Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2021, 17:09   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Die paar laatste besmettingen zullen dan wel op een andere manier moeten georganiseerd worden. Typisch Weyts, hij is weeral te laat in actie geschoten, de buschauffeur zit sinds gisteren in quarantaine. Doeme toch!
Maar waarom laat men die mens niet vrij anderen besmetten ? Hij is toch gevaccineerd, nee ? Dan heeft hij een pasje en mag toch overal binnen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 17:16   #62
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, dat komt vrij goed overeen met de Israëlische cijfers van 40% bescherming he, toch na 6 maanden.
OK, maar dat zou betekenen dat geen enkele van die 49 vroeger besmet zijn geweest, dat lijkt me ook niet mogelijk. Besmettingsgraad voor die leeftijd is makkelijk tussen 20% en 40%, als het niet meer is.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 17:39   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
OK, maar dat zou betekenen dat geen enkele van die 49 vroeger besmet zijn geweest, dat lijkt me ook niet mogelijk. Besmettingsgraad voor die leeftijd is makkelijk tussen 20% en 40%, als het niet meer is.
Het zou grappig zijn om dat te weten he

Natuurlijk zou het mogelijk zijn dat hun natuurlijke immuniteit ook foetsie is voor een deel he. Wat interessant zou zijn om te weten, is hoe de ex-besmetten zich verdelen over die die nu besmet zijn, en wie niet, en welke daarvan nu symptomatisch ziek zijn en wie niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 september 2021 om 17:40.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 17:53   #64
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Die paar laatste besmettingen zullen dan wel op een andere manier moeten georganiseerd worden. Typisch Weyts, hij is weeral te laat in actie geschoten, de buschauffeur zit sinds gisteren in quarantaine. Doeme toch!
Ik ken de details niet. Die man zit dus thuis, hoogstwaarschijnlijk met behoud van loon, en de school zit zonder buschauffeur, en de resterende kindjes die niet besmet zijn mogen hun plan trekken.
Scholen hebben nog altijd een zekere autonomie. Daar is al veel over gezegd, en zeker als het om competenties gaat. Niet dat ik direct fan ben van Weyts, ik zou binnen deze context niet direct op hem beginnen schieten. Eerder op het management van de school.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 17:55   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik ken de details niet. Die man zit dus thuis, hoogstwaarschijnlijk met behoud van loon,
Want in Belgie moeten gevaccineerde besmetten in quarantaine ? Waarom heeft die gast zich laten testen ? Hij had toch een pasje ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 september 2021 om 17:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 17:59   #66
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar waarom laat men die mens niet vrij anderen besmetten ? Hij is toch gevaccineerd, nee ? Dan heeft hij een pasje en mag toch overal binnen ?
Inderdaad. Wie een pasje heeft mag doorgaans alles, zelfs zonder mondmasker.
In zekere zin is het onderwijs een beetje de pedalen kwijt. De vakantie is pas voorbij, pas uit de zomerslaap, en het zal pas tegen kerstmis beginnen te dagen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 18:25   #67
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Ik denk dat men hier ik Vlaanderen de klok wel heeft horen luiden in frankrijk maar niet weet waar de klepel hangt.

De bedoeling van heel de vaccinatieverplichtingswaanzin is juist dat gevaccineerden zich niet meer laten testen zodat de politiek kan doen alsof ze overwonnen hebben. De vaccinatie was de talisman waar de politici zich konden achter verstoppen. De talisman waardoor mensen niet meer besmettelijk konden zijn en zich dus niet meer moesten laten testen of isoleren. En geen testen betekent geen cases en dus geen probleem meer.

Als je gevaccineerden terug begint te testen is het allemaal voor niets geweest, dan is de enige kans om te stoppen met de waanzin zonder massaal gezichtsverlies voor de betrokken politici en experts verkeken.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 18:27   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Want in Belgie moeten gevaccineerde besmetten in quarantaine ? Waarom heeft die gast zich laten testen ? Hij had toch een pasje ?
Thuis met behoud van loon.
En de test is gratis.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 18:30   #69
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik denk dat men hier ik Vlaanderen de klok wel heeft horen luiden in frankrijk maar niet weet waar de klepel hangt.
Maak geen slapende Vlaamse honden wakker.
We doen het voorlopig beter dan in Frankrijk.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 18:57   #70
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Maak geen slapende Vlaamse honden wakker.
We doen het voorlopig beter dan in Frankrijk.
Het enige dat we beter moeten doen is het stoppen met testen. Al de rest is ofwel onbelangrijk ofwel juist nadelig.

