Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 23 maart 2018, 11:38   #261
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Helaas zitten er daar al een aantal van achter tralies, dankzij de Grote Leider die voor u wellicht als 'vijand van mijn vijand' nog net door de beugel kan.
Hij is helemaal geen vijand van mijn vijand. Hij is lid van de NAVO, dé organisatie van het Amerikaanse en Europese imperialisme en racisme. Hij voert een neoliberaal economisch beleid uit en steunt de destabilisatie van Syrië ten voordele van de imperialistische belangen in de regio.

De N-VA- en AKP-jongeren zaten overigens tot voor kort nog samen in een Europese koepel van politieke jongerenorganisaties. De AKP is niets meer of niet minder dan de Turkse N-VA (met Abdullah Gül in de "gematigde" rol van Jan Peumans) : rechts economisch beleid, nationalistisch-identaire retoriek én leiderscultus.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 23 maart 2018, 13:25   #262
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is alsof je zou zeggen "Antisemiet? Zeker weten. Racisitsch? Eén voorbeeld, graag."

En ga nu niet afkomen met het traditionele racistische excuus "Moslims zijn geen ras." Joden zijn ook geen ras, er is geen Joods ras omdat rassen niet bestaan. Wie in rassen gelooft, is precies een racist.

Rassen zijn een fictieve, sociale constructie, maar deze sociale constructie heeft echter wel degelijk heel reële gevolgen voor de betrokkenen. Als je in onze samenleving "d'apparence musulmane" bent, word je erg zwaar gediscrimineerd. Dit wordt gelegitimeerd door een specifieke racistische ideologie, de islamofobie.

...
Sorry, maar voor mij luidt het eerder: "Islam is geen ras".

Het is een vrij 'primitief', 'rudimentair' gedachtengoed waarvan volgens mij de alleréérste slachtoffers de 'aanhangers' zijn.

Het gedachtengoed zélf is een slecht gerecycleerde versie van een ouder, niet minder primitief en niet minder rudimentair gedachtengoed waarvoor ik net zo goed een 'fobie' ontwikkeld heb. Ook van de 'aanhangers' van dat oudere gedachtengoed vind ik dat zij de alleréérste slachtoffers ervan zijn.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 23 maart 2018, 13:31   #263
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

1) Hij is helemaal geen vijand van mijn vijand. Hij is lid van de NAVO, dé organisatie van het Amerikaanse en Europese imperialisme en racisme. Hij voert een neoliberaal economisch beleid uit en steunt de destabilisatie van Syrië ten voordele van de imperialistische belangen in de regio.

2) De N-VA- en AKP-jongeren zaten overigens tot voor kort nog samen in een Europese koepel van politieke jongerenorganisaties. De AKP is niets meer of niet minder dan de Turkse N-VA (met Abdullah Gül in de "gematigde" rol van Jan Peumans): rechts economisch beleid, nationalistisch-identaire retoriek én leiderscultus.
1) Nochtans blijkt Hij niet zo van Israël te houden.

Maar u hebt gelijk, het is eerder Poetin die de vijand van uw vijand blijkt te zijn.

Mijn fout.


2) De N-VA heeft er evenwel nog niet voor gezorgd dat vele honderden journalisten, academici, ... achter tralies zitten.
Ook is er nog geen bloed vergoten - en/of zijn er nog geen huizen plat gebulldozerd - in pakweg de faciliteitengemeenten.

Nu, wat niet is kan altijd nog komen.

Ik ben benieuwd hoe lang het nog zal duren vooraleer de N-VA-ers écht 'uit de kast' kruipen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 23 maart 2018 om 13:31.
djimi is offline  
Oud 23 maart 2018, 15:46   #264
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
NAVO, dé organisatie van het Amerikaanse en Europese imperialisme en racisme.
Lachwekkend. De 27 landen plus de USA als 28e zijn tot niets verplicht anders dan tot een gemeenschappelijke verdediging wanneer een lid wordt aangevallen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hij voert een neoliberaal economisch beleid uit en steunt de destabilisatie van Syrië ten voordele van de imperialistische belangen in de regio.
Leugenachtig. Enkel ten voordele van zijn interne strijd tegen een stuk van zijn eigen volk, de Koerden.

