Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 januari 2018, 20:36   #161
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik weet het. De tijd dat racisme betekende dat alleen bepaalde (groepen) mensen als minderwaardig gezien of behandeld werden op basis van hun huidskleur, afkomst of culturele achtergrond ligt achter ons. Tegenwoordig krijgt bijna alles het etiket "racisme". Over "rassen" gaat het allang niet meer.

Veeg je "op basis van huidskleur" uit, maar blijft "als minderwaardig gezien of behandeld wegens hun afkomst of culturele achtergrond" staan, dan zijn alle Vlaams-nationalisten slachtoffer van racisme.

Wat je trouwe viervoeter betreft, dat probleem heb ik niet. Ik adopteer mijn huisdieren zonder rekening te houden met hun ras of afkomst. Op hun "pass" staat in de regel "canis vulgaris", wat zoveel betekent als straathond.

Oeps. Klinkt dat niet racistisch?

Nu begrijp ik waarom er in de pers bijna nooit de kleur van straathonden vermeld wordt. Zeggen dat een hond bijt mag wel. Maar de kleur vermelden is dus racisme. Oke!! Ik ben weer bij. Als je iets hoort is dat mijne euro die valt.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2021, 19:27   #162
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Niks van aantrekken en als ouder aanleren wat moet aangeleerd worden. Zwarte pieten zijn negers als knechten van Sinterklaas. Punt uit.

Al noem ik ze zelf tav m'n kinderen ook wel eens aangeklede apen. Ze halen tenslotte de zotste capriolen uit.

"Vuil van het roet in de schouw" zou ik niet kiezen als uitleg. Een kameraad van me heeft dat gedaan en toen z'n vrouw samen met de kleine aan de winkelkassa stond, mocht een neger die vlak achter hen aan het aanschuiven was het horen: "Eeeetje mama, die meneer is vuil"...
Het klopt inderdaad, dat zwarte Piet een neger is.

Rode lippen en kroezelhaar komen niet door de schoorsteen hé
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2021, 19:28   #163
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

https://twitter.com/ms__yard/status/...7Ctwgr%5Etweet

Die worden toch betaald om zoiets te schrijven, waar halen ze het ?

__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 17 oktober 2021 om 19:29.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2021, 23:24   #164
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.585
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

vrijheid van je (seks) hobby, verkleed hobby feestje of geloof beoefenen??
Rechten zijn rechten ok, als blanken zwartjes willen spelen dan is het hun LOL he,
in zwart India wil iedereen blanker worden, idem dito in zwart afrika dus wie is er nu racistisch??

Zwarte Piet is NIET racistisch, doodgewoon Hollands kinder carnaval feestje,
negers komen niet erin voor, gewoon zwart geschminkte blanken die LOL willen trappen, niets mis mee ok Nationale Hollandse ZWARTJESDAG is de beste benaming denk ik.

ik ben zelf viesbruin en nu 100 % koelie afval, en denk hier als indiase hindoe aapje totaal anders over dan een neger.


negers spelen zo zielig maar ze zijn heel racistisch in werkelijkheid en heel gemeen ok, heb zelf veel meegemaakt aan den lijve met negers in Nederland en suriname.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 12:45   #165
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het klopt inderdaad, dat zwarte Piet een neger is.

Rode lippen en kroezelhaar komen niet door de schoorsteen hé
Raar dat Sinterklaas nog niet werd beschuldigd van racisme door de gutmenschen. Tenslotte is hij het die een 'negerslaaf' gebruikt.

Sinterklaas dan ook maar verbieden zeker.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 19 oktober 2021 om 12:46.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 00:14   #166
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Nu gaat men toch een brug te ver.
Gisteren nacht gekeken naar uitzending van Ter zake en daar zat Van Bremt en een zwarte van een of andere organisatie.

Enkel in Vlaanderen en Nederland heeft men zwarte Piet vroeger in het leven geroepen als hulp van Sint-Niklaas

Nu is er een klacht binnen gekomen en deze wordt behandeld in het EUROPEES parlement of dit racisme is of niet.

