Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2020, 08:51   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard Tweede moordenaar agente Kitty Van Nieuwenhuysen mag gevangenis verlaten.

Tweede moordenaar agente Kitty Van Nieuwenhuysen mag gevangenis verlaten: “Die man zal nog misdrijven plegen”

Citaat:
“Toen die mannen toesloegen hadden ze al heel wat op hun kerfstok en hadden ze ook al in de gevangenis gezeten”
De zoveelste blunder van de rechtbank??

Mensen die zomaar van mening zijn dat zij een ander mens zijn/haar leven mogen beëindigen moet daar geen andere strafmaat, zijnde doodstraf, tegenover staan of laat men die gewoon hun straf afkopen?

Het rechtsapparaat kan dat slachtoffers en nabestaanden recht in de ogen kijken?

Ik denk het niet want hun boeltje draait gewoon vierkant.

Op basis van bovenstaande rijst de vraag: met het rechtsapparaat niet dringend aangepast worden?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 oktober 2020 om 08:54.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 09:39   #2
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Uiteraard.
Maar niet zozeer het gerecht of althans niet het gerecht alleen.
Ook politie moet niet de onschuldige uithangen. Ook daar is elke benoeming op de hogere plaatsen de facto een politieke benoeming. Ook daar wordt zelfs openlijk toegegeven dat zij de ene politieke strekking anders behandelen en benaderen. Ook daar weet iedereen dat de ene bevolkingsgroep, die met al die "jongeren" en "verwarde (would be) moordenaars, met veel meer wegkomt dan andere bevolkingsgroepen.
Onze nationale media's, zowel de Vlaamse als Waalse zijn even politiek en ideologisch verziekt...

Maar...
Daarboven staan wel diegenen die al die smeerlapperij mogelijk maken!
De politici!
En dan spreek ik niet over deze of gene politieke, maar over de verantwoordelijkheid van de volledige regeringen.
Die door politiek ideologische koehandel heel die wanboel mogelijk maakten.
Ook de liberale noodregering heeft op geen enkel moment ingegrepen.
Ook de voorafgaande regering, ook met NVA er in... heeft nooit ingegrepen.
En de zwaarste verantwoordelijken zijn met afstand de linkse regeringen die een welbepaalde bevolkingsgroep al decennia ontzien.
Die bewust decennia aangestuurd hebben op een linkse polietop met alle gevolgen vandien...

Het is aan de top dat de eindverantwoordelijkheid ligt voor de wetten die maken dat letterlijk geen enkele zware misdadiger zijn straf nog uitzit.
Dat mensen die minder dan drie maanden cel krijgen, en in praktijk zelfs al vijf tot zes maanden, hun straf omgezet zien in huisarrest (waarvan we weten dat het in praktijk nauwelijks opgevolgd wordt, of 'alternatieve straffen' die evenmin opgevolgd worden.

Heel het systeem is rot en sinds mei 68 is die aantasting nog versneld ook. Bij links noemt men dat 'hun lange Mars door de instellingen'.

Ik hoop echt dat het VB er als grootste ooit aankomt. Want alleen de rechtse strekking zullen ooit dit willen en kunnen keren.
Gelieve te noteren dat ik de NVA top NIET als links beschouw.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 10:41   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Tweede moordenaar agente Kitty Van Nieuwenhuysen mag gevangenis verlaten: “Die man zal nog misdrijven plegen”



De zoveelste blunder van de rechtbank??

Mensen die zomaar van mening zijn dat zij een ander mens zijn/haar leven mogen beëindigen moet daar geen andere strafmaat, zijnde doodstraf, tegenover staan of laat men die gewoon hun straf afkopen?

Het rechtsapparaat kan dat slachtoffers en nabestaanden recht in de ogen kijken?

Ik denk het niet want hun boeltje draait gewoon vierkant.

Op basis van bovenstaande rijst de vraag: met het rechtsapparaat niet dringend aangepast worden?
We hadden het onlangs over dubbele nationaliteit.
Dit zou ons in staat stellen de Belgische af te nemen en de misdadiger terug te sturen naar het land van herkomst.

Ik zie dat toch niet in deze zaak.
Heb ik iets gemist?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 10:51   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Uiteraard.
Maar niet zozeer het gerecht of althans niet het gerecht alleen.
Ook politie moet niet de onschuldige uithangen. Ook daar is elke benoeming op de hogere plaatsen de facto een politieke benoeming. Ook daar wordt zelfs openlijk toegegeven dat zij de ene politieke strekking anders behandelen en benaderen. Ook daar weet iedereen dat de ene bevolkingsgroep, die met al die "jongeren" en "verwarde (would be) moordenaars, met veel meer wegkomt dan andere bevolkingsgroepen.
Onze nationale media's, zowel de Vlaamse als Waalse zijn even politiek en ideologisch verziekt...


