Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Bram Boriau (Animo; sp-a jongeren) (forumsessie van 18 aug t.e.m. 24 aug)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Bram Boriau (Animo; sp-a jongeren) (forumsessie van 18 aug t.e.m. 24 aug) Voorzitter Animo

 
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2008, 22:34   #101
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Reclame = massahypnose. Grootschalige manipulatie . Als je 10.000 keer een reclamespot ziet heeft dat wel enig effect. Zelfs een afkeer-reactie zoals bvb bij mij kan daarvan een gevolg zijn : mijn hersens verdedigen zich tegen deze mentale aggressie. Maar enkel omdat ik WEET dat hamburgers slecht zijn . Mensen die dat niet weten laten zich "positief" beïnvloedden.
Piraatje

ik zou je nog steunen moest je ageren tegen
1° alle massaproductie in china die in handen van mijn kinderen na 2 minuten goed is voor de vuilbak

alle nepelectronica die de indruk geeft van te werken, tot 2 dagen nadat je het uit de verpakking gehaald hebt en je al serieuse default ontdekt: dat gaan van alle gsm's, camera's, pda's, laptops maar van inferieure kwaliteit met toetsjes die loskomen, gebrek aan waterdicht zijn etc... die ook binnen de normale gebruiksperiode goed zijn voor de vuilbak

alle mismaakte produkten die dan gebradeerd worden aan -50 -70% en de consument de indruk geven dat hij een badje doet, maar ondertussen terug goed zijn om recht naar het stort te dragen. Ook alle inflatables etc

2° ik heb ook een absolute hekel aan firma's die legaal verslavende produkten verkopen... EN dan heb ik het niet over geneesmiddelen op voorschrift, waar toch voldoende filters zitten, maar over Sigaretten en Alcohol. De taksen mogen ze rustig nog verdubbelen, met inderdaad negatieve gevolgen voor de begroting... Zelfs dus onze stella mogen we rekenen bij deze groep multinationals.

3° ik heb een absolute hekel aan firma's die legaal genotsprodukten produceren en verkopen. Van lacy chips tot lotuskoekjes, van cornflakes tot chocolade. Je kunt jaren leven op groenten en vlees, maar je kunt onmogelijk in gezond in leven blijven op Leo wafels bvb...

De beste remedie die ik zou bedenken is een samenvatting op uw kassaticket van delhaize, met een analyse van uw aankoopbasket, waar je zou zien wat de TARGET is van een gezonde voeding, en hoever je met uw aankoop van die target zit. Dus koop je 30% vlees, terwijl uw voedingspatroon 10% normaal is zou dat duidelijk op het ticket staan. Koop je 20% groenten en fruit, terwijl om gezond te zijn je 50% groenten en fruit moet kopen, zou dat op he ticket staan als analyse. Als je 5 pakken koekjes meeneemt, kun je evengoed daar de Wieghtwatchers analyse van aantal punten die hiermee scoort tov van uw 20puntjes per dag die je mag vreten , of stellen je hebt hier voor 20 dagen snoep mee, die voldoende energie bevat om 20dagen te leven...

Als analyse zou het tellen en helpen uw aankopen in de goede richting te sturen...
brother paul is offline  
Oud 26 augustus 2008, 08:13   #102
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Als publiciteit écht geen invloed op de mensen zou hebben, waarom worden er dan miljoenen uitgegeven ?
Om naam/imago-bekendheid te verwerven.
Iets dat je al gezien hebt, zal je tussen honderden andere producten herkennen en dan beslis je (of beslis je niet) om dat te kopen. Iets dat je nog niet gezien hebt, kijk je 9/10 gewoonweg over als dat tussen honderden andere producten ligt.

