Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2011, 11:09   #21
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen, dat is geen beter systeem.

Ik stel voor dat we afspreken: het chassisnummer blijft bij het voertuig, en de nummerplaat blijft bij de mens.


Voor de rest zou ik wel durven als volgt handelen, voor een auto (want voor een moto - oude nummerplaat - is het wel moeilijker):
in afwachting van de levering van de nieuwe plaat, zou ik achteraan op mijn auto een duplicaat hangen.
Eigenlijk zouden ze daar niet boos om moeten zijn: ze kunnen je perfect flitsen, je ontduikt geen verkeersbelasting enz.


En tot slot:
ze kunnen je nummerplaat stelen door ze af te vijzen; dat zou zeer streng bestraft moeten worden; liefst met een paar maanden bak
maar je nummerplaat verliezen ... ?? (beetje foefelen met je moto-nummerplaat om ze schuiner te hangen of zo?)
De nummerplaat blijft niet meer bij de mens. Als je een andere wagen koopt gaat de nummerplaat naar de schrootboer.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 11:12   #22
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb ook geen tegenargument.
Ik ga akkoord dat vb. verzekeringsmaatschappijen en -makelaars een voorraadje nummerplaten zouden in hun brandkast hebben, en die samen met de verzekeringspolis afgeven, nadat ze de nodige gegevens (die ze nu al inbrengen in het systeem) ingevuld hebben op de site van 't ministerie.





Men moet dat niet kunnen zien, volgens mijn bescheiden mening.

De politie moet dat kunnen zien. En zou het dan zo moeilijk zijn om het gegeven "goedgekeurd door technische controle" in te brengen in het systeem waarmee de politie de gegevens van de nummerplaat kan opvragen?
Kan idd perfect.
Stikkertjes en dergelijke kunnen nagemaakt worden.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 18:19   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De nummerplaat blijft niet meer bij de mens. Als je een andere wagen koopt gaat de nummerplaat naar de schrootboer.
Guido,
niet kwaad worden,
en niet koppig zijn,

als je nog een oude nummerplaat hebt, en je wisselt van auto, of je hebt een duplicaat nodig van die oude nummerplaat (wegens diefstal, verlies, beschadiging ...), dan moet en dan zal je een nieuw model krijgen.

Maar daarna blijft die nieuwe bij jou, al koop je verder om de drie maanden een nieuwe auto.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 18:58   #24
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Guido,
niet kwaad worden,
en niet koppig zijn,

als je nog een oude nummerplaat hebt, en je wisselt van auto, of je hebt een duplicaat nodig van die oude nummerplaat (wegens diefstal, verlies, beschadiging ...), dan moet en dan zal je een nieuw model krijgen.

Maar daarna blijft die nieuwe bij jou, al koop je verder om de drie maanden een nieuwe auto.
Is dat zo?
Ik heb bij mij in de garage een ander verhaal te horen gekregen.
Daarbij, op u kan ik gewoon niet boos worden.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 20:00   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb ook geen tegenargument.
Ik ga akkoord dat vb. verzekeringsmaatschappijen en -makelaars een voorraadje nummerplaten zouden in hun brandkast hebben, en die samen met de verzekeringspolis afgeven, nadat ze de nodige gegevens (die ze nu al inbrengen in het systeem) ingevuld hebben op de site van 't ministerie.
Echte nummerplaten in een brandkast hoeft niet. Dat andere wel.
Eens de nummer laat men zijn officiele plaat maken in een "bevoegde platenwinkel om de hoek", samen met een copie voor vooraan.

Citaat:
Men moet dat niet kunnen zien, volgens mijn bescheiden mening.
Toch wel, waarom niet ?
Alhoewel aan sommige auto´s (of autobanden) kan "men" zo zien dat die niet zo gekeurd zijn of helemaal niet gekeurd zijn. Ongelooflijk hoeveel er hier in .be nog rondrijden.

Citaat:
De politie moet dat kunnen zien.
Natuurlijk, dat bedoelde ik ook.
Ik schreef: " een geparkeerde auto is daar dus al voldoende voor een vluchtige controle "
Dus niet elke politieagent heeft zo´n "netwerk-apparaat" bij de hand, daarom vluchtige controle. Die politieagent kan dan evtl telefonisch navraag doen, of via politiefrequentie.