En dat lijkt men helaas niet helemaal begrepen te hebben hier.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 19:05   #71
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Ik vind dat artikel over die bus met 21 kinderen, besmet behalve 5, niet.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 19:12   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het enige dat we beter moeten doen is het stoppen met testen. Al de rest is ofwel onbelangrijk ofwel juist nadelig.

En dat lijkt men helaas niet helemaal begrepen te hebben hier.
Het ziet er inderdaad naar uit. Het poeier werkt blijkbaar heel goed in Frankrijk
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(19).png‎
Bekeken: 24
Grootte:  330,0 KB
ID: 114903  

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 19:12   #73
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Thuis met behoud van loon.
En de test is gratis.
Jaja, als je per se iemand anders zijn rekening wil maken, zou ik wel eerst het rooskleurig beeld dat je blijkbaar hebt van een job als chauffeur even bijstellen.

Er is een groot tekort aan chauffeurs en er is een groot tekort aan geld voor chauffeurs. De kans is dus groot dat het hier gaat om iemand die zowel rijdt voor scholen, als voor de Lijn en in het weekend ook nog eens de fanclub naar het concert van een of andere Vlaamse artiest brengt. Allemaal om de eindjes als kleine zelfstandige aan elkaar te kunnen knopen.

Begrijp je wat ik bedoel? Iemand die weekdagen van 6 uur 's morgens tot 7 uur 's avonds klopt en in het weekend tot 's nachts onderweg is, en de hele tijd persoonlijk verantwoordelijk is voor tientallen mensenlevens, die zit als zelfstandige niet zo gauw automatisch thuis met behoud van loon.

Dat zo iemand het beu is om afgebeuld te worden als een beest en zich verplicht laat testen en in quarantaine gaat omdat de ziekteverzekering voor zelfstandigen pas uitbetaalt bij minstens 7 dagen arbeidsongeschiktheid, wel, dat vind ik heel begrijpelijk.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 19:22   #74
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Gevaxxten zijn best besmettelijk zo blijkt, 32 van de 49 gevaccineerden op busreis raakten besmet met corona. De bescherming van het vaccin is wel duidelijk, er is nog geen dode gevallen en de ziekte is redelijk mild.

Nog een reden om alles open te smijten zodat gevaxxten veilig besmet kunnen worden voordat de winter begint.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210923_94937988
En... 't is vertrokken.

Even afwachten wat de publieke en politieke reactie zal zijn als er zo nog wat cases komen bovendrijven. Ik verwacht in alle geval dolle paniek, dat is het enige consistente in heel dit verhaal.

En uiteraard zal niemand de reflectie hebben dat die covid pasjes eigenlijk nutteloos geworden zijn. Daar moeten we nog een paar maanden op wachten. Momenteel zitten we nog in de fase dat er nog extra pasjes ingevoerd worden. Wat een achterlijkheid toch.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 19:25   #75
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het ziet er inderdaad naar uit. Het poeier werkt blijkbaar heel goed in Frankrijk
Zodra je stopt met testen is het probleem voorbij.

En als je beweert dat gevaccineerden het virus niet meer kunnen oplopen of overdragen dan heb je het perfecte excuus om te stoppen met dat testen.

De schaapjes geloven het toch, en de rest is blij dat men stopt met de waanzin. Iedereen gelukkig.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 19:37   #76
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Buschauffeur bijzonder onderwijs, deze middag: "Lap! Van de 21 kinderen op de schoolrit, nog 7 in het busje. De rest besmet. Vandaag 2 van de 7 ook positief."

