Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juli 2022, 08:50   #1
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.916
Standaard De absolute minimum

Hoe ziet leven er op de minimum uit? Ik loop wat verloren in de supermarkten en kan geen deftige menu samenstellen die betaalbaar is en geen stroom of gas vereist.

Als ik moet overleven van conserveblikjes en glazen bokalen, is dit gezond of zal dat over de lange termijn schadelijk zijn?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 08:51   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hoe ziet leven er op de minimum uit? Ik loop wat verloren in de supermarkten en kan geen deftige menu samenstellen die betaalbaar is en geen stroom of gas vereist.

Als ik moet overleven van conserveblikjes en glazen bokalen, is dit gezond of zal dat over de lange termijn schadelijk zijn?
Ik zou de consumptie van blikjes en bokalen toch ontraden.Deze horen niet thuis in uw maag maar in de daartoe bestemde recyclage-recipienten...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 08:55   #3
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik zou de consumptie van blikjes en bokalen toch ontraden.Deze horen niet thuis in uw maag maar in de daartoe bestemde recyclage-recipienten...
Hardy har har...
Maar is het voedsel daarin wel voldoende voedzaam en onschadelijk op lange termijn?

Als ik alles in glas koop, moet ik ook geen restafval zakken meer kopen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 3 juli 2022 om 08:55.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 09:00   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hoe ziet leven er op de minimum uit?
https://www.dailystar.co.uk/tv/stone...-show-17334876
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 09:13   #5
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.916
Standaard

Oei, ik lees net dat blikken de voeding kankerverwekkend maken door hun coating.
Het zal dan enkel voedsel uit glas worden. Bespaard gelijk op pmd zakken.

Maar als ik nu vol au vent in glas koop, dan kan ik die kip koud eten zonder ziek te worden,he?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 09:20   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Oei, ik lees net dat blikken de voeding kankerverwekkend maken door hun coating.
Het zal dan enkel voedsel uit glas worden. Bespaard gelijk op pmd zakken.

Maar als ik nu vol au vent in glas koop, dan kan ik die kip koud eten zonder ziek te worden,he?
Waarom wil jij vermijden van ziek te worden ? Moet god's wil niet gerespecteerd worden ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 09:24   #7
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom wil jij vermijden van ziek te worden ? Moet god's wil niet gerespecteerd worden ?
Ik wil vooral deze generatie fascisten hun genocidaal beleid ontlopen en een factuur van die citroenpers vermijden.

Ge kunt die hun kraantjeswater zelf niet meer vertrouwen,
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 3 juli 2022 om 09:33.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 09:53   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Oei, ik lees net dat blikken de voeding kankerverwekkend maken door hun coating.
Het zal dan enkel voedsel uit glas worden. Bespaard gelijk op pmd zakken.

Maar als ik nu vol au vent in glas koop, dan kan ik die kip koud eten zonder ziek te worden,he?
Klaargemaakt voedsel bevat over het algemeen te veel bewaarmiddelen en zouten.
Alleen dat eten is niet echt gezond.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 10:10   #9
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Klaargemaakt voedsel bevat over het algemeen te veel bewaarmiddelen en zouten.
Alleen dat eten is niet echt gezond.
En er zijn geen verschillende gradaties in? Iedere bokaal is even ongezond?

Let wel: ik warm niets meer op. Zijn die allemaal bacterievrij? Want er was eens een bacterie in diepvriesgroenten terecht gekomen. Ik weet niet of dat ook bij bokalen kan gebeuren?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 10:51   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.248
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En er zijn geen verschillende gradaties in? Iedere bokaal is even ongezond?

Let wel: ik warm niets meer op. Zijn die allemaal bacterievrij? Want er was eens een bacterie in diepvriesgroenten terecht gekomen. Ik weet niet of dat ook bij bokalen kan gebeuren?
Alle eten in de supermarkt is gemaakt/behandeld in fabrieken. U weet wel, die dingen waar bijvoorbeeld salmonella in chocolade gestoken wordt, of lysteria in kaas.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 10:57   #11
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Alle eten in de supermarkt is gemaakt/behandeld in fabrieken. U weet wel, die dingen waar bijvoorbeeld salmonella in chocolade gestoken wordt, of lysteria in kaas.
Maar diepvries groenten worden niet echt verhit he? Voeding in bokalen wel. Plus dat water zou de bacterie en schimmel moeten doden door de zouten? Denk ik...