Citaat:
En zou het dan zo moeilijk zijn om het gegeven "goedgekeurd door technische controle" in te brengen in het systeem waarmee de politie de gegevens van de nummerplaat kan opvragen?
Dat is dan voor de uiteindelijke bevestiging van die vluchtige controle - door de politie - van de dan zeer verdachte wagen, indien de bevestiging volgt wordt die auto geïmmobiliseerd.


Ik hoop ondertussen wel dat ze in .be nu al zo´n controlesysteem hebben, waar ze door het intikken vd nummerplaat alle (straf)gegevens van een centrale databank krijgen.

Niemand krijgt graag een verkeersongeval met een niet-verzekerde en-of nog met een verkeersonveilige auto, en-of zonder rijbewijs en-of enz... (ook zo kan de verkeersveiligheid verbeteren, weet je)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 oktober 2011 om 20:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 20:13   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Kan idd perfect.
Stikkertjes en dergelijke kunnen nagemaakt worden.
Natuurlijk, zelfs geld kan nagemaakt worden.

Oh, dan kan die eigenaar ook nog extra betrapt worden op vervalsing, kan veel meer boete geven.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 oktober 2011 om 20:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 20:30   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
... als je nog een oude nummerplaat hebt, en je wisselt van auto, of je hebt een duplicaat nodig van die oude nummerplaat (wegens diefstal, verlies, beschadiging ...), dan moet en dan zal je een nieuw model krijgen.

Maar daarna blijft die nieuwe bij jou, al koop je verder om de drie maanden een nieuwe auto.
In vele landen kan* de nummerplaat gewoon bij de auto blijven, alleen de naam in de plaat-papieren wordt aangepast en wordt aangepast in de databank. Dat telt.

Niemand moet zelfs de nummerplaat voor en achter afvijzen van de auto als bvb om de 3 maand de auto van eigenaar wisselt. (*wel enkel in dezelfde administratieve regio: provincie of politiezone bvb).

Men kan zelfs een bevestigingssysteem installeren dat de nummerplaat veel meer tegen diefstal beschermd.
bvb diefstal enkel mogelijk met de aangehechte plaatveiligheid te beschadigen, wat de politie (of men) ook eventueel kan zien bij een vluchtige controle.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 oktober 2011 om 20:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 07:47   #28
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Natuurlijk, zelfs geld kan nagemaakt worden.

Oh, dan kan die eigenaar ook nog extra betrapt worden op vervalsing, kan veel meer boete geven.
Het kan veel eenvoudiger.

1.
Je hebt een wagen gekocht.
Je hebt een verzekering afgesloten.
Je hebt een nummerplaat gekregen.
Je auto is ondertussen 4 jaar oud.
Je gaat niet naar de keuring.
Bij DIV gaat er een lampje branden (symbolisch natuurlijk).
De politie wordt verwittigd dat jij rondrijdt met een ongekeurde wagen.
Politie brengt u een bezoekje.

2.

Je hebt een wagen gekocht.
Je hebt een verzekering afgesloten.
Je hebt een nummerplaat gekregen.
Je betaald je verzekering niet meer.
De verzekeringsmaatschappij geeft een seintje aan de DIV
Bij DIV gaat men controleren of je ondertussen een verzekering bij een andere maatschappij afgesloten hebt.
Bij DIV stelt men vast dat uw voertuig niet verzekerd is.
De politie wordt verwittigd dat jij rondrijdt met een onverzekerde wagen.
Politie brengt u een bezoekje.

Dit kan allemaal met een simpele databank hoor.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 13:14   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Echte nummerplaten in een brandkast hoeft niet. Dat andere wel.
Eens de nummer laat men zijn officiele plaat maken in een "bevoegde platenwinkel om de hoek", samen met een copie voor vooraan.
....
Ik heb me onvoldoende uitgedrukt.

Naar mijn mening moet ge zowel de nummerplaat van vooraan, als die van achteraan 'krijgen' van de overheid, en zelfs nog een derde, als 't nodig is, voor je kleine aanhangwagen.

