Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2021, 22:29   #3821
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.793
Standaard

Urk, weinig gevaccineerden en geen maatregelen waar ze zich aan hielden. Gevolg, geen lijken in de straten en ze zijn er vanaf.

Covid is een ziekte maar niet de vliegende Ebola die ze er proberen van te maken.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211021_95761183
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 22:43   #3822
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Het is tijd dat ik me verlos van dit corona ocd.
Volgens mij zou het veel rust scheppen als ik er mijn handen van aftrek.
Dit is geen theorietje maar bikkelhard feit waar ze ons aan gaan onderwerpen.

Dus beste broeders en zusters, ik staak de strijd. Het is in Zijn handen en niet de mijn.

Repent.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 05:37   #3823
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=F4ho7LD3iUI

Het wordt erger en erger ... :S
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 10:27   #3824
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Urk, weinig gevaccineerden en geen maatregelen waar ze zich aan hielden. Gevolg, geen lijken in de straten
Ja, leuk, maar dat ziekenhuis in Zwolle waar "reguliere" patiënten nu hun operaties alweer naar achteren zien schuiven daar komt toch echt de helft van de patiënten uit het kleine Staphorst. Dus voor hele kleine gemeenten met een hele lage gemiddelde leeftijd die het geen probleem vinden om lekker asociaal de volledige ziekenhuiscapaciteit van een veel grotere omgeving in beslag te nemen waardoor wij straks allemaal weer aan de maatregelen moeten is "laat iedereen maar lekker ziek worden" een oplossing. Nee fijn, dat helpt echt een hoop.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 11:10   #3825
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
is "laat iedereen maar lekker ziek worden" een oplossing. Nee fijn, dat helpt echt een hoop.
We hebben de kans vorig jaar gemist om dat allemaal simultaan te doen. Dan vielen er veel doden tegelijkertijd, en was de verstoring van de rust voor de anderen het kortste. Op een maand of zo zouden we ervan af geweest zijn, en er zou gemakkelijk 98% van de bevolking dat overleefd hebben, wat ruim voldoende is om verder de maatschappij laten te functioneren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 13:19   #3826
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
We hebben de kans vorig jaar gemist om dat allemaal simultaan te doen. Dan vielen er veel doden tegelijkertijd, en was de verstoring van de rust voor de anderen het kortste. Op een maand of zo zouden we ervan af geweest zijn, en er zou gemakkelijk 98% van de bevolking dat overleefd hebben, wat ruim voldoende is om verder de maatschappij laten te functioneren.
En niemand heeft dat gedaan, wat een signaal zou moeten zijn dat dat geen werkbare optie is.
Je model is dus te simpel.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 13:51   #3827
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Eerder had het isala ziekenhuis via een eigen persbericht laten weten dat hun afdeling helemaal niet bezwijkt onder corona, laat staan ongevaccineerden.
Leugens uit de pers weerlegt dus.

Nu Hasselt hetzelfde.

https://twitter.com/Tineke44576991/s...KIoOPbr9g&s=19

Onverklaarbare leugens om u bang te maken uit de pers terwijl het helemaal anders is in realiteit.

Wel teveel dronkelappen op spoed.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 23 oktober 2021 om 13:52.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 17:49   #3828
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En niemand heeft dat gedaan, wat een signaal zou moeten zijn dat dat geen werkbare optie is.
Toch wel, China.

Maar eerlijk gezegd, het is niet omdat overheden in groepthink zijn gegaan en systematisch de goeie manier van doen naast zich neergelegd hebben, dat dat geen goeie oplossing was. In de 19de eeuw was het ook zo dat een dokter nooit zijn handen waste tussen twee patienten. Aangezien "niemand dat toen deed, moet het geen werkbare optie geweest zijn" is geen correcte redenering he.

