Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Philippe De Backer (Jong VLD) (forumsessie 30 juni t.e.m. 6 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Philippe De Backer (Jong VLD) (forumsessie 30 juni t.e.m. 6 juli) Voorzitter Jong VLD, wetenschappelijk medewerker UG (biotechnologie), voorheen LVSV, Liberales, ...

 
 
Discussietools
Oud 2 juli 2008, 15:53   #1
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard Royals/Quaden

Beste Philippe,

vele gewone mensen beginnen wel degelijk problemen te hebben met de koopkracht. Wij betalen ons "blauw" aan belastingen.
Van deze belastingen worden o.a. Guy Quaden betaald, deze verdient tot 4 X toe het loon van de heer Trichet. De betekenis van onze gouverneur is nul aangezien de monetaire politiek in Frankfurt gestalte neemt. Zelfs de nummer 2 , Coene VLD , verdient meer dan Trichet.
Wat betreft de royals heeft de partij VLD een ongemeen gul dotatie-mechanisme mee goed gekeurd.

Uw commentaar graag rond de koopkracht van bovenstaande ambtelijke goedverdieners.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 2 juli 2008 om 16:21.
boerenverstand is offline  
Oud 2 juli 2008, 16:04   #2
Philippe De Backer
Vreemdeling
 
Philippe De Backer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 54
Standaard

Jong VLD heeft op zijn laatste congres de rol van de Nationale bank in vraag gesteld. Wat is nog de rol van een Nationale Bank van Belgie met een eengemaakte eurozone? De Nationale Bank mag voor mijn part dus verdwijnen.
Ik ben republikein. Ik zie dus geen meerwaarde in het koningshuis. Ook het koningshuis zou dus beter zijn politieke rol neerleggen en er kan dus ook geen plaats meer zijn voor dotaties.
Het voorstel dat de VLD mee heeft goedgekeurd zorgt er wel voor dat enkel de koning en zijn troonsopvolgers nog dotatie krijgen in de toekomst, met in een overgangsmaatregel Laurent en Astrid er nog bij.
Voor mij mogen beide instituten uit een vorige eeuw dus verdwijnen.
__________________
Jong VLD:
http://www.jongvld.be
persoonlijke website:
http://www.philippedebacker.be/
Philippe De Backer is offline  
Oud 2 juli 2008, 16:10   #3
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe De Backer Bekijk bericht
Jong VLD heeft op zijn laatste congres de rol van de Nationale bank in vraag gesteld. Wat is nog de rol van een Nationale Bank van Belgie met een eengemaakte eurozone? De Nationale Bank mag voor mijn part dus verdwijnen.
Ik ben republikein. Ik zie dus geen meerwaarde in het koningshuis. Ook het koningshuis zou dus beter zijn politieke rol neerleggen en er kan dus ook geen plaats meer zijn voor dotaties.
Het voorstel dat de VLD mee heeft goedgekeurd zorgt er wel voor dat enkel de koning en zijn troonsopvolgers nog dotatie krijgen in de toekomst, met in een overgangsmaatregel Laurent en Astrid er nog bij.
Voor mij mogen beide instituten uit een vorige eeuw dus verdwijnen.
Leg dat maar eens uit aan dit lid van Jong VLD!

Laatst gewijzigd door Objectief : 2 juli 2008 om 16:10.
Objectief is offline  
Oud 2 juli 2008, 16:18   #4
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Ik neem aan dat u stilaan begrijpt waar we naartoe gaan.
Er zijn jongerenvoorzitters ,maar eens bij de grote jongens is het slikken want daar zit een royal de Croo.
Daarna komt er een regering, nog maar eens verwateren en tot slot franstaligen , nog maar eens verwateren en zo komt een redelijke normale gezond verstandpolitiek nooit tot stand.
Zeker als uw partij nog steeds niet door heeft dat het belgisch kader een onnodig duur niveau is met nota bene 60 ministers en 7 deelregeringen.
Ik hoor hier een beetje Martens , Verhofstadt , Leterme...spreken. We gaan dit en we gaan dat....maar eens op regeringsniveau , verwatert alles en wordt dan maar voor de eigen acherban iets gedaan : notionele intrest , 70 % naar 50% , niet teveel fiscale controle....en de middenmoot blijft verweesd achter met uiteraard de eindfactuur.
Dat is voor mij in een notendop het programma van de drie grote "democratische" partijen.
boerenverstand is offline  
Oud 2 juli 2008, 22:41   #5
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Leg dat maar eens uit aan dit lid van Jong VLD!
Open VLD is geen republikeinse partij. Nooit hebben onze politici of politici zich uitgesproken voor het 'verdwijnen' van de monarchie.
Patriot! is offline  
Oud 2 juli 2008, 23:42   #6
Gastspreker
Vreemdeling
 
Gastspreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 72
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Open VLD is geen republikeinse partij. Nooit hebben onze politici of politici zich uitgesproken voor het 'verdwijnen' van de monarchie.
Dan vrees ik dat u toch verkeerd geïnformeerd bent. Zowel Van Quickenborne als De Gucht spraken zich in het verleden uit tegen het koningshuis. Overigens denk ik dat de meeste Open-VLD'ers wel republikein zijn.
Gastspreker is offline  
Oud 3 juli 2008, 09:30   #7
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Open VLD is geen republikeinse partij. Nooit hebben onze politici of politici zich uitgesproken voor het 'verdwijnen' van de monarchie.
Lees hier dan eens wat de voorzitter van jong VLD schrijft!
Objectief is offline  
Oud 3 juli 2008, 09:40   #8
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Open VLD is geen republikeinse partij. Nooit hebben onze politici of politici zich uitgesproken voor het 'verdwijnen' van de monarchie.
De royals leven bij gratie van de politici en dezen leven bij gratie van de kiezer.
Zodra de royals uit het hart van de burgers is, zullen de politici rap volgen.
Zo blijft de dotatie voor Astrid/Laurent het "laatste" geval i.p.v. dit verhaal krachtdadig aan te pakken en de dotatie onmiddellijk te stoppen of zo vroeg mogelijk.
Ondertussen blijft men in Laken de blunders opstapelen door naast de reeds royale dotaties nog van alle andere potjes mee te snoepen, dat moet wel slecht aflopen.
Zelfs de VRT doet mee aan deze negatieve berichtgeving, dat is ook nooit gezien.
boerenverstand is offline  
Oud 4 juli 2008, 09:52   #9
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Lees hier dan eens wat de voorzitter van jong VLD schrijft!
En Patriot uw lidkaart van Jong VLD al teruggezonden?
Objectief is offline  
Oud 4 juli 2008, 10:08   #10
Paracelsus
Minister
 
Paracelsus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Locatie: bij de meisjes van Mokroje
Berichten: 3.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gastspreker Bekijk bericht
Dan vrees ik dat u toch verkeerd geïnformeerd bent. Zowel Van Quickenborne als De Gucht spraken zich in het verleden uit tegen het koningshuis. Overigens denk ik dat de meeste Open-VLD'ers wel republikein zijn.
Is Van Quick vandaag niet adviseur van prins Filip?
Paracelsus is offline  
Oud 4 juli 2008, 11:55   #11
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

wel jongens: als je 20 bent kun je haarzuiver en extreem redeneren. Je gaat alles automatiseren, je ziet overal schaalvordelen van informatica, je ziet over disruptieve techologische toepassingen, etc

als je 40bent, zit je al dik getraind door 20jaar realiteit, en kijk je nog juist om uw werk zo efficient mogelijk te doen. Die zever interesseert u niet meer maw, als je maar zo vlug mogelijk uw werk gedaan hebt. Maw niet teveel risico's meer pakken, maar oplossingen die werken heb je nodig. De fantasie gaat weg, en je focuseert u op de dingen waarvan je weet die werken en dat ze rendabel zijn.

als je 60 bent ben je nog goed om de gemoederen van de jonge leeuwen te bedaren, en om de inertie van een paar oude zakken weg te saneren.

En dat zal ongeveer altijd de gang van het leven zijn.
brother paul is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be