Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 mei 2022, 10:32   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard Wat verwacht u voor de inflatie de komende 5 jaar?

Volgens een kennis van me die bij de bank werkt zou er gedurende de komende 5 jaar 10% inflatie per jaar zijn, aan het zelfde tempo als nu dus.

Dat betekent dat uw koopkracht binnen 5 jaar gehalveerd wordt. De media schrijven dat het leven duurder wordt. Ik zie het zo dat uw geld steeds minder waard wordt. Vanwege de eindeloze schuldcreatie door centrale banken.

We weten allemaal dat de staat onze lonen niet met 10% per jaar gaat indexeren. Mocht die inflatie dus aanhouden, dan gaan we allemaal razendsnel verarmen.

Ik vraag me ook af hoe lang het nog gaat duren vooraleer mensen hun hypotheek massaal niet meer kunnen betalen. Ik verwacht dat dit ook deel zal zijn van het inflatieproces. Ik denk zelfs dat die wanbetalingsgolf geen 5 jaar meer op zich laat wachten. En ik ben heel benieuwd wat de staat met onze eigendommen gaat doen zodra de boot begint te zinken.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 12 mei 2022 om 10:33.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2022, 10:09   #2
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.433
Standaard

Tien jaar terug, bij de laatste bodem van de cycli die de nazi's genereren, begonnen banken op regelmatige basis een depositogarantie te communiceren naar hun spaarders. Waarom ervoor niet, en sinds toen wel?
Er is daar maar 1 antwoord op: om geen legale stok te hebben om 100000+ confiscatie aan te vechten.
Tezelfdertijd, geen toeval, de war on cash van de nazi's. Er is immers de keuze om cash te sparen. Zelf voor de bewaring van je spaargeld instaan. Klaarblijkelijk misbruiken ze, op 1 of andere manier want het is niet te vinden in de betreffende wetteksten, antiwitwaswetgeving om die keuze af te nemen. Tot voor 10 jaar kon je via internetbankieren als particulier 100000'en in 1 keer overschrijven. Nu moet je sukkelen via een 25000 per dag limiet. Cash afhalingen, wat was het, max 30000 per keer, met telkens 2 weken tussen?

Leg deze "maatregelen" naast elkaar en de toekomst is niet zo lastig te raden: bij een volgende crash een edit van je bankrekening, verlaagd van eender wat naar 100000.
Vroeger zou dat voor een enorme schok hebben gezorgd en tot bankruns hebben geleid, dus waren de nazi's niet zo happig om die piste te gebruiken.
Maar nu?
Kijk naar hun corona klooierij. Warschaupact toestanden in eigen dorp.
Had je dat voorspeld in 2019, dat hele dorp ging de cafes volgelachen hebben over je.
Maar zie.
Alle spaarders hebben die waarschuwingen gekregen, elk jaar. Ze kunnen die niet gemist hebben he. Ze gaan niet kunnen zeggen dat ze verrast zijn. Dat schokeffect is niet meer zo te vrezen als voorheen.

Prijsstijgingen die uit de hand lopen, nee.
Bijlange niet. Gewoon, de geplande. Niet minder en niet meer. Sukkels krijg je maar bereid tot meer betalen als je hen kan wijsmaken dat prijzen nadien NOG meer gaan stijgen. Dat is wat elke koper aan wat blijkt geweest te zijn, de piek, overkomt he.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2022, 23:48   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik verwacht nog heel veel inflatie.

Turkije zat onlangs rondom de 70%.
Geldontwaarding de truc om schulden af te bouwen.