Kijk, wij doen nu ook nergens meer aan genocides, maar dat wil niet zeggen dat het geen werkbare optie is ook niet he: in het verleden werkte dat soms heel goed.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 oktober 2021 om 17:49.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 18:31   #3829
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toch wel, China.
China? Hebben wij hetzelfde nieuws gevolgd? China had juist draconische lokale lockdowns elke keer als dat virus ergens de kop opstak. Daar zijn relatief weinig mensen zien geworden.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 19:06   #3830
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
China? Hebben wij hetzelfde nieuws gevolgd? China had juist draconische lokale lockdowns elke keer als dat virus ergens de kop opstak. Daar zijn relatief weinig mensen zien geworden.
Ah, ik heb het niet over wat China ZEGDE.

De epidemie in China is waarschijnlijk in september 2019 vertrokken in Wuhan, door een accident in het WIV. Dat lijkt nu toch wel veruit de meest aannemelijke piste.

Zoals we allemaal vaststellen, is het grote golfseizoen van corona oktober-november.

Herinner U dat er toen een Franse journalist schreef, ergens in november 2019, dat het "griep seizoen" er 20 keer erger leek te zijn dan gewoonlijk.

Einde december werden dokters lastig gevallen die durfden zeggen dat er een epidemie van iets nieuws was. Midden januari gaven de Chinezen schoorvoetend toe dat er misschien wel mens-mens overdracht was. En hun gigantische lockdown-voor-de-mop is van start gegaan in Hubei einde januari.

Denk jij echt dat de epidemie, waarvan de bevolking dus tot in januari wijsgemaakt werd dat er niks aan de hand was, daar niet GIGANTISCH is uitgewoed ?

Ik heb de cijfers aangehaald van hoe het minder snel daalt in opgesloten Hubei dan in de rest van niet-opgesloten China.

Kortom, zij hebben het ginder TOTAAL laten uitwoekeren, en dan, op die uitgewoekerde epidemie, een monster lockdown toegepast, om het volk den daver op het lijf te geven van nooit meer gaan te zeggen dat ze een snotvalling hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 oktober 2021 om 19:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 18:02   #3831
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

In België is de meerderheid van de nieuwe ziekenhuispatiënten met corona gevaccineerd
in Buitenland 24 oktober 2021 16:30 17 Reacties

We hadden de voorbije week 614 nieuwe hospitalisaties. In 55 procent [van de gevallen] ging het om gevaccineerde personen. Dat zei de Belgische coronacommissaris Pedro Facon deze week tijdens een persconferentie van Sciensano, de Belgische evenknie van het RIVM.

Falcon voegde toe dat ruim driekwart van deze coronapatiënten ouder is dan 65 jaar en het overgrote merendeel ouder dan 75 jaar. Er werden vorige week ook 60 gevaccineerden opgenomen op de IC, waarvan 70 procent ouder is dan 65 jaar, zei de coronacommissaris.

(let op de zinsbouw: 3/4 ouder dan 65 waarvan de meeste ouder dan 75)

Erika Vlieghe dan.
Op de vraag wie er op dit moment vooral in het ziekenhuis belandt, antwoordde Vlieghe in eerste instantie: “Dat is een mix van mensen. Voor een groot deel zijn dat helaas mensen die nog niet gevaccineerd zijn.”
Is het een kwart of is het 90 procent?” vroeg Schols. “Nee, dat is eh, dat zal om en bij de, eh, afhankelijk van dat je, of dat het gewoon het ziekenhuis is, of de intensieve zorg, eh, in, binnen het ziekenhuis is dat, kan dat tot fifty-fifty zijn.”

_____

Ongelooflijk....geen enkel moment eerlijk nog duidelijk.

Altijd antwoorden in raadsels met de nadruk op het negatieve naar ongevaccineerden toe.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 oktober 2021 om 18:04.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 18:43   #3832
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Nederland.

De druk om te vaccineren ligt ongekend hoog.

Echter misschien een beetje veel eigen schuld en zeker niet ongewild door te eisen dat zorgmedewerkers zich moeten laten vaccineren.

27.000 verpleegkundigen de zorg hebben verlaten het afgelopen jaar en dat er daardoor een IC bedden tekort is.

En zorg je voor druk op de ketels.