Citaat:
Publiciteitsagentschappen werken tegenwoordig samen met sociologen, psychologen, psychiaters en het ergste is dat ze zich niet beperken ons allerlei rommel aan te praten, en ons er van te overtuigen dat we product zus en product zo absoluut nodig hebben, deze zelfde publiciteitsagenten worden ook ingehuurd door politici, om hun verkiezingscampagne te verzorgen: ze "verkopen" ons onze leiders. Ook niet precies allemaal eersteklas producten... Vrije keuze ? De mensen denken dat mischien . Uzelf denkt mischien dat u een vrij man bent, die "doet wat hij wilt", en zijn eigen meningen heeft. Niets is minder waar merk ik.
Ah, zeg eens, waar en hoe word ik gedwongen om dingen te kopen, tegen mijn zin?
Sfax is offline  
Oud 26 augustus 2008, 18:32   #103
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Om naam/imago-bekendheid te verwerven.
Iets dat je al gezien hebt, zal je tussen honderden andere producten herkennen en dan beslis je (of beslis je niet) om dat te kopen. Iets dat je nog niet gezien hebt, kijk je 9/10 gewoonweg over als dat tussen honderden andere producten ligt.



Ah, zeg eens, waar en hoe word ik gedwongen om dingen te kopen, tegen mijn zin?
Mentale manipulatie-technieken. Zoals ik reeds uitlegde . Wat is manipulatie ? Iemand die doet wat hem bevolen word, maar die denkt dat hij dat uit eigen vrije wil doet. U danst naar de pijpen van de aan de publiciteit verkochte psychiaters en andere hypnotiseurs. Of beter gezegd, naar die hun opdrachtgevers, de Multinationals. Het feit dat u zelf in zo een bedrijf werkzaam bent veranderd niks aan de zaak , integendeel. U zit tot over uw oren verstrikt in dat systeem. Uw "vrijheid " is slechts een illusie. Hoogstens bent u een goed behandelde knecht, al dan niet met verantwoordelijkheden , en autoriteit over andere knechten, lager op de ladder.
piraat is offline  
Oud 26 augustus 2008, 18:53   #104
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Mentale manipulatie-technieken. Zoals ik reeds uitlegde . Wat is manipulatie ? Iemand die doet wat hem bevolen word, maar die denkt dat hij dat uit eigen vrije wil doet. U danst naar de pijpen van de aan de publiciteit verkochte psychiaters en andere hypnotiseurs. Of beter gezegd, naar die hun opdrachtgevers, de Multinationals. Het feit dat u zelf in zo een bedrijf werkzaam bent veranderd niks aan de zaak , integendeel. U zit tot over uw oren verstrikt in dat systeem. Uw "vrijheid " is slechts een illusie. Hoogstens bent u een goed behandelde knecht, al dan niet met verantwoordelijkheden , en autoriteit over andere knechten, lager op de ladder.
Dat is geen antwoord op mijn vraag; waar en hoe wordt ik gedwongen om dingen te kopen tegen mijn zin? Wat heb ik dan gekocht tegen mijn zin en onder dwang?

En vooral, wie mag jij wel zijn om sowieso niet onder die invloed te staan? Of is dit weer het typisch geval van "als je niet hetzelfde als ik, ben jij gebrainwashed en ik niet"?
Sfax is offline  
Oud 26 augustus 2008, 18:53   #105
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Mentale manipulatie-technieken. Zoals ik reeds uitlegde . Wat is manipulatie ? Iemand die doet wat hem bevolen word, maar die denkt dat hij dat uit eigen vrije wil doet. U danst naar de pijpen van de aan de publiciteit verkochte psychiaters en andere hypnotiseurs. Of beter gezegd, naar die hun opdrachtgevers, de Multinationals. Het feit dat u zelf in zo een bedrijf werkzaam bent veranderd niks aan de zaak , integendeel. U zit tot over uw oren verstrikt in dat systeem. Uw "vrijheid " is slechts een illusie. Hoogstens bent u een goed behandelde knecht, al dan niet met verantwoordelijkheden , en autoriteit over andere knechten, lager op de ladder.
piraat, volgens mij ben jij de laatste die naar de pijpen danst van de reclame. EN eerlijk ik dans ook nooit naar de pijpen van de reclame, alleen kinders die tot 7-9 jaren blijken enorm manipuleerbaar, maar vanaf ze puberen zijn ze gehard, vermoedelijk door het aantal keer dat ze al bedrogen geweest zijn door hun ouders die voor sinterklaas een opgeblazen cado gekocht hebben waar zoon./dochter dan geen weg mee weet of nooit mee speelt.