Tegelijk moet het strafbaar worden om nummerplaten na te maken.
Zelfs het voorhanden hebben van een combinatie van zaken (vb blanco metalen platen, en of letters van grootte/kleur .. die duidelijk moeten dienen om crimineel nummerplaten na te maken, moet strafbaar zijn.

Nu heeft inderdaad elke garage zo'n zaken voorhanden, en is het al te gemakkelijk om 'duplicaten' te bekomen om er illegaal mee rond te rijden. Als dit al een beetje moeilijker gemaakt wordt, is er tenminste dat al gewonnen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 13:16   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Is dat zo?
Ik heb bij mij in de garage een ander verhaal te horen gekregen.
Daarbij, op u kan ik gewoon niet boos worden.
Waar woont gij, wanneer zijt gij niet thuis en uw echtgenote wel ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 15:27   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het kan veel eenvoudiger.

1.
Je hebt een wagen gekocht.
Je hebt een verzekering afgesloten.
Je hebt een nummerplaat gekregen.
Je auto is ondertussen 4 jaar oud.
Je gaat niet naar de keuring.
Bij DIV gaat er een lampje branden (symbolisch natuurlijk).
De politie wordt verwittigd dat jij rondrijdt met een ongekeurde wagen.
Politie brengt u een bezoekje.

2.

Je hebt een wagen gekocht.
Je hebt een verzekering afgesloten.
Je hebt een nummerplaat gekregen.
Je betaald je verzekering niet meer.
De verzekeringsmaatschappij geeft een seintje aan de DIV
Bij DIV gaat men controleren of je ondertussen een verzekering bij een andere maatschappij afgesloten hebt.
Bij DIV stelt men vast dat uw voertuig niet verzekerd is.
De politie wordt verwittigd dat jij rondrijdt met een onverzekerde wagen.
Politie brengt u een bezoekje.

Dit kan allemaal met een simpele databank hoor.
Natuurlijk zijn er nog manieren, maar als we meer on topic willen zijn, is het toch nog veel simpelder voor een agent een auto (bestuurder hoeft niet aanwezig te zijn) vluchtig te betrappen door gewoon naar z´n nummerplaat te kijken (dus zonder enig hulpmiddel), en daar ziet hij/zij NIETS betreffende de keuring.

En pas na 4 jaar na de keuring moeten is toch ook te weinig voor een "veelrijder", tegen dan is die auto mss al versleten...

bvb In D is het in principe na 3 jaar na 1e inschrijving (nieuw) en vanaf dan om de 2 jaar, moto´s moeten eveneens.
Bepaalde "auto´s" en Ahw vanaf dan na 1 jaar. Maar dan wel een serieuze hoofdkeuring hé.

Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Hauptun...ng#Deutschland
Fahrzeugart Untersuchungsintervall
PKW bei Erstzulassung 36 Monate

PKW ab der zweiten HU 24 Monate
Taxen und Mietwagen 12 Monate
Motorräder/Leichtkrafträder 24 Monate
Anhänger bei Erstzulassung bis 750 kg 36 Monate
Anhänger bis 3,5 t zul. Gesamtgewicht und Wohnanhänger 24 Monate
Anhänger über 3,5 t zul. Gesamtgewicht 12 Monate
LKW bis 3,5 t zul. Gesamtgewicht 24 Monate
LKW über 3,5 t zul. Gesamtgewicht 12 Monate
Omnibusse (mehr als 8 Fahrgastplätze) 12 Monate
Hier alle data:
http://www.gesetze-im-internet.de/st..._viii_132.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 oktober 2011 om 15:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 17:17   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er nog manieren, maar als we meer on topic willen zijn, is het toch nog veel simpelder voor een agent een auto (bestuurder hoeft niet aanwezig te zijn) vluchtig te betrappen door gewoon naar z´n nummerplaat te kijken (dus zonder enig hulpmiddel), en daar ziet hij/zij NIETS betreffende de keuring.

En pas na 4 jaar na de keuring moeten is toch ook te weinig voor een "veelrijder", tegen dan is die auto mss al versleten...

bvb In D is het in principe na 3 jaar na 1e inschrijving (nieuw) en vanaf dan om de 2 jaar, moto´s moeten eveneens.
Bepaalde "auto´s" en Ahw vanaf dan na 1 jaar. Maar dan wel een serieuze hoofdkeuring hé.


