met India die een habbekrats betaalt en hun grootste vijand China.
Dat zijn pas onbetrouwbare partners.
In tegenstelling tot Europa pikken China en Indie je tegoeden niet. Dus kwestie van betrouwbaarheid scoort de EU vrij laag vrees ik. Tenzij jij een partner die zijn schulden niet betaalt als betrouwbaar bekijkt.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 19:50   #1272
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
En welk feit ligt dan volgens U aan die oorsprong ? Kan je dat concreet benoemen ? Waneer heeft Rusland zijn woord gebroken ?
En wat betreft de export van energie, Rusland heeft nog nooit zo veel verdient als nu.
Als een land zijn buur aanvalt in Europa is die gevaarlijk en onbetrouwbaar voor ons. Oekraïne zou slechts het begin geweest zijn van invallen in andere Europese landen.

In uw plaats zou ik verhuizen naar Rusland als ge hen zo bewonderd en het Westen haat.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 20:19   #1273
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als een land zijn buur aanvalt in Europa is die gevaarlijk en onbetrouwbaar voor ons. Oekraïne zou slechts het begin geweest zijn van invallen in andere Europese landen.

In uw plaats zou ik verhuizen naar Rusland als ge hen zo bewonderd en het Westen haat.
Waar zit je? In New York?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 20:32   #1274
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als een land zijn buur aanvalt in Europa is die gevaarlijk en onbetrouwbaar voor ons. Oekraïne zou slechts het begin geweest zijn van invallen in andere Europese landen.

In uw plaats zou ik verhuizen naar Rusland als ge hen zo bewonderd en het Westen haat.
Dus geen voorbeeld van contractbreuk ? Nato heeft de laatste decenia al meerdere landen aangevallen, dus totaal onbetrouwbaar ?
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 20:33   #1275
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.451
Standaard

Dit belooft, naar 6 euro per liter ? https://eurasiabusinessnews.com/2022...80-per-barrel/
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 20:38   #1276
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Waar zit je? In New York?
Ik heb er twee jaar gewoond en gewerkt. Ik hou van Amerika maar heb ook best wel kritiek want ik nu terug laat blijken met hun achterlijke abortus regulering. In mijn leven heb ik alles samen ook een paar jaar in China doorgebracht maar hoe zeer ik ook van China houdt en respecteer heb ik ook veel kritiek.
De Putin gatlikkers van het forum daarentegen zijn geprogrammeerde robotten die geen enkele kritiek hebben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 21:03   #1277
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Dit belooft, naar 6 euro per liter ? https://eurasiabusinessnews.com/2022...80-per-barrel/
Dit is een gezonde prijsreactie. Zoals Patrick stelt, is het hoog tijd dat we ons van de fossiele brandstofverslaving ontdoen. De grootste en enige voetreis, die mijn overgrootmoeder ooit ondernam was 15 kilometer naar een dichtbijgelegen stad. Zij was zeer gelukkig en had geen behoefte tot verder gereis. Anders gaan leven is een nobel streven!
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 22:55   #1278
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
In tegenstelling tot Europa pikken China en Indie je tegoeden niet. Dus kwestie van betrouwbaarheid scoort de EU vrij laag vrees ik. Tenzij jij een partner die zijn schulden niet betaalt als betrouwbaar bekijkt.
En weer probeer je de zaakjes om te draaien.

De Rus verbreekt wel zijn rechtsgeldige contracten door plots in een andere munt te willen betaalt worden dan wat er in de clausules van een contract staat.
Dan heb je als EU afnemer het volste recht om een contract eenzijdig te verbreken en mag de Rus andere oorden gaan zoeken.
Helaas voor hem nemen de Chinezen en India niet evenveel productie af zoals Europa deed.

Ik ben blij voor je dat je de Rus als uiterst betrouwbaar ziet, zeker als je weet dat hij netjes (niet dus) zijn 500 Boeing en Airbus blijft betalen die in leasing zijn genomen via oa Ierse lease maatschappijen, of doet hij dat niet?
Misschien willen de Ieren ook wel niet in Roebel betaalt worden.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2022, 07:07   #1279
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
En welk feit ligt dan volgens U aan die oorsprong? Kan je dat concreet benoemen? Waneer heeft Rusland zijn woord gebroken?
En wat betreft de export van energie, Rusland heeft nog nooit zo veel verdiend als nu.
In februari 2022, misschien?

"Maar neen, wij gaan Oekraïne helemaal niet binnenvallen, dat is allemaal Westerse paranoia en propaganda. Wij zijn gewoon bezig met grootschalige militaire oefeningen."

Het is mogelijk dat u daar helemaal anders over denkt, maar wat mij betreft is dat toch woordbreuk.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2022, 08:08   #1280
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Het groene programma ligt reeds vast. Daarover dient niet meer gestemd te worden. De overheid zal de nodige maatregelen treffen om de transitie zo vredevol als mogelijk te maken. De covid-maatregelen hebben bewezen dat dit te doen valt. De heropvoedingstechnologie is vrij beschikbaar in China.
Ah, Xi Jingping is een Agalever.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be