Belangrijk is te weten dat ik vlees, vis en kip uit een glazen bokaal kan eten zonder ziek te worden.
Want die worden toch wel verhit en heet verpakt als ik me niet vergis?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 11:00   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar diepvries groenten worden niet echt verhit he? Voeding in bokalen wel. Plus dat water zou de bacterie en schimmel moeten doden door de zouten? Denk ik...

Belangrijk is te weten dat ik vlees, vis en kip uit een glazen bokaal kan eten zonder ziek te worden.
Want die worden toch wel verhit en heet verpakt als ik me niet vergis?
Je zou denken dat ze dat doen hé.

Zoals ook de chocolade veilig is in Belgie...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 11:06   #13
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je zou denken dat ze dat doen hé.

Zoals ook de chocolade veilig is in Belgie...
Wat moet ik dan eten?
Laatst even alleen rauwkost geprobeerd, ik denk dat ik een bacteriële infectie op mijn darmen had opgedaan toen. Het kwam er langs alle kanten terug uit. Emmertje mee op toilet.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 11:11   #14
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.916
Standaard

Alleen noten, fruit en broodjes?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 11:19   #15
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Op zo'n glazen pot of zo'n blik staat vaak dat je het eten enkel hoeft te verwarmen, zodra het kookt zet je het uit. Dit betekent dat het voedsel al gaar is (indien nodig, maïs zit bijvoorbeeld gewoon ongekookt in een blik) en dat het ook al verhit of op andere wijze ontsmet is waardoor het veilig is voor consumptie. Anders zou de kooktijd langer zijn dan "even verwarmen". Dit voedsel is dus ook veilig om koud op te eten.

Wat je zegt over die coating daar zit deels waarheid in (naar mijn beste weten). Vroeger kon je op bijvoorbeeld een kampvuur blikvoedsel opwarmen in het eigen blik. Eerst het deksel openen zodat er geen druk opbouwt (je wilt geen spuit kokend heet water in je gezicht krijgen bij het opdienen) en dan in het vuur zetten of erboven hangen, afhankelijk van hoe warm het is en hoe hoog de vlammen zijn. Dat schijnt met die moderne blikken met een Bisfenol A coating een minder goed idee te zijn. Bij het verwarmen van de coating, zeker in combinatie met erin zitten krassen met bestek of ander kookgerei, kan de stof vrijkomen. Dat is in ieder geval toch zoals ik het verhaal gehoord heb. Bij normaal gebruik komt de stof eigenlijk niet vrij, of ver onder de normwaarden. (Ook heb ik nog niet gevonden dat het kanker zou veroorzaken, maar zo'n beetje alles veroorzaakt kanker dus ik accepteer dat er vast wel een onderzoek is waar dat uit kwam.) Waarom zit die coating er dan überhaupt in? Om te voorkomen dat er roest uit het blik vrijkomt. Dat is blijkbaar ook niet heel gezond, teveel roest eten. (Je hebt wel degelijk ijzer nodig, maar de opname en schadelijkheid verschillen per vorm.) Blik heeft wel als voordeel over glas dat de meeste voedingswaren in het donker beter bewaard blijven.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 3 juli 2022 om 11:22.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 11:22   #16
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.829
Standaard

Waarom u zelf zo moeilijk maken? Is dat louter omwille van principes? Want als er echt geen geld meer is om gewoon uw eten op te warmen, zou ik toch eens gaan aankloppen bij ocmw of desnoods intrek nemen in een klooster of een of andere commune..

Ja ge kunt een tijdje op bokalen leven.. die dingen zouden steriel moeten zijn door verhitting, maar een ongezond en weinig gevarieerd voedingspatroon geeft -uiteraard- ongezonde resultaten en stimuleert bijvoorbeeld depressie.. 't is niet dat ge op den duur minder verbitterd zult zijn...

Combineer dus zeker ook met rauw voedsel.. verse groenten enzo.. er zijn tig diëten te vinden waarbij voedsel niet opgewarmd wordt.. Uw buik vol eten met dingen gelijk noten kost trouwens ook geld.

En als uw drijfveer de afkeer is van vaccinazis en lobbyhoeren van babylon, dan kloot ge enkel uzelf. De lobbyhoeren winnen toch.. eender in welke situatie ge uzelf brengt. Tenzij ge het dna hebt van David die Goliath een kopke kleiner maakte.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 3 juli 2022 om 11:23.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 11:27   #17
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Waarom u zelf zo moeilijk maken? Is dat louter omwille van principes? Want als er echt geen geld meer is om gewoon uw eten op te warmen, zou ik toch eens gaan aankloppen bij ocmw of desnoods intrek nemen in een klooster of een of andere commune..