Hier alle data:
http://www.gesetze-im-internet.de/st..._viii_132.html
Maar Mice,

we leven in het tijdperk van automatische leesapparatuur en zo van die dingen.
Zelfs in dit apenland zijn zo'n machientjes hier en daar al doorgedrongen: in een flikkenauto geïnstalleerd, die rijdt rond en oom agent wordt wakker gemaakt met een piep, als machientje en pc-verbinding iets "ziet".

Verder is het veel preventiever dat de wijkagent ingelicht wordt, automatisch, van 'anomalieën', zoals te laat voor technische controle (maar je mag daar te laat komen, (voorbeeld: als je opteert om pas na je verblijf in het buitenland/ ziekte ... naar die controle te gaan. Je mag dan wel enkel op de weg van en naar je garage, en naar de technische controle; je betaalt ook een kleine toeslag )


Ik ben ook motorrijder, en lid van een club.
Daardoor weet ik: motorrijders onderhouden hun machine zeer nauwgezet. Een technische controle daarop zou puur tijdverlies en geldklopperij zijn.

Verder is de huidige timing in Vlaanderen, voor gewone auto's (niet taxi ...) ruim voldoende:
- bij tweedehandsverkoop;
- als hij vier jaar wordt; (mag gerust 5 jaar worden)
- als daarbij alles ok is: twee jaar later (kan éénmaal verlengd worden)
- vanaf dan: jaarlijks.


joke van de week:
Ze zouden beter de wegen jaarlijks aan een technische controle onderwerpen !!




__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 31 oktober 2011 om 17:19.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 17:55   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar Mice,

we leven in het tijdperk van automatische leesapparatuur en zo van die dingen.
En dan ? Weet toch iedereen...

Wacht ik zal wat cynisch worden, mss begrijp je het dan.

Natuurlijk, en die GPRS apparaatjes zijn direct verbonden met het datanetwerk in Brussel. En elke politie-agent -ook te voet- heeft die in zijn achterzak zitten, en elke geparkeerde autonummerplaat die hij ziet - verdacht of niet verdacht - tipt hij de nummers geduldig in en wacht telkens op de gegevens, ELKE auto die in zijn controlegebied staat. Natuurlijk moet hij eerst inloggen met paswoord enz... (safety)
Dus zo´n agent doet dus niets anders de ganse dag
.

Allez gij, geef mij dan eens een link dat alle politieagenten zo´n ding op zak hebben. En dan nog, precies of agenten niets anders te doen hebben...

Wat gaat voor een agent sneller gaan als bvb zo´n officiele keuringssticker op je nummerplaat ? (als je die wilt verwijderen/vervalsen scheurt ie )



"Tiens, dat karretje hier is ten laatste gekeurd op die maand in 2007, dus anno 200x xx maanden over tijd; toch even mijn centrale bellen en laten bevestigen, want ik heb mijn apparaatje niet bij"

2 seconden in één oogopslag. Een oog is een zintuig van een agent.

Zonder onnodige permanente belasting van het netwerk door alle auto´s te willen controleren. Begrijp je wat nu wat een snelle vluchtige controle nu inhoudt ? Enorme TIJDwinst.

Ook als vervalsing nog mogelijk is (maar brengt geld op):
http://www.newsclick.de/index.jsp/me...artid/11621351
http://www.welt.de/print-welt/articl...egt_Bande.html

En Duitsers die met afgelopen keuringsticker in het buitenland rijden kunnen door de plaatselijke politie ook gepakt worden. (EU-geregeld)
Citaat:
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0...741529,00.html

Denn diese Regelung ist im EU-Ausland nicht außer Kraft: Auch die dortigen Behörden dürfen Bußgelder verhängen, wenn die deutsche Plakette abgelaufen ist.



Citaat:
joke van de week:
Ze zouden beter de wegen jaarlijks aan een technische controle onderwerpen !!
Inderdaad !
(ik was een tijdlang motorijder maar al heel lang geleden)

Citaat:
Ik ben ook motorrijder, en lid van een club.
Daardoor weet ik: motorrijders onderhouden hun machine zeer nauwgezet. Een technische controle daarop zou puur tijdverlies en geldklopperij zijn.
Tiens, mijn buurman is dat dan wslk niet, want die rijdt permanent met een onwettelijke (open) uitlaat (zegt hij zelf, en de buurt hoort het ook...)

