Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2021, 22:24   #621
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Het is toch niet de VRT die hiermee naar de media is gestapt. De Pauw deed dit zelf als eerste.
Als de VRT hiermee niet naar de media ging stappen had Bart De Pauw nooit als eerste hierover gecommuniceerd.

Je kan zijn filmpje hierover uit 2017 bekijken op YouTube.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2021, 09:36   #622
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik meen zelfs gehoord te hebben dat het openbaar ministerie eerst opschorting wou voorstellen, maar omdat Bart De Pauw alles bleef minimaliseren toch voor 1 jaar gevangenis ging.
Ja, de mensen van het parket kennen dat, ze noemen dat, "de verdachte minimaliseert de feiten, hij ziet zijn eigen fouten niet in."

Zie je dikwijls bij seksuele roofdieren.

Een strenge straf dient zich op.
Oud 17 oktober 2021, 09:38   #623
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als de VRT hiermee niet naar de media ging stappen had Bart De Pauw nooit als eerste hierover gecommuniceerd.

Je kan zijn filmpje hierover uit 2017 bekijken op YouTube.
Zo schatten we de realiteit niet in Belgische vriend. We bekijken wat daadwerkelijk voorgevallen is, niet wat eventueel in de fantasie van bepaalde personen had kunnen gebeuren.
Oud 20 oktober 2021, 16:58   #624
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

En wat is zijn straf ? Een opstel schrijven zoals die zes Afrikanen in Brussel die een minderjarig zwart meisje drogeerden en verkrachtten ?
Statistiek Vlaanderen: 85.000 'migranten' per jaar <=> betonstop, watertekort, stijgende energieprijzen, uit de pan swingende immoprijzen, stijgende schuldenberg, stijgende CO2 uitstoot, neerwaartse druk op de lonen, files, ...

Geen minderheid worden in eigen land zou ook een mensenrecht moeten zijn, vraag maar aan de Indianen en de Aborigines.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 17:24   #625
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
En wat is zijn straf ? Een opstel schrijven zoals die zes Afrikanen in Brussel die een minderjarig zwart meisje drogeerden en verkrachtten ?
Rustig rustig.....25 of 26 november is de uitspraak (Justitie werkt met een aparte tijdsrekening hé)

Tot die tijd mogen alle betrokkenen met een knoop in de maag rondlopen.

DAT is ook een straf...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 05:56   #626
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
De VRT heeft correct gehandeld. Voor een recidivist die geen schuld inzicht heeft, dient geen clementie getoond te worden.
Ik zou niet weten wat "schuld" inzicht is. Men kan inzicht hebben dat men niet gehoorzaam was aan regels die anderen decreteerden, maar dat is geen "schuld" he. Voor mij is "schuld" iets dat "oorzakelijk" is. Men is schuldig aan moord als men een moord gepleegd heeft, ttz, als men zelf het mes in de andere gestoken heeft, en er dus een oorzakelijk verband is tussen de "schuldige daad" en het gevolg.

Maar "schuld" zoals "zonde besef" is toch een idioot religieus concept ? Het kan toch het idee niet zijn dat men verwacht dat mensen het "voor zichzelf als ethisch verkeerd" zouden beschouwen als ze andermans dwangregels niet volgen ??

Bijvoorbeeld, als ik mijn belastingen anders aangeef dan de werkelijkheid, dan ben ik "schuldig" aan een verkeerde verklaring, maar ik zie daar de "fout" natuurlijk niet van in, omdat ik beschouw dat belastingen moeten betalen verkeerd is, maar mij wel opgedrongen wordt door een geweldenaar. De enige fout die ik daarbij zie, is het gegeven dat ik gepakt ben, en dat het dus misschien intelligenter ware geweest van dat niet te doen. Maar onder de hypothese dat ik niet gepakt zou geweest zijn, was mijn daad uiteraard de goede. Want in mijn voordeel.

Ik kan inderdaad "berouw en spijt" hebben als ik nadien besef dat de situatie helemaal anders was dan ik dacht, en wat aan de basis lag van mijn beslissing om te handelen. Bijvoorbeeld, als ik iemand heb vermoord omdat het de minnaar was van mijn vrouw, of ik dat tenminste dacht, en dat achteraf een vergissing was. Dan kan ik spijt hebben van die moord.

Of ik kan ook spijt hebben van die moord omdat op het ogenblik zelf, ik vond dat de minnaar van mijn vrouw moest sterven, en ik nadien tot het inzicht kom dat dat eigenlijk niet zo een erge affaire is en ik mij totaal nutteloos heb opgewonden en dingen gedaan die achteraf bekeken, wat idioot waren.

Maar dat is het dan ook he. Dat heeft niks met "toegelaten" of "verboden" te maken. Dat heeft te maken met een ander inzicht op wat ik destijds beslist heb om te doen en nu vind dat dat helemaal geen goed idee was, achteraf bekeken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 oktober 2021 om 06:01.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 13:12   #627
denkimi
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, de mensen van het parket kennen dat, ze noemen dat, "de verdachte minimaliseert de feiten, hij ziet zijn eigen fouten niet in."

Zie je dikwijls bij seksuele roofdieren.

Een strenge straf dient zich op.
Een vaak gebruikt systeem om valse veroordelingen te rechtvaardigen. Wie zegt dat hij onschuldig is, is dubbel schuldig omdat hij zogezegd zijn schuld niet inziet.

In veel dictaturen zijn ze daar fan van, zo kan je iedereen veroordelen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 13:32   #628
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Een vaak gebruikt systeem om valse veroordelingen te rechtvaardigen. Wie zegt dat hij onschuldig is, is dubbel schuldig omdat hij zogezegd zijn schuld niet inziet.

In veel dictaturen zijn ze daar fan van, zo kan je iedereen veroordelen.
In Belgie noemen ze dat een veroordeling op tegenspraak.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be