Uiteraard heb je altijd mensen die op het mentale niveau van een 12jarige blijven plakken, die worden dan fysisch volwassen, en manifesteren zich dan na een erfenis met een mercedes bvb. Maar enfin, jij zal daar duidelijk nooit geen last van hebben, prijs jezelf gelukkig en geniet van al het geld die je zult kunnen sparen .
brother paul is offline  
Oud 26 augustus 2008, 21:42   #106
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
piraat, volgens mij ben jij de laatste die naar de pijpen danst van de reclame. EN eerlijk ik dans ook nooit naar de pijpen van de reclame, alleen kinders die tot 7-9 jaren blijken enorm manipuleerbaar, maar vanaf ze puberen zijn ze gehard, vermoedelijk door het aantal keer dat ze al bedrogen geweest zijn door hun ouders die voor sinterklaas een opgeblazen cado gekocht hebben waar zoon./dochter dan geen weg mee weet of nooit mee speelt.

Uiteraard heb je altijd mensen die op het mentale niveau van een 12jarige blijven plakken, die worden dan fysisch volwassen, en manifesteren zich dan na een erfenis met een mercedes bvb. Maar enfin, jij zal daar duidelijk nooit geen last van hebben, prijs jezelf gelukkig en geniet van al het geld die je zult kunnen sparen .
Iedereen word tot op zekere mate door de publiciteit beïnvloed, ikzelf ook . Mischien wat minder dan anderen, omdat ik me er bewust van ben, maar je kunt er niet onderuit : de mentale agressie is té oververtegenwoordigt, je k�*n er niet aan ontsnappen. Dat is nu juist het drama.
piraat is offline  
Oud 26 augustus 2008, 21:48   #107
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat is geen antwoord op mijn vraag; waar en hoe wordt ik gedwongen om dingen te kopen tegen mijn zin? Wat heb ik dan gekocht tegen mijn zin en onder dwang?

En vooral, wie mag jij wel zijn om sowieso niet onder die invloed te staan? Of is dit weer het typisch geval van "als je niet hetzelfde als ik, ben jij gebrainwashed en ik niet"?
Ik heb al geprobeerd om je dat duidelijk te maken, maar jij hebt blijkbaar ZO een hoge dunk van jezelf, dat het onmogelijk is voor jou om je in te beelden dat je zoals een klein kind in speciaal voor jou aangelegde banen geleid word, waar je precies doet wat van jou verwacht word. Ze hebben het zelfs zover gekregen dat je je zelf héél ongemakkellijk voelt als je eens uit de baan springt, om iets onverwachts te doen. Dressage noemt men dat. De meeste hedendaagse burgers zijn goed gedresseerde en zeer voorspelbare "verbruikers". Degenen die dat niet zijn , noemt men marginalen, zotten, abnormalen.
piraat is offline  
Oud 26 augustus 2008, 22:43   #108
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Ik heb al geprobeerd om je dat duidelijk te maken, maar jij hebt blijkbaar ZO een hoge dunk van jezelf, dat het onmogelijk is voor jou om je in te beelden dat je zoals een klein kind in speciaal voor jou aangelegde banen geleid word, waar je precies doet wat van jou verwacht word. Ze hebben het zelfs zover gekregen dat je je zelf héél ongemakkellijk voelt als je eens uit de baan springt, om iets onverwachts te doen. Dressage noemt men dat. De meeste hedendaagse burgers zijn goed gedresseerde en zeer voorspelbare "verbruikers". Degenen die dat niet zijn , noemt men marginalen, zotten, abnormalen.

Je geeft opnieuw geen antwoord
Opnieuw dezelfde vraag dus: waar en hoe wordt ik gedwongen om dingen te kopen die ik niet wil? Wat heb ik al gekocht dat ik niet wil?

Als je zo overtuigd bent van je stuk, moet het toch eenvoudig zijn wat voorbeelden te geven?
Sfax is offline  
Oud 26 augustus 2008, 23:08   #109
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Je geeft opnieuw geen antwoord
Opnieuw dezelfde vraag dus: waar en hoe wordt ik gedwongen om dingen te kopen die ik niet wil? Wat heb ik al gekocht dat ik niet wil?

