Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2011, 17:03   #1
Denoot
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 oktober 2011
Berichten: 2
Standaard nummerplaat aanvragen... een RAMP

na vorige week zondag men nummerplaat te zijn kwijtgespeeld,
vermits ik echt heel snel die nieuwe plaat nodig heb, dinsdag naar kontich gereden, natuurlijk eerst op de website gaan zien of ze open waren, en inderdaad, ze waren open
70km naar daar gebold om een papiertje te vinden *uitzonderlijk gesloten op 25 oktober*, vermits ik hier 2 overuren had voor moeten oppakken om er optijd te geraken was dit zeer frustrerend
woensdag dan maar weeral 2 uur opgenomen, daar in kontich aangekomen, ik ga binnen, ANDERHALF uur voor sluitingstijd, en ik kreeg geen nummertje meer... omdat er al teveel volk zat en ze anders schrik hadden dat ze een minuutje of 3 moesten overwerken
ik heb me daar neergezet en gezegd dat ik niet buitenging zonder dat ze me hadden geholpen( had ondertussen al 280 km gebold en 4 overuren opgenomen hiervoor)
dan hebben ze gezegd, geef het af en dan doen we het morgenvroeg, vandaag nog is gebeld en te horen gekregen dat ze het vrolijk op de post hebben gedaan en het nu onderweg is naar brussel.... wat dus maakt dat ik pas met geluk eind volgende week mijn plaat zal hebben.....


ik vind dat dus echt praktijken die niet kunnen... en zou hier ook heel graag een klacht over neerleggen ofzo
weet er iemand hier wie de bevoegde minister is, of hoe je dat kan doen?

alvast bedankt
Denoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 17:05   #2
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

http://www.ombudsman.be/probleem.aspx

Ze doen het met opzet omdat ze gewoonweg niet graag werken. Je kan ze kloten door aangetekend een officiële klacht in te dienen, waarvoor ze weer een dossier moeten openen en ... werken. Meestal is je probleem dan direct opgelost. Heb dat nog niet zolang geleden moeten doen met de VREG. Paar officiële klachtjes ingediend, 2 dagen laten was alles in kannen en kruiken...tja guerillatactieken.

Laatst gewijzigd door Stingray : 27 oktober 2011 om 17:07.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 17:12   #3
Denoot
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 oktober 2011
Berichten: 2
Standaard

bedankt, ga me dan is bezighouden met een uitgebreide officiele klacht in te dienen,
wel heel irritant dat ik dit weekend geen plaat heb... heb zondag een motortreffen waar ik heen moet en zal gaan.... nog geen idee hoe ik dat ga oplossen
Denoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 17:14   #4
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Denoot Bekijk bericht
bedankt, ga me dan is bezighouden met een uitgebreide officiele klacht in te dienen,
wel heel irritant dat ik dit weekend geen plaat heb... heb zondag een motortreffen waar ik heen moet en zal gaan.... nog geen idee hoe ik dat ga oplossen
Valse nummerplaat. Ik wist vroeger zo'n motozaak waar ze die verkochten, weet niet meer of ze dan nu nog doen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 19:59   #5
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Waarom blijft de nummerplaat in België niet gewoon bij de auto zoals vb in Nederland? Is dat geen eenvoudiger en beter systeem?
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 20:07   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Waarom blijft de nummerplaat in België niet gewoon bij de auto zoals vb in Nederland? Is dat geen eenvoudiger en beter systeem?
Toch maar liever ons systeem.
De levensduur van de bestuurder is meestal langer dan van een auto, dus minder nieuwe platen.
De plaat leidt direct naar de eigenaar.
In het andere geval moet nagegaan worden aan wie de auto op dat ogenblik behoorde.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 20:28   #7
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Geduld is een mooie zaak...
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 07:51   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Waarom blijft de nummerplaat in België niet gewoon bij de auto zoals vb in Nederland? Is dat geen eenvoudiger en beter systeem?
Neen, dat is geen beter systeem.

Ik stel voor dat we afspreken: het chassisnummer blijft bij het voertuig, en de nummerplaat blijft bij de mens.


Voor de rest zou ik wel durven als volgt handelen, voor een auto (want voor een moto - oude nummerplaat - is het wel moeilijker):
in afwachting van de levering van de nieuwe plaat, zou ik achteraan op mijn auto een duplicaat hangen.
Eigenlijk zouden ze daar niet boos om moeten zijn: ze kunnen je perfect flitsen, je ontduikt geen verkeersbelasting enz.


