Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 december 2021, 21:42   #41
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Een expert-visionair!
Naast het officieel goedgekeurde nieuws, welk ander kritisch en/of onafhankelijk geluid en/of beeld denkt u nog te horen en zien vanuit Hong Kong na nog ongeveer 2 tot 3 jaren?
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 30 december 2021 om 21:43.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 22:49   #42
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Naast het officieel goedgekeurde nieuws, welk ander kritisch en/of onafhankelijk geluid en/of beeld denkt u nog te horen en zien vanuit Hong Kong na nog ongeveer 2 tot 3 jaren?
.
Ach velen Hongkongers die het niet aankonden zijn reeds vanaf de jaren negentig vertrokken.
Het blijft Hong Kong, met de Chinezen moet ge leren uw bakkes houden maar op het einde van de rit te doen wat ge ge graag doet en proberen zoveel mogelijk geld te verdienen. Gewoon botsing vermijden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 00:32   #43
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Dat ge dit allemaal zomaar slikt, kritiekloos. Dit is niet “pluralistisch informeren”, dit is confirmation bias.

Daily Apple?…

Het is gewoon open en bloot.
Ik meen me te herinneren dat je het aanvaardbaar vond dat die krant dicht moest. Vind je dat nog altijd? Dat was geen aanval op persvrijheid?

Overigens, voor zover ik kan inschatten, geeft de auteur van dat artikel geen accurate weergave van het sentiment bij de bevolking. Die is gewoon bang…
Wat wil je eigenlijk dat China doet met door het buitenland gefinancierde 'Mille Colines'?

https://www.chinadailyhk.com/article...us-publication

Hong Kong heeft nog verschillende neokoloniale anti Chinese mouth pieces. "Foreign agents" zou men ze in de VS noemen. Apple Daily was er een van. SCMP ook zou je kunnen argumenteren.

Ik denk trouwens dat 'het westen' absoluut geen lessen meer te geven heeft in persvrijheid. De censuur neemt er schrikbarende vormen aan. Assange zit nog steeds vast. Websites gesloten. Licenties voor uit te zenden afgenomen. Dagelijkse kost. Uiteraard weet je dat niet indien je exclusief de reguliere westerse media volgt.

En dan heb je natuurlijk nog de echt grote misdaden van onze tijd waarover onze media liefst zwijgen. Zoals Jemen, Palestina, Colombia...

Gaza 2021...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20211231_005850.jpg‎ (348,0 KB, 27x gelezen)

Laatst gewijzigd door Bach : 31 december 2021 om 01:01.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 01:34   #44
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard Ter afsluiting van opnieuw een merkwaardige jaar ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De eerste vrijheid is toch niet de kapitalistische, maar de vrijheid tot moord he. Enkel daar waar men vrij anderen kan afmaken, is vrijheid volledig. "veilige" gebieden zijn dus altijd een beetje verdacht.
Zagen & Geloven in hoeveel of wat men wil: een niet te ontkennen recht voor jou en anderen.
Voor het overige, Je Persiste et je Signe:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Hong Kong blijft voor mij een fascinerende lekker kapitalistische entiteit met een pleiade mogelijkheden voor werkwilligen en met meer reële vrijheid dan Euroland of Ameirikontjesland.
Kortom een plaats voor levensgenieters: werk hard & feest hard.
Daarenboven een veiliger grootstad dan de meeste die ik ken, zeker nu de lokale snotneus en-pisdoek democraten terug in 't gareel geplaatst werden.
Niks verkeerd met correcte autoriteit zoals die ik tijdens de 2019 rellen met eigen ogen toegepast zag.
Moge gelovigheid in whatever de kudde kalm houden.
Prettige eindejaarsavond -ook voor je madam- Heer PatrickVE.