Maar...
Daarboven staan wel diegenen die al die smeerlapperij mogelijk maken!
De politici!
En dan spreek ik niet over deze of gene politieke, maar over de verantwoordelijkheid van de volledige regeringen.
Die door politiek ideologische koehandel heel die wanboel mogelijk maakten.
Ook de liberale noodregering heeft op geen enkel moment ingegrepen.
Ook de voorafgaande regering, ook met NVA er in... heeft nooit ingegrepen.
En de zwaarste verantwoordelijken zijn met afstand de linkse regeringen die een welbepaalde bevolkingsgroep al decennia ontzien.
Die bewust decennia aangestuurd hebben op een linkse polietop met alle gevolgen vandien...

Het is aan de top dat de eindverantwoordelijkheid ligt voor de wetten die maken dat letterlijk geen enkele zware misdadiger zijn straf nog uitzit.
Dat mensen die minder dan drie maanden cel krijgen, en in praktijk zelfs al vijf tot zes maanden, hun straf omgezet zien in huisarrest (waarvan we weten dat het in praktijk nauwelijks opgevolgd wordt, of 'alternatieve straffen' die evenmin opgevolgd worden.

Heel het systeem is rot en sinds mei 68 is die aantasting nog versneld ook. Bij links noemt men dat 'hun lange Mars door de instellingen'.

Ik hoop echt dat het VB er als grootste ooit aankomt. Want alleen de rechtse strekking zullen ooit dit willen en kunnen keren.
Gelieve te noteren dat ik de NVA top NIET als links beschouw.
2!!!
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 10:58   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We hadden het onlangs over dubbele nationaliteit.
Dit zou ons in staat stellen de Belgische af te nemen en de misdadiger terug te sturen naar het land van herkomst.

Ik zie dat toch niet in deze zaak.
Heb ik iets gemist?
Het is iets waar over nagedacht moet worden, de dubbele nationaliteit en moeten er andere regels komen.

Ik denk niet dat het een gemakkelijke oefening zal worden want op huidig ogenblik zit of zat het zo in elkaar:

Een persoon kan de dubbele nationaliteit of zelfs meer nationaliteiten bezitten.

Een 'overjarig artikel' 'leerde':

Waarom de dubbele nationaliteit afschaffen niet haalbaar is

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 11:15   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.790
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We hadden het onlangs over dubbele nationaliteit.
Dit zou ons in staat stellen de Belgische af te nemen en de misdadiger terug te sturen naar het land van herkomst.

Ik zie dat toch niet in deze zaak.
Heb ik iets gemist?
Hoe lang voor zo'n figuur terug binnendobberd?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 11:37   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe lang voor zo'n figuur terug binnendobberd?
Weet ik niet.
Een goed begin zou al zijn de straf laten uitzitten in land van herkomst.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 11:48   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Geen blunder van de rechtbank hoor, dat is gewoon hoe ons rechtssysteem werkt: na 1/3 van de straf kunnen ze vrijkomen. Dat dit over geïmporteerd tuig van de richel gaat spreekt soms nog in het voordeel van de veroordeelde(n) want de (strafuitvoerings)rechtbanken zitten vol met linkse activisten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 11:53   #9
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We hadden het onlangs over dubbele nationaliteit.
Dit zou ons in staat stellen de Belgische af te nemen en de misdadiger terug te sturen naar het land van herkomst.
Indien de allochtone daders de dubbele nationaliteit hebben: het is perfect mogelijk om hen de B nationaliteit te ontnemen zonder internationale akkoorden tegen staatloosheid te overtreden. En ook om hen vervolgens het land uit te zetten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik zie dat toch niet in deze zaak.
Heb ik iets gemist?
Dat dit niet gebeurt is geen kwestie van legaliteit. Maar wel van laksheid.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 14:38   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Indien de allochtone daders de dubbele nationaliteit hebben: het is perfect mogelijk om hen de B nationaliteit te ontnemen zonder internationale akkoorden tegen staatloosheid te overtreden. En ook om hen vervolgens het land uit te zetten.