Als je zo overtuigd bent van je stuk, moet het toch eenvoudig zijn wat voorbeelden te geven?
Lees mijn postings hierover nog eens na, en als je het dan nog niet begrepen hebt, vergeet het dan maar, iedereen heeft zo zijn beperkingen, je moet daar niet mee inzitten hoor.
piraat is offline  
Oud 27 augustus 2008, 07:25   #110
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Lees mijn postings hierover nog eens na, en als je het dan nog niet begrepen hebt, vergeet het dan maar, iedereen heeft zo zijn beperkingen, je moet daar niet mee inzitten hoor.
Of, met andere woorden, je weet het niet en je gist maar wat, om zo je eigen visie rechtop te houden
Leuk geprobeerd maar niet geslaagd; probeer het later nog eens.
Sfax is offline  
Oud 27 augustus 2008, 07:59   #111
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Ik heb al geprobeerd om je dat duidelijk te maken, maar jij hebt blijkbaar ZO een hoge dunk van jezelf, dat het onmogelijk is voor jou om je in te beelden dat je zoals een klein kind in speciaal voor jou aangelegde banen geleid word, waar je precies doet wat van jou verwacht word. Ze hebben het zelfs zover gekregen dat je je zelf héél ongemakkellijk voelt als je eens uit de baan springt, om iets onverwachts te doen. Dressage noemt men dat. De meeste hedendaagse burgers zijn goed gedresseerde en zeer voorspelbare "verbruikers". Degenen die dat niet zijn , noemt men marginalen, zotten, abnormalen.
je moet eens een paar goeie voorbeelden geven, dat spreekt meer aan:

een goed voorbeeld is bvb de voedingspyramide op de dozen van kellogs. De gezondheid straalt van die dozen, terwijl de kinderen gepofte rijst met chocolade laagje zitten te fretten die een van de hoogste glycemische indexen geeft die er kan bestaan. En dan hun luchtige vlokjes gepofte rijst voor de madammekes met dat rood kleedje is helemaal belachelijk. Je verdikt er echt gegarandeerd.

een ander voorbeeld is
- chocopasta met vitamines waar 200gram chocopaste de dagdosis van enkele vitamines blijkt te bevatten. Ik zou mijn hart vasthouden moest mijn kind elke dag een halve pot chocopaste vreten... Dat is dus een nadeel verzwijgen en een onbelangrijk vitamine als voordeel schetsen en als verborgen verleider formuleren...

- de omega3 hype in de minarines is ook een billekletser, als je een potje minarine per dag eet, krijg je een dagdosis omega3 EPA binnen. De minarines kun je zelfs momenteel onmogelijk bepalen wat er gezond is: er mag geen geharde vetten inzitten, minimale omega6-9, en maximaal omega3. De beste formule zou dus op basis van maximaal koolzaadolie, sesamolie of olijfolie moeten zijn... echter de vloeibaarheid van die olies zou uw smeerpret bederven, dus vandaar de harding, het is maar die olijf-boters die een beetje eerlijk vermelden wat erin zit.

- de yoghurt business is ook zoiets hilarisch: alles voor de weerstand, net alsof je nooit meer ziek wordt met al die peperdure yoghurtjes te drinken... De dingen bulken van de dierlijke vetten, zitten vol darmvreemde bacterien die niet noodzakelijk gezond zijn, en bij een pak mensen lactoseallergie bezorgen, die kleine drankjes bulken van de suikers, bulken van de synthetische smaakstoffen, en veroorzaken bergen afval. En vooral ze doen niet wat de reclame belooft, die de indruk geeft dat je er gezonder van wordt. IK ken geen enkele allergische patient, epilecticus, diabeticus of kankerpatient die er beter mee wordt, integendeel. Dus dikke zwans, het kan niet meer.

- de reclame voor chips, snoepjes, pralines, ijsjes op TV 'savonds. Ze doen u rechtstreeks honger krijgen en naar de frigo lopen achter eenijsje.... Je vindt het doodnormaal dat je nog een puddingske mag eten tijdens de TV pauze... en hemeltergende megamanipulatie, een zo'n pub doen 100.000 belgen rechstrpingen en hun frigo opentrekken. Laat staan we krijgen er elke avond 10 per reclameblok boven ons hoofd. Het is allemaal levend glycemiebommekes die allemaal onafgewerkt (omdat we na TV geen sport meer doen) opgestapeld worden in ons lichaamsvet reserve. Dus gegarandeerd hoe meer TV je kijkt hoe vetter je wordt inderdaad, maar vooral ook door de reclame en het beeld van gelukkige 'slanke' mensen die een ijsje vreten hebje zelfs niet door wat ze doen. Zo'n reclames zouden dikke mensen moeten tonen...