Je bent niet dom. Kom, dat kan beter.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline  
Oud 23 maart 2018, 19:32   #265
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Dit bedoelt sultan Erdogan dus met "Afrin terug leefbaar maken". Leefbaar maken voor wie? Afrin had Turkije niet nodig om relatief vreedzaam en zelfbedruipend te zijn. In Afrin-stad was er zzelfs een relatieve welvaart die nu geplunderd is door de huurlingen van Erdogan.

Urgent help needed as Afrin IDP numbers top 167,000
http://www.rudaw.net/english/middleeast/syria/230320181
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 23 maart 2018 om 19:34.
Doomy is offline  
Oud 24 maart 2018, 01:01   #266
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Srry dat ik wat laat reageer...

IS, toen nog Al Qaeda veronderstel ik.
Hebben idd in de kaart gespeeld van de VS maar wel vóór ze een bedreiging voor het Westen waren hé.
Een groot verschil als je het mij vraagt.
Hallo? Voor jou lijkt dit allemaal maar niets of wat? De VS heeft vele jaren terug bewust extremisten naar Afghanistan gestuurd en gesteund omdat zij daar vochten tegen de Russen. Zo ontstond Al Qaeda. Dat is hun nadien zeer zuur opgebroken toen datzelfde Al Qaeda de aanslagen pleegde van 9/11.

In Syrië maakte men opnieuw dezelfde fout: opnieuw begon men extremisten te steunen met het idee een politieke tegenstander te verzwakken. Met de voorgeschiedenis van 9/11 in gedachten had men perfect kunnen voorzien dat dit in hun gezicht ging ontploffen.

Men heeft dus bewust heel het Midden-Oosten gedestabiliseerd met oorlogen in Irak en een hele resem andere landen en daarop nog extremistische groeperingen actief gesteund. Ik vind dat er geen excuses zijn voor deze politiek.
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline  
Oud 24 maart 2018, 21:44   #267
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Vergelijk dit met deze Britse jongedame die stierf voor haar idealen. Zij streed effektief tegen moslimfascisten. Ze had meer ballen dan al die rechtse moslimhaters samen.

I fought with the YPG and I'm upset by the patronising reaction to Anna Campbell's death
https://www.independent.co.uk/voices...-a8265176.html

Briton Anna Campbell killed fighting with Kurdish YPJ unit
http://www.bbc.com/news/uk-43453292
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Rechts heeft geen waarden.

Anna Campbell streed voor linkse waarden van solidariteit, zij aan zij met kameraden van verschillende religie (voornamelijk moslims, maar ook Christenen, atheïsten, Yazidi's, ..) en afkomst (voornamelijk Koerden, maar ook Arabische Syriërs, Europeanen, ...). Haar engagement mag niet vergeten worden.
https://www.independent.co.uk/topic/grooming-gangs

Als "linkse waarden van solidariteit" sterven in een stuk woestijn is. In een conflict tussen Koerden en Turken, terwijl er 10.000den Britse meisjes in je eigen land worden verkracht en verkocht door mensen uit het Midden Oosten/Azië. Dan hoeven die waarden niet voor mij.

Laatst gewijzigd door Boa : 24 maart 2018 om 21:44.
Boa is offline  
Oud 26 maart 2018, 12:56   #268
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Nochtans blijkt Hij niet zo van Israël te houden.
In de praktijk zijn zowel Turkije als Israël actief in Syrië, ze voeren aanvallen uit op het Syrische leger en eraan gelieerde milities en ze steunen beiden de rebellengroepen die tegen de Syrische regering vechten. In de praktijk is er ook geen enkele steun vanuit de AKP-regering voor de Palestijnen.

Eens boos kijken naar de Israëlische premier tijdens een diner in Davos noem ik niet bepaald een solidariteitsactie...

Citaat:
Maar u hebt gelijk, het is eerder Poetin die de vijand van uw vijand blijkt te zijn.

Mijn fout.
Nietzsche zei "Vijanden, er is geen vijand!"

Heel dat gedoe over vijanden en bondgenoten is reeds een imperialistische list. Poetin's Rusland is geen "vijand", het is een, overigens relatief betrouwbare, gasleverancier.

Rusland verdedigt zijn belangen, ja, maar het is zeker geen politiek-ideologische "tegenmacht" zoals de Sovjet-Unie het tot op zeker hoogte was, met al haar beperkingen.