Met uitzondering van jan met de pet natuurlijk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 mei 2022 om 23:50.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2022, 07:53   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Venuzuela heeft daar succes mee.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10...rmoederapport/

Laatst gewijzigd door Micele : 16 mei 2022 om 07:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2022, 08:05   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.084
Standaard

Wat wil je. Wanneer een centrale bank jaren na elkaar door het opkopen van obligaties en gelijksoortige items steeds meer geld in de economie spuit aan een tempo dat hoger is dan het tempo van de groei (van goederen en diensten), moet op een bepaald ogenblik het deksel van de drukpan vliegen en worden we met een steeds hogere inflatie geconfronteerd. Je hoeft zelfs geen economie gestudeerd te hebben om dat te begrijpen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 19:10   #6
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Tien jaar terug, bij de laatste bodem van de cycli die de nazi's genereren, begonnen banken op regelmatige basis een depositogarantie te communiceren naar hun spaarders. Waarom ervoor niet, en sinds toen wel?
Er is daar maar 1 antwoord op: om geen legale stok te hebben om 100000+ confiscatie aan te vechten.
Tezelfdertijd, geen toeval, de war on cash van de nazi's. Er is immers de keuze om cash te sparen. Zelf voor de bewaring van je spaargeld instaan. Klaarblijkelijk misbruiken ze, op 1 of andere manier want het is niet te vinden in de betreffende wetteksten, antiwitwaswetgeving om die keuze af te nemen. Tot voor 10 jaar kon je via internetbankieren als particulier 100000'en in 1 keer overschrijven. Nu moet je sukkelen via een 25000 per dag limiet. Cash afhalingen, wat was het, max 30000 per keer, met telkens 2 weken tussen?

Leg deze "maatregelen" naast elkaar en de toekomst is niet zo lastig te raden: bij een volgende crash een edit van je bankrekening, verlaagd van eender wat naar 100000.
Vroeger zou dat voor een enorme schok hebben gezorgd en tot bankruns hebben geleid, dus waren de nazi's niet zo happig om die piste te gebruiken.
Maar nu?
Kijk naar hun corona klooierij. Warschaupact toestanden in eigen dorp.
Had je dat voorspeld in 2019, dat hele dorp ging de cafes volgelachen hebben over je.
Maar zie.
Alle spaarders hebben die waarschuwingen gekregen, elk jaar. Ze kunnen die niet gemist hebben he. Ze gaan niet kunnen zeggen dat ze verrast zijn. Dat schokeffect is niet meer zo te vrezen als voorheen.

Prijsstijgingen die uit de hand lopen, nee.
Bijlange niet. Gewoon, de geplande. Niet minder en niet meer. Sukkels krijg je maar bereid tot meer betalen als je hen kan wijsmaken dat prijzen nadien NOG meer gaan stijgen. Dat is wat elke koper aan wat blijkt geweest te zijn, de piek, overkomt he.
De vraag die ik me al 10 jaar stel, maar waar ik nooit antwoord op vind..

Jan en Mieke gaan naar de bank voor een hypothecaire lening van X euro. De bank analyseert hun inkomens en keurt de lening goed, met een plan van 20 jaar.

Vervolgens in 2022 wanneer Jan en Mieke 6 jaar aan het afbetalen zijn, ontstaat er zware inflatie. Het is een moeilijk jaar voor Jan en Mieke, en in 2023 nog moeilijker, en in 2024 nog moeilijker.. Omdat alle levensmiddelen duurder worden door geldontwaardiging, is er aan het einde van de maand geen geld meer over voor de hypothecaire lening. Ze moeten aan hun spaarcenten zitten, en hopen op hulp van elders in de familie.

Als een wurgslang die ons langzaam verstikt tot we sterven, zo drijven banken de inflatie op tot mensen hun hypotheek niet meer kunnen betalen.

En wat gebeurt er dan? In WOII hebben de nazi's alle eigendommen van de mensen afgepakt. Ik sprak hier eens over met een bankier. Die zei simpelweg "wel, als ze niet meer kunnen betalen is het pand van ons"

Banken kunnen dus simpelweg zware inflatie veroorzaken om de prijzen op te drijven zodat mensen niet meer kunnen betalen, om vervolgens de eigendommen waar wij ons geld in staken, af te pakken.