Per abuis?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 00:03   #3833
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

4 Europarlementariërs geven persconferentie, maar de media zwijgen: ‘Wij zullen vechten voor jullie rechten’
in Buitenland 24 oktober 2021 14:30 60 Reacties

Europarlementariërs hebben de handen ineengeslagen tegen verplichte vaccinatie en de coronapas, het zogeheten groene certificaat. Woensdag gaven leden van het Europarlement een persconferentie waarin ze aandacht vroegen voor de toenemende mensenrechtenschendingen in de EU.

De grondrechten van EU-burgers staan onder druk door verplichte vaccinatie en misbruik van de coronapas, aldus de Europarlementariërs.

Een verschrikkelijke situatie
“Ik ben niet bang voor het virus. Ik ben wel bang voor overheden die welke crisis dan ook misbruiken om burgerrechten te schenden of af te nemen,” zei Europarlementariër Christine Anderson. “Wat we tijdens deze crisis hebben zien gebeuren, is dat burgerrechten en vrijheden zijn veranderd in privileges die overheden naar eigen goeddunken verstrekken of intrekken.”

“Ik roep alle Europeanen op om op te staan tegen elke overheid die probeert ons onze vrijheden en burgerrechten af te nemen!” zei ze.

Advocaat en Europarlementslid Francesca Donato zei dat er in Europa sprake is van ‘een verschrikkelijke situatie’ omdat de mensenrechten niet worden gerespecteerd en vreedzame protesten overal in Europa op gewelddadige wijze worden onderdrukt.

We moeten dat samen doen en we moeten dat nu doen.
______
Enzovoort en enzoverder.

Feit is dat vanuit het europarlement men het niet eens is met landen die de hete brui doorsturen naar burgemeesters en zo spelletjes spelen met Europese situaties.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 20:08   #3834
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Hoewel de vaccins goed zijn, is er toch iets dat erop wijst dat ze niet zo goed zijn als we zouden willen”, erkent Andreasen.



Denemarken heeft zijn hoogste aantal COVID-19-gevallen sinds mei gemeld, ondanks het feit dat meer dan 75% van de bevolking volledig gevaccineerd is, bericht

-------
En dan komt de lokale idioot op tv zeggen : ondanks ze goed zijn is er iets niet goed met die vaccins.

Sommige mensen verdienen klappen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 10:13   #3835
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het ondenkbare is er nu

Queensland : we gaan jullie expres besmetten.

ezondheidsambtenaar Jeannette Young heeft verkondigd om het land te overspoelen met gevaccineerde superverspreiders die Covid dragen, door op video te beweren:
“Elke Queenslander zal blootgesteld worden aan het covid-19 virus en zal geïnfecteerd raken.” Ze voegt eraan toe: “We zullen het virus binnenbrengen met gevaccineerde mensen…” en legt dan specifiek uit dat ze zich richt op ongevaccineerde mensen met deze biowapenaanval door uit te leggen: “Maar als je gevaccineerd bent, is dat geen probleem.” Deze ondenkbare bekentenis van gecoördineerde criminele activiteiten door de regering van Queensland is slechts de laatste aanval op de mensheid die wordt uitgevoerd door Australische ambtenaren die zo corrupt en slecht zijn, het is bijna alsof ze meedingen naar een prijs van Satan zelf.

Klik om de video te zien waar ze het echt zegt.
https://www.frontnieuws.com/australi...en-infecteren/
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 26 oktober 2021 om 10:16.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 11:51   #3836
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Cowboy markt.
https://twitter.com/smitri/status/13...g2SLCrDjA&s=19


### Goed om te zien dat u mogelijk anderen inspireert met onze journalistieke content. We vragen u enkel voor persoonlijk gebruik onze content te kopiëren, om geen inbreuk te maken op onze Algemene Voorwaarden. Vraag anders naar onze bedrijfslicenties via [email protected] ###

Meer FD.nl lezen? Registreer je nu en lees gratis 5 artikelen per maand.
DIENSTEN
Commerciële testmarkt dreigt weer net zo snel te verdwijnen als die opkwam
Richard Smit 27?*mrt?*?*?*18:15
Testen, testen, testen. Wie op reis wil, een voetbalwedstrijd bezoekt of naar kantoor gaat, moet eraan geloven. Commerciële coronatesters maken zich op voor een nieuwe groeistuip voordat de markt misschien weer helemaal verdwijnt.