Citaat:
2) De N-VA heeft er evenwel nog niet voor gezorgd dat vele honderden journalisten, academici, ... achter tralies zitten.
Ook is er nog geen bloed vergoten - en/of zijn er nog geen huizen plat gebulldozerd - in pakweg de faciliteitengemeenten.

Nu, wat niet is kan altijd nog komen.

Ik ben benieuwd hoe lang het nog zal duren vooraleer de N-VA-ers écht 'uit de kast' kruipen.
De context is gewoon totaal anders. Door jarenlange arbeidersstrijd hebben wij hier sterke vakbonden en we hebben ook sterke tegenmachten op andere vlakken. Turkije heeft, met steun van de NAVO, verschillende staatsgrepen gekend waarbij onder het mom van "anticommunisme" iedereen die links was systematisch achter de tralies vloog. Daarom werd links serieus verzwakt en in de marginaliteit en het "terrorisme" geduwd. Maar kleine groepjes die zich proberen substitueren aan de massa's en aanslagen plegen in een "propaganda van de daad", dat is uiterst contraproductief. "Terrorisme" is het wapen van de zwakke.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 26 maart 2018, 13:09   #269
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
Als "linkse waarden van solidariteit" sterven in een stuk woestijn is.
Een woestijn met 61% vochtigheidsgraad en 500-600 mm regen per jaar?!

Rechts heeft niet alleen geen waarden, het heeft ook geen verstand!
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 26 maart 2018, 14:30   #270
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Hallo? Voor jou lijkt dit allemaal maar niets of wat? De VS heeft vele jaren terug bewust extremisten naar Afghanistan gestuurd en gesteund omdat zij daar vochten tegen de Russen. Zo ontstond Al Qaeda. Dat is hun nadien zeer zuur opgebroken toen datzelfde Al Qaeda de aanslagen pleegde van 9/11.

In Syrië maakte men opnieuw dezelfde fout: opnieuw begon men extremisten te steunen met het idee een politieke tegenstander te verzwakken. Met de voorgeschiedenis van 9/11 in gedachten had men perfect kunnen voorzien dat dit in hun gezicht ging ontploffen.

Men heeft dus bewust heel het Midden-Oosten gedestabiliseerd met oorlogen in Irak en een hele resem andere landen en daarop nog extremistische groeperingen actief gesteund. Ik vind dat er geen excuses zijn voor deze politiek.
Wie zij er ook weer dat hetzelfde doen en een verschillend resultaat verwachten de definitie van geestesziek was?

Of misschien zijn ze helemaal niet gek en is er iets helemaal anders aan de hand?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 26 maart 2018, 14:38   #271
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Sorry, maar voor mij luidt het eerder: "Islam is geen ras".

Het is een vrij 'primitief', 'rudimentair' gedachtengoed waarvan volgens mij de alleréérste slachtoffers de 'aanhangers' zijn.

Het gedachtengoed zélf is een slecht gerecycleerde versie van een ouder, niet minder primitief en niet minder rudimentair gedachtengoed waarvoor ik net zo goed een 'fobie' ontwikkeld heb. Ook van de 'aanhangers' van dat oudere gedachtengoed vind ik dat zij de alleréérste slachtoffers ervan zijn.
De islam is geen "ideologie", het is zowel een wereldreligie als een beschaving. Islamofoben gebruiken het begrip ook altijd in deze dubbele betekenis. Islamofobie heeft dan ook niets te maken met religiekritiek. Niemand beschouwt Marx en Freud als antisemiet, hoewel ze een stevige kritiek op de Joodse (en Christelijke) religie ontwikkelen.