- de reclame voor SUN, is ook zo'n billekletser, alsof die blokjes het milieu niet meer vervuilen zo groen dat ze geworden zijn, niet te geloven... Nu daarvan kan ik nog begrijpen dat het beter is dan vroeger. Maar enfin, de waarheid blijft verdoken...

ebn resume: de reclame zou de mensen moeten tonen die al een jaar die producten massaal consumeren en gebruiken... En we zouden kunnen oordelen of ze er gezonder uitzien of niet.

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 augustus 2008 om 08:04.
brother paul is offline  
Oud 27 augustus 2008, 09:06   #112
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Of, met andere woorden, je weet het niet en je gist maar wat, om zo je eigen visie rechtop te houden
Leuk geprobeerd maar niet geslaagd; probeer het later nog eens.
OK, ééntje dat zo spontaan in mijn herrinnering opkomt: ze hadden proeven gedaan in de bioscoop, voor de verkoop van CocaCola. Tijdens voorstelling "A" werden tijdens de film reclame-flashes voor Coca getoont, zo kort dat het oog ze niet kon waarnemen, maar het onderbewustzijn wél de tijd had de informatie op te nemen. Netjes uitgerekend. En tijdens de pauze werd dan CoacaCola te koop aangeboden. In voorstelling "B" werden géén reclame-flashes getoont, en tijdens de pauze eveneens CocaCola te koop aangeboden. Rara, waneer er de meeste Cola's verkocht werden... Nu, deze techniek is daarna verboden geweest, maar de reclame zit vol met zulke truukjes. Je word het gewoon niet gewaar dat je beïnvloed word.
Om u daarvan te overtuigen maak ik me al niet veel illusie's meer, maar probeer toch eens er onbevooroordeeld over na te denken.
piraat is offline  
Oud 27 augustus 2008, 09:44   #113
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
OK, ééntje dat zo spontaan in mijn herrinnering opkomt: ze hadden proeven gedaan in de bioscoop, voor de verkoop van CocaCola. Tijdens voorstelling "A" werden tijdens de film reclame-flashes voor Coca getoont, zo kort dat het oog ze niet kon waarnemen, maar het onderbewustzijn wél de tijd had de informatie op te nemen. Netjes uitgerekend. En tijdens de pauze werd dan CoacaCola te koop aangeboden. In voorstelling "B" werden géén reclame-flashes getoont, en tijdens de pauze eveneens CocaCola te koop aangeboden. Rara, waneer er de meeste Cola's verkocht werden... Nu, deze techniek is daarna verboden geweest, maar de reclame zit vol met zulke truukjes. Je word het gewoon niet gewaar dat je beïnvloed word.
Om u daarvan te overtuigen maak ik me al niet veel illusie's meer, maar probeer toch eens er onbevooroordeeld over na te denken.
De resultaten van dat experiment waren vervalst. En latere experimenten met een soortgelijke opzet hebben nooit eenzelfde resultaat kunnen bereiken.

Zie hier.
__________________
auction your future!

Laatst gewijzigd door netslet : 27 augustus 2008 om 09:44.
netslet is offline  
Oud 27 augustus 2008, 10:43   #114
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
OK, ééntje dat zo spontaan in mijn herrinnering opkomt: ze hadden proeven gedaan in de bioscoop, voor de verkoop van CocaCola. Tijdens voorstelling "A" werden tijdens de film reclame-flashes voor Coca getoont, zo kort dat het oog ze niet kon waarnemen, maar het onderbewustzijn wél de tijd had de informatie op te nemen. Netjes uitgerekend. En tijdens de pauze werd dan CoacaCola te koop aangeboden. In voorstelling "B" werden géén reclame-flashes getoont, en tijdens de pauze eveneens CocaCola te koop aangeboden. Rara, waneer er de meeste Cola's verkocht werden... Nu, deze techniek is daarna verboden geweest, maar de reclame zit vol met zulke truukjes. Je word het gewoon niet gewaar dat je beïnvloed word.
Om u daarvan te overtuigen maak ik me al niet veel illusie's meer, maar probeer toch eens er onbevooroordeeld over na te denken.
Gekend "algemeen" voorbeeldje, maar nog steeds geen antwoord op de vraag