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2022, 11:19   #45
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Blijkbaar is niet iedereen doodongelukkig dat de neokoloniale tijd in Hong Kong afgelopen is.

https://m.youtube.com/watch?v=p4FFPS...ature=youtu.be
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2022, 11:59   #46
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Blijkbaar is niet iedereen doodongelukkig dat de neokoloniale tijd in Hong Kong afgelopen is.

https://m.youtube.com/watch?v=p4FFPS...ature=youtu.be
Ik denk niet dat veel mensen in HK dat Chinees gesuperviseerd interview heeft bekeken. En al zeker Jay-P niet. Kung Hei Fat Choi!
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2022, 20:13   #47
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik denk niet dat veel mensen in HK dat Chinees gesuperviseerd interview heeft bekeken. En al zeker Jay-P niet. Kung Hei Fat Choi!
Al een geluk dat de westerse media vrij zijn en de waarheid over China verkondigen. Het westen heeft dan ook het beste met China voor zoals steeds...

Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2022, 21:22   #48
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Aha, een echte expert.
Wacht effe: gij moet -zoals gewoonlijk- zeker vrienden/familie/kennissen ter plaatse hebben/kennen die je inzichten en kennis ter zake kunnen beamen?
Efkens serieus: een familielid werkte 2 jaar in Peking.
Hij is zelfs een van z'n dochters kwijtgespeeld aan een Chinees.
Een persoonlijke kennis werkte 6 maanden in Shanghai.
Zijn werk (50 jaar geleden) wordt nu nog altijd gewaardeerd door de leiding v.d. fabriek die hij mee hielp oprichten.


Laatst gewijzigd door Boduo : 1 januari 2022 om 21:23.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2022, 21:24   #49
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Een expert-visionair!
Nog een expert !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 12:18   #50
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wat wil je eigenlijk dat China doet met door het buitenland gefinancierde 'Mille Colines'?

https://www.chinadailyhk.com/article...us-publication

Hong Kong heeft nog verschillende neokoloniale anti Chinese mouth pieces. "Foreign agents" zou men ze in de VS noemen. Apple Daily was er een van. SCMP ook zou je kunnen argumenteren.
Opmerkelijk. Dus, voor jou is de repressie tav Daily Apple volstrekt proportioneel?

Jij vindt dat Apple Daily gelijk staat aan radio Mille Collines? Seriously?...

Wat ik vind dat China daar aan moet doen? Wel, niks. China (enfin, de Chinese overheid), moet kunnen omgaan met kritiek. China (enfin, de Chinese overheid) moet stoppen met censureren van meningen die haar niet aanstaan. Dat heet vrijheid. Niet zo moeilijk, toch?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik denk trouwens dat 'het westen' absoluut geen lessen meer te geven heeft in persvrijheid. De censuur neemt er schrikbarende vormen aan. Assange zit nog steeds vast. Websites gesloten. Licenties voor uit te zenden afgenomen. Dagelijkse kost. Uiteraard weet je dat niet indien je exclusief de reguliere westerse media volgt.

En dan heb je natuurlijk nog de echt grote misdaden van onze tijd waarover onze media liefst zwijgen. Zoals Jemen, Palestina, Colombia...

Gaza 2021...
Ik heb u dit al vaker zien doen: kritiek op China; uw reactie: "maar denk je dat het Westen dat niet doet?"

Wat maakt dat nu uit? Het Westen (enfin, ik denk dat je EU-staten/US bedoelt) mag dat ook niet doen?

Ik ben Het Westen niet he?
Net zoals China Apple Daily niet mag sluiten, mag Duitsland RT niet sluiten. Mag China dat nu plots wel omdat Duitsland RT sluit? Hoe is dat nu relevant voor mijn mening in deze discussie?

De ironie is compleet als verwijst naar hoe onze media zogezegd grote misdrijven verzwijgt. Los van of dat nu waar is of niet, hoe garandeer je dat? Ah, persvrijheid he! Net dat wat de Chinese overheid aan het beknotten is in HK. Hoe kan het Chinese volk nu ooit iets te weten komen over het lot van de Uiguren of de geschiedenis van Tiananmen als het verboden is erover te berichten?

En net dat, de crackdown van de pers, zit uitgerekend jij te verdedigen.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 14:37   #51
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Opmerkelijk. Dus, voor jou is de repressie tav Daily Apple volstrekt proportioneel?

Jij vindt dat Apple Daily gelijk staat aan radio Mille Collines? Seriously?...