En tot slot:
ze kunnen je nummerplaat stelen door ze af te vijzen; dat zou zeer streng bestraft moeten worden; liefst met een paar maanden bak
maar je nummerplaat verliezen ... ?? (beetje foefelen met je moto-nummerplaat om ze schuiner te hangen of zo?)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 08:20   #9
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
De plaat leidt direct naar de eigenaar.
Tenzij het over bedrijfwagens gaat (ongeveer één op drie auto's in het Belgische wagenaprk) of over deelauto's.
En je krijgt natuurlijk privacy-issues op de openbare weg met dit u l t r a d o m m e systeem.
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.

Laatst gewijzigd door nihao : 28 oktober 2011 om 08:20.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 11:02   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

-
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 oktober 2011 om 11:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 11:05   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Waarom blijft de nummerplaat in België niet gewoon bij de auto zoals vb in Nederland? Is dat geen eenvoudiger en beter systeem?
(bijna) Alle (buitenlandse) systemen zijn beter als het totaal verouderd Belgisch systeem.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 oktober 2011 om 11:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 11:09   #12
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
(bijna) Alle (buitenlandse) systemen zijn beter als het totaal verouderd Belgisch systeem.
Explain; pro's en contra's
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 11:14   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Explain; pro's en contra's
- Ten eerste een nummerplaat moet men tenminste in de eigen provincie kunnen afhalen, zoniet nog kleiner (tot niveau stad/grote gemeente/... of politiezone bevoorbeeld). Op een halve werkdag en plaat met paperassen is klaar.

Een auto is een alledaags vervoermiddel en geen extreem luxe vervoermiddel zoals in de 50´s voor enkele prominente gezagsdragers van het dorp of stad.
Waarvoor is die centralisatie in Brussel nodig ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 oktober 2011 om 11:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 17:42   #14
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Denoot Bekijk bericht
bedankt, ga me dan is bezighouden met een uitgebreide officiele klacht in te dienen,
wel heel irritant dat ik dit weekend geen plaat heb... heb zondag een motortreffen waar ik heen moet en zal gaan.... nog geen idee hoe ik dat ga oplossen
Succes.

Omgekeerde psychologie : geweldig Je moet ambtenaren verslaan met hun eigen wapens en behandelen als kinderen. Succes gegarandeerd.
(Omgekeerde psychologie is wanneer mijn kinderen niet buiten willen gaan spelen en ik juist wel wil dat ze buiten gaan : dan zeg ik dat ze binnen moeten blijven...succes gegarandeerd )

Hou ons op de hoogte.

Laatst gewijzigd door Stingray : 28 oktober 2011 om 18:09.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 22:28   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
- Ten eerste een nummerplaat moet men tenminste in de eigen provincie kunnen afhalen, zoniet nog kleiner (tot niveau stad/grote gemeente/... of politiezone bevoorbeeld). Op een halve werkdag en plaat met paperassen is klaar.

Een auto is een alledaags vervoermiddel en geen extreem luxe vervoermiddel zoals in de 50´s voor enkele prominente gezagsdragers van het dorp of stad.
Waarvoor is die centralisatie in Brussel nodig ?
Mijn ervaring, voor nieuwe chauffeurs dan toch, is dat het bekomen van een verzekering moeilijker is, en langer duurt, dan de rest van het auto-gebeuren (dat bestaat uit het aankopen van een -tweedehands-auto en de nummerplaat aanvragen).

Overigens koop je geen nieuwe supplementaire auto op beslissing van twee minuten.
En zelfs al beslis je om zo'n nieuwe supplemantaire auto te kopen, dan mag je nog wachten tot hij geleverd wordt.
(en daar zit misschien nog een element: bij de bestelling van je nieuwe auto in de garage, zou je al een nummerplaat kunnen aanvragen - mits de verzekeringsmaatschappij akkoord is, want dat is nu ook al zo - zodanig dat de nummerplaat toekomt bij je garagist, vooraleer de auto toekomt ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 23:31   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn ervaring, voor nieuwe chauffeurs dan toch, is dat het bekomen van een verzekering moeilijker is, en langer duurt, dan de rest van het auto-gebeuren (dat bestaat uit het aankopen van een -tweedehands-auto en de nummerplaat aanvragen).
...]
Ik lees nergens een tegenargument.

btw ik haalde mijn verzekering zelf af bij Ethias/ zetel Hasselt, zonder een afspraak, op minder als een uur had ik alles. (als men alle paperassen bij heeft)

Een autoverzekering is zeker niet minder belangrijk als een nummerplaat, en toch krijg ik er zelfs een bij een plaatselijke agent (eventueel te voet).