Jij bent ervan overtuigd dat ik een gewillig slachtoffer ben, dat continue door reclame gedwongen wordt dingen te kopen die ik niet wil of eigenlijk niet wil. Sterker nog, je ging zelfs zover om te stellen dat je dat merkte, hetgeen er op hoort te duiden dat je concrete voorbeelden hebt die op mij van toepassing zijn. Ik wacht nog steeds op die concrete voorbeelden
Sfax is offline  
Oud 27 augustus 2008, 12:59   #115
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
De resultaten van dat experiment waren vervalst. En latere experimenten met een soortgelijke opzet hebben nooit eenzelfde resultaat kunnen bereiken.

Zie hier.
Het was natuurlijk te verwachten dat de publiciteits-lobby zulke beschuldigingen niet over zijn kant laat gaan ! Het zou eerder verwonderlijk zijn hadden ze niet verzocht om Vance Packard onderandere zwart te maken en voor leugenaar uit te maken . Eén of andere nep-commissie uitgevoerd door corrupte wetenschapsmensen, dokters en wat weet ik nog allemaal is wel te organiseren met de enorme financiële mogelijkheden dat deze mensen hebben.
piraat is offline  
Oud 27 augustus 2008, 13:02   #116
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Gekend "algemeen" voorbeeldje, maar nog steeds geen antwoord op de vraag

Jij bent ervan overtuigd dat ik een gewillig slachtoffer ben, dat continue door reclame gedwongen wordt dingen te kopen die ik niet wil of eigenlijk niet wil. Sterker nog, je ging zelfs zover om te stellen dat je dat merkte, hetgeen er op hoort te duiden dat je concrete voorbeelden hebt die op mij van toepassing zijn. Ik wacht nog steeds op die concrete voorbeelden
Een gewillig slachtoffer zou ik je niet noemen, eerder een perfekt gerobotiseerde pion van het systeem Maar inderdaad één die zich met wellust laat inpakken , die zich genoeglijk wentelt in de dure en vervuilende modder van de consumptiemaatschappij.
piraat is offline  
Oud 27 augustus 2008, 13:04   #117
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Een gewillig slachtoffer zou ik je niet noemen, eerder een perfekt gerobotiseerde pion van het systeem Maar inderdaad één die zich met wellust laat inpakken , die zich genoeglijk wentelt in de dure en vervuilende modder van de consumptiemaatschappij.
En waar blijven de voorbeeldjes?
Sfax is offline  
Oud 27 augustus 2008, 13:07   #118
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En waar blijven de voorbeeldjes?
In posting 111 van brother paul staan er een paar goede, dan hoor je het ook eens van een ander. want in mijn uitleg heb je precies weinig vertrouwen.
piraat is offline  
Oud 27 augustus 2008, 15:24   #119
Bart Wolput
Burger
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je moet eens een paar goeie voorbeelden geven, dat spreekt meer aan:

een goed voorbeeld is bvb de voedingspyramide op de dozen van kellogs. De gezondheid straalt van die dozen, terwijl de kinderen gepofte rijst met chocolade laagje zitten te fretten die een van de hoogste glycemische indexen geeft die er kan bestaan. En dan hun luchtige vlokjes gepofte rijst voor de madammekes met dat rood kleedje is helemaal belachelijk. Je verdikt er echt gegarandeerd.

een ander voorbeeld is
- chocopasta met vitamines waar 200gram chocopaste de dagdosis van enkele vitamines blijkt te bevatten. Ik zou mijn hart vasthouden moest mijn kind elke dag een halve pot chocopaste vreten... Dat is dus een nadeel verzwijgen en een onbelangrijk vitamine als voordeel schetsen en als verborgen verleider formuleren...