Wat ik vind dat China daar aan moet doen? Wel, niks. China (enfin, de Chinese overheid), moet kunnen omgaan met kritiek. China (enfin, de Chinese overheid) moet stoppen met censureren van meningen die haar niet aanstaan. Dat heet vrijheid. Niet zo moeilijk, toch?



Ik heb u dit al vaker zien doen: kritiek op China; uw reactie: "maar denk je dat het Westen dat niet doet?"

Wat maakt dat nu uit? Het Westen (enfin, ik denk dat je EU-staten/US bedoelt) mag dat ook niet doen?

Ik ben Het Westen niet he?
Net zoals China Apple Daily niet mag sluiten, mag Duitsland RT niet sluiten. Mag China dat nu plots wel omdat Duitsland RT sluit? Hoe is dat nu relevant voor mijn mening in deze discussie?

De ironie is compleet als verwijst naar hoe onze media zogezegd grote misdrijven verzwijgt. Los van of dat nu waar is of niet, hoe garandeer je dat? Ah, persvrijheid he! Net dat wat de Chinese overheid aan het beknotten is in HK. Hoe kan het Chinese volk nu ooit iets te weten komen over het lot van de Uiguren of de geschiedenis van Tiananmen als het verboden is erover te berichten?

En net dat, de crackdown van de pers, zit uitgerekend jij te verdedigen.
Ik verdedig persvrijheid en kan me goed vinden in de verontwaardiging van deze persoon samen te vatten als "Keer eerst voor uw eigen deur hypocrieten":

https://m.facebook.com/story.php?sto...5&id=503889204

In feite kan het 'westen' de persvrijheid in Hong Kong geen zak schelen.

Laatst gewijzigd door Bach : 3 januari 2022 om 14:49.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 14:45   #52
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik verdedig persvrijheid
But... you're not?...

Ge zit de sluiting van Apple Daily te verdedigen (?!)


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
en kan me goed vinden in de verontwaardiging van deze persoon samen te vatten als "Keer eerst voor uw eigen deur hypocrieten":

https://m.facebook.com/story.php?sto...5&id=503889204
(Uitzonderlijk voor SCMP, maar zeer correct)
De hypocrisie is een andere zaak. Er is zéker een pot-verwijt-ketel verhaal te vertellen. Maar de essentie is toch dat ze allebei zwart zijn, niet de hypocresie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
In feite kan het 'westen' de persvrijheid in Hong Kong geen zak schelen.
mij wel. En u?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 15:16   #53
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
But... you're not?...

Ge zit de sluiting van Apple Daily te verdedigen (?!)
Zelfs dat niet. Een gelijkaardig anti China opruiend blad had in de VS of het GB nooit zo lang kunnen opereren. Ondanks de rol van Apple Daily in Occupy Central in 2014 en de recente onlusten was Jimmy Lai onaantastbaar tot nu toe voor de Hong Kong autoriteiten met zijn financiering uit de VS. Die financiering werd onmogelijk gemaakt en dwong het blad te sluiten. Het is goed te beargumenteren dat dit de vrede in Hong Kong ten goede komt ook al is het niet goed voor de persvrijheid op zich. Het gejammer over persvrijheid uit de VS en GB is niet enkel hypocriet. Wat ze bejammeren is hun verlies aan invloed.

Laatst gewijzigd door Bach : 3 januari 2022 om 15:17.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 15:35   #54
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Ondertussen is het regelmatig van dit in het westen met hun persvrijheid leugens

U.K. Regulator Revokes License for China-Backed Broadcaster


Pro-China TV station in Taiwan ordered off air over disinformation

Het lijkt er sterk op dat de Angelsaxische wereld systematisch alle (pro) Chinese media willen sluiten. Zou ons dat niet meer zorgen dienen te baren dan de persvrijheid in China zelf? Dat is dichter bij huis en zelfs ingrijpender van omvang.

Over Assange hebben we het dan niet eens. Dat is zoveel groffer en toont de ware aard van onze machthebbers ondertussen dat ze elders menen hun stinkende morele vingertje te verheffen.

