Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juni 2022, 07:03   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Tot dat moment komt dat je een noodstop moet uitvoeren, ... de kleine wielekes met hoog zwaartepunt in combinatie met remmen die berekend zijn op een plank die 15 a 25 gaat.... Met wat sjans ben je dan alleen maar heel zwaar gekwetst.
Dat vraag ik dan toch. Waarom zou ik een normaal stepje ombouwen naar een zelfmoordpoging?

Oh, als onverwoestbare, onkwetsbare, onsterfelijke puber is het natuurlijk een ander verhaal.
Ik heb mijn stomme stoten met brommerkes ook gedaan. Lessen geleerd, gelukkig zonder veel schade die me nu zuur opbreekt. (let wel, ik schrijf, "zonder veel", oftewel, weinig)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 07:09   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Die fietsstraten zijn een gevaarlijke ellende.
De trage fietsers houden auto's op, de snellere hebben door die auto haast geen plaats om in te halen, en de auto mag niet inhalen.
Het zijn gewoon autopeststraten, en pesten blijkbaar prioritair tov veiligheid.
Natuurlijk is pesten prioritair aan veiligheid. Zo zit de belze staat en politiek nu eenmaal in mekaar.

Op sommige plekken zijn die fietsstraten wel verantwoord, soms is het wel heel smallekes in de stad en al die achterlijke sukkels die hun rijbewijs bij een pak chips hebben bijgekregen maken het soms nog gevaarlijker.

(Ja ergens zijn ze eens gestart met de rijopleiding zo makkelijk te maken dat zelf nen aap met nen hoed op zijn fuhrershein kon halen)
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 07:14   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat vraag ik dan toch. Waarom zou ik een normaal stepje ombouwen naar een zelfmoordpoging?

Oh, als onverwoestbare, onkwetsbare, onsterfelijke puber is het natuurlijk een ander verhaal.
Ik heb mijn stomme stoten met brommerkes ook gedaan. Lessen geleerd, gelukkig zonder veel schade die me nu zuur opbreekt. (let wel, ik schrijf, "zonder veel", oftewel, weinig)
Ja dat maakt deel uit van de leercurve he, ... ik ben bewust nooit op een 2 wielig racemachine gekropen, omdat ik weet dat als ik daar mee begin te rijden als op mijne velo ik vroeg of laat het moet afleggen tegen een groot stilstaand energie absorberend voorwerp.

Ondertussen ken ik wel al wat volk dat met zo een stepke is gecrashed, 2 gevallen van nat en ondanks voorzichtig zijn toch gecrashed. (klein wielekes, hoog zwaartepunt te veel koppel te weinig profiel)

En een gevalleke met zijn zatte kloten ... En dat zijn er die het kunnen navertellen, voor hetzelfde geld slaag je met je knikker op een borduur en zit je voor de rest van uw leven in een karreke of zijt ge dood.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 08:21   #64
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat is wat ik al langer schrijf.
Wat we echt nodig hebben zijn voetgangers straten waar de fietsers moeten afstappen.
In Gent hebben we er al een paar.

Daar zijn de fietsers niet blij mee.

Langs de andere kant een blije fietser bestaat niet. Altijd zo wat een zuur gezicht.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 juni 2022 om 08:23.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 09:21   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Tot dat moment komt dat je een noodstop moet uitvoeren, ... de kleine wielekes met hoog zwaartepunt in combinatie met remmen die berekend zijn op een plank die 15 a 25 gaat.... Met wat sjans ben je dan alleen maar heel zwaar gekwetst.
Eerder met de step voor de hemelpoort.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 10:07   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wat we echt nodig hebben zijn voetgangers straten waar de fietsers moeten afstappen.
In Gent hebben we er al een paar.
In Gent is het plezierig niet zijn.
Citaat:
Daar zijn de fietsers niet blij mee.
Begrijpelijk.
Citaat:
Langs de andere kant een blije fietser bestaat niet. Altijd zo wat een zuur gezicht.
Dan heb je mij nog niet zien voorbij komen. Ik rij meestal met een enorme glimlach in mijn rijdende strandstoel. Soms met een iets minder grote glimlach.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 11:24   #67
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In Gent is het plezierig niet zijn.