Nog eens, waarom niet voor een nummerplaat ?
Waarom die -onnodige- centralisatie ?



- Ten tweede: op een Belgische nummerplaat kan men niet zien of de auto periodiek correct gekeurd is.
(> geeft ook nog eens meer onnodige papieren in de auto)

In Duitsland kan men dat bvb wel.
(een geparkeerde auto is daar dus al voldoende voor een vluchtige controle)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 oktober 2011 om 23:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 23:53   #17
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Denoot Bekijk bericht
bedankt, ga me dan is bezighouden met een uitgebreide officiele klacht in te dienen,
wel heel irritant dat ik dit weekend geen plaat heb... heb zondag een motortreffen waar ik heen moet en zal gaan.... nog geen idee hoe ik dat ga oplossen
Ge zult geen plaat krijgen.
Uw aanvraag moet vergezeld zijn van een verklaring van verlies van de vorige plaat, opgemaakt door de politie. en het document voor aanvraag van een nieuwe plaat moet een stikker van de verzekeringsmaatschappij bevatten , afgeleverd door uw tussenpersoon (maatschappij of makelaar)
Geloof mij vrij , il ben verzekeringsmakelaar.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 10:33   #18
Weezer
Eur. Commissievoorzitter
 
Weezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Berichten: 9.152
Standaard

Paar weken geleden met een kleine aanrijding nummerplaat verloren. Volgende dag naar schadebedrijf in mijn woonplaats gegaan en 10 minuten later had ik een nieuwe. Was wel niet heel goedkoop, €30 of zo, uit mijn hoofd...
__________________
The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity - Abraham Lincoln
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 11:01   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik lees nergens een tegenargument.

btw ik haalde mijn verzekering zelf af bij Ethias/ zetel Hasselt, zonder een afspraak, op minder als een uur had ik alles. (als men alle paperassen bij heeft)

Een autoverzekering is zeker niet minder belangrijk als een nummerplaat, en toch krijg ik er zelfs een bij een plaatselijke agent (eventueel te voet).

Nog eens, waarom niet voor een nummerplaat ?
Waarom die -onnodige- centralisatie ?
Ik heb ook geen tegenargument.
Ik ga akkoord dat vb. verzekeringsmaatschappijen en -makelaars een voorraadje nummerplaten zouden in hun brandkast hebben, en die samen met de verzekeringspolis afgeven, nadat ze de nodige gegevens (die ze nu al inbrengen in het systeem) ingevuld hebben op de site van 't ministerie.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
- Ten tweede: op een Belgische nummerplaat kan men niet zien of de auto periodiek correct gekeurd is.
(> geeft ook nog eens meer onnodige papieren in de auto)

In Duitsland kan men dat bvb wel.
(een geparkeerde auto is daar dus al voldoende voor een vluchtige controle)
Men moet dat niet kunnen zien, volgens mijn bescheiden mening.

De politie moet dat kunnen zien. En zou het dan zo moeilijk zijn om het gegeven "goedgekeurd door technische controle" in te brengen in het systeem waarmee de politie de gegevens van de nummerplaat kan opvragen?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 11:07   #20
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Toch maar liever ons systeem.
De levensduur van de bestuurder is meestal langer dan van een auto, dus minder nieuwe platen.
De plaat leidt direct naar de eigenaar.
In het andere geval moet nagegaan worden aan wie de auto op dat ogenblik behoorde.
Het nieuwe systeem is veel slechter dan het Nedrlandse systeem.
Iedere keer dat een auto van eigenaar verandert moet er een nieuwe plaat aangevraagd worden.
Ik ken mensen die zic ieder jaar een nieuwe wagen kopen, (vroeger bleef de nummerplaat bij de persoon, nu gaat ze ze vuilhoop op), nu moet hij telkens een nieuwe plaat aanvragen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be