Laatst gewijzigd door Bach : 3 januari 2022 om 15:38.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 18:28   #55
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zelfs dat niet.
Interessant. Dat lijkt anders niet zo. Die enkele keren dat ik Apple Daily aanhaalde, verwees je naar de national security law en leek je akkoord te gaan met de crackdown. Ok, ik had dus verkeerd begrepen en je keurt dat dan ook af? Dat is wel even belangrijk om jouw standpunt goed te begrijpen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een gelijkaardig anti China opruiend blad had in de VS of het GB nooit zo lang kunnen opereren.
Mja, dat denk ik dus niet. Wat Breitbart bvb. over de regering mocht "berichten" is toch nog een paar graden erger. Als je spreekt over aanzetten tot geweld... Nou, heel wat US media mag in de spiegel kijken mbt de bestorming kapitool vorig jaar. En toch is er geen overheidsban gekomen op die media. De persvrijheid is behoorlijk stevig verankerd. Je beoordeelt niet met dezelfde maten en gewichten. VS/UK mag niks verkeerd doen terwijl je voor China meer dan een beetje door de vingers ziet. Ik vind dat vreemd.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ondanks de rol van Apple Daily in Occupy Central in 2014 en de recente onlusten was Jimmy Lai onaantastbaar tot nu toe voor de Hong Kong autoriteiten met zijn financiering uit de VS. Die financiering werd onmogelijk gemaakt en dwong het blad te sluiten. Het is goed te beargumenteren dat dit de vrede in Hong Kong ten goede komt ook al is het niet goed voor de persvrijheid op zich. Het gejammer over persvrijheid uit de VS en GB is niet enkel hypocriet. Wat ze bejammeren is hun verlies aan invloed.
Wat je hier zegt is: een beetje pers-crackdown is ok voor de goede vrede.

Nou.

Ten eerste denk ik dat je dat causaal verband niet mag maken; is het door de crackdown dat er nu meer vrede in HK, of is iedereen gewoon bang nu en durft niemand nog iets te doen?...
Ten tweede, als je dit "pragmatisch" toelaat, dan zet je de deur open voor allerlei repressie met als verantwoording het dat het "voor de goede vrede is".

Het kan veel simpeler: persvrijheid. Punt.

Benieuwd hoe HK eruit zal zien binnen 5j. Benieuwd of er dan nog IEMAND weet wat er op Tiananmen is gebeurd
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 18:33   #56
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ondertussen is het regelmatig van dit in het westen met hun persvrijheid leugens

U.K. Regulator Revokes License for China-Backed Broadcaster


Pro-China TV station in Taiwan ordered off air over disinformation

Het lijkt er sterk op dat de Angelsaxische wereld systematisch alle (pro) Chinese media willen sluiten. Zou ons dat niet meer zorgen dienen te baren dan de persvrijheid in China zelf? Dat is dichter bij huis en zelfs ingrijpender van omvang.

Over Assange hebben we het dan niet eens. Dat is zoveel groffer en toont de ware aard van onze machthebbers ondertussen dat ze elders menen hun stinkende morele vingertje te verheffen.
Nee, ik maak me daar absoluut geen zorgen over.

Als westerling kan je nog altijd zonder problemen, volledig vrij het internet op om zelf op onderzoek te gaan.

De lijst met geblokkeerde websites door de Chinese overheid is lang:
Wikipedia
Reddit
Twitter
Medium
Discord
NBC News
Bloomberg
...

Check zelf:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...mainland_China

Waar is uw beoordelingsvermogen naartoe? Als je censuur wilt aanklagen, dan moet je inderdaad soms het vingertje op steken in Het Westen, maar het is toch vooral in China dat censuur een groot probleem is.

Deze conversatie, op dit forum, zou voor ons niet mogelijk zijn als we Chinezen waren Bach. Dat beseft ge toch?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 22:07   #57
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Een expert-visionair!
Ik moet toegeven dat u gelijk heeft...

Het heeft geen 2-3 jaren geduurd zoals ik heb gezegd, maar 2-3 dagen waarbij evenveel vrije redacties werden "gesloten".