Foto: Bas Czerwinski voor het FD
In het kort
Sinds vorige zomer is de markt voor commerciële coronatesten als een komeet opgekomen.
Een testsamenleving moet meer vrijheid geven om weer op bezoek, naar het theater of werk te gaan.
De eerste zelftesten moeten in april te koop zijn, tientallen teststraten voor mensen zonder klachten moeten open.
Het is net als neuspeuteren, legt de blauwe jas van PrevViral uit. De werknemers die de snelteststraat van het Utrechtse distributiecentrum van bezorgsupermarkt Picnic bezoeken, hebben de uitleg niet meer nodig. Geroutineerd draaien ze het wattenstaafje even rond in beide neusgaten en steken de prut in een buisje met testvloeistof. Na een kwartier weten ze of ze besmettelijk zijn.

De ruim drieduizend werknemers op de vijf distributiecentra van de bezorgsupermarkt worden sinds het najaar op vrijwillige basis wekelijks getest. Dat kost geld, erkent hr-baas Toon Borren. Reken maar op tussen de €15 en €20 voor een sneltest. Maar liever die extra kosten, dan een corona-uitbraak die de bezorging van boodschappen in de war kan schoppen.

Het lijkt te werken. ‘We pikken er af en toe iemand met corona uit, maar besmettingen zijn er niet geweest’, zegt Borren. Wel zag hij geleidelijk de bereidheid afnemen van personeel om elke week de test met een langere wattenstaaf te ondergaan. Daarom doet Picnic sinds februari een proef met zelftesten.


Foto: Bas Czerwinski voor het FD
Dat is niet alleen gebruiksvriendelijker, het is ook grofweg de helft goedkoper. Bovendien wil het kabinet het gebruik van zelftesten door bedrijven stimuleren. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport zette donderdag een subsidiepot van €250 mln klaar voor het frequent en preventief sneltesten van werknemers zonder klachten.

€250 mln
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft een subsidiepot van €250 mln klaarstaan voor het frequent en preventief sneltesten van werknemers zonder klachten.

Ondernemersorganisatie VNO-NCW kwam op donderdag al een kijkje nemen bij Picnic, net als de Inspectie Gezondheidzorg en Jeugd (IGJ). De zelftesten zijn in Duitsland en Oostenrijk al voor minder dan een tientje te koop bij de drogist of supermarkt, in Nederland komende eerste in de loop van april beschikbaar.

‘Daar zullen die teststraten waar je voor €100 getest kunt worden, last van krijgen’, verwacht Borren.

Snelle opkomst testmarkt
De markt voor commerciële coronatesten is vorig jaar als een komeet opgekomen. Op het hoogtepunt, zo rond Kerstmis, waren er ruim meer dan tweehonderd aanbieders van commerciële teststraten bekend, constateerde de inspectie eerder deze maand. Een aantal daarvan is ook alweer gestopt.

De inspectie is bij tientallen teststraten gaan kijken, en de kwaliteit is over het algemeen voldoende tot goed. De grotere aanbieders van commerciële testen zijn vaak ontstaan uit de bestaande arbodiensten. Maar er zitten ook kroegbazen, reisbureaus of sportschoolhouders tussen die kans zien met testen in een moeilijke tijd iets te verdienen.

Lees het volledige artikel: https://fd.nl/ondernemen/1378488/com...ent=ondernemen
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 11:59   #3837
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Uit een gelekt overheidsrapport is gebleken dat vaccinpaspoorten de verspreiding van COVID kunnen verergeren, omdat ze mensen zouden aanmoedigen om kleinere, minder goed geventileerde locaties te bezoeken.

Volgens het rapport, opgesteld door het Department of Digital, Culture, Media and Sport [DCMS], zou invoering van de regeling juist het tegenovergestelde effect kunnen hebben.


"Als certificering sommige fans uit gestructureerde en goed geventileerde sportstadions verdringt, kan dit ertoe leiden dat ze in plaats daarvan naar ongestructureerde en slecht geventileerde pubs gaan, waar ze toegang hebben tot meer alcohol dan wanneer er in de stadions zou zijn", aldus het rapport. "Bewijs van de euro toonde pieken in gevallen die verband houden met pubs, zelfs wanneer Engeland in het buitenland speelde."