Begrijpelijk.

Dan heb je mij nog niet zien voorbij komen. Ik rij meestal met een enorme glimlach in mijn rijdende strandstoel. Soms met een iets minder grote glimlach.
Gent moet kapot.
Gent is er alleen voor wie niet werkt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2022, 08:00   #68
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Niet als ze oordeelkundig geplaatst zijn niet.
Wel, ik moet de eerste oordeelkundig geplaatste dan nog tegenkomen.
Hoe definieer je die oordeelkundige plaatsing eigenlijk?
Dat auto's wèl fietsers mogen inhalen?
Dat auto's er niet meer mogen, en het dus eigenlijk fietspad van 4 meter breed is, met auto's elders in nog langere wachtrijen?
Wat is oordeelkundig eigenlijk, kun je dat effe omschrijven?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2022, 08:09   #69
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Gent moet kapot.
Gent is er alleen voor wie niet werkt.
Ja precies.
Ik kom er quasi elke dag, als fietser, sinds pakweg 8 jaar, en heb het elk jaar verder zien verklooid raken. Overal trouwens zo, maar daar spande het dus de kroon haha. Ik heb er de eerste straat waar zelfs een fietser niet meer in mocht, ontdekt, dat was denk ik 4 jaar geleden, de Belfortstraat tijdens de Gentse feesten.
De Brugsesteenweg over de ringvaart, naar Wondelgem, verklooid vorige jaren. Nu zijn ze zo te zien bezig de hele Brugsesteenweg vanaf de Rooigemlaan ringdeel, her aan te leggen. Ze hadden het daar aan hun staatsvervoer bushaltes al klooie gemaakt door het fietspad er telkens te verleggen buiten de bushalte dus boempatat drempel op en af elke keer, en door fietspad dichter bij gevels verrassen auto's uit zijstraten, heb er al veel bijna botsingen gezien en zelf ervaren, en ze gaan die praktijk nu allicht verder "optimaliseren", zo noemen ze dat graag.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2022, 09:42   #70
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben zowel fietser als autobestuurder en ik erger mij soms aan beiden.
Met fietsstraten echter heb ik weinig problemen. Zoals ik al zei, degene die ik ken zijn verantwoord.
Leg dat laatste me eens uit.
Wat bedoel je met "verantwoord"?
Je quote toen het volgende dat ik zei:
"Die fietsstraten zijn een gevaarlijke ellende.
De trage fietsers houden auto's op, de snellere hebben door die auto haast geen plaats om in te halen, en de auto mag niet inhalen.
Het zijn gewoon autopeststraten, en pesten blijkbaar prioritair tov veiligheid."
Het regime legt fietspaden, gescheiden, zogezegd voor de veiligheid.
Het regime verbiedt auto's van fietsers in te halen, zogezegd voor de veiligheid.
Daardoor blijven die auto's heel de tijd hangen tussen de fietsers.
Veiliger?

Edit: dat laatste deed het me herinneren, er is een tijd geweest dat ik maar 1 fietsstraat op mijn dagelijkse pad had, en ook de eerste die ik wist/zag, in Lovendegem tussen Grote Baan en centrum. Een brede straat (zoals ze vroeger alle waren) waar 2 auto's elkaar nog kunnen kruisen zelfs nog tussen 2 fietsers.
Ik heb die weten veranderen naar fietsstraat.
Ik hoorde een auto aankomen maar die haalde me niet in, ik dacht eerst dat hij rechtsaf wilde slaan maar nee, die bleef dus achter me, enkele dagen later pas ontdekte ik dat waarom, die "fietsstraat". Soms kreeg ik zo een hele staart van auto's achter me, dat ik het niet meer kon aanzien, en even opzij reed, stopte, en teken deed om door te rijden.
Want komaan zeg, dat, is toch puur AUTOPESTEN he?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 2 juli 2022 om 09:51.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be