Eindelijk zullen we blijvend de waarheid horen...
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 22:35   #58
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Nee, ik maak me daar absoluut geen zorgen over.

Als westerling kan je nog altijd zonder problemen, volledig vrij het internet op om zelf op onderzoek te gaan.

De lijst met geblokkeerde websites door de Chinese overheid is lang:
Wikipedia
Reddit
Twitter
Medium
Discord
NBC News
Bloomberg
...

Check zelf:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...mainland_China

Waar is uw beoordelingsvermogen naartoe? Als je censuur wilt aanklagen, dan moet je inderdaad soms het vingertje op steken in Het Westen, maar het is toch vooral in China dat censuur een groot probleem is.

Deze conversatie, op dit forum, zou voor ons niet mogelijk zijn als we Chinezen waren Bach. Dat beseft ge toch?
Als de discussie op het forum gerelateerd zou kunnen worden aan het kort en klein slaan van metrostations, brandstichting, aanvallen op (verkeers)politie, het parlement kort en klein slaan, dan zou het hier ook vlug gedaan zijn met de discussie. En zeker als de discussie staatsgevaarlijk zou geacht worden dien je onze 'democratiën' niet te onderschatten in hun aan de kant zetten van basis rechten. Kijk naar het separatisme in Catalonië bv.

Heel dat goeden tegen slechten, superieure westerse waarden, discours is zo zelfingenomen, zo zelfbedriegelijk. Die arrogantie stoot over heel de wereld tegen de borst hoor.

Ik ben niet anti 'westers'. Ik denk wel dat er betere wegen zijn dan de koude oorlog waar men nu op aan het aansturen is. Om dan aan de kant gezet te worden als 'verdacht' door diegenen waarvan ik juist meen dat zij juist de Europese belangen schade toebrengen stoot voor de borst. Het went wel daar niet van. Zeker als je ziet wat soort van mensen vaak aangetrokken wordt door een stasi achtige houding. Leedvermaak kenmerkt hen vaak o.a.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 januari 2022 om 22:51.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 02:47   #59
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Nee, ik maak me daar absoluut geen zorgen over.
Als westerling kan je nog altijd zonder problemen, volledig vrij het internet op om zelf op onderzoek te gaan.

Deze conversatie, op dit forum, zou voor ons niet mogelijk zijn als we Chinezen waren Bach. Dat beseft ge toch ook?
.Het is niet van beseffen of niet. Het is eerder van niet willen.
Zijn recht.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 09:24   #60
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Ik merk een andere realiteit rondom me. Iets veel dichter bij huis.

Caitlin zegt het zoals steeds scherp en duidelijk. Ik las het vandaag en moest aan diegenen denken die de olifant in de kamer willen blijven ontkennen.

Citaat:

"WHENEVER I TALK about the dangers of online censorship I always get a bunch of propagandized automatons bleating 'It’s not censorship! Censorship is when the government restricts freedom of speech; this is just a private company enforcing its terms of service!'

"This line of argumentation is plainly born of sloppy analysis. All the largest online platforms have been working in conjunction with the US government to censor speech, and doing so with greater and greater degrees of intimacy. A monopolistic Silicon Valley megacorporation censoring political speech about an important historical figure because the US government says he was a terrorist is about as brazen an act of government censorship as you could possibly come up with. The fact that that censorship is outsourced to a putatively private company is irrelevant.

"The outsourcing of censorship to private corporations is just one more iteration of the way neoliberalism privatizes duties that would otherwise be done by the government. That’s all we’re seeing here. In a corporatist system of government, corporate censorship is government censorship.

...

"The US government is the single most tyrannical and oppressive regime on this planet. It terrorizes entire populations and works to destroy any nation which disobeys its dictates, it has spent the 21st century slaughtering people by the millions to preserve its unipolar domination of the planet, it imprisons and tortures journalists for exposing its war crimes, and it aggressively censors political speech around the world."
— Caitlin Johnstone, in 'Meta Censors Anti-Imperialist Speech In Obedience To The US Government,' Jan. 5, 2022

Laatst gewijzigd door Bach : 6 januari 2022 om 09:25.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be