“Het beleid zou ook de omzet verlagen voor de organisatoren van evenementen die vaccinpaspoorten moeten gebruiken, en de aanwerving van duizenden nieuwe stewards noodzakelijk maken, wat misschien moeilijk te leveren is”, meldt de Telegraph .

Nadat Schotland probeerde om vaccinpaspoorten in te voeren, werd het proces een "regelrechte ramp" genoemd, waarbij het personeel van nachtclubs misbruikt werd en de technologie herhaaldelijk faalde.

Veel uitgaansgelegenheden besloten vervroegd te sluiten en verloren 40% van hun bezoekersaantallen, wat eens te meer illustreert hoe de regeling ontelbare nachtclubs met een winstmarge van 15% voorgoed failliet zal doen gaan.

Een ander voorbeeld van hoe vaccinpaspoorten grotendeels nutteloos zijn, is het feit dat het verstrekken van een negatieve test niet langer als optie wordt aangeboden, ondanks het feit dat de gevaccineerde het virus nog steeds kan overdragen.

Zoals we in de onderstaande video benadrukken, moesten mensen die nachtclubs in Ierland bezochten worden ingeënt om binnen te komen, maar kregen toen te horen dat maskers niet verplicht waren tijdens het dansen.

Blijkbaar heeft COVID een of andere vorm van kunstmatige intelligentie ontwikkeld, zodat het weet wanneer het mensen met rust moet laten wanneer ze zich insmeren met tientallen andere zweterige mensen in de buurt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 26 oktober 2021 om 12:01.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 15:42   #3838
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ze zeggen het : opzettelijk besmettingen!

Australische staat Queensland tijdens een persconferentie openlijk heeft erkend dat het hele land juist via gevaccineerden opzettelijk wordt besmet met ‘Covid’.

Dat verklaart tevens de situatie in Israël in de zomer.

Iedere Queenslander zal worden blootgesteld aan het Covid-19 virus en geïnfecteerd worden,’ beloofde ‘health official’ Jeannette Young. ‘We introduceren het virus in gevaccineerden mensen...’, waarna ze expliciet uitlegt dat dit wordt gedaan om de ongevaccineerden te besmetten. ‘Maar als je gevaccineerd bent is het geen probleem.’ Daarbij gebruikt Young de ook in Nederland voortdurend herhaalde glasharde leugen dat als je geïnjecteerd bent, je niet meer (ernstig) ziek kunt worden. Het exacte tegendeel is juist het geval:
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 16:36   #3839
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Fake ?? Oudjes ??

titel: KCE: Eén op de zeven coronapatiënten getroffen door langdurige Covid
link: https://www.hln.be/medisch/kce-een-o...ovid~acd08405/

Citaat:
Zes maanden na een coronabesmetting kampt minstens één op de zeven patiënten nog met symptomen, zoals vermoeidheid, kortademigheid en zogenaamde hersenmist, een verzameling van geheugen- en concentratieproblemen. Langdurige Covid-19 treft elke leeftijdscategorie, [maar komt het vaakst voor bij mensen tussen 35 en 69 jaar oud. Dat blijkt vandaag uit een studie van het Federaal Kenniscentrum voor de Gezondheidszorg (KCE).
IB 26-10-21, 00:52 Bron: BELGA

Enkele maanden na het uitbreken van de coronapandemie bleek dat het herstel van sommige patiënten meer tijd in beslag nam en dat zij kampten met symptomen die niemand kon verklaren. Ze klaagden over abnormale, buitensporige vermoeidheid, die zelfs na rust niet verdween. Sporters werden geremd door kortademigheid. Anderen hadden last van zogenaamde hersenmist en ondervonden geheugen- en concentratieproblemen. De patiënten verzamelden zich op sociale media. In België vroeg de Ligue des Usagers des Services de Santé een studie over de behoeften en de opvolging van mensen die lijden aan langdurige Covid-19 bij het KCE.
Lees ook