Mensen, mensen met wat is men allemaal bezig.
Gans onze Vlaamse folklore moet er aan door die buitenlanders.
Welk kind kan hierdoor racist worden.

Nu moet men als verdedioging al zeggen dat zwarte piet geen negerke is, maar een blanke en zo zwart is door het roet van de schoorsteenpijp.

Hierover wordt dan gebekvecht in het Europees parlement ???????????????
WAAR GAAN WE NAARTOE ???????
Inderdaad. Nochtans is het heel simpel hoor. Het probleem zit er in dat de zwarte Piet de KNECHT is van de Sint. Als dat niet kan, dat ze dan alle zwarte die tewerkgesteld zijn in de bedrijven onmiddellijk afdanken want dat zijn ALLEMAAL KNECHTEN.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 00:20   #167
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Raar dat Sinterklaas nog niet werd beschuldigd van racisme door de gutmenschen. Tenslotte is hij het die een 'negerslaaf' gebruikt.

Sinterklaas dan ook maar verbieden zeker.
Knecht. Waar staat dat dat een slaaf is. Piet is de KNECHT van de Sint, altijd zo geweest. Als men daar een probleem mee heeft, dat ze dan overal alle zwarten maar direct afdanken want dat zijn allemaal KNECHTEN, net zoals alle tewerkgestelde KNECHTEN zijn. Een metserdiender is zelfs de knecht van een knecht.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 00:24   #168
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het klopt inderdaad, dat zwarte Piet een neger is.

Rode lippen en kroezelhaar komen niet door de schoorsteen hé
Al kwam hij door de beerput. Er zijn nog knechten die in een beerput werken uitvoeren hoor. Overal al de zwarten per direct afdanken dan hoeven ze zich niet meer benadeeld te worden omdat ze knechten zijn.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2023, 11:40   #169
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.537
Standaard

Zelfs met de roet- of veegpiet ipv de zwarte piet blijkt het sinterklaasfeest voor links nog racistisch. Met de actie 'België kan het' wil dat het kinderfeest afschaffen. 'België kan het' wordt door de met Vlaams belastinggeld gesubsidieerde verenigingen Kif Kif en Hand in Hand ondersteund. Maw. wij betalen de activisten die het sinterklaasfeest en onze cultuur aan het kapot maken zijn zelf. Bron. #hetisnooitgenoegtotweernietmeerzijnvoorlinks #culturelegenocide



Meestal zijn het blanke rijkeluiskinderen of geadopteerden die voor de afschaffing ijveren. Het kan de echte POCs geen bal schelen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 21 november 2023 om 11:43.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2023, 11:43   #170
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Zwarte Piet is racisme....

Geen enkele neger kan nog Zwarte Piet spelen....als dat geen racisme is....

Het enige correcte is dan geen Pieten meer of gewoon Sinterklaas en Sint Maarten afschaffen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 21 november 2023 om 11:44.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2023, 12:03   #171
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Meestal zijn het blanke rijkeluiskinderen of geadopteerden die voor de afschaffing ijveren. Het kan de echte POCs geen bal schelen.
Gehersenspoelde mensen die oprecht denken dat ze ethisch aan de absolute juiste zijde staan. Helemaal niet anders dan die heksenjagers vroeger.

Laatst gewijzigd door Weyland : 21 november 2023 om 12:03.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2023, 12:47   #172
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.585
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Nu begrijp ik waarom er in de pers bijna nooit de kleur van straathonden vermeld wordt. Zeggen dat een hond bijt mag wel. Maar de kleur vermelden is dus racisme. Oke!! Ik ben weer bij. Als je iets hoort is dat mijne euro die valt.


hah ahhaa ik ben echt een KOelie DAGOE pikien, dus een koelie honden kindje, zoontje ok zo noemde mijn moeder mij altijd en ik kreeg een bord eten met duizend scheldwoorden en vervloekingen, bittere jeugd lijden suicidaal dood willen gaan knokken tot dood lijden verdriet minderwaardigheid

=======================

beste is iedereen met een kleur die vind dat zwarte piet racistisch is maar gelijk wettelijk hard verplichten tot ZELFDEPORTATIE binnen 14,1888 jaar tijd. Ook WOKE blanken die KOZP steunen maar gelijk eruit gooien, naar frontlinie Oekraine kanonnenvoer is toch White Trash.