Ben ik de enige die vindt dat dit misdadig is?
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 17 mei 2022 om 19:12.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2022, 06:44   #7
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

Mark Rutte: “We zullen in het Westen een beetje armer worden door inflatie”

Een beetje ? Als je ziet hoeveel geld er in België op de spaarboek staat dan gaan vele mensen jarenlang retroactieve gratis dwangarbeid hebben gedaan. Binnen enkele jaren is dat geld nog half zoveel waard als nu.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2022, 16:23   #8
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Mark Rutte: “We zullen in het Westen een beetje armer worden door inflatie”

Een beetje ? Als je ziet hoeveel geld er in België op de spaarboek staat dan gaan vele mensen jarenlang retroactieve gratis dwangarbeid hebben gedaan. Binnen enkele jaren is dat geld nog half zoveel waard als nu.
De ECB zou de rente moeten verhogen om de inflatie te
bestrijden.
Helaas doen ze veel te weinig want - 0.25 % stelt niets voor.

Laatst gewijzigd door cato : 9 juni 2022 om 16:24.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2022, 08:33   #9
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De ECB zou de rente moeten verhogen om de inflatie te
bestrijden.
Helaas doen ze veel te weinig want - 0.25 % stelt niets voor.
Dat doen ze dan ook getrapt. In de VS zitten ze al aan 1% en gaan ze nog verhogen. Dat zal ook een invloed hier hebben.

De rente daar op leningen staat al 20 jaar op 5%. En hier zitten ze al te neuten over hun lening wanneer ze vaste rentes van 2% moeten betalen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2022, 08:43   #10
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De vraag die ik me al 10 jaar stel, maar waar ik nooit antwoord op vind..

Jan en Mieke gaan naar de bank voor een hypothecaire lening van X euro. De bank analyseert hun inkomens en keurt de lening goed, met een plan van 20 jaar.

Vervolgens in 2022 wanneer Jan en Mieke 6 jaar aan het afbetalen zijn, ontstaat er zware inflatie. Het is een moeilijk jaar voor Jan en Mieke, en in 2023 nog moeilijker, en in 2024 nog moeilijker.. Omdat alle levensmiddelen duurder worden door geldontwaardiging, is er aan het einde van de maand geen geld meer over voor de hypothecaire lening. Ze moeten aan hun spaarcenten zitten, en hopen op hulp van elders in de familie.

Als een wurgslang die ons langzaam verstikt tot we sterven, zo drijven banken de inflatie op tot mensen hun hypotheek niet meer kunnen betalen.

En wat gebeurt er dan? In WOII hebben de nazi's alle eigendommen van de mensen afgepakt. Ik sprak hier eens over met een bankier. Die zei simpelweg "wel, als ze niet meer kunnen betalen is het pand van ons"

Banken kunnen dus simpelweg zware inflatie veroorzaken om de prijzen op te drijven zodat mensen niet meer kunnen betalen, om vervolgens de eigendommen waar wij ons geld in staken, af te pakken.

Ben ik de enige die vindt dat dit misdadig is?
Er is de index hé. En met huidige lage rente tarieven neemt elkeen een vast rentetarief dat dus op hetzelfde niveau blijft.

Het is uiteraard ook belangrijk dat je niet boven je stand koopt en voor de banken dat ze niet teveel lenen en - hetgeen ze nu gaan doen - ook daarbij rekening houden met het E-peil van de woning. Allemaal om te vermijden dat mensen in de problemen komen.

De stijgende lonen en kosten voor bedrijven kunnen echter wel leiden tot faillissementen en ontslagen en zouden voor problemen kunnen zorgen. Ook scheidingen.

Maar uiteindelijk kunnen de slachtoffers uit uw verhaal steeds de boel verkopen en daarmee iets goedkoper op de kop tikken.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2022, 08:41   #11
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Er is de index hé. En met huidige lage rente tarieven neemt elkeen een vast rentetarief dat dus op hetzelfde niveau blijft.
Iedereen weet dat loonsindexering de inflatie niet volgt.

Veel mensen zien hun lonen met 2% geïndexeerd worden terwijl de inflatie quasi 10% is. Je verarmt dus 8% per jaar.

En je kan de lonen wel wat forser indexeren, maar vervolgens worden mensen hoger belast omdat ze in de hoogste schaal terechtkomen. Aan het eind van de rit verarmen we gewoon allemaal. En ik vraag me echt af wat de staat/banken met ons vastgoed gaat doen wanneer we allemaal verzuipen in de inflatie.