Ik ga mij zelf niet verder herhalen. Deze video legt uit wat islamofobie is en wat de reële effecten zijn van dit racisme op de samenleving:
https://www.youtube.com/watch?v=tpphm3r1Q1E
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 26 maart 2018 om 14:39.
Kallikles is offline  
Oud 26 maart 2018, 14:44   #272
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.746
Standaard

De islam is een fascistoïde ideologie die elke vorm van beschaving, goed leven en welvaart hypothekeert.
Er bestaat geen enkel islamitisch land dat naar behoren functioneert, juist door dat buiten-proportioneel belang van die kut-religie.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 26 maart 2018, 15:09   #273
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Gelukkig kun je altijd op Zipper rekenen om het plat-racistische en fascistische karakter van de islamofobie te illustreren. Uiteindelijk gaat het altijd om het dehumaniseren van een bepaalde bevolkingsgroep, om discriminatie hier in België en imperialistische aanvalsoorlogen in het buitenland te legitimeren.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 26 maart 2018, 15:15   #274
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Gelukkig kun je altijd op Zipper rekenen om het plat-racistische en fascistische karakter van de islamofobie te illustreren. Uiteindelijk gaat het altijd om het dehumaniseren van een bepaalde bevolkingsgroep, om discriminatie hier in België en imperialistische aanvalsoorlogen in het buitenland te legitimeren.
Noem ons één islamitisch land dat naar behoren functioneert.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 27 maart 2018, 20:39   #275
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Noem ons één islamitisch land dat naar behoren functioneert.
djoebidoebidoe is offline  
Oud 28 maart 2018, 00:23   #276
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard



http://www.presstv.com/Detail/2018/0...dish-militants

Onderstaand kommentaar bij het artikel zegt alles over de echte bedoelingen van Erdogan. Die is gewoon pissed omdat zijn familie niet meer kon verdienen aan de illegale handel in door Islamitische Staat geplunderde olie. Hij had ook gehoopt om Assad te vervangen door een islamistische soenniet a la Moslimbroederschap, maar de oorlog verliep niet zoals hij dit wenste.

"It's probably all about oil
Erdogan and his buddies were making a pretty penny laundering ISIS oil, then when Russia put a stop to it by bombing ISIS tanker trucks, the Turks came in after the the Kurds, who are enemies of ISIS. The Turks are now probably heading for Syrian oil fields so that Erdogan can resume skimming money form the oil trade."


Rusland 'heeft bewijzen dat familie-Erdogan olie koopt van de IS'
http://www.knack.be/nieuws/wereld/ru...al-630995.html
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 28 maart 2018 om 00:26.
Doomy is offline  
Oud 28 maart 2018, 00:45   #277
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Sword-wielding governor says Turks to 'conquer' Jerusalem, Mosul, Manbij after Afrin
http://www.kurdistan24.net/en/news/f...b-fc2335446ebc
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline  
Oud 28 maart 2018, 02:36   #278
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Ondertussen is Raqqa, de voormalige hoofdstad van Islamitische Staat :

Founding conference of Future Syria Party begins in al-Raqqa
https://www.hawarnews.com/en/haber/f...aqqa-h214.html

'Establishment of first Syrian party is great responsibility'
https://www.hawarnews.com/en/haber/e...lity-h217.html

Raqqa witnesses launch of Future Syria Party
https://syria.liveuamap.com/en/2018/...ria-party-with
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 28 maart 2018 om 02:49.
Doomy is offline  
Oud 28 maart 2018, 14:27   #279
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De islam is geen "ideologie", het is zowel een wereldreligie als een beschaving. Islamofoben gebruiken het begrip ook altijd in deze dubbele betekenis. Islamofobie heeft dan ook niets te maken met religiekritiek. Niemand beschouwt Marx en Freud als antisemiet, hoewel ze een stevige kritiek op de Joodse (en Christelijke) religie ontwikkelen.

Ik ga mij zelf niet verder herhalen. Deze video legt uit wat islamofobie is en wat de reële effecten zijn van dit racisme op de samenleving:
https://www.youtube.com/watch?v=tpphm3r1Q1E
Een aanbidding die gericht is op het volgen van 1 goeroe z'n teksten, woorden en daden, en die probeert te herhalen tot in de kleinste details zoals eten, kleding en WC gebruik is een sekte, de Islam is gewoon een hele grote ziekelijke sekte.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 28 maart 2018 om 14:32.
Hoofdstraat is offline  
Oud 28 maart 2018, 14:30   #280
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Noem ons één islamitisch land dat naar behoren functioneert.
Ik heb die discussie al gehad met Mohammedanen en het komt er altijd op neer dat het iemand anders z'n fout is, zelfs overbevolking, misdaad, domheid, alles is van een ander. Israël, het Westen, kolonisatie, enz enz.
Hoofdstraat is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be