Gaat precies goed met die groepsimmuniteit.
Wat denk je ? Dat we naar een wereld met 0% coronabesmettingen kunnen gaan ? OMG
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 19:57   #77
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het zou grappig zijn om dat te weten he

Natuurlijk zou het mogelijk zijn dat hun natuurlijke immuniteit ook foetsie is voor een deel he. Wat interessant zou zijn om te weten, is hoe de ex-besmetten zich verdelen over die die nu besmet zijn, en wie niet, en welke daarvan nu symptomatisch ziek zijn en wie niet.
"Er zijn vier stalen met een hoge virale lading overgebracht naar het Jessa Ziekenhuis in Hasselt, waar een sequencing moet bepalen om welke variant het gaat."

Hoge virale lading, dus een grote kans om anderen te besmetten. Vier zo'n (super?)spreaders op 32 besmette gevaccineerde senioren uit een groep van nog geen 50, dat is toch vrij veel, vind ik. Als het 'gewoon' Delta is, dat is dat niet zo'n goed nieuws voor het Rijk van de Vrijheid. En als blijkt dat het om een nog onbekende, nog besmettelijkere variant gaat, dan is dat ook geen goed nieuws.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 21:49   #78
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Jaja, als je per se iemand anders zijn rekening wil maken, zou ik wel eerst het rooskleurig beeld dat je blijkbaar hebt van een job als chauffeur even bijstellen.

Er is een groot tekort aan chauffeurs en er is een groot tekort aan geld voor chauffeurs. De kans is dus groot dat het hier gaat om iemand die zowel rijdt voor scholen, als voor de Lijn en in het weekend ook nog eens de fanclub naar het concert van een of andere Vlaamse artiest brengt. Allemaal om de eindjes als kleine zelfstandige aan elkaar te kunnen knopen.

Begrijp je wat ik bedoel? Iemand die weekdagen van 6 uur 's morgens tot 7 uur 's avonds klopt en in het weekend tot 's nachts onderweg is, en de hele tijd persoonlijk verantwoordelijk is voor tientallen mensenlevens, die zit als zelfstandige niet zo gauw automatisch thuis met behoud van loon.

Dat zo iemand het beu is om afgebeuld te worden als een beest en zich verplicht laat testen en in quarantaine gaat omdat de ziekteverzekering voor zelfstandigen pas uitbetaalt bij minstens 7 dagen arbeidsongeschiktheid, wel, dat vind ik heel begrijpelijk.
Sorry, ik ken die buschauffeur zijn statuut niet. Jij hoogstwaarschijnlijk wel.
En overdrijf niet met dat afgebeuld worden als een beest.
Maak jij je je als leerkracht zorgen over de toestand van een zelfstandige ? Ik las dat je er zelf de brui aan gegeven hebt. Gemakkelijk praten voor een ander hé.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 22:05   #79
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
En... 't is vertrokken.

Even afwachten wat de publieke en politieke reactie zal zijn als er zo nog wat cases komen bovendrijven. Ik verwacht in alle geval dolle paniek, dat is het enige consistente in heel dit verhaal.

En uiteraard zal niemand de reflectie hebben dat die covid pasjes eigenlijk nutteloos geworden zijn. Daar moeten we nog een paar maanden op wachten. Momenteel zitten we nog in de fase dat er nog extra pasjes ingevoerd worden. Wat een achterlijkheid toch.
Er wordt redelijk duidelijk over gedaan dat de pasjes enkel dienen om antivaxxers te straffen, meer niet. En de vaxxers zijn er blij mee.

Voor mij is het een zweepje waar ik wel wat plezier van heb want het bevestigd dat we gelijk hebben over die nazies. Dit heeft niets meer te maken met iets medisch, enkel het afstraffen van ongelovigen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 05:07   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dit heeft niets meer te maken met iets medisch, enkel het afstraffen van ongelovigen.
Inderdaad. Het gegeven dat een natuurlijke besmetting veel meer immuniteit oplevert dan een vaccin is hierbij een bijzonder goeie illustratie. Mocht het pasje in de verste verte "eerlijk" zijn in de bedoeling "verspreiding remmen, ziekenhuis opnames verminderen", dan zou het een langere termijn toekennen aan natuurlijke infectie dan aan vaccin, maar dat zou een dikke streep door de rekening zijn van het idee dat het een boete is voor niet-gevaccineerden.

Een beter zwart op wit bewijs dat die pasjes GEEN sanitaire functie hebben is er niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 september 2021 om 05:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be