Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Archief Gearchiveerde fora.
Hier kun je discussies nalezen uit fora die niet meer actief zijn.

 
 
Discussietools
Oud 5 december 2003, 11:11   #1
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ik start hier een gesloten topic, voor degenen die wensen mee te werken aan het links kartel voor de forumverkiezingen. Gesloten, dat wil zeggen enkel bestemd voor de genen die er aan meewerken. Commentaren van de andere partijen en buitenstaanders zwier ik er af (dat kunnen ze in 'forumverkiezingen' doen), tenzij ze nuttige bijdragen geven.

Moesten er trouwens andere min of meer linkse partijen zijn die hetzelfde wensen, kunnen zij een eigen privétopic aanvragen. Ik denk bvb aan de links liberaal en de eventuele radicaal linksen die niet met ons willen meedoen (shame on you). Ik waak er over dat het een topic voor de eigen mensen blijft.

Maar wel zeg ik er bij: dit geldt enkel voor deze topic! Voor de rest blijft links een open, democratisch forum voor alle mensen van centrum linkse tot radicale linkse strekking. (de rest moet maar naar rechts gaan )
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 5 december 2003, 11:35   #2
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Hier alvast mijn idee:

De linkse alliantie (waarvoor vooralsnog geen naam is) moet zijn:
-radicaal links. DWZ toch minstens linkser dan de huidige naar het centrum schuivende SP.A
-niet té radicaal: we willen een groot links blok, dus mogen we niet vervallen in de ruzies rond details die in het verleden verdeeldheid hebben gezaaid. Deze linkse coallitie is een samenwerking van verschillende strekkingen, die elk hun eigenheid behouden maar inzien dat er samenwerking nodig is willen we de toenemende verrechtsing stoppen.

Wat de naam betreft, het voorstel GPS van Fribre vond ik interessant, maar ik dacht ook aan Demos, als symbool voor de terugkeer naar de essentie van links: het volk aan de macht.

Alle suggesties en ideeën welkom! Maar zet er een beetje vaart achter
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 5 december 2003, 14:48   #3
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Hier alvast mijn idee:

De linkse alliantie (waarvoor vooralsnog geen naam is) moet zijn:
-radicaal links. DWZ toch minstens linkser dan de huidige naar het centrum schuivende SP.A
-niet té radicaal: we willen een groot links blok, dus mogen we niet vervallen in de ruzies rond details die in het verleden verdeeldheid hebben gezaaid. Deze linkse coallitie is een samenwerking van verschillende strekkingen, die elk hun eigenheid behouden maar inzien dat er samenwerking nodig is willen we de toenemende verrechtsing stoppen.

Wat de naam betreft, het voorstel GPS van Fribre vond ik interessant, maar ik dacht ook aan Demos, als symbool voor de terugkeer naar de essentie van links: het volk aan de macht.