- de omega3 hype in de minarines is ook een billekletser, als je een potje minarine per dag eet, krijg je een dagdosis omega3 EPA binnen. De minarines kun je zelfs momenteel onmogelijk bepalen wat er gezond is: er mag geen geharde vetten inzitten, minimale omega6-9, en maximaal omega3. De beste formule zou dus op basis van maximaal koolzaadolie, sesamolie of olijfolie moeten zijn... echter de vloeibaarheid van die olies zou uw smeerpret bederven, dus vandaar de harding, het is maar die olijf-boters die een beetje eerlijk vermelden wat erin zit.

- de yoghurt business is ook zoiets hilarisch: alles voor de weerstand, net alsof je nooit meer ziek wordt met al die peperdure yoghurtjes te drinken... De dingen bulken van de dierlijke vetten, zitten vol darmvreemde bacterien die niet noodzakelijk gezond zijn, en bij een pak mensen lactoseallergie bezorgen, die kleine drankjes bulken van de suikers, bulken van de synthetische smaakstoffen, en veroorzaken bergen afval. En vooral ze doen niet wat de reclame belooft, die de indruk geeft dat je er gezonder van wordt. IK ken geen enkele allergische patient, epilecticus, diabeticus of kankerpatient die er beter mee wordt, integendeel. Dus dikke zwans, het kan niet meer.

- de reclame voor chips, snoepjes, pralines, ijsjes op TV 'savonds. Ze doen u rechtstreeks honger krijgen en naar de frigo lopen achter eenijsje.... Je vindt het doodnormaal dat je nog een puddingske mag eten tijdens de TV pauze... en hemeltergende megamanipulatie, een zo'n pub doen 100.000 belgen rechstrpingen en hun frigo opentrekken. Laat staan we krijgen er elke avond 10 per reclameblok boven ons hoofd. Het is allemaal levend glycemiebommekes die allemaal onafgewerkt (omdat we na TV geen sport meer doen) opgestapeld worden in ons lichaamsvet reserve. Dus gegarandeerd hoe meer TV je kijkt hoe vetter je wordt inderdaad, maar vooral ook door de reclame en het beeld van gelukkige 'slanke' mensen die een ijsje vreten hebje zelfs niet door wat ze doen. Zo'n reclames zouden dikke mensen moeten tonen...

- de reclame voor SUN, is ook zo'n billekletser, alsof die blokjes het milieu niet meer vervuilen zo groen dat ze geworden zijn, niet te geloven... Nu daarvan kan ik nog begrijpen dat het beter is dan vroeger. Maar enfin, de waarheid blijft verdoken...

ebn resume: de reclame zou de mensen moeten tonen die al een jaar die producten massaal consumeren en gebruiken... En we zouden kunnen oordelen of ze er gezonder uitzien of niet.
Ik denk dat ik mezelf wel als voedingsdeskundige op vlak van functionele voeding naar voor mag schuiven (heb mijn thesis gedaan over zogezegde "gezondere voeding" a la actimel, vitaminepasta's,.... Je manier van kritiek is zeker terecht, al zitten er hier en daar wel technische mankementen in.
Maar het punt van de broeder is hier 100% terecht. Veel kwatch in de industrie.

Echter de glycemische index kun je perfect plaatsen in het rijtje van kwatch. Er bestaat geen gezond en ongezond eten, er bestaat enkel een ongezonde levensstijl. Al dat snoepgoed kan geen kwaad, als je genoeg bewegen zou. Maar dat is het probleem net. Niemand beweegt en men wordt maar dikker en dikker. Daar zit het gevaar er in. Er bestaat niet zoiets als ongezond of gezonde voeding, mensen wéten wanneer ze ongezond dik zijn. Dat zie je gewoon.

Als je interesse hebt in mijn thesis, vraag er maar achter . Zeer ontluikend op het vlak van cholesterolverlagende boters (dikke kwatch), probiotica (nog dikkere kwatch en onbewezen) en vitaminepreparaten (enkel goed voor deficiënties, voor een gemiddelde Belg is het zelfs overbodig. )

Laatst gewijzigd door Bart Wolput : 27 augustus 2008 om 15:26.
Bart Wolput is offline  
Oud 27 augustus 2008, 15:29   #120
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Bestaat de mogelijkheid van een placebo-effect niet?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be