Ik ben ook autorijder, en echt lid van een internationale autoclub.
Daardoor weet ik: autorijders onderhouden hun auto zeer nauwgezet. Een technische controle daarop zou puur tijdverlies en geldklopperij zijn.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 oktober 2011 om 18:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 21:58   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
...
[i]Wacht ik zal wat cynisch worden, mss begrijp je het dan.
Doe dat niet. Je bent daardoor minder seksueel aantrekkelijk.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
"Tiens, dat karretje hier is ten laatste gekeurd op die maand in 2007, dus anno 200x xx maanden over tijd; toch even mijn centrale bellen en laten bevestigen, want ik heb mijn apparaatje niet bij"
's Avonds, om 17.00 uur stipt weet de centrale computer van de keuringscentra exact voor welke wagens het die dag de laatste dag was, en die niet geweest zijn.
30 miliseconden later kan de wijkagent de mail binnenkrijgen van de desbetreffende wagen in zijn gebied.





Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En Duitsers die met afgelopen keuringsticker in het buitenland rijden kunnen door de plaatselijke politie ook gepakt worden. (EU-geregeld)
En ik heb onlangs gelezen dat je zelfs in het buitenland naar een controlestation kan gaan.
Maar alle buitenlandse flikken zullen die Duitse stempelkes eens in 't oog houden ...






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tiens, mijn buurman is dat dan wslk niet, want die rijdt permanent met een onwettelijke (open) uitlaat (zegt hij zelf, en de buurt hoort het ook...)
Dat kan dus iedere flik zien en horen, op het eerste zicht.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik ben ook autorijder, en echt lid van een internationale autoclub.
Daardoor weet ik: autorijders onderhouden hun auto zeer nauwgezet. Een technische controle daarop zou puur tijdverlies en geldklopperij zijn.
Daardoor weet gij just niks.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 22:05   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daardoor weet gij just niks.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben ook motorrijder, en lid van een club.
Daardoor weet ik: motorrijders onderhouden hun machine zeer nauwgezet. Een technische controle daarop zou puur tijdverlies en geldklopperij zijn.
En gij daardoor minder als niks.

Citaat:
Dat kan dus iedere flik zien en horen, op het eerste zicht.
Sure, hij rijdt er al járen mee.
Maar hij onderhoudt z´n moto wel goed. Het blinkt.

Citaat:
's Avonds, om 17.00 uur stipt weet de centrale computer van de keuringscentra exact voor welke wagens het die dag de laatste dag was, en die niet geweest zijn.
30 miliseconden later kan de wijkagent de mail binnenkrijgen van de desbetreffende wagen in zijn gebied.
Onbeduidend in de context van nummerplaatcontrole.

PS. ge begrijpt me nog altijd niet, best begrijpend lezen.

En ik wacht nog altijd op je link, dat eventueel elke politieagent zo´n blitzsnel netwerkapparaatje kan meehebben.

SOMMIGE politievoertuigen hadden een soort camerasysteem in 2008... dat is alles. Bij achter elkaar geparkeerde voertuigen dus noppes.

Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=6E24DAKN

woensdag 24 december 2008

Openbaar aanklager Steppe wijst erop dat er nog verschillende autobestuurders die door de mazen van het net glippen. 'Toch zijn er meer controles. SOMMIGE politievoertuigen zijn nu uitgerust met een camerasysteem. En op basis van de nummerplaat kunnen ze in een databank nagaan wanneer de laatste technische controle is uitgevoerd.'
En blijkbaar heeft Schouppezot een nieuwe databank daarvoor nodig, anno 14 januari 2011, zelfs dat staat nog niet op punt:

Proficiat, perfecte titel

Citaat:
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/a...82688-2210.art

Steeds meer bestuurders rijden met een auto zonder geldig keuringsbewijs.

Niet echt verstandig, want het laattijdig of helemaal niet aanbieden van uw wagen aan de keuringscentra kan u letterlijk duur komen te staan. Bovendien vergroot de pakkans dan.