Alle suggesties en ideeën welkom! Maar zet er een beetje vaart achter
Ik schaar mij ook achter de alliantienaam Demos, toen ik mijn voorstel "GPS" had gepost, had ik nl het voorstel van Pelgrim nog niet gelezen.
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 5 december 2003, 15:25   #4
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 5 december 2003, 16:35   #5
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
:?:
Het hoofdletter en het is perfect.
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline  
Oud 5 december 2003, 16:40   #6
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
-radicaal links.
-niet té radicaal
Alé lap, Pelgrim is reeds een echt politicus aan het worden
Nee eventjes serieus - want anders wordt mijn reactie misschien nog weggesmeten -. Al denk, en vrees, ik het antwoord wel reeds te kennen, maar voor de zekerheid zullen we er toch mlaar eventjes naar vragen, maar wat verstaat u hier juist onder links? Economisch links, moreel/etisch links of beiden?
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 5 december 2003, 16:52   #7
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
-radicaal links.
-niet té radicaal
Alé lap, Pelgrim is reeds een echt politicus aan het worden :wink:
Nee eventjes serieus - want anders wordt mijn reactie misschien nog weggesmeten -. Al denk, en vrees, ik het antwoord wel reeds te kennen, maar voor de zekerheid zullen we er toch mlaar eventjes naar vragen, maar wat verstaat u hier juist onder links? Economisch links, moreel/etisch links of beiden?
Wat algemeen aanvaard wordt als "ethisch" of "economisch links" is niet altijd progressief en omgekeerd. Indien liberalisme eerlijk gebeurt met voldoende verstand en niet vervalt in het wilde kapitalisme (zoals ik soms de indruk heb dat in de USA toegepast wordt) kan dat erg sociaal zijn.
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline  
Oud 5 december 2003, 16:54   #8
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
-radicaal links.
-niet té radicaal
Alé lap, Pelgrim is reeds een echt politicus aan het worden
Nee eventjes serieus - want anders wordt mijn reactie misschien nog weggesmeten -. Al denk, en vrees, ik het antwoord wel reeds te kennen, maar voor de zekerheid zullen we er toch mlaar eventjes naar vragen, maar wat verstaat u hier juist onder links? Economisch links, moreel/etisch links of beiden?
Wat algemeen aanvaard wordt als "ethisch" of "economisch links" is niet altijd progressief en omgekeerd. Indien liberalisme eerlijk gebeurt met voldoende verstand en niet vervalt in het wilde kapitalisme (zoals ik soms de indruk heb dat in de USA toegepast wordt) kan dat erg sociaal zijn.
Dat is volgens mij geen antwoord op de vraag van Dies.
Thomas Hx is offline  
Oud 5 december 2003, 16:55   #9
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Best in orde, dat logo. Iets te speels misschien, maar kom, het zijn geen échte verkiezingen

Wel een interessant punt, dies. Hoe links zijn wij hier? Ik kan me uiteraard niet uitspreken voor de anderen, maar zelf sta ik voor:
*op korte termijn om te beginnen eerlijke handel, dwz weg met het protectionisme (een pure vrije markt dus )
*op de langere termijn hervorming naar een communistische economie. Niet noodzakelijk via de traditionele weg van revoluties en arbeiderstaten (ik ben er ook niet tégen), maar via coöperatieven (zie de topic).
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 5 december 2003, 17:45   #10
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Dit lijkt me de aangewezen plaats trouwens om ons forumprogramma te ontwikkelen. We hebben de naam al geloof ik. (Moeten we daar nog over stemmen?) Het logo komt later wel. Nu nog het forum-kern-programma.

Fribre had enkele mooie punten, ik stel voor dat we beginnen daarmee. Diegenen die willen, mogen hier punten komen posten zoveel ze willen. (Blijf alleen realistisch)

Ziehier:

VlaBel-akkoord

> proliferatie pejoratieve, denigrerende en lasterlijke terminologie als daar zijn Blubbers, Vlaemsch, ea

> Verbeteren van de verstandhouding tussen - vooral - vlaamsgezinden en belgicisten ter opwaardering van het debat

Who's Nick?

> campagne ter bestrijding van het gebruik van meerdere forumaccounts voor pollmanipulatie en/of vals vergroten van ideologische aanhang

POT? De pot op!

> campagne ter bestrijding van de Provocatieve en Overbodige Threads al daar zijn geweest: Als je echt moest kiezen? (versie Patriot! en versie Quicky)

Bron: http://members.lycos.nl/flemishcharlylover/index.htm
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline  
Oud 5 december 2003, 18:43   #11
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Daar schaar ik mij al volledig achter se.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 5 december 2003, 19:48   #12
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Dat zijn punten om de vlotheid en verdraagzaamheid op het forum te verbeteren. Laten we ook een punt maken van onze naam en streven naar meer democratie op dit forum. Niet door van de moderatoren alle macht op te eisen terwijl zij al hun tijd en moeite hierin staken maar door altijd met ze in overleg te wijzen op de wensen van de forumleden. Vooral moeten de forumleden echt wel het gevoel hebben dat ze inspraak hebben hier en ze niet overgeleverd zijn aan de goodwill van enkele "mannen in een duister kantoor met een boel rode knoppen op een verguld toetsenbord en een Russisch accent". Dat niet al hun voorstellen geklasseerd worden maar dat er werkelijk naar wordt geluisterd. Eventueel dmv petities.
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline  
Oud 5 december 2003, 20:08   #13
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

