Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juni 2022, 11:01   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bart De Wever kon niet eens een pact sluiten voor 20 jaar kernenergie toen zijn partij deel uitmaakte van de federale en Vlaamse regering. Nu zijn Turks-Koerdische Zuhal Demir die groene droom waarmaakt door industrie en boeren te verstikken kan hij beter de partij Groen en Ecolo assimileren in zijn partij.
De situatie is wel erg veranderd: veel prangender geworden.
Veel ogen zijn open gegaan.

Helaas is er niet veel moed bijgekomen, om moeilijke beslissingen te durven treffen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 11:05   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Pstt, Micele, die kerncentrales worden uitgeschakeld/verminderd in vermogen omdat het rivierwater warmer is dan wat de kerncentrales mogen lozen volgens de milieuwetgeving, niet omdat ze ontploffen of zo.

Grotere koeltorens zouden dat kunnen oplossen, 2 vliegen in 1 klap.
Koelere rivieren en meer zuurstof in't water....
Maar da's ook weer zo iets waar elke groene van steigert nietwaar, zo'n koeltoren die zo'n enorme wolken radioactieve rook uitbraakt.
We kunnen het water ook deels koelen met koelgroepen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 11:11   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Persoonlijk blijf ik ook erg gevoelig voor het verschil in uitstoot.

De uitlaatgassen van gascentrales blazen we zomaar de natuur in.
Afval van kernenergie steekt ge in een potteke dat ge veilig weg kunt zetten voor langere tijd.

Beide opties duren slechts tot we technisch in staat zijn om voor 100 procent properheid te gaan. Maar ik vind mijn voorkeur dus properder in die periode.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 13:06   #24
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Persoonlijk blijf ik ook erg gevoelig voor het verschil in uitstoot.

De uitlaatgassen van gascentrales blazen we zomaar de natuur in.
Afval van kernenergie steekt ge in een potteke dat ge veilig weg kunt zetten voor langere tijd.

Beide opties duren slechts tot we technisch in staat zijn om voor 100 procent properheid te gaan. Maar ik vind mijn voorkeur dus properder in die periode.
Het lijkt me logisch te opteren voor het eerste waarbij men de uitstoot kan controleren. Het tweede heeft niet alleen een enorm kostenplaatje, het zorgt er tevens voor dat men komende generaties opzadelt met radio actief opslag waarbij ze dit ook nog eens mogen beheren - wat wederom een kostenplaatje heeft.

Een gascentrale daarentegen kan men relatief flexibel inzetten en kan men bij wijze van spreken van vandaag op morgen sluiten ...

Wat momenteel wel spreekt in het voordeel van kernenergie is de oorlog in Oekraïne. Kernenergie nut huggers weten dat het nu het moment is om hun agenda door te drukken.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 15:55   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.280
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het lijkt me logisch te opteren voor het eerste waarbij men de uitstoot kan controleren.
Controleren, u bedoelt meten hoeveel er uitgestoten is, en dan zeggen "het is binnen de norm".
Citaat:
Het tweede heeft niet alleen een enorm kostenplaatje, het zorgt er tevens voor dat men komende generaties opzadelt met radio actief opslag waarbij ze dit ook nog eens mogen beheren - wat wederom een kostenplaatje heeft.
Dat hele kostenplaatje is dan ook politiek opgeblazen tot idiote proporties.
Citaat:
Een gascentrale daarentegen kan men relatief flexibel inzetten en kan men bij wijze van spreken van vandaag op morgen sluiten ...
Dat sluiten van een gascentrale van vandaag op morgen, zeker, als men die niet meer wil gebruiken zonder een ferme heropstartrekening. Wil je dat doen met een herstartmogelijkheid, dan is dat ook een lopende rekening.

Citaat:
Wat momenteel wel spreekt in het voordeel van kernenergie is de oorlog in Oekraïne. Kernenergie nut huggers weten dat het nu het moment is om hun agenda door te drukken.
Binnenkort , als men iedereen maar een paar 100 kw op jaarbasis toewijst, maar dan met alles inbegrepen, voedsel, vervoer, dan gaat kernenergie snel de reddende engel zijn, al was het maar om de energie te hebben om zonnepanelen te maken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be