Het scenario "By 2030 you will own nothing". Ik ben er helemaal niet uit of dat feit of fictie wordt. Maar het zal blijken.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2022, 12:50   #12
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Volgens een kennis van me die bij de bank werkt zou er gedurende de komende 5 jaar 10% inflatie per jaar zijn, aan het zelfde tempo als nu dus.

Dat betekent dat uw koopkracht binnen 5 jaar gehalveerd wordt. De media schrijven dat het leven duurder wordt. Ik zie het zo dat uw geld steeds minder waard wordt. Vanwege de eindeloze schuldcreatie door centrale banken.

We weten allemaal dat de staat onze lonen niet met 10% per jaar gaat indexeren. Mocht die inflatie dus aanhouden, dan gaan we allemaal razendsnel verarmen.

Ik vraag me ook af hoe lang het nog gaat duren vooraleer mensen hun hypotheek massaal niet meer kunnen betalen. Ik verwacht dat dit ook deel zal zijn van het inflatieproces. Ik denk zelfs dat die wanbetalingsgolf geen 5 jaar meer op zich laat wachten. En ik ben heel benieuwd wat de staat met onze eigendommen gaat doen zodra de boot begint te zinken.
Goede docu gevonden over het systeem van centrale banken.

https://www.youtube.com/watch?v=F2gE...yDocumentaries

"How The Japanese Central Banks Reshaped Post-War Society"
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2022, 12:54   #13
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.038
Standaard

In het kort.

Eigenlijk kan je hervormen tot een oorlogseconomie. Maar dat betekent dat bedrijven elkaar beconcurreren tot de dood.

Dus doe je het Amerikaanse systeem gebaseerd op markt en wallstreet.

Maar het Japanse model van welvaart bleek ook een zeer sterk overschot te behalen.

Dus waarom hervormen tot het Amerikaanse systeem?

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 12 juni 2022 om 12:56.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2022, 13:00   #14
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.038
Standaard

Ik word daar een beetje furieus van...

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2022, 15:12   #15
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De vraag die ik me al 10 jaar stel, maar waar ik nooit antwoord op vind..

Jan en Mieke gaan naar de bank voor een hypothecaire lening van X euro. De bank analyseert hun inkomens en keurt de lening goed, met een plan van 20 jaar.

Vervolgens in 2022 wanneer Jan en Mieke 6 jaar aan het afbetalen zijn, ontstaat er zware inflatie. Het is een moeilijk jaar voor Jan en Mieke, en in 2023 nog moeilijker, en in 2024 nog moeilijker.. Omdat alle levensmiddelen duurder worden door geldontwaardiging, is er aan het einde van de maand geen geld meer over voor de hypothecaire lening. Ze moeten aan hun spaarcenten zitten, en hopen op hulp van elders in de familie.

Als een wurgslang die ons langzaam verstikt tot we sterven, zo drijven banken de inflatie op tot mensen hun hypotheek niet meer kunnen betalen.

En wat gebeurt er dan? In WOII hebben de nazi's alle eigendommen van de mensen afgepakt. Ik sprak hier eens over met een bankier. Die zei simpelweg "wel, als ze niet meer kunnen betalen is het pand van ons"

Banken kunnen dus simpelweg zware inflatie veroorzaken om de prijzen op te drijven zodat mensen niet meer kunnen betalen, om vervolgens de eigendommen waar wij ons geld in staken, af te pakken.

Ben ik de enige die vindt dat dit misdadig is?
Ja maar, de Nazi's verhogen uitkeringen (eerst) en lonen (twee) mee met de prijzen he. Dat maakt dat die geldleners (eerst kopen, dan produceren) dat koopkrachtsverlies gecompenseerd zien. Dat ze dus minder moeten produceren, dan wat ze hebben gekocht met hun lening indertijd.
Tezelfdertijd dwingen de Nazi's rente op spaargeld bij banken tot onder het prijzenstijgings %. Alzo makende dat degenen die eerst produceren en later kopen, meer moeten produceren om hetzelfde te kunnen kopen.
En bij een spaarrente die boven de 0% zit, met prijzenstijgingen dus hoger %, is dat bij sparen buiten banken (cash dus) nog meer verliezen.
Het is een spiegelverhaal he.
Winst voor de volgorde kopen > produceren.
Verlies voor de volgorde produceren > kopen.
Het tweede is het normale. Normaal dalen prijzen naarmate produceren efficienter wordt, wat met toenemende technologie het geval zou zijn.
Maar dat zou leners nopen tot mee efficienter worden, tot mee harder werken met de rest.
En dat wil het lui asociaal tuig dat we kennen als "overheid" niet, uiteraard.
En dus knutselden ze dat omgekeerd werkend dwangsysteem.