btw, Fribre, wat is dat VIA in je nick? Mooi letterwoord.
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline  
Oud 5 december 2003, 20:55   #14
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Uit praktische overwegingen het ik de >V< DA (Vredevol - Vlaams - Vooruitgang Democratische Alliantie) omgedoopt tot VIA (Vlaams Innoverend Alternatief). Aan het programma is natuurlijk niets gewijzigd.

Nu de verkiezingen eraan komen, is dat alvast gemakkelijker uit te spreken en te verwerken in de campagne



Demos - omdat verdraagzaamheid belangrijk is!
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 5 december 2003, 21:05   #15
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Uit praktische overwegingen het ik de >V< DA (Vredevol - Vlaams - Vooruitgang Democratische Alliantie) omgedoopt tot VIA (Vlaams Innoverend Alternatief). Aan het programma is natuurlijk niets gewijzigd.

Nu de verkiezingen eraan komen, is dat alvast gemakkelijker uit te spreken en te verwerken in de campagne :wink:



Demos - omdat verdraagzaamheid belangrijk is!
Ik hou van de affiche, alleen misschien het lettertype wat geblokter (is mijn persoonlijke voorkeur, ik waarschuw je wel, ik ben niet representatief voor de hele forumpopulatie)
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline  
Oud 5 december 2003, 21:08   #16
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Ik zal er morgen nog wat aan verderwerken.

PS: is het deze zaterdag (morgen) dat ten laatste alle partijen moeten geregistreerd worden die willen deelnemen en zo ja waar?
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 5 december 2003, 21:08   #17
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Ik krijg zonet een visioen. Zo'n afbeelding met open ogen. 1 geel oog en een groen oog en in blokletters op het voorhoofd "demos" in het rood. Of de kleuren omwisselen. Wat je het beste lijkt. Ik wil het ook wel maken in paint, maar ik kan het niet overzetten naar een website en dus ook niet posten.
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline  
Oud 5 december 2003, 21:09   #18
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Ik zal er morgen nog wat aan verderwerken.

PS: is het deze zaterdag (morgen) dat ten laatste alle partijen moeten geregistreerd worden die willen deelnemen en zo ja waar?
wss in het verkiezingsforum, maar ik denk dat ze het gaan uitstellen naar volgende week.
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline  
Oud 6 december 2003, 13:13   #19
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Dat van dat idee met die open ogen, ga ik één van de dagen is proberen te maken.

Hier nog enkele andere mogelijke lettertype voor het logo:


__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 6 december 2003, 13:21   #20
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Ideeën om het forum democratischer en "dichter bij het forumlid" te brengen:

* De mogelijkheid om voor belangrijke beslissingen om een referendum te organiseren, hierin stel ik voor AmicaLP te steunen, met als enig onderscheid dat er eerst een aantal voorstanders moeten zijn om het te kunnen organiseren. Een petitie dus waar ofwel 20 forumhandtekeningen moeten onderstaan of 3 parlementaire handtekeningen. Dat om overdaad (en dus uiteindelijk desinteresse van het forumpubliek) te vermijden.

* Een ombudsdienst, met gelijke vertegenwoordiging oppositie/meerderheid waar forumleden makkelijk met klachten bv. ivm personen terechtkunnen. (deels ook om de moderatoren te ontlasten en de werking van het forum te verbeteren.)
Deze dienst zal optreden als bemiddelaar bij persoonlijke conflicten indien daar nood aan is. Later kan eventueel een onafhankelijke forumrechtbank opgericht worden.

* Het aantal ministers houden op 3+een president.

* Een sterk parlement met een belangrijke rol voor de oppositie.
...
...
...

Bekritiseer deze ideeën, ze zijn immers verre van briljant of heilig. Ik zou nog het liefste hebben dat jullie ze counteren met betere voorstellen.
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be