“Moe, moe, moe na het schoonmaken van bakje aardbeien. Sorry, maar f**k man, gaat dit ooit nog over?” Onze journaliste over 7 maanden 'out' zijn door langdurige Covid
PREMIUM
“Moe, moe, moe na het schoonmaken van bakje aardbeien. Sorry, maar f**k man, gaat dit ooit nog over?” Onze journaliste over 7 maanden 'out' zijn door langdurige Covid

1 op de 7 mensen heeft 6 maanden na besmetting nog steeds symptomen

Op basis van internationale wetenschappelijke literatuur schat het Kenniscentrum dat één op de zeven mensen zes maanden na een besmetting met het coronavirus nog steeds symptomen heeft. "De cijfers liggen beduidend hoger bij patiënten die werden gehospitaliseerd tijdens de acute fase", stelt het KCE. Tijdens de eerste drie maanden na de besmetting worden hogere cijfers gerapporteerd, wat aantoont dat een deel van de patiënten met langdurige Covid-19 herstelt. Langdurige Covid-19 treft zowel mensen die een ernstige vorm van Covid-19 hebben gehad als mensen die slechts een milde (of mogelijks zelfs asymptomatische) vorm hebben gehad, zo blijkt uit de analyse.

Sommige symptomen zouden het gevolg zijn van orgaanbeschadiging door de oorspronkelijke virale infectie. Andere symptomen zouden te wijten zijn aan abnormale reacties van het lichaam - zoals immuunreacties en ontstekingsreacties - op de infectie. Een derde soort symptomen zou een verergering zijn van reeds bestaande ziektes - zoals diabetes en hartproblemen - na de infectie of de ziekenhuisopname. "Deze drie soorten symptomen kunnen gecombineerd voorkomen, en verklaren de grote verschillen in hoe deze aandoening zich klinisch manifesteert", stelt het KCE.

Het Kenniscentrum nam in februari online een enquête af bij 1.320 mensen met langdurige Covid-19 en interviewde een honderdtal deelnemers. Daaruit kwam naar voren dat de patiënten de symptomen zeer uiteenlopend beleven, van beperkt tot levensveranderend. "In het algemeen leidt langdurige Covid-19 tot een duidelijke vermindering in de levenskwaliteit, een zeker verlies van autonomie en moeilijkheden bij de terugkeer naar het werk. De psychologische gevolgen zijn ernstig", stelt het KCE. Patiënten zijn angstig over hoe lang de symptomen zullen aanslepen en hoe ze moeten omgaan met ongeloof en stigma in hun omgeving.
Patiënten lopen verloren in gezondheidszorgsysteem

Een derde van de patiënten rapporteerde bovendien een gebrek aan informatie, bekwaam personeel of toegang tot zorg. "Patiënten melden dat zij zich vaak verloren voelen in ons gezondheidszorgsysteem en dat er een gebrek is aan een globale aanpak van hun problemen", aldus het Kenniscentrum. Daarom ziet het KCE heil in een globaal functioneel assessment, een bilan, dat opgesteld wordt in gespecialiseerde centra en patiënten doorverwijst naar behandelingen op maat in de eerstelijnszorg.

Zorg die mogelijk nuttig is bij de behandeling van langdurige Covid-19, wordt grotendeels terugbetaald, maar niet alle terugbetalingsmogelijkheden zijn gekend. Het is bovendien nog onduidelijk welke behandelingen effectief zijn bij langdurige Covid-19. Daarom stelt het Kenniscentrum in afwachting voor om een tijdelijke terugbetaling te voorzien en om een inhoudelijk protocol voor de zorg van langdurige Covid-19 op te stellen. Het KCE zal ook klinische studies naar mogelijke behandelingen voor langdurige Covid-19 ondersteunen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 16:39   #3840
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Fake ?? Oudjes ??

titel: KCE: Eén op de zeven coronapatiënten getroffen door langdurige Covid
link: https://www.hln.be/medisch/kce-een-o...ovid~acd08405/
Dat komt omdat die van +70 eraan sterven en dus geen long covid kunnen hebben. Daarvoor moet je nog "long" leven.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be