ben zelf gekleurd, bruine koelie aapje maar het is juiist leuk en positief als een kleurloze Nederlander zich PIKzwart kleurt om te voelen hoe het is om dus gitzwart eruit te zien. HEle Gestalt psychologie hiervan is zo interessant, omdat de ZElfbeeld Vectoren dan geherprogrammeerd worden en verruimd en dat is dus heel positief voor de vrij zielige, kleurloze Hollandse persoon. KLeurloos zijn is een ahw een soort genetische afwijking, albinistische syndroom toestand?? Nee, ik ben geen expert op dit gebied, huidziekten, genetische pigmentatie syndromen, zijn aantal bekend in medische wereld.






=====================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2023, 13:26   #173
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zwarte Piet is racisme....

Geen enkele neger kan nog Zwarte Piet spelen....als dat geen racisme is....

Het enige correcte is dan geen Pieten meer of gewoon Sinterklaas en Sint Maarten afschaffen.

En mag Sinterklaas dan alleen maar een blanke zijn ? Pure discriminatie en dus hoog tijd voor een zwarte Sinterklaas.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2023, 13:28   #174
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zwarte Piet is racisme....

Geen enkele neger kan nog Zwarte Piet spelen....als dat geen racisme is....

Het enige correcte is dan geen Pieten meer of gewoon Sinterklaas en Sint Maarten afschaffen.
Dat is wat er stilaan aan het gebeuren is. Kerstbomen en kerststalletjes zijn onderussen in Brussel ook al afgeschaft.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 november 2023 om 13:29.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2023, 13:31   #175
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.415
Standaard

De media en het onderwijs zijn vaak links georiënteerd en het sluipende gif van het extremisme wordt minder als dusdanig ervaren wegens gebrek aan ostracisme in die kringen. Ze hebben het zelf niet door als in een hypnose en groepsdynamiek.

Laatst gewijzigd door Weyland : 21 november 2023 om 13:32.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2023, 13:54   #176
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Knecht. Waar staat dat dat een slaaf is. Piet is de KNECHT van de Sint, altijd zo geweest. Als men daar een probleem mee heeft, dat ze dan overal alle zwarten maar direct afdanken want dat zijn allemaal KNECHTEN, net zoals alle tewerkgestelde KNECHTEN zijn. Een metserdiender is zelfs de knecht van een knecht.
Piet was in vroegere tijden een negerslaaf, die door Sinterklaas (Nicolaas van Myra, Turkije) werd vrijgekocht (waarschijnlijk van de Moren). Uit dankbaarheid is Piet bij de heilige man gebleven om hem bij te staan. Dus leve de Sint & Zwarte Piet! Degenen die tegen Zwarte Piet zijn, zijn ranzige racisten.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 21 november 2023 om 13:57.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2023, 15:25   #177
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zwarte Piet is racisme....
Er zou meer racisme moeten zijn he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2023, 18:06   #178
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er zou meer racisme moeten zijn he
Vroeger was Zwarte Piet ook nog een echte kinderschrik, een punitieve figuur, die de kinderen dreigde mee te nemen om te werken in de fabriek in Spanje.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2023, 18:08   #179
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Vroeger was Zwarte Piet ook nog een echte kinderschrik, een punitieve figuur, die de kinderen dreigde mee te nemen om te werken in de fabriek in Spanje.
Maar nu zijn er geen stoute kinderen meer.
Sinterklaas moet dat ieder jaar opnieuw zeggen.

Ik was in mijne tijd blij, ik had nogal wat uitgestoken, maar Sinterklaas catalogeerde dat niet onder stout zijn.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2023, 18:27   #180
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Maar nu zijn er geen stoute kinderen meer.
Sinterklaas moet dat ieder jaar opnieuw zeggen.

Ik was in mijne tijd blij, ik had nogal wat uitgestoken, maar Sinterklaas catalogeerde dat niet onder stout zijn.
Geen stoute kinderen? Die vent moet eens naar Hans Anders om een brilletje.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be