Ja ge kunt een tijdje op bokalen leven.. die dingen zouden steriel moeten zijn door verhitting, maar een ongezond en weinig gevarieerd voedingspatroon geeft -uiteraard- ongezonde resultaten en stimuleert bijvoorbeeld depressie.. 't is niet dat ge op den duur minder verbitterd zult zijn...

Combineer dus zeker ook met rauw voedsel.. verse groenten enzo.. er zijn tig diëten te vinden waarbij voedsel niet opgewarmd wordt.. Uw buik vol eten met dingen gelijk noten kost trouwens ook geld.

En als uw drijfveer de afkeer is van vaccinazis en lobbyhoeren van babylon, dan kloot ge enkel uzelf. De lobbyhoeren winnen toch.. eender in welke situatie ge uzelf brengt. Tenzij ge het dna hebt van David die Goliath een kopke kleiner maakte.
Al had ik 27630,09 euro op de bank, ik vertik het om mij blauw aan energie te betalen en artikelen die meer afval dan eten zijn.
Ik doe dit om simpel te leven, zonder afval en zonder geript te worden in de basis.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Op zo'n glazen pot of zo'n blik staat vaak dat je het eten enkel hoeft te verwarmen, zodra het kookt zet je het uit. Dit betekent dat het voedsel al gaar is (indien nodig, maïs zit bijvoorbeeld gewoon ongekookt in een blik) en dat het ook al verhit of op andere wijze ontsmet is waardoor het veilig is voor consumptie. Anders zou de kooktijd langer zijn dan "even verwarmen". Dit voedsel is dus ook veilig om koud op te eten.

Wat je zegt over die coating daar zit deels waarheid in (naar mijn beste weten). Vroeger kon je op bijvoorbeeld een kampvuur blikvoedsel opwarmen in het eigen blik. Eerst het deksel openen zodat er geen druk opbouwt (je wilt geen spuit kokend heet water in je gezicht krijgen bij het opdienen) en dan in het vuur zetten of erboven hangen, afhankelijk van hoe warm het is en hoe hoog de vlammen zijn. Dat schijnt met die moderne blikken met een Bisfenol A coating een minder goed idee te zijn. Bij het verwarmen van de coating, zeker in combinatie met erin zitten krassen met bestek of ander kookgerei, kan de stof vrijkomen. Dat is in ieder geval toch zoals ik het verhaal gehoord heb. Bij normaal gebruik komt de stof eigenlijk niet vrij, of ver onder de normwaarden. (Ook heb ik nog niet gevonden dat het kanker zou veroorzaken, maar zo'n beetje alles veroorzaakt kanker dus ik accepteer dat er vast wel een onderzoek is waar dat uit kwam.) Waarom zit die coating er dan überhaupt in? Om te voorkomen dat er roest uit het blik vrijkomt. Dat is blijkbaar ook niet heel gezond, teveel roest eten. (Je hebt wel degelijk ijzer nodig, maar de opname en schadelijkheid verschillen per vorm.) Blik heeft wel als voordeel over glas dat de meeste voedingswaren in het donker beter bewaard blijven.
Super post.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 11:28   #18
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Alleen noten, fruit en broodjes?
Wat goedkoop is of gezond?

Ontbijtgranen. (Uitgevonden door een sukkelaar)
Pizza. (Uitgevonden door een sukkelaar)
Spek. (Veel zout en vet voor de winter)

Het gezonde?

Ja, fruit en noten.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 11:38   #19
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Wat goedkoop is of gezond?

Ontbijtgranen. (Uitgevonden door een sukkelaar)
Pizza. (Uitgevonden door een sukkelaar)
Spek. (Veel zout en vet voor de winter)

Het gezonde?

Ja, fruit en noten.
Liefst goedkoop en gezond Een zak studentenhaver van de witte producten valt nog goed mee qua prijs. Ik eet wel eens muesli, of maak zelf bars met muesli, bananen en cacaoboter. Kzal hem nu in de zon moeten smelten
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 3 juli 2022 om 11:39.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 12:00   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wat moet ik dan eten?
Laatst even alleen rauwkost geprobeerd, ik denk dat ik een bacteriële infectie op mijn darmen had opgedaan toen. Het kwam er langs alle kanten terug uit. Emmertje mee op toilet.
Gewoon eten vriend.

Iedereen gaat dood, daar moet je het niet voor laten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be