(netto) - Alle personenauto’s moeten vanaf de ouderdom van 4 jaar verplicht naar de autokeuring. In principe krijgt u daarvoor een uitnodiging in uw bus. Maar ook als u geen uitnodigingskaart krijgt, moet u verplicht naar de autokeuring. Biedt u uw wagen laattijdig of helemaal niet aan bij een keuringscentrum, dan kan u 3 verschillende rekeningen gepresenteerd krijgen.

1. Boete
Als de politie vaststelt dat u geen geldig keuringsbewijs in uw wagen heeft, zal een proces-verbaal worden opgesteld. Dat kan leiden tot een minnelijke schikking of een strafrechtelijke veroordeling of een geldboete. In het gerechtelijk arrondissement Dendermonde bedraagt de boete 150 euro. Staatssecretaris Schouppe plant nog dit jaar de invoering van een nieuwe centrale databank voor voertuigen. Daarmee zal het gemakkelijker worden om wagens zonder keuringsbewijs op te sporen.

2. Duurdere keuring
Gaat u laattijdig naar het keuringscentrum, dan moet u een toeslag bovenop de gebruikelijke tarieven betalen. Hoe hoog die toeslag is, hangt af van hoelang u te laat bent. Tijdens de eerste maand bedraagt de toeslag 7 euro, tijdens de tweede en derde maand is dat 10 euro, daarna is dat 15 euro. Na de zesde maand moet u 25 euro extra betalen.

3. Niet verzekerd
Boetes en een toeslag zijn één zaak. Bij een ongeval met een niet-gekeurde wagen riskeert u dat de verzekeringsmaatschappij weigert tussen te komen. Ze zal de kosten op u of op de verzekerde verhalen. Om toch een tussenkomst te krijgen, zal u moeten bewijzen dat er geen oorzakelijk verband is tussen de technische staat van uw voertuig en het ongeval.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 oktober 2011 om 22:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 08:26   #36
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb me onvoldoende uitgedrukt.

Naar mijn mening moet ge zowel de nummerplaat van vooraan, als die van achteraan 'krijgen' van de overheid, en zelfs nog een derde, als 't nodig is, voor je kleine aanhangwagen.

Tegelijk moet het strafbaar worden om nummerplaten na te maken.
Zelfs het voorhanden hebben van een combinatie van zaken (vb blanco metalen platen, en of letters van grootte/kleur .. die duidelijk moeten dienen om crimineel nummerplaten na te maken, moet strafbaar zijn.

Nu heeft inderdaad elke garage zo'n zaken voorhanden, en is het al te gemakkelijk om 'duplicaten' te bekomen om er illegaal mee rond te rijden. Als dit al een beetje moeilijker gemaakt wordt, is er tenminste dat al gewonnen.
De nummers en letters van de garagisten hebben een andere vorm dan die van de DIV. Ook het stempeltje staat niet op die platen.
Een geoefend oog ziet dit onmiddellijk.

Ik kan het weten, ik ben een tijdje geleden aangehouden met de verkeerde plaat vanachter. Ik had een nieuwe (dienstwagen op het werk) wagen gekocht en ik had de originele plaat van voor gehangen en het diplucaat van achter op de auto. Ik heb zo geen drie dagen gereden vooraleer ze me "betrapten".
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 08:27   #37
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waar woont gij, wanneer zijt gij niet thuis en uw echtgenote wel ?
Ik woon bij mijn vrouw.
Als ik weg ben, ben ik niet thuis.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 08:35   #38
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tiens, mijn buurman is dat dan wslk niet, want die rijdt permanent met een onwettelijke (open) uitlaat (zegt hij zelf, en de buurt hoort het ook...)
Ik heb enkele vrienden die aan autotuning doen.
Voordat ze naar de keuring gaan hebben ze een dag werk om de auto keuringsklaar te maken, de dag nadien besteden ze om hem terug om te tunen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 09:19   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik heb enkele vrienden die aan autotuning doen.
Voordat ze naar de keuring gaan hebben ze een dag werk om de auto keuringsklaar te maken, de dag nadien besteden ze om hem terug om te tunen.
Inderdaad. Ik zie er geregeld rondrijden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 15:09   #40
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.026
Standaard

ik zag een wagen met een nummerplaat die begint met G
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be