Nog toegevoegd: waarom denk je dat ze rentebetalingen voor immo terugbetalen (wat vermomd als fiscaal aftrekbaar)?
Er is ook meer dan "de spaarrente" en "de leenrente". De Nazi's hebben een amalgaam rentes in hun trukendoos, en maken zelfs geld bij / vernietigen het, louter om specifieke verschillen te manipuleren. Zoiets was ook hun motief voor dat zogenaamde "discount house": geld uitlenen aan een rentekost lager dan "gewone", zeg maar particuliere, leners.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 12 juni 2022 om 15:16.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2022, 18:10   #16
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Heel veel. Ik zie er bij de pensioenen binnen 5 jaar 30% index bijkomen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 08:54   #17
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Iedereen weet dat loonsindexering de inflatie niet volgt.

Veel mensen zien hun lonen met 2% geïndexeerd worden terwijl de inflatie quasi 10% is. Je verarmt dus 8% per jaar.
Klop, doch het dient ook opgemerkt te worden dat hun huis wordt ondertussen ook meer waard wordt.

Citaat:
En je kan de lonen wel wat forser indexeren, maar vervolgens worden mensen hoger belast omdat ze in de hoogste schaal terechtkomen. Aan het eind van de rit verarmen we gewoon allemaal. En ik vraag me echt af wat de staat/banken met ons vastgoed gaat doen wanneer we allemaal verzuipen in de inflatie.
Bedrijven komen ook in de problemen komen door stijgende lonen. Forser indexeren is dus niet de oplossing. Al bij al dient er toch een correctie plaats te vinden, want we leven allemaal in overdreven luxe in buitensporig grote huizen die in de jaren '70-'80-'90 en later gebouwd zijn. Kleinere gronden, kleinere, compactere woningen die goed geïsoleerd zijn is een trend die nu al een tijdje bezig is. Al komt dat ook wel omdat de ruimte steeds schaarser wordt.

Daarnaast dient men maatregelen te nemen om de inflatie niet te laten ontsporen en tegelijkertijd de economie niet te fnuiken.

Citaat:
Het scenario "By 2030 you will own nothing". Ik ben er helemaal niet uit of dat feit of fictie wordt. Maar het zal blijken.
Als je de evolutie van de lonen vergelijkt met de woningprijzen, dan zie je inderdaad een discrepantie. Het wordt dus zeker niet gemakkelijker om een woning te verwerven. Kleinere, compactere woningen compenseren die gedeeltelijk en zijn ook een logisch evolutie daar we historisch steeds boven onze stand hebben geleefd.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 13 juni 2022 om 08:55.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 10:22   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Heel veel. Ik zie er bij de pensioenen binnen 5 jaar 30% index bijkomen.
Daar zijt ge vet mee als de prijzen ondertussen maal 3 zijn he.

Met een beetje chance zit de Euro binnen 5 jaar op het niveau van het Belgisch Frankske van weleer, maar zoals je merkt ben ik 13 keer milder.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juni 2022 om 10:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 19:53   #19
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar zijt ge vet mee als de prijzen ondertussen maal 3 zijn he.

Met een beetje chance zit de Euro binnen 5 jaar op het niveau van het Belgisch Frankske van weleer, maar zoals je merkt ben ik 13 keer milder.
geldbewuste europeanen met een minumun aan economisch besef hebben al lang een groot deel van hun euro's omgezet naar sterkere valuta.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2022, 22:31   #20
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

een deflatoire economische bust is volgens mij een zeer kansrijke optie de komende jaren.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be