Dat dit niet gebeurt is geen kwestie van legaliteit. Maar wel van laksheid.
Zij zijn geen Belg meer: nationaliteit van zes Syriëstrijders afgepakt

In extremis zou je u daarbij de vraag kunnen stellen: wie heeft ze die de Belgische Nationaliteit ooit gegeven of ze de kans gegeven om die op de één of andere duistere manier te verkrijgen want een goede screening zal daar toch niet aan vooraf gegaan zijn????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 oktober 2020 om 14:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 15:10   #11
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Geen blunder van de rechtbank hoor, dat is gewoon hoe ons rechtssysteem werkt: na 1/3 van de straf kunnen ze vrijkomen. Dat dit over geïmporteerd tuig van de richel gaat spreekt soms nog in het voordeel van de veroordeelde(n) want de (strafuitvoerings)rechtbanken zitten vol met linkse activisten.
wel degelijk een blunder van de rechtbank. of ja, niet echt een blunder. gewoon de zoveelste wereldvreemde beslissing.

ze kunnen vrijkomen, maar ze hoeven niet vrij te komen. 1 of andere rechter heeft gewoon beslist dat 10 jaar cel genoeg is voor de moord op een agente. hij hoefde dat niet te doen, hij kon hen ook gewoon laten zitten. maar hij heeft in eer en geweten beslist dat die mens blijkbaar genoeg gestraft is geweest.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 06:12   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.237
Standaard

Het is niet erger dat Kitty is afgemaakt door dit uitschot omdat ze toevallig agente was. Ook gewone burgers verdienen dat hun moordenaars niet/nooit meer vrij komen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 08:11   #13
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het is niet erger dat Kitty is afgemaakt door dit uitschot omdat ze toevallig agente was. Ook gewone burgers verdienen dat hun moordenaars niet/nooit meer vrij komen.
2
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 08:14   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
wel degelijk een blunder van de rechtbank. of ja, niet echt een blunder. gewoon de zoveelste wereldvreemde beslissing.

ze kunnen vrijkomen, maar ze hoeven niet vrij te komen. 1 of andere rechter heeft gewoon beslist dat 10 jaar cel genoeg is voor de moord op een agente. hij hoefde dat niet te doen, hij kon hen ook gewoon laten zitten. maar hij heeft in eer en geweten beslist dat die mens blijkbaar genoeg gestraft is geweest.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
wel degelijk een blunder van de rechtbank. of ja, niet echt een blunder. gewoon de zoveelste wereldvreemde beslissing.

ze kunnen vrijkomen, maar ze hoeven niet vrij te komen. 1 of andere rechter heeft gewoon beslist dat 10 jaar cel genoeg is voor de moord op een agente. hij hoefde dat niet te doen, hij kon hen ook gewoon laten zitten. maar hij heeft in eer en geweten beslist dat die mens blijkbaar genoeg gestraft is geweest.
Uw bijdrage iets aangepast
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 08:50   #15
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zij zijn geen Belg meer: nationaliteit van zes Syriëstrijders afgepakt

In extremis zou je u daarbij de vraag kunnen stellen: wie heeft ze die de Belgische Nationaliteit ooit gegeven of ze de kans gegeven om die op de één of andere duistere manier te verkrijgen want een goede screening zal daar toch niet aan vooraf gegaan zijn????
Citaat:
"Maar het afschaffen van die dubbele nationaliteit is op dit moment in ieder geval niet aan de orde. 'Juridisch is dat niet uit te voeren', zegt Sarah Smeyers. 'Elk land heeft zijn eigen nationaliteitsregels.' Daarmee verwijst Smeyers naar landen als Marokko, Iran en Griekenland, waar het onmogelijk is om afstand te doen van de nationaliteit. Wie de dubbele Belgisch-Marokkaanse nationaliteit heeft, kan dus niet kiezen welke nationaliteit hij liefst af zou staan.
Als we deze mevrouw moeten geloven zouden we die Syriërs niet hun Belgische nationaliteit mogen afnemen want men moet kunnen kiezen? Ik begrijp de redenering niet. Het is makkelijker iemands nationaliteit af te nemen wanneer hij er nog een andere heeft dan om iemand starenloos te maken, lijkt me.

Wat betreft Syrië strijders. Dat zijn door criminele staatselementen gesteunde extremisten die men gebruikte om veroveringsprojecten in het buitenland te pogen uitvoeren. Die moesten terug worden opgenomen en beloond worden vond men. Maar dat bedrog kan niet openlijk aan de bevolking gezegd worden dus dan verzint men wat juridische of humanitaire redenen als glijmiddel (de arme kindjes bv.). Herinner u hoe zelfs Trump persoonlijk erop aandrong die elementen terug op te nemen. Dat was als een order voor onze slaafse politici.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 oktober 2020 om 08:59.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 17:53   #16
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Als we deze mevrouw moeten geloven zouden we die Syriërs niet hun Belgische nationaliteit mogen afnemen want men moet kunnen kiezen? Ik begrijp de redenering niet.
Het zijn landverraders , dus geen Belg meer !!
En anders , dat die mevrouw hen in huis neemt !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 13:47   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het is niet erger dat Kitty is afgemaakt door dit uitschot omdat ze toevallig agente was. Ook gewone burgers verdienen dat hun moordenaars niet/nooit meer